24 נובמבר 2016 | 00:06 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

״מוות בבאר שבע״ זכה באידפא בפרס לסרט באורך-ביניים

screen-shot-2016-11-24-at-12-00-05-am

״מוות בבאר שבע״, סרטם מאיץ פעימות הלב של טלי שמש ואסף סודרי, זכה לפני שעה קלה בפסטיבל אידפא (אחד הפסטיבלים הבכירים בעולם לקולנוע תיעודי, המתקיים באמסטרדם מאז 1985) בפרס הראשון בתחרות לסרט באורך ביניים (עד שעה). הוא התחרה בקטגוריה הזאת בסרט ישראלי נוסף, ״ביקור בית״, שגם הוא בוים על ידי צמד של במאי ובמאית (דוד אופק ונטע שושני). בדיוק לפני חצי שנה זכה ״מוות בבאר שבע״ בתחרות הישראלית בדוקאביב.

זו הפעם השלישית שסרט ישראלי זוכה בפרס הראשון בקטגוריה הזאת: הפעם הראשונה היתה ב-1995 כשעוד לא היה בכלל פרס לסרט באורך לא ועמית גורן זכה עם ״6 פתוח, 21 סגור״. הפעם השניה היתה ב-2007 עם ״לראות אם אני מחייכת״ של תמר ירום.

רק סרט ישראלי אחד זכה עד כה במה שהפך להיות הפרס הגדול של אידפא, פרס הסרט באורך מלא: ״מחסומים״ של יואב שמיר ב-2003. שני סרטים ישראליים נוספים זכו בציונים לשבח בתחרות הראשית: ״הבחירה והגורל״ של ציפי רייבנבך ב-1994 ו״חמש מצלמות שבורות״ של גיא דוידי ועימאד בורנט ב-2011. בשנה שעברה זכה ״בית האילמת״ של תמר קיי בפרס חבר השופטים, הפרס השני, בתחרות סרט הסטודנטים התיעודי.

הסרט שלקח את הפרס הראשי של אידפא הערב לסרט באורך מלא הוא ״אין לאן לברוח״. הפקה נורווגית/שבדית, שצולמה בעיראק, מנקודת מבטו של אח בבית חולים שמתעד את הפלישה של דעאש למדינה מאז נסיגת חיילי צבא ארצות הברית, עד לרגע שבו הוא ומשפחתו נאלצו לעזוב את ביתם.

הנה ריכוז של כל הסרטים שזכו הערב בפרסים:

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה