24 מאי 2014 | 21:12 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"שנת חורף״ של נורי בילגה ג׳יילון זכה בדקל הזהב בקאן (רשימת הזוכים המלאה)

״שנת חורף״

״שנת חורף״

הפרסים בפסטיבל קאן חולקו לפני שעה קלה על הקרואזט, ונורי בילגה ג׳יילון המשיך לשדרג את מעמדו כיקיר הפסטיבל והלך הערב הביתה עם דקל הזהב (אחרי שעל סרטו הקודם, ״היו זמנים באנטוליה״ הוא זכה בגראנד פרי, הפרס השני בחשיבותו בתחרות). כפי שדיווחנו במהלך הפסטיבל, הסרט נקנה על ידי סרטי אורלנדו, שינסו להביא את הבמאי לבכורתו בפסטיבל ירושלים או בפסטיבל חיפה.

שאר הזוכים:

גראנד פרי: ״הפלאות״ (The Wonders) של אליס רורוואכר

פרס חבר השופטים: תיקו – ״מאמי״ של זאוויה דולן ו״שלום לשפה״ של ז׳אן לוק-גודאר

פרס הבימוי: בנט מילר על ״Foxcatcher״

פרס השחקנית: ג׳וליאן מור על ״מפות לכוכבים״ של דיוויד קרוננברג

פרס השחקן: טימותי ספול על ״מר טרנר״ של מייק לי

פרס התסריט: ״לוויתן״ של אנדריי זוויאגינצב

פרס מצלמת הזהב לסרט ביכורים (מכל מסגרות הפסטיבל) הוענק ל״Party Girl״ בבימויין של מארי אמשוקלי, קלייר ברגר וסמואל תאיס. (גם הסרט הזה נקנה על ידי סרטי אורלנדו).

הפרסים האלה כבר מאותתים את תחילתו של המירוץ לאוסקר. ״Foxcatcher״ כבר מתמקם כאחד הסרטים הבולטים לעונת האוסקרים הקרובה וסטיב קארל הוא ככל הנראה הזוכה בוודאי באוסקר במאי הבא. טימותי ספול עשוי בהחלט להיות מועמד לצידו באותה קטגוריה.

מוקדם יותר חולקו הפרסים לשאר מסגרות הפסטיבל:

פרס ״מבט מסוים״: ״White God״ ההונגרי.

פרס המשחק הוענק לאנסמבל השחקנים של ״פארטי גירל״, רובם בני משפחת הבמאי, סמואל תאיס, המגלמים בהסרט את עצמם (ובראשם, אמו, שהיא נערת המסיבות מהכותרת).

במסגרת השבועיים של הבמאים זכה הסרט הצרפתי Le Combattants (שקיבל את השם האנגלי ״אהבה מריב ראשון״) בכל ארבעת הפרסים המחולקים במסגרת הזו. זו הפעם השנייה שקומדיה צרפתית קלילה זוכה בפרס במסגרת הזו, אחרי שבשנה שעברה זכה שם ״אני, עצמי ואמא שלי״, שהפך לאחד הסרטים הכי קופתיים בצרפת בשנה שעברה.

ובשבוע המבקרים זכה ״השבט״ של מירוסלב סלבושפיצקי.

הסרטים הישראליים, שמשכו המון תשומת לב תקשורתית וביקורתית, יצאו מהפסטיבל בידיים ריקות.

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה