12 ינואר 2015 | 01:00 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

לייב בלוג: גלובוס הזהב 2015. כל הזוכים

golden2015

מתחילים.

נסקר כאן את כל הפרסים, אבל עיקר העניין שלנו נמצא בפרסי הקולנוע, בואכה עונת האוסקרים.

מצב המירוץ כרגע: כל מומחי האוסקר חוזים מירוץ צמוד בין ״התבגרות ו״בירדמן״ עם יתרון ל״התבגרות״ כרגע. כלומר, שעל פי הסצנריו הזה, עד 6:00 בבוקר נגלה ששני הסרטים האלה זכו הלילה: ״התבגרות״ בפרס הדרמה ו״בירדמן״ בפרס הקומדיה/מיוזיקל (״בירדמן״ הוא לא קומדיה ולא מיוזיקל, אבל לנסות להבין מה עובר בראש אנשי גלובוס הזה כשהם מחלקים את הסרטים בין הקטגוריות המיושנות והמותרות האלה שרק מהוות עבורם תירוץ לתת יותר פרסים ולהזמין יותר כוכבים, זה כמו להבין מה עובר בראש של מפיץ ישראלי כשהוא יושב לתרגם שם של סרט). כל זכייה אחרת בקטגוריות האלה תרמוז לנו שהמירוץ מתנהל על פסים אחרים לגמרי. ואני אומר כבר שבועות: שימו לב ל״משחק החיקוי״. יכול להיות שהלילה אפסיק להגיד את זה (או ההפך).

לפי הסצנריו המתבקש, מייקל קיטון יזכה בפרס השחקן (קומדיה/מיוזיקל), אדי רדמיין יזכה בפרס השחקן (דרמה), ג׳וליאן מור תזכה בפרס השחקנית (דרמה), ג׳יי.קיי סימונס ופטרישה ארקט יזכו בפרסי שחקני המשנה. ורק המירוץ על פרס הבימוי לא ברור הכלל: איניאריטו או לינקלייטר?

בזירה המקומית יש לנו את ״גט״ המועמד בפרס הסרט הזר. מוקדם יותר היום שאלנו האם יש ל״גט״ סיכוי לזכות הלילה. נחשו מה היתה תשובתנו.

זה המהלך הצפוי. האם זה גם מה שיקרה לבסוף? או שנתחיל עונה של הפתעות? הישארו איתנו עד 6:00 בבוקר ונגלה הכל.

העדכון החי יתחיל ב-2:55. המרו עד אז ורפרשו לעדכון האחרון.

3:00: מתחיל. טינה פיי ואיימי פוהלר מנחות. ״הלילה אנחנו חוגגים את כל הסרטים שצפון קוריאה הסכימה שנראה״.

3:12: הפרס הראשון, שחקן משנה.

שחקן משנה:

ג׳יי.קיי סימונס, ״וויפלאש״

״תודה למיילס טלר, שהיה כל כך טוב שהוא היווה עבורי השראה לצרוח עליו כל יום״.

ג׳יי.קיי סימונס אמור גם לזכות באוסקר על התפקיד שלו ב״וויפלאש״.

 שחקנית משנה, טלוויזיה:

ג׳ואן פרוגט, ״אחוזת דאונטון״

 מיני סדרה או סרט טלוויזיה:

״פארגו״

פרנסס מקדורמנד הפסידה את הפרס על ״אוליב קיטרידג׳״, אבל הסדרה שניצחה מבוססת על הסרט שהיא זכתה עליו באוסקר ושנוצר על ידי בעלה וגיסה.

שחקן בסרט טלוויזיה או מיני סדרה:

בילי בוב תורנטון, ״פארגו״

שחקנית, קומדיה טלוויזיה:

ג׳ינה רודריגז, ״ג׳יין הבתולה״

שימו לב שבגלובוס הזהב, להבדיל מהאמי, אוהבים לתת פרסים לסדרות חדשות. נזכור את זה כשיגיע הזמן לתת פרס ל״הרומן״ של חגי לוי.

 סדרת טלוויזיה, קומדיה:

״טרנספרנט״

3:48: חוזרים לפרסי הסרטים עם פרס המוזיקה. ״בין כוכבים״? לא, סרט אחר על חורים שחורים.

פסקול:

יוהן יוהנסון, ״התיאוריה של הכל״

3:50: פרינס עולה להגיש את פרס השיר. לואי סי.קיי נגנב.

שיר:

מתוך ״סלמה״. ״גלורי״, של ג׳ון לג׳נד וקומון

חזרה ל-פיהוק-פרסי הטלוויזיה.

שחקן, סרט טלוויזיה או מיני סדרה:

מט בומר, ״הלב הנורמלי״

היה ביג דיל בתקשורת האמריקאית כשמט בומר לא זכה בפרס האמי על התפקיד הזה. אנשי איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד מראים שהם ליברליים יותר. תזכרו את זה אם ״משחק החיקוי״ יזכה בפרס הסרט.

שחקנית, קומדיה או מיוזיקל:

איימי אדמס, ״עיניים גדולות״

״עיניים גדולות״ הוא סרטו החדש של טים ברטון, נא לא להתבלבל עם יצירת המופת של אורי זהר.

סרט אנימציה:

״הדרקון הראשון שלי 2״

הפתעה. כולם הימרו על ״סרט לגו״.

4:18. ג׳ארד לטו, זוכה פרס שחקן המשנה בשנה שעברה על ״מועדון הלקוחות של דאלאס״, מגיש את פרס שחקנית המשנה.

שחקנית משנה:

פטרישה ארקט, ״התבגרות״

כמו שאמרו טינה פיי ואיימי פוהלר בדיאלוג הפתיחה: פטרישה ארקט היא הוכחה שיש תפקידים טובים לשחקניות מעל גיל 40, בתנאי ששכרו אותך לעבודה לפני גיל 40.

תסריט:

״בירדמן״, אלחנדרו גונזלס איניאריטו ושות׳

בום! אחרי שראיתי את ״בירדמן״ השבוע – כן! תסריט ענק. סרט אדיר. קדימה לאוסקר! ואלחנדרו איניאריטו נהיה דומה לרני בלייר.

מצחיקים הגלובוסים: מפצלים קטגוריות לדרמה ולקומדיה, אבל לא לתסריט מקורי ומעובד.

שחקן, סדרה קומית:

ג׳פרי טמבור, ״טרנספרנט״

4:43: קולין פארל ולופיטה ניונגו עם פרס הסרט הזר.

הסרט הזר:

״לוויתן״ (רוסיה), במאי: אנדריי זוויאגינצב

עד כאן המתח לגבי המועמדות הישראלית של ״גט״. עבודה טובה, אלקבצים. שובו הביתה.

ועכשיו, עוד קצת פרסי טלוויזיה.

שחקנית ראשית, מיני סדרה או סרט טלוויזיה:

מגי ג׳ילנהול, ״אשה מכובדת״

אחיה, ג׳ייק ג׳ילנהול, מועמד לפרס השחקן על ״חיית הלילה״.

4:53:

סדרת הדרמה:

״הרומן״. הסדרה של חגי לוי ושרה טרים

יש זוכה ישראלי גלובוס הזהב.

פרט טריוויה: הזוכה הישראלי הקודם בגלובוס הזהב היה ארי פולמן, על ״ואלס עם בשיר״. חגי לוי וארי פולמן למדו יחד באותו מחזור בחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב.

שחקן, סדרת דרמה:

קווין ספייסי, ״בית הקלפים״

עולם קטן: שרה טרים, שזכתה לפני רגע בגלובוס הזהב על ״הרומן״, כתבה את העונה הראשונה של ״בית הקלפים״.

קווין ספייסי אומר ״פאקינג״ בשידור חי בנאום הזכייה. באמריקה זה מה-זה ביג דיל. הכותרות של הבוקר: קווין ספייסי מפיל פצצת F בשידור חי. גלגול עיניים.

5:07: דון צ׳ידל וג׳וליאנה מרגוליס מגישים לג׳ורג׳ קלוני את פרס ססיל בי. דה מיל על מפעל חיים (זה רק אני או שאשתו הטרייה של ג׳ורג׳ קלוני נורא דומה לאן התאוויי?). את הקטגוריה הזאת צריך לחלק תחת קומדיה. ג׳ורג׳ קלוני בן 53. פרס מפעל חיים בגיל 53?

5:23: הריסון פורד עם פרס הבימוי. הקטגוריה הכי מעניינת ומותחת הערב.

בימוי:

ריצ׳רד לינקלטר, ״התבגרות״

זה השלב שבו צריך להתחיל להודות ש״התבגרות״ כנראה הולך לזכות באוסקר. נראה עוד חצי שעה.

אבל הטקס ממשיך.

כריס פראט ואנה פאריס, זוג בחיים, עם פרס השחקנית בסדרת דרמה. הם גם מגישים את הבדיחה הכי טובה של הערב. אנה פאריס: ״רבים לא יודעים את זה, אבל יש לנו נישואין מעורבים. אני סי.בי.אס והוא אן.בי.סי.״ כריס: ״אבל החלטנו לגדל את הילדים שלנו בתור HBO.״ אנה: ״אמרנו שניתן להם להחליט בעצמם כשהם יגדלו״. כריס נראה עצבני: ״תחזרי הביתה עם המסוק שלך״.

שחקנית, סדרת דרמה:

רות ווילסון, ״הרומן״

״הרומן״, הסדרה שיצר חגי לוי עם שרה טרים, יוצאת עם שני פרסים הלילה.

שחקן ראשי, קומדיה או מיוזיקל:

מייקל קיטון, ״בירדמן״

קיטון נרגש עד דמעות (ומזיע), בסוג הנאומים שעשוי להביא לו את האוסקר (כי הרי גלובוס הזהב הם האודישנים לאוסקר).

מתחילים לראות את הסוף.

5:44: רוברט דאוני ג׳וניור עם פרס הסרט (קומדיה או מיוזיקל).

סרט (קומדיה/מיוזיקל):

״מלון גרנד בודפשט״

!!!

לא ״בירדמן״! גבירותי ורבותי, ״בירדמן״ כרגע הפסיד את האוסקר.

ומזל שהוא זכה, כי ווס אנדרסון הביא את נאום הזכייה הכי טוב הערב, בו הוא מתחיל להודות חברי איגוד העיתונאים הזרים בהוליווד אחד אחד.

״מלון גרנד בודפשט״ היה סרט השנה של ״סינמסקופ״, כך שאני מרוצה. מצד שני, אם ״בירדמן״ היה יוצא בישראל ב-2014 יש סיכוי שהייתי בוחר בו כסרט השנה שלי.

עוברים לקטגוריות סרטי הדרמה שחותמות את הערב. מתיו מקונוהיי עם פרס השחקנית.

שחקנית, דרמה:

ג׳וליאן מור, ״עדיין אליס״

בדרך לאוסקר.

שחקן, דרמה:

אדי רדמיין, ״התיאוריה של הכל״

אדי רדמיין גילם את סטיבן הוקינג, והוא יעשה למייקל קיטון חיים מאוד קשים בדרך לאוסקר.

סרט, דרמה:

״התבגרות״

״התבגרות״ זכה הלילה בפרס הבימוי ובפרס שחקנית המשנה לפטרישה ארקט.

קבלו את זוכה האוסקר שלכם.

בוקר טוב.

ביום חמישי ב-15:30 יוכרזו המועמדויות לאוסקר. נתראה אז.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “לייב בלוג: גלובוס הזהב 2015. כל הזוכים”

  1. אריה 12 ינואר 2015 ב - 1:56 קישור ישיר

    בעניין ריבוי הקטגוריות בגלובוס אני לא מסכים איתך.

    לדעתי פיצול הקטגוריה של הסרט הטוב ביותר הוא צעד נבון.
    מה לעשות אבל באוסקר וגם בשאר טקסי הפרסים, כל שנה, הסרט שיזכה בתואר “הסרט הטוב ביותר” הוא כמעט 100% סרט דרמה אמריקאי.
    מה לעשות, דרמה הוליוודית תופסת חזק מאוד את השופטים של האוסקר (שהם רק במקרה חבורה של בני 50+ אמריקאים).
    וכך יוצא שהסיכוי של סרט קומדיה לזכות, הם פשוט אפסי. לא משנה עד כמה הסרט מוצלח. טוב, לפחות הם מצליחים להשתחל לרשימת המועמדים באופן סביר.
    ומה עם סרטים שלא הופקו מארצות הברית? הם אפילו לא חולמים על לזכות בפרס על הסרט הטוב ביותר. לכל היותר הם יכולים להביעה משאלה שאולי יקרה נס והם יזכו להיכנס לרשימת המועמדים.
    ואת האנימציה אני אפילו לא רוצה להזכיר, למרות שכמדי שנה יוצאים בעולם מספר סרטים משובחים שפשוט חולפים מעל הראש האמריקאי, שלא טורח אפילו להתבונן בהם.

    אז למזלנו כיום ישנם כמה רשימות מפוצלות שמאפשרות למנות את הסרט הטוב ביותר, בכמה קטגוריות שונות, כדוגמת הסרט הזר, וסרט האנימציה.
    אך זה לא מספיק.
    אני חושב שאי יאפשר להגדיר על סרט אחד מסויים שהוא הסרט הטוב ביותר השנה. כי אז תמיד נתקלים בהשוואות לא מוצלחות.
    איך אפשר לשפוט בין סרט בדרמה סוחט דמעות, לסרט קומדיה קורע מצחוק, לסרט אימה סוחט צרחות. כל אחד טוב במה שהוא עושה, ועל כן כל ההשוואה כאן בכלל לא שייכת.
    כל ז’אנר בקולנוע צריך קטגוריה בפני עצמו. כי זה פשוט לא הוגן להעמיד סרט מרגש עד דמעות, לעומת סרט מצחיק וקליל.

    נ.ב. סתם חומר למחשבה- אם סרטו האחרון של מיאזאקי “הרוח העולה” לא היה באנימה אלה מופק כסרט מצולם ע”י אולפן הוליוודי. מה היו הסיכויים שלו לקבל מועמדות על הסרט הטוב ביותר???…..

    ===================
    רוה לאריה: תיאוריה יפה, אבל מתי בפעם האחרונה היתה קומדיה אמיתית מועמדת לפרס הזה? חוץ מ״אנני״ ו״אל תוך היער״, שהם מיוזיקלס, כל השאר מהווים הגדרה מאוד רחבה של ״קומדיה״ (הם לא). זה לא כאילו שזו הקטגוריה שבה מועמדים ״שכנים״ ו״רחוב ג׳אמפ 22״. ואם רוצים לעודד קומדיות, אדרבה, שיעשו קטגוריה נפרדת לקומדיות כמו בטקס בחירת המבקרים או פרסי אם.טי.וי, אבל לא בתור פרס הסרט הטוב ביותר, אלא כדי לעודד ז׳אנר שבאמת לא תמיד זוכה להכרה.

  2. איתן 12 ינואר 2015 ב - 7:22 קישור ישיר

    לגבי הסרט הזר: עד אתמול חייתי באשליה שהסרט הארגנטינאי עוד יכול להפתיע מאחור, ולגנוב את האוסקר לרוסים ולפולנים. אחרי שראיתי אותו אתמול אני חוזר בי. “סיפורים פרועים” הוא אחלה סרט, אבל אין בו גדולה. ב”לוויתן” יש (למרות שגם ממנו יש לי השגות, אבל בסך הכל אהבתי אותו). אני לא יודע מה המשמעות של הזכיה של הרוסי בגלובוס, והמתח בינו לבין הפולני ימשיך, אבל עכשיו אני מהמר סופית על הרוסי לזכיה (גם את הפולני אהבתי, אבל הרוסי מרשים יותר, אפי יותר, משאיר יותר משקל אחרי הצפיה).

  3. איתן 12 ינואר 2015 ב - 7:25 קישור ישיר

    ועוד דבר קטן: הכותרת הבוקר ב”וואלה”: הזוכים הגדולים בגלובוס הם “בירדמן” ו”התבגרות”. פחחח. נשמע כמו כותרת שהוכנה מראש ע”י העורך, ולא ממש משנה שהמציאות שונה.

  4. עופר ליברגל 12 ינואר 2015 ב - 8:54 קישור ישיר

    “בירדמן” הפסיד כרגע את אוסקר כמו שנאום המלך, מטען הכאב, ארץ קשוחה והשתולים הפסידו אותו כאשר לא זכו בגלובוס הזהב. הילת ה”מנבא את האוסקרים” שאיגוד הכתבים הזרים של הוליווד מצליח להעניק לעצמו אינה סיבה לחשוב כי יש באמת מימד של חשיבות לגבי האוסקר בטקס הזה, שנראה תמיד כמו הימורי אוסקר סבירים ולא יותר. נא להמתין לפרסי האיגודים ולבפט”א לפני שסוגרים את המירוץ.

  5. JNH 12 ינואר 2015 ב - 11:29 קישור ישיר

    מסכים עם עופר, הרי אין חיתוך בין הגופים שמחלקים את הגלובוסים והאוסקר. הגלובוסים מנסים לחזות את האוסקר בדיוק כמו כל חזאי אוסקר אחר, כלומר לפעמים הם צודקים ולפעמים טועים. מעבר לכך, יש לי מדי פעם הרגשה – גם אם לא ממש מבוססת – שמצביעי האוסקר עושים קצת “דווקא” והולכים נגד הגלובוסים כדי שלא יצטיירו כצפויים.

  6. אלון 14 ינואר 2015 ב - 16:24 קישור ישיר

    בירדמן הוא סרט של במאי/תסריטאי ווירטואוז שאילולא הסוף החורג לטעמי בסגנונו, אפשר היה לומר שהוא הכי קרוב למושלם שניתן לייצר. מדובר בתסריט/סרט גאוני שנצפה בפה פעור ובהשתאות עצומה לנוכח השליטה המדהימה שהבמאי מפגין הן בתכנון העשייה והן בביצוע. בקטן עשו את זה קודם לפניו (בריאן דה פאלמה בעיניי נחש), בגדול הוא הראשון לייצר משהו שטרם נראה כמוהו בקולנוע.
    השווה בין בירדמן להתבגרות ששניהם נטועים בגימיק של עשייה וכאן גם מתחיל השוני. בהתבגרות הגימיק סתמי וחסר פשר שמשרת סרט חיוור ומשעמם ואילו בבירדמן מדובר בגימיק גאוני שמתעתע בצופה בכל הקשור לאחדות הזמן, המקום והעלילה, באופן שנותן נפח חדש לתסריט, משהו שלא היה קיים על הנייר. במילים אחרות, מדובר בשני סרטים שהפער ה”אומנותי” ביניהם עצום. בירדמן ניצב על השלבים הכי עליונים של הסולם ואילו התבגרות בתחתיתו.
    אז למה בירדמן לא קיבל את גלובוס הזהב? פשוט. לבירדמן יש מה להגיד על המבקרים והוא לא מהסס להעמיד אותם למקומם הנלעג והם בתגובה פאבלובית שללו ממנו את הפרס.
    זה לא יחזור על עצמו באוסקר.


השאירו תגובה