23 פברואר 2016 | 07:30 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

הצד האפל של האמונה: צפו בסרטי הגמר של בוגרות (ובוגרי) בית ספר מעלה

מי שמאמין, מאוד מפחד. סרטים על מוות, טראומות וסיוטים (מתוך ״הבת של הקברן״).

מי שמאמין, מאוד מפחד. סרטים על מוות, טראומות וסיוטים (מתוך ״הבת של הקברן״).

מחזור כ״א של בית הספר לקולנוע הירושלמי ״מעלה״ מסיים את לימודיו וביום ראשון הקרוב (28.2) יוקרנו בסינמטק תל אביב ששת סרטי הגמר של ארבע במאיות ושני במאים צעירים בתחילת דרכם. חמישה עלילתיים ותיעודי אחד. רוצים לראות אותם על מסך גדול ולפגוש את היוצרים בשיחה איתי? בואו לסינמטק תל אביב ביום ראשון ב-17:45.

אבל, אפשר לראות אותם גם כאן, למשך השבוע הקרוב. התחלנו עם זה לפני שלוש שנים והמסורת נמשכת: סרטי הגמר של מעלה, כאן ב״סינמסקופ״. עבורי זו הזדמנות להכיר צדדים לא צפויים באישיות של התלמידים שלי, אותם אני מלמד קורסים עיוניים ואין לי מושג, בשנתיים שבהן אני פוגש אותם, איך כותבים ומביימים, את זה מכירים המורים המקצועיים והחונכים. ופתאום אני מגלה שישבה מולי קבוצה נורא קודרת, שהנפיקה מקבץ אפל ואלים למדי של סרטים העוסקים בטראומות ובסיוטים. הנה סרטי הגמר, שימו לב לליהוקים המפתיעים ואצל לא מעט מהם, עבודה מעניינת עם סאונד ומוזיקה:

״מים קרים״, תהילה פטר דנסקר

בחורה צעירה (יונית טובי) מחפשת בשכונה חרדית את אביה שנטש.

 

״ביוגרפיה״, אריק קאופמן

אלמנת המלחמה מדירה 9 לא מוכנה להיפרד מהזכרונות ולחתום על פינוי-בינוי, והיא מתחילה לחשוד שמישהו בוועד הבית מחסל את הדיירות הקשישות והסרבניות, בסרט אפל ומיסתורי שאולי הוא משל על הקרב על הבית.

 

״הבת של הקברן״, שירה גבאי

אחרי מות אביה מחליטה אשה צעירה (תמר אלקן) להמשיך בדרכו. אבל הממסד הדתי לא מרוצה מבחירתה.

 

״מה רודף סמ״ר״, חגי אדוריאן

סרט תיעודי על חייל מלחמת צוק איתן, שראה את חבריו נהרגים לידו ויצא רדוף והומלס מהטראומה.

 

״לנשום״, הדס יונה

נועה פרידמן קושרת לכסא בחור בתור נקמה.

 

״מפעל החלומות״, מיכל פינסקי-גרוס

אחרי חמישה סרטים אפלים מאוד (שברובם חוזר המוטיב של האב או הבעל המת או הנעדר), אגדת הילדים הקומיקסית השאפתנית, מלאת הפנטזיה והאפקטים, הזאת עשויה להפתיע אתכם. אבל גם היא מתגלה כסיוט על מחיר האבהות.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה