13 יולי 2014 | 08:30 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מטח כותרות: מאה אלף ל״אפס ביחסי אנוש״, נינט בתפקיד תרצה אתר, ונציה, לוקרנו, ירושלים

Screen

אחד החידושים בפסטיבל ירושלים השנה היא הנוכחות של מערכת ״סקרין אינטרנשיונל״ – העורכים הראשיים של המגזין הם אורחי הפסטיבל, ולראשונה בישראל מוציא ״סקרין״ מהדורה יומית ייעודית מפסטיבל ירושלים.

גיליון מספר 2 של ״סקרין דיילי מירושלים״ מכיל כמה כותרות מעניינות (שמוכיחות עד כמה המפיקים והמפיצים בארץ ששים לדבר עם תקשורת זרה הרבה יותר משהם מוכנים לדבר עם התקשורת המקומית): הכותרת הראשית מדווחת על כך שדינה צבי-ריקליס ליהקה את נינט טייב לתפקיד הראשי לסרטה הבא, שיעסוק בחייה של המשוררת תרצה אתר, בתו של נתן אלתרמן. הסרט, שמחפש מימון בינלאומי במסגרת הפיץ׳-פוינט שיתקיים בפסטיבל מחר.

כותרת נוספת מדווחת על הליהוק לסרטו הבא של נוני גפן, ״למה פיל״. גפן בתפקיד הראשי ולצידו דודו טסה, גאיה טראוב וששון גבאי. הסרט מספר על איש החוזר פגוע ממלחמת לבנון השלישית, ומאמץ את זהותו של יוסי אלפנט.

והכותרת הכי מעניינת בגיליון: קולנוע לב מדווח לתקשורת ש״אפס ביחסי אנוש״ מכר מאה אלף כרטיסים בשבועיים – זאת למרות המצב הבטחוני והמונדיאל, והעובדה שהסרט מוקרן רק ב-20 בתי קולנוע. החברה מתכננת להרחיב את ההפצה בקרוב (על פי הנתונים שיש בידי, הסרט יגיע למאה אלף צופים רק ביום-יומיים הקרובים, אבל אני מניח שזו היתה הכוונה).

והם גם מספרים שם על סדנת הטריילרים שיקיים היום יונתן גורפינקל (12:00, מדיטק בסינמטק ירושלים). אני אנחה את המפגש (אתם מוזמנים. הכניסה חופשית. וצפויה גם הקרנת בכורה עולמית לטריילר ישראלי חדש ומסקרן מאוד).

לא רק חדשות טובות מגיעות מפסטיבל ירושלים: המצב הבטחוני המתוח גרם לגל ביטולים מצד אורחי הפסטיבל. הבכיר שבהם הוא אולריך זיידל, שהפסטיבל מקיים מחווה לסרטיו, אבל הוא ביטל את בואו. גם אליס רורוואכר, זוכת פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן האחרון על סרטה ״פלאות״, ביטלה, כמו גם בכירי תעשיית הקולנוע באירופה וביניהם בקי פרובסט משוק הסרטים של ברלין, סרז׳ טוביאנה מסינמטק פריז ורוברטו אולה, נשיא יורימאז׳. פארק צ׳ן-ווק ודיוויד מאמט הגיעו כמתוכנן, ונכון לעכשיו גם ספייק ג׳ונז עדיין מתוכנן להגיע.

קראו את הגיליון המלא:

 

 

 

 

עוד כותרות מסוף השבוע:

– נדב לפיד יצלם את סרטו הבא, ״מיקרו רובר״ (או ״מילון כיס״ בעברית), בצרפת.

– ״בירדמן״, סרטו החדש של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, יהיה סרט הפתיחה של פסטיבל ונציה.

– ״לוסי״, סרט האקשן החדש של לוק בסון עם סקרלט ג׳והנסון, יהיה סרט הפתיחה של לוקרנו.

– פסטיבל קרלובי וארי ננעל אמש עם נוכחות ישראלית נעה. ״בורג״ ו״את לי לילה״ הוקרנו בפסטיבל. פיליפה קוברסקי עמדה בראש צוות השופטים בתחרות התיעודית. יעל שוב היתה בצוות השיפוט של פיפרסקי. ו״בכל מקום״ סרט גרמני שצולם בישראל ובוים על ידי אסתר עמרמי, ובהשתתפות חנה לסלאו, זכה בפרס הסרט העצמאי. לרשימת כל הזוכים בפסטיבל.

 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מטח כותרות: מאה אלף ל״אפס ביחסי אנוש״, נינט בתפקיד תרצה אתר, ונציה, לוקרנו, ירושלים”

  1. דיסקו 13 יולי 2014 ב - 9:58 קישור ישיר

    יש למישהו מושג מתי הסדנא עם דייויד מאמט??


השאירו תגובה