16 אפריל 2014 | 20:45 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

רגלים

מתוך צילומיו זוכי הפוליצר של ג׳וש היינר ל״ניו יורק טיימס״

ב״הארץ״ היה פעם מוסף חגים אהוב ועונתי עם הכותרת ״הסיפורים החמים של החורף״ (או כל עונה אחרת), שריכז את מיטב הכתיבה המגזינית מהעולם לתוך מוסף אחד מתורגם לעברית. האינטרנט הופך כל שבוע למעין מוסף כזה (אם כי, אני מוגבל רק לכתבות באנגלית, והמוסף הזה חשף אותי לכתיבה גם בשפות שאני לא שולט בהן). אבל יש שבוע בשנה שבו העלעול במיטב עיתונות העולם (או לפחות מיטב עיתונות אמריקה) הופך מבחינתי לקריאת חובה. זה קורה כשמתפרסמים שמות הזוכים בפרס פוליצר, שמחלק בית הספר לעיתונות של אוניברסיטת קולומביה. שלשום פורסמו הזוכים בפרס, שחולק בפעם ה-98 (מאז 1917). באופן מפתיע, לא חולק השנה פרס בקטגוריית כתבות המגזין, למרות ששלוש כתבות הגיעו לשלב הגמר.

ויש גם קישורים לעולם הקולנוע. את הפרס הראשי על החשיפה של האזנות הסתר המסיביות שקיימת הסוכנות לביטחון לאומי, על פי ההדלפות של אדוארד סנודן, חשפו במשותף ה״וושינגטון פוסט״ ו״גארדיאן״, מי שאיתר את סנודן, ליווה אותו, תיעד אותו וחשף אותו לראשונה היא הבמאית לורה פויטרס, שהיתה מועמדת לאוסקר ב-2007 על סרטה ״ארצי, ארצי״, על הבחירות בעירק. הנה הווידיאו שהיא צילמה בו נחשף סנודן לראשונה, ועליו היא, וגלן גרינוולד וצוותי העיתונים הנ״ל זכו בפוליצר.

עוד בענייני קולנוע: הספר שזכה בפוליצר הוא ״The Goldfinch״ (״החוחית״), ספרה של דונה טארט (״ההיסטוריה הסודית״). שם הספר מתייחס לציורו של האמן ההולנדי קרל פבריציוס, בן תקופתו של רמברנדט. הספר הזה יזכה בקרוב לעיבוד, כנראה כמיני סדרה טלוויזיונית, מאת המפיקה של ״משחקי הרעב״.

והמחזה שזכה בפוליצר נקרא ״הסרט״ (״The Flick״), מאת אנני בייקר. מחזה המתרחש בבית קולנוע ישן המציג סרטי איכות.

הצילום בראש הפוסט הוא חלק מהצילומים של ג׳וש היינר, שזכה בפוליצר בקטגוריית צילום מגזיני, על המעקב שלו אחר תהליך השיקום של ג׳ף באומן, שאיבד את שתי רגליו בפיצוץ במרתון בוסטון.

================

עוד קריאה לחג: ג׳יימס קמרון התיישב לענות לגולשי Reddit, כדי לקדם את סדרת הטלוויזיה האקולוגית שהוא הפיק על נזקי ההתחממות הגלובלית. ב״אינדי-ווייר״ ריכזו את מיטב השאלות והתשובות מהמפגש. קמרון חושב שאחרי התלת מימד, הוא עתיד הקולנוע ילך לשילוב עם מציאות וירטואלית. והוא עדכן על העבודה על שלושת סרטי ״אווטאר״, שנמצאים לקראת סיום שלב הכתיבה וכבר נמצאים בפרה-פרודקשן ועיצוב.

================

הבלוג ״נשים בהוליווד״ מציג שיחות קצרות עם הבמאיות בפסטיבל טרייבקה. הנה הפינה שלהם עם טליה לביא.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה