05 אוגוסט 2014 | 13:30 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

צפו: סרט קומי קצר לכבוד ט׳ באב

״על חבל דק״. מועמד לפרסי אופיר

״על חבל דק״. מועמד לפרסי אופיר

ט׳ באב אמור להיות יום של אבל וצום על חורבן בית המקדש הראשון והשני. אבל אם אנחנו בעבודה כרגיל, באינטרנט, בבלוגי קולנוע, בלי צום (אני צם, מיינד יו) ובלי אבל, אז לפחות בואו ננסה להרהר רגע בענייני היום הזה בעקבות צפייה בסרט קצר חדש, שהוא אחד הסרטים העומדים עכשיו להצבעה בקטגוריית הסרט הקצר בפרסי אופיר. הסרט הוא ״על חבל דק״ שביים גולן רייז (שסרט הגמר שלו במעלה, ״מחסומים״, זכה בפרס הסרט הקצר בפסטיבל ירושלים). זה חלק מפרויקט שנקרא חממת מיתוס מדרש ואגדה של קרן גשר ובית אבי חי, שהזמין יוצרים לבחור טקסט מהמקורות ולהציע לו פרשנות קולנועית.

רייז בחר את הסיפור על קמצא ובר קמצא, שהוא ככל הנראה הטקסט הכי מזוהה עם ט׳ באב, והכי נלמד בו ומדוסקס בו (מכיוון שבתשעה באב אסור ללמוד תורה אלא רק דברים הקשורים לחורבן, הסיפור התלמודי הזה, המופיע במסכת גיטין, הוא אחד הבודדים שאפשר ללמוד היום, וממנו לדון בנושא ״שנאת חינם״). בגלל קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים, אומר רבי יוחנן בפתח המעשה (אותו תוכלו לקרוא מנוקד ומבואר כאן). בלבול בזיהוי של שליח בין קמצא ובר קמצא מוביל לסדרה של תקלות שרק הולכות ומסלימות עד שהן מביאות לחורבן בית המקדש.

רייז הופך את זה לקומדיה של טעויות מסוג אחר, על שליח שטועה בזיהוי, ומביא לסוג של חורבן בית מסוג אחר, סמלי. איתי זבולון, הלא הוא יניר האחמ״ש, בתפקיד הראשי. 7 דקות. צפו.

אגב, אם תרצו, אז גם הסרט הקצר ״אלוהים יקר״, שביימו ארז תדמור וגיא נתיב (שביימו את ״הבן של אלוהים״, ונראה שיש להם איזשהו עניין עם בורא עולם) מתאים לתשעה באב, בזכות העובדה שהוא מצולם בכותל המערבי ומציע מבט מעניין על תפילה והתקבלותה.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה