14 יולי 2016 | 22:00 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

״שבוע ויום״ של אסף פולונסקי הוא הזוכה הגדול של פסטיבל ירושלים 2016 (רשימת הזוכים המלאה)

שי אביבי ויבגניה דודינה ב״שבוע ויום״ של אסף פולונסקי

שי אביבי ויבגניה דודינה ב״שבוע ויום״ של אסף פולונסקי

״שבוע ויום״, בבימויו של אסף פולונסקי ובהפקת נעמי לבארי וסער יוגב, הוא הזוכה הגדול בתחרות העלילתית בפסטיבל ירושלים. הסרט, שהיה אחד משבעה סרטים עלילתיים שהתחרו, ליקט הערב ארבעה פרסים: את פרס הסרט העלילתי הטוב ביותר, פרס סרט הביכורים, פרס התסריט ופרס פיפרסקי לסרט ביכורים ישראלי. הסרט מתוכנן לצאת בספטמבר לבתי הקולנוע.

ומה היה הסרט שמבקרי הקולנוע הישראליים הכי אהבו בתחרות העלילתית? טבלת המבקרים של פסטיבל ירושלים נמצאת כאן

״דימונה טוויסט״ של מיכל אביעד זכה בפרס הסרט התיעודי, גם כאן התחרו שבעה סרטים. ו״מותו של לואי ה-14״, בבימויו של אלברט סרה, זכה בפרס הראשי בתחרות הבינלאומית שהושקה השנה.

הנה רשימת הפרסים המלאה:

תחרות חג’ג’ לקולנוע ישראלי עלילתי באורך מלא

אסף פולונסקי, במאי ותסריטאי ״שבוע ויום״

אסף פולונסקי, במאי ותסריטאי ״שבוע ויום״

שופטים: הצלם היווני אנדריאס סיניאנוס, מנהלת פסטיבל איסטנבול עזיזה טאן, מבקר הקולנוע של “הוליווד ריפורטר” בויד ואן הויח, הבמאית והמפיקה אסתר הופברג, השחקנית הישראלית אסי לוי.

הסרט העלילתי הטוב ביותר: “שבוע ויום”. בימוי: אסף פולונסקי; הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב. הסרט זוכה בפרס בסך 120,000 שקלים.

פרס ענת פרחי לסרט ביכורים: “שבוע ויום”.

פרס ענת פרחי לתסריט: אסף פולונסקי, “שבוע ויום”.

פרס חג’ג’ לשחקן: מוריס כהן, “אבינו”.

מוריס כהן, זוכה פרס השחקן על ״אבינו״ של מני יעיש

מוריס כהן, זוכה פרס השחקן על ״אבינו״ של מני יעיש

פרס חג’ג’ לשחקנית: שירי נדב-נאור, “מעבר להרים ולגבעות”.

פרס ון-ליר לצילום: ירון שרף, “הרמוניה”

פרס חג׳ג׳ למוזיקה: רות דולורס וייס, “היער שהיה” .

פרס חביב הקהל: “להציל את נטע”. בימוי: ניר ברגמן. הפקה חיליק מיכאלי, תמי ליאון, אברהם פרחי ורינה שניאור.

תחרות ון-ליר לקולנוע ישראלי תיעודי באורך מלא

הסרט התיעודי הטוב ביותר: “דימונה טוויסט”. בימוי: מיכל אביעד; הפקה איילת קייט, אמיר הראל. הפרס בסך 35,000 שקלים.

פרס ון-ליר לבימוי: מאיה זינשטיין, “טהורה לעד”.

פרס העריכה: נעם עמית וג’סטין רייט, “טהורה לעד”.

התחרות הבינלאומית

שופטים: אליסון תומפסון, גרימור האקונרסון, טליה לביא.

הסרט הטוב ביותר: “מותו של לואי ה-14” של אלברט סרה

הפרס מטעם קרן משפחת ווילף בסך 20,000 דולר.

ציון לשבח: “מלחמה”, בבימוי טוביאס לינדהולם

תחרות ון-ליר לקולנוע ישראלי קצר

שופטים: הבמאית הישראלית יעל קיים, הבמאי השוודי מגנוס פון הורן, המפיק הישראלי איתן מנצורי.

פרס לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר: “עם הפנים לקיר”. בימוי: אלמורק דוידיאן; הפקה נעמי לבארי, סער יוגב (משפחת לבארי-יוגב זכתה בכל הפרסים בפסטיבל השנה).

בימוי: משה רוזנטל, “שבתון”, בהפקת ביצתעין הפקות.

סרט תיעודי קצר: “בית האילמת”. במאית: תמר קיי. בית הספר סם שפיגל ירושלים.

סרט אנימציה: “ראש” . בימוי: סתיו לוי. בצלאל, האקדמיה לאמנות ועיצוב.

תחרות ברוח החופש ע”ש וים ון ליר

שופטים: ג’ורג’יו גוסטי, סוהא עראף, דורון צברי.

פרס קאמינגס לסרט עלילתי: “הנבחרות”, דיוויד פבלוס

פרס אוסטרובסקי לסרט תיעודי: “חוליגנית” בבימו נאנפו וואנג

ציון לשבח: “גלות” של ריתי פאן

תחרות סרטי ביכורים

מוענק על ידי פדרציית מבקרי הקולנוע הבינלאומית (FIPRESCI). השופטים הם מבקרי הקולנוע נינו קובצ’יץ’, ישי קיצ’ליס, פייר סימון גוטמן.

פרס לסרט ביכורים בינלאומי: “אלבום” מאת מהמט צ’אן מרטוגלו (טורקיה).

פרס לסרט ביכורים ישראלי: “שבוע ויום” מאת הבמאי אסף פולונסקי

תחרות החוויה היהודית

שופטים: הלן שומן, רחל ברקאי, ד”ר טוביאס אברכט-הרטמן

פרס אבנר שלו: “לא סרט משפחתי” בבימויה של שנטל אקרמן ז”ל.

פרס ליה: “הרמוניה” של אורי סיוון.

ציון לשבח: “טהורה לעד” של מיה זינשטיין.

תחרות לסרטי וידיאו ואמנות נסיונית

שופטים: אילנית קונופני, סאלי הפטל, רונן לייבמן.

פרס ראשון: “ישמעאל” של נירה פרג

פרס שני: “נעמה” של הילה בן ארי

ציון לשבח: “החתונה” של אלהם רוקני.

==========================

בתחילת הפסטיבל חולקו גם הפרסים הבאים, לסרטים עלילתיים הנמצאים בשלבי הפקה.

מענק סם שפיגל לסרט ראשון: ״דרווין״, בבימוי אורן אדף ובהפקת איתן מנצורי.

זו יוזמה חדשה של רנן שור ואנשי סם שפיגל, לדרבן את בוגרי בית הספר המצטיינים לצאת לדרך עם פיצ׳ר ראשון. הם קראו לבוגרים להגיש תסריטים והזוכה מקבל מענק בסך 100,000 דולר להפקה. פרס כמעט חסר תקדים בגודלו, כמעט שווה ערך לתמיכה של קרן קולנוע. ״דרווין״ שפותח בשנה שעברה בחממת התסריטים הבינלאומית של סם שפיגל, השתתף השנה גם באירוע הפיצ׳ינג השנתי של פסטיבל ירושלים, אליו נגיע עוד מעט.

פרסי חממת התסריטים הבינלאומית של סם שפיגל. מחזור חמישי.

פרס ראשון: ״הדרך לאילת״. תסריט ובימוי: יונה רוזנקאיר. מפיק: קובי מזרחי (50,000 דולר במענק הפקה)

התסריט של רוזנקאיר, בוגר החוג לקולנוע באוניברסיטת תל אביב, מספר על מסע שעושים אב מבוגר ושתיין עם בנו המרוחק, בן ה-35, בטרקטור מקיבוץ בצפון הארץ עד אילת.

פרס שני: “דולורס” של גונזלו טובל (ארגנטינה)

ציון לשבח: “החיים הם במקום אחר” של מרגריטה לינטון בלקלב, בוגרת סם שפיגל, בהפקת אסתי יעקב מקלברג

תזכורת: גם ״שבוע ויום״, הזוכה הגדול של הפסטיבל, מבוסס על תסריט שפותח במחזור הראשון של חממת התסריטים, המחזור בו זכו ״ראן״ של פיליפ לאקוט ו״הגננת״ של נדב לפיד בפרסים.

אירוע הפיצ׳ינג (פיץ׳ פוינט):

אירוע הפיצ׳ינג השנתי של פסטיבל ירושלים גם הוא ראוי לתשומת לב. זוכי הערב בו כוללים את ״למלא את החלל״, ״אפס ביחסי אנוש״, ״בורג״, ״דוקטור פומרנץ״. בקיצור, אלה סרטים ששומעים עליהם אחר כך, לכן כדאי לשים לב אליהם גם כשהם בשלב גיוס הכספים לפני הפקה.

פרס ון ליר (20,000 שקלים): ״פיגומים״. במאי: מתן יאיר; מפיק גל גרינשפן.

בפרס YAPIMLAB (השתתפות במעבדה לפיתוח תסריטים בתורכיה, בשווי 5000 יורו): ״מאמי״. במאית: קרן ידעיה, מפיק מרק רוזנבאום.

מענק הקרן החדש לקולנוע וטלוויזיה (30,000 ש”ח) ליוצר או יצירה הנותנים קול לפריפריה התרבותית והגיאוגרפית בישראל: ״שמי ניאון״. במאי מיש רוזנוב, מפיקים חיליק מיכאלי, אברהם פרחי ותמי ליאון.

מסלול השלמת הפקה (לסרטים שכבר צולמו אבל צריכים עוד משאבים לשלבי העריכה והפוסט-פרודקשן)

בפרס Cinelab, שירותי פוסט-פרודקשן בשווי 15,500 יורו: ״האופה מברלין״. במאי: אופיר ראול גרייזר, מפיק איתי תמיר.

בפרס ואוטר ברנדרכט – ליה ון ליר (4000 יורו): ״מונטנה״. במאית: לימור שמילה, מפיקים חיליק מיכאלי, אברהם פרחי ותמי ליאון.

פרס מיוחד: ״נילס״. במאי רם נהרי, תסריט: ניתאי גבירץ, מפיקה יפעת פרסטלניק.

הכותרת הגדולה של הפיץ׳-פוינט, מנקודת מבט תקשורתית, היא שקרן ידעיה עומדת לעבד לקולנוע את אופרת הרוק ״מאמי״ של הלל מיטלפונקט. תקציב הסרט מוערך בכ-1.3 מיליון דולר. דודו טסה עובד על העיבודים המוזיקליים לשירים שכתבו מיטלפונקט ואהוד בנאי, באופרת הרוק הבועטת והמחאתית שהועלתה בצוותא ב-1982.

״מאמי״ אכן עושה קאמבק: קטעים ממנה שובצו לפני שנתיים ב״ערבים רוקדים״ ושיר מתוכה מופיע כעת ב״הכל שבור ורוקד״ של נוני גפן.

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “״שבוע ויום״ של אסף פולונסקי הוא הזוכה הגדול של פסטיבל ירושלים 2016 (רשימת הזוכים המלאה)”

  1. אורי צציק 17 יולי 2016 ב - 1:31 קישור ישיר

    בדיקה של תגובה.

  2. איתן 17 יולי 2016 ב - 9:40 קישור ישיר

    …ובזאת, להבנתי, הפך “שבוע ויום” למועמד המוביל לזכיה באופיר.

    צריך לומר: ראיתי עד עכשיו 21 מתוך 27 הסרטים שמתמודדים על האופיר. הסרט שהכי אהבתי הוא “אבינו”*, והוא אכן זוכה לתגובות חזקות בקרב חברי האקדמיה, ויהיו לו כנראה הרבה מועמדויות.

    אבל גם “שבוע ויום” (היפה) אהוב. במו אוזני שמעתי 2 חברי אקדמיה מחליפים ביניהם ציטוטים מהסרט (כאלו שנוגעים למשפחת זולר. לסרט הזה כבר יש קאץ’-פרייזס). אבל לסרט של פולונסקי יש יתרון: הוא היה בקאן, זכה לתגובות חמות, נמכר להרבה טריטוריות בעולם, ועכשיו הוא זכה בגדול גם בירושלים. חברי האקדמיה שחושבים על האוסקר יעדיפו את זה על פני מני יעיש, שעוד לא התחיל להסתובב בעולם עם “אבינו”. ל”שבוע ויום”, חביב בפני עצמו, יש יתרון טכני לא הוגן על “אבינו” (הנפלא בעיניי) בגלל תקנון הצבעה מעוות.

    * טרם ראיתי את הסרט של ניר ברגמן


השאירו תגובה