07 יוני 2015 | 13:41 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

הפילם של טרנטינו וספילברג, הפרס של קוטנר, האוסקר של ״סופרג׳יסטיות״

hateful8

פריים מתוך סרטו החדש של קוונטין טרנטינו, בפילם

פוסט מרובה כותרות, ידיעות, פרסים וחידות. אל תתייאשו באמצע:

=========================

נו,

נראה שעונת הפסטיבלים והסרטים של הסתיו מתחילה להתעורר.

יש לנו שתי כותרות תוך יומיים, על סרטי פתיחה של הפסטיבלים הגדולים הבאים.

^^

״משחק החיקוי״ היה סרט הפתיחה של פסטיבל לונדון לפני שנה.

ועכשיו התבשרנו שסרט הפתיחה של פסטיבל לונדון 2015 יהיה ״סופרג׳יסטיות״, סרטה של שרה גברון, עם קארי מוליגן ומריל סטריפ, על המאבק הפמיניסטי באנגליה של 1912 להשגת זכות הצבעה.

רק, הלוואי שיקראו לסרט הזה באמת ״סופרג׳יסטיות״ בישראל ולא, נגיד, ״כוחה של אשה״.

טיסה מהירה לניו יורק: שם הוכרז שסרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה ״The Walk״ של רוברט זמקיס.

יש לנו שתי הכרזות על שני פסטיבלים, ארבעה חודשים לפני פתיחתם. למה בישראל זה לא יכול להיות ככה?

^^

ירושלים יכריזו על סרט הפתיחה שלהם בשבוע הבא, חודש לפני תחילת הפסטיבל.

פסטיבל לונדון עזר להזניק ב-2014 את ״משחק החיקוי״, שהיה אלמוני לחלוטין בשעת ההכרזה עליו כסרט פתיחה, למעמד של אחד הסרטים הבולטים בשנה שעברה, ומועמד אוסקר בכיר.

תתחילו, אם כן, להמר על ״סופרג׳יסטיות״ במירוץ האוסקר הקרוב. שחקניות? תסריט?

חזו בטריילרים של שני הסרטים, בהמשך הפוסט.

^^

אבי מורגן, שכתבה את התסריט ל״גברת הברזל״, כתבה את הסרט.

תרגום מוצלח לעברית ל״The Walk״ גם יתקבל בברכה. לי אין בעיה עם ״ההליכה״. אבל אנא, רק לא ״חציה גורלית״, או ״מתח גבוה״ או כל שטות כזאת.

^^^

יש עדיין עתיד לפילם.

רוברט ריצ׳רדסון, הצלם של ״Hateful 8״, סרטו החדש של קוונטין טרנטינו, צלם את הסרט בפילם אולטרה פנאוויז׳ן 65. שזו המצלמה וחומר הגלם שאיתם צולם ״בן חור״ (ועשרה סרטים נוספים בתולדות הקולנוע).

וגם שלב הפיתוח וההדפסה נעשה כולו באופן כימי, ולא באולפן דיגיטלי.

שלב ההפצה גם הוא יהיה בפילם: טרנטינו מבקש מ-50 בתי קולנוע ברחבי העולם להתקין מקרנות 70 מ״מ כדי להציג את הסרט.

לקראת ההפצה בסתיו הקרוב.

ישראל גם? לא ברור, אבל מסופקני.

ם

===============

הנה הציוץ עם הצילום שחשף פריים ראשון מהסרט בטרנטינו, ואת העובדה שהוא צולם בפילם:

===============

הנה הטריילר ל״סופרג׳יסטיות״, סרט הפתיחה של פסטיבל לונדון:

================

והנה הטריילר שעלה בסוף השבוע לסרט החדש של סטיבן ספילברג, ״גשר המרגלים״.

זה סרטו הראשון של ספילברג מאז ״לינקולן״, עם תסריט מאת האחים כהן (מסקרן, אבל זכרו: האחים כהן מעולם לא הבריקו כשהם כתבו תסריט שלא הם ביימו. ולראייה: הסרט האחרון של אנג׳לינה ג׳ולי). מה הקשר? גם הסרט הזה צולם בפילם. וגם סרטם החדש של האחים כהן צולם בפילם (אבל הם, ככל הנראה, לא יוקרנו בפילם). אגב, בפסטיבל קאן האחרון היה סרט אחד בלבד בתחרות שהוקרן בפילם: ״הבן של שאול״ ההונגרי.

================

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים ננעל בסוף השבוע והפרסים חולקו. בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הבינלאומית זכתה עדי קוטנר על סרטה ״בלאקאאוט״. ״בלאקאאוט״ הוא סרט הגמר של קוטנר מהחוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב. זו הפעם הראשונה אחרי חמש שנים שסרט ישראלי זוכה בתחרות הבינלאומית. הסרט הקודם שעשה את זה היה ״סיור מודרך״ של בנימין פרידנברג ב-2010. סרטים ישראליים זכו בפרס הראשי בפסטיבל הזה בשבעה מתוך 17 מהדורותיו.

סרטה הקצר הקודם של קוטנר, ״ברבי בלוז״, זכה בפסטיבל ירושלים ב-2011 והוקרן ב-2012 בפסטיבל סאנדאנס. עם הזכייה הנוכחית בפרס הגדול בפסטיבל סרטי הסטודנטים (צריך לזכור: זהו פסטיבל סרטי הסטודנטים השני בגודלו ובחשיבותו בעולם), נראה שהסקרנות הבינלאומית מעתידה הקולנועית של קוטנר נמצאצ עכשיו בשיא (וזה בוודאי גם דבר מלחיץ: גור הלר, איילת מנחמי, רן כרמלי ומאיה דרייפוס נכנסו לשיתוק יצירתי – בכל הקשור לבימוי פיצ׳רים עלילתיים, לפחות – אחרי זכייתם בפסטיבל).

״בלאקאאוט״, הנמשך 30 דקות, מספר על נערה המתעוררת לצד החבר שלה, אחרי לילה של מסיבה פרועה. היא לא זוכרת כלום מאירועי הלילה, ורק צילום אינסטגרם מתחיל לעורר את חשדה.

במידה מסוימת, ולמרות הבדל בעלילות, ״בלאקאאוט״ ממשיך את התימה בה עסקה קוטנר ב״ברבי בלוז״. נערה יפה ועדינה, שהתכונה הניכרת וכמעט הבודדה של הדמות שלה הוא יופיה, נמצאת לבד בבית המרווח של הוריה האמידים. הם לא בבית, היא לבד, נהנית מהחופש, ומנסה למתוח אותו עד הקצה. בשני המקרים, הצעירה השברירית מגלה שהחופש שלה יתקל בקיר של גברים. אם ב״ברבי בלוז״ הגיבורה התגרתה בדמות אותה הגדרתי אז כ״דוב אדם״, הרי שבסרט הזה הגיבורה עומדת מול דמות אחת שמכונה ״כריש״ ודמות אחרת המכונה ״שועל״. כלומר, היא קמה בבוקר וחושבת שהיא מבלה יום שקט עם החבר שלה, יום של חופש, ואז היא מבינה שהיא בעצם כלואה בג׳ונגל. טרף לגברים.

אם קוטנר – שאילולא התפנית ששני סרטיה מקבלים לכיוון התקיפה והטראומה המינית המודחקת ניתן היה לקרוא לה סופיה קופולה הישראלית (קופולה גם עושה סרטים על בנות שגדלות לבד בבתים הריקים של הוריהן העשירים, אבל עיקר סרטיה עסקים בשיעמום והגדרה עצמית, ולא בהיותן מושא תשוקה מצד אלה שהן חושבות שהם הכי קרובים אליהן) – תמשיך בקו הזה, הפיצ׳ר הראשון שלה יהיה חומר נפץ.

וזו רשימת הזוכים המלאה בכל תחרויות הפסטיבל:

תחרות הסרט העצמאי הקצר:

פרס חביב הקהל: “קפונקה” בבימויה של טל גרינברג.

פרס הבימוי הוענק לשני סרטים: הסרט “נדר” בבימויה של נטעלי בראון והסרט “כלולות” בבימויו של עומרי לרון.

פרס הסרט הטוב ביותר: “הקו של גרייס” בבימויו של רותם קפלינסקי.

התחרות הישראלית לסרטי סטודנטים:

זוכה פורום המבקרים: ״תמיד אותו דבר״ בבימויו של נחמן פיקובסקי, סם שפיגל

צלשים: ״ברית מעמקים״ של אריה הספרי (אונ׳ תל אביב), ״תעשי בכאילו״ של צורית הרציון (אונ׳ תל אביב), ״בית שלישי״ של יאיר פרידמן (בית ברל), ״קו חברון״ של ניצן ציפרוט (המכללה האקדמית ספיר)

ציון לשבח מוענק מטעם חבר השופטים: ״בוקה ומבוקה ומבולקה״ בבימויים של אופק שמר ועדה רימון, בצלאל

פרס חביב הקהל: “סי מינור”, בבימוי איתי שלמברג, מכללת סמינר הקיבוצים

פרס הצילום הטוב ביותר: “תעשי בכאילו”, צילום: איתי גרוס, אוניברסיטת תל אביב

פרס העריכה הטובה ביותר: “אחים”, עורך: אוריה הרץ, בית הספר סם שפיגל

פרס התסריט הטוב ביותר: “על הגבול”, תסריטאי: מיכאל שטרן, אוניברסיטת תל אביב

פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר: “בית שלישי”, בבימוי: יאיר פרידמן, בית ברל, המדרשה.

התחרות הבינלאומית לסרטי סטודנטים:

ציונים לשבח מוענקים מטעם חבר השופטים לסרטים: “ילדי מפתח” בבימויו של אלעד גולדמן, אוניברסיטת תל אביב – ישראל, ו”חארות” בבימויה של אגתה וויצ’רובסקה, פולין.

הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר: “אם אמא לא שמחה, אף אחד לא שמח”, בבימויה של מאי דה גונג’, הולנד.

הצילום הטוב ביותר: “90 ימים” בבימויו של טימותי יאנג, הונג קונג.

העריכה הטובה ביותר:”מקטעים” בבימויה של אגניישקה וושצ’ינסקה, פולין.

התסריט הטוב ביותר: “צ’ום” בבימויו של ג’ורונדור רגנרסון, איסלנד.

הבימוי הטוב ביותר: “הו לוסי” בבימויו של אטצוקו היריננגי, יפן.

פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר: “בלקאאוט” בבימויה של עדי קוטנר, אוניברסיטת תל אביב, ישראל.

=============

פסטיבל סרטי הסטודנטים השנה עמד מבחינתי בסימן ביקורו של האל הרטלי. אם החמצתם את השיחה בינינו.

==============

במלת שנה לפטירתו של מנחם גולן, איגוד הבמאים מארגן תחרות סרטים קצרים לכבודו, לזכרו ובהשראתו. יש לכם יומיים להירשם, אבל חודשיים לחשוב ולביים סרט קצר בן כחמש דקות, שהוא מחווה לסרטיו של גולן. רימייק ל״התפוח״? ״הנינים של כץ וקרסו״? ״שמונה בעקבות אחד בטוויטר״? הפרטים, ההרשמה והפרסים כאן.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “הפילם של טרנטינו וספילברג, הפרס של קוטנר, האוסקר של ״סופרג׳יסטיות״”

  1. איתן 8 יוני 2015 ב - 9:40 קישור ישיר

    בימים האחרונים היה לי קצת זמן, אז באמת ראיתי כמה טריילרים. הטריילר של “סופרג’יסטיות” באופן מודגש מסמן את קארי מאליגן כמועמדת לאוסקר (בהנחה שמריל סטריפ תהיה מועמדת, לא משנה מה היא עושה?), והוא אכן נראה מרשים.
    הטריילר של ספילברג נראה לי לא רע בכלל, אבל לא נראה לי שהוא מכוון לאוסקר. ולגבי ההערה שלך על האחים כהן: נכון, אבל ספילברג הוא במאי קצת יותר טוב מאנג’לינה ג’ולי…(למרות שלג’ולי יש עוד סרט בקנה, והוא דווקא מסקרן אותי, כי נדמה לי שהפעם הוא יותר צנוע ופחות אמביציוזי מהקודמים שלה).
    הקשבתי גם לפודקאסט השבועי של אן ת’ומפסון, והפריע לי משהו: עם יריית הפתיחה של עונת האוסקרים, היה משהו אחד שמאוד חסר לי: הסרטים של סאנדאנס. איפה ה”וויפלאש” של השנה? ה”חיות הדרום הפראי” של השנה? למה הסרטים האלו לא בדיבור? מה עם “אני&ארל&הנערה הגוססת”, “Dope”, שני סרטיה של קובי סמולדרס (“תוצאות” ו”לא צפוי”)? והיה גם סרט שהיה אמור להביא לשרה סילברמן מועמדות? בינואר עקבתי אחרי הדיווחים מסאנדאנס, והוייב היה חיובי ומסקרן. עכשיו, כשמתניעים את המירוץ, כל הסרטים האלו התפיידו?

  2. אלי שגב 9 יוני 2015 ב - 7:28 קישור ישיר

    The Walk תורגם רשמית ל”על חבל דק”.

  3. מר קולנוע 9 יוני 2015 ב - 22:39 קישור ישיר

    מחכה בקוצר רוח לסרט החדש של שפילברג. וגם לסרט החדש של רוברט זמקיס

  4. JNH 10 יוני 2015 ב - 10:47 קישור ישיר

    “האחים כהן מעולם לא הבריקו כשהם כתבו תסריט שלא הם ביימו”
    – מה עם Crimewave של סם ריימי?

    =================
    רוה לג׳נה: מקבל, עם הסתייגויות.

  5. שלומי 12 יוני 2015 ב - 1:39 קישור ישיר

    יש למישהו כאן מושג למה ג’ון וויליאמס לא המלחין של גשר המרגלים?

  6. שלומי 12 יוני 2015 ב - 1:42 קישור ישיר

    אוקי מצאתי בויקי:
    John Williams was set to write the score for the film which would be his 27th collaboration with director Steven Spielberg. However, in March 2015, it was announced that Thomas Newman would replace Williams for the film, as Williams’ schedule was interrupted by a minor health issue and he became unavailable to score the film.


השאירו תגובה