07 אוגוסט 2006 | 11:18 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

חמוריקו

דן פיינרו, שגר ליד ככר דיזנגוף, כתב השבוע ב”סקרין דיילי” על “הבועה” של איתן פוקס, בו הוא מתאר איפה נמצאת אותה בועה משם הסרט:

Set in Tel Aviv’s Shenkin neighbourhood, the Israeli capital’s equivalent of Greenwich Village

סליחה? תל אביב, בירת ישראל? זו פראפרזה סמויה על נאום נסראללה? ומילא פיינרו, שגר בבועה בה קל להתבלבל, אבל איש מעורכי “סקרין” לא יודע מה היא בירת ישראל? וגם חבל שפיינרו קרא לצלם יורם שרף, במקום ירון שרף. בכל זאת, את העיתון הזה קוראים לא מעט אנשי מקצוע ברחבי אירופה.

============

לידיעת הד ארצי, מפיצת וורנר הום וידיאו, שהוציאה השבוע בדי.וי.די את “בלייד ראנר, גרסת הבמאי”: בקומוניקט לסרט כתבתם “וורנר הום וידיאו מציגה זוכה פרס האקדמיה”. נניח שניה לתחביר הלקוי, אבל לאיזה אקדמיה התכוונתם? כי אם זו האקדמיה האמריקאית, זו שמחלקת את האוסקרים, אז צר לי לבשר – גם לי זה היה קשה להאמין עוד ב-1982, אבל “בלייד ראנר” אמנם היה מועמד לשני אוסקרים (עיצוב ואפקטים) אך לא זכה בכלום.

=============

אין לי מושג איך יהיה הסרט “בוראט”, אבל הטריילר שלו מופלא. האם הוא בכלל יופץ בארץ? האם יובא סשה כהן ברון, שמסתובב בימי החופשה שלו באורנה ואלה, לבכורת הסרט בארץ? (ויה עין הדג)

בטריילר ל”ג’קאס 2” מובאים ציטוטים של מבקרים שהקיאו על הסרט הראשון, וטענו שמדובר באסון תרבותי. על הסרט, שלא הוקרן בישראל בבתי הקולנוע (חפשו אותו בערוצי הלוויין הסרטים), מעולם לא כתבתי באריכות, ואני מצר על כך. לא רק שזה אחד הסרטים המצחיקים ביותר (וגם הדוחים) שראיתי בשנים האחרונות – אני לא זוכר סרט שצחקתי בו יותר מאשר הסרט הזה – מדובר גם בתופעה תרבותית עכשווית שראויה לדיון כבד ראש, ולא לביטול בנפנוף יד מבוהלת ונגעלת. אולי עם “ג’קאס 2” יזדמן לי לפצוח בדיון הזה. (ויה MCN)

===============

וונג קאר וויי מצלם סרט בגריניץ’ וילג’ בניו יורק, המקבילה של בירת אמריקה לשינקין הישראלי. יוג’ין הרננדז מ”אינדי-ווייר” מדווח מהשטח:

Walking around hot and humid downtown Manhattan tonight, I was frankly stunned to spot filmmaker Wong Kar Wai (pictured center). It turns out that movie shooting near Canal St. is “My Blueberry Nights,” Wong’s first English-language film. After midnight, I observed for a bit and then snapped a quick pic from across the street as WKW leaned up against a doorway to plan a shot inside a bakery.

The D.P. on the film is Darius Khondji and as we reported in indieWIRE during Cannes, the movie stars Norah Jones, Jude Law, Natalie Portman, Rachel Weisz and others. It is described as the story of “a young woman who travels across America to find answers to her questions about the true meaning of love.

וונג קאר וויי מצלם בניו יורק. צילום: יוג'ין הרננדז

(ויה רילר)

================

הסרתי משמאל את הלינק לבלוג הקולנוע של וויינט, בלוג שנורא שמחתי כשקם, גם בתקווה שהוא יטפל בקולנוע באופן קצת יותר מעמיק מהטיפול שוויינט נותן לתחום, וגם מתוך אהדה רבה לכותביו, שניים מעתודת עיתונאי ומבקרי הקולנוע המוכשרים בארץ. אבל מתברר שהגישה האדונית של וויינט (“אם זה לא פורסם אצלנו, זה לא פורסם כלל”) מחלחלת גם לבלוגים שלהם, וגם לצנועים ולפיקחים שבכותביהם. וכך, האייטם על מודעת הטוקבקים של “שודדי הקריביים 2” התפרסם שם אתמול, מבלי לתת קרדיט ללפחות שלושה או ארבעה אתרים בהם זה פורסם כבר לפני יותר משבוע. ראשון היה עידוק. את זה שוויינט לא יודעים מה זה אינטרנט, כבר הבנתי. אבל שהבלוגרים שלהם לא יבינו מה הוא בלוג? האייטם בוטל. הלינק הוחזר. אני חוזר בי. לפרטים נוספים.

8 תגובות ל - “חמוריקו”

  1. גונקל 7 אוגוסט 2006 ב - 13:19 קישור ישיר

    אני פעם כתבתי על ג’קאס, כאן:
    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=8226&blogcode=337209
    (פסקה שניה מהסוף, למתעצלים)
    ואני באמת חושב שבניגוד לסדרה, מדובר באחת החוויות המצחיקות, הקשות, המטלטלות והמרתקות אינטלקטואלית שסיפק לנו דור האם.טי.וי. זה גם אולי הפרויקט הכי חריף שספייק ג’ונז נתן לו יד, ובניגוד לרוב המשתתפים בתוכנית, אני די סומך על ג’ונז שהוא יודע בדיוק מה הוא עושה כשהוא לוקח חלק בתופעה כזאת, מה שנותן לגיטימציה חופשית למדי לבנות עליה ארמונות תיאורטיים.

  2. דורון פישלר 7 אוגוסט 2006 ב - 13:20 קישור ישיר

    כן, “בוראט” יוקרן בארץ (מתוכנן ל-30.11). ובאותו חודש אמור לצאת גם סרט קזאחי אמיתי, “Nomad”. יש פוטנציאל לבלבול.

  3. צפריר 7 אוגוסט 2006 ב - 13:56 קישור ישיר

    תסלחו לי אם אני לא מבין משהו, אבל למה כשמישהו כותב על משהו, הוא צריך לתת קרדיט לאלו שכתבו על זה קודם, כשלא מדובר בתחקיר אלא פשוט משהו שרואים בעיתון וכותבים עליו?

  4. assafTV 7 אוגוסט 2006 ב - 14:01 קישור ישיר

    יאיר, התחלת לחלטר ב-yes? מה זאת אומרת “חפשו אותו בערוצי הלוויין”? מתי בדיוק ראית אותו שם? לפני שנה פלוס, במקרה הטוב? ל-yes כבר אין זכויות על הסרט, אולי ל-HOT עדיין יש (הסרטים של פרמאונט משודרים קודם ביס ואחרי 12 חודשים מגיעים להוט). אם אתה לא יודע אז לפחות תסייג או שתברר קודם אם הוא אכן משודר שם. גם כש”אשפי האימה” שודרה בפסח כתבת שהיא תשודר “בחודש הבא” מבלי לבדוק (והיא לא שודרה “בחודש הבא”. היא כן תשודר שוב החודש במסגרת חוד”ש המד”ב ביס 2. סדרות בערוצי הסרטים לא משודרות מדי חודש כמו הסרטים).

    רוה לאסף: פליטה. התכוונתי לערוצי הסרטים. שכל אחד יבדוק את ספק התוכן של עצמו. ובהיותי קליינט של יס, זה מה שיצא מהמקלדת. תודה על ההערה, תוקן.

  5. יואב 7 אוגוסט 2006 ב - 15:19 קישור ישיר

    שימו לב חדי העין שמבינכם: הפעם יזדקקו למשקפיים לא רק מבקרי הקולנוע באשר הם ( החרדים לשבירתם מפני אמנים/ מפיצים / הקהל ההדיוט )אלא גם שאר ציבור קוראיו של יאיר רווה,כדי להבחין כיצד במסווה של בקשה לאתיקה עיתונאית ושיוויון מבכה רווה על היעדר בלעדיות טוטליטרית, רודנית ממש, עם פרסום כל כתבה היוצאת תחת עטו, כמו הוא אומר:מספר בלוגים כתבו על תופעת הפצת הסרט ” השודדים הקאריביים “דרך העלאת תגובות הטוקבקיסטים? , הבה נשובה אל ארגז החול ונתפלש בו כבימי גן החובה העליזים כדי לדעת מי היה קודם, ובמילים אחרות, מי אכל מהדייסה שלי ? “לידיעתך, מר רווה, הסרטים הם אותם הסרטים, התופעות הן אותן התופעות,בקצרה, החומר הוא אותו חומר. היצירתיות מופיעה עם הכנס המפסל לזירה. והפלורליזם תחת ידיך הופך לפאשיזם, שלא לומר קנאה וקטנוניות.

    רוה ליואב: בדיוק. אלא שכתבתי כאן על אייטם שפורסם לראשונה אצל עידוק, ולא אצלי. ובהמשך לשאלתו של צפריר: יש כאן אחד משני דברים – אם כותבי הבלוג קראו על המודעה איפשהו, והחליטו להוסיף את מחשבתם בנושא, בהחלט ראוי לתת קרדיט לאתר בו הם קראו. זה גם עניין של נימוס וגם חלק מהתופעה הזאת שנקראית “בלוגים”, שמלנקקים אחד לשני ויוצרים קהילות תוכן. אופציה שניה: הכותבים לא ראו את האייטם של עידוק, וכתבו בעקבות היתקלות משל עצמם במודעה בסוף השבוע. בעולם העיתונות לכתוב שני אחרי מישהו אחר זה די פדיחה, באינטרנט לכתוב שני אחרי מישהו אחר, עשרה ימים אחריו, זה לחמם במיקרו אטריות קרות. הרי כל הרעיון בבלוג הוא לאפשר תגובה מיידית, ולא לפרסם אייטמים עתיקים. ומכאן אני מגיע לבעיה העיקרית: שהבלוג הזה אינו באמת בלוג. ומדיניות חוסר הפירגון של וויינט לאתרים עמיתים, הופכת אותו יותר למדור מדיה-ישנה, הפונה לקהל בלתי מעודכן, ולא לבלוג עדכני היפר-אקטיבי/היפר-טקסטואלי. וחבל לי.

  6. מואיz הקטן 7 אוגוסט 2006 ב - 19:42 קישור ישיר

    וזה שאתה מפרסם טריילר של “ג’קאס 2” חודש אחרי הבלוג עליו אתה יורד כאן אומר שהבלוג שלך הוא גם לא בלוג היפראקטיבי/היפרטקסטואלי?

    טול קורה מבין עיניך מר רוה. טול קורה.

    האייטם הזה פשוט פתטי.

    רוה למואיז: צודק. יצאתי פארש. שלא לומר ג’קאס. הקורה ניטלה, האייטם בוטל.

  7. איתי שטרן 7 אוגוסט 2006 ב - 22:51 קישור ישיר

    תגידו, לא נמאס לכם לריב כמו ילדים קטנים על ענייני ראשוניות. בלוגים היא תופעה מקסימה שמרחיבה את גבולות הידע שלנו כקוראים. לא חבל להכניס בה את הרפש העיתונאי?
    מה יועילו המריבות וההשמצות להעלאת רמתם של הבלוגרים וקוראיהם?
    לא עדיף שנתרכז בלעשות את הדברים הכי טוב מבלי להשמיץ אחרים?
    או שמא לדעתם, המחשק הזה הופך את השחקנים בסרט הטקסטואלי הזה, לבינוניים?
    אני באופן אישי מאמין וחושב שככל שנפרגן יותר, יוטב לכולנו. אבל היי, זה רק אני.

  8. עידוק 8 אוגוסט 2006 ב - 12:10 קישור ישיר

    ראיתי את הפרסום בבלוג ב-ynet, התלבטתי אם להתייחס אליו בבלוג שלי ובסופו של דבר ויתרתי (רוצה לומר: רוה כתב על זה פה ביוזמתו, בלי שביקשתי ממנו ובלי שהפניתי את תשומת לבו לדבר).

    כמה שאלות לדיון:

    – האם כותבי הפוסט בבלוג של ynet ראו את המודעה לראשונה בבלוג שלי, בבלוג של רוה, או בעיתון?

    – למי נותנים קרדיט, לבלוג בו קראת את הסיפור לראשונה, או בבלוג שהביא את הסיפור לראשונה? אם הם קראו על זה בסינמסקופ, שהביא את זה ממני, הם צריכים לתת קרדיט לו או לי?

    – האם צריך לקרדט מישהו שדיווח על מידע גלוי (מודעת פרסום בעיתונים)?

    – ומה אם המידע היה גלוי אבל לא נגיש, למשל בפורום נידח באתר נידח? האם צריך לקרדט את הבלוגר על שהאיר על פינה אפלה שאחרת לא היתה נחשפת?

    – האם הכותבים ב-ynet היו מצפים לקבל קרדיט אם הם היו כותבים על כך ראשונים?

    – האם הכותבים ב-ynet היו מקפידים על קרדיט במידה והיה מדובר בסיפור של מישהו מ-ynet או קבוצת ידיעות אחרונות?


השאירו תגובה