30 ינואר 2017 | 07:35 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

השחקנים והמפיקים בוחרים את זוכיהם (וגם: פרידות מאלה שתמיד היו שם)

או.ג׳יי סימפסון היה הזוכה הגדול של פרס גילדת המפיקים אתמול. גם פרס הסרט התיעודי (בצילום) וגם פרס המיני סדרה

עוד ארבעה שבועות לאוסקר, ועכשיו אנחנו עוברים לטקסים שמהווים את חזאי האוסקר הכי טובים, פרסי הגילדות והאגודות המקצועיות, המורכבות מהאנשים שחלקם גם מצביעים לאוסקר. השחקנים (הלילה) והמפיקים (אתמול בבוקר) חילקו את פרסיהם ועזרו לחזק את ״לה לה לנד״ כמועמד מוביל לזכייה. הנה הפרסים והפרשנויות.

גילדת השחקנים (SAG) חילקה הבוקר את פרסיה. הפרס הראשי בטקס הוא פרס האנסמבל, אבל הוא דווקא לא חזאי אמין לאוסקרים. ולראייה: ״לה לה לנד״ בכלל לא היה מועמד בו (כי שני שחקנים אינם אנסמבל). אבל הטקס הזה הוא חזאי מוצלח למדי לגבי ארבעת פרסי המשחק באוסקרים. וכך קרה הבוקר שדווקא ״מאחורי המספרים״, סרט תקופתי סימפטי אך זניח, הוא שזכה בפרס האנסמבל של גילדת השחקנים, וחשף שעבור השחקנים – הקבוצה הכי גדולה מבין מצביעי האוסקר – התחרות הגדולה של ״לה לה לנד״ בכלל לא מגיעה מצד ״אור ירח״. אבל היתה שם הלילה הפתעה גדולה יותר. הנה רשימת הפרסים המלאה:

אנסמבל: ״מאחורי המספרים״

שחקן משנה: מהרשלה עלי, ״אור ירח״

שחקנית משנה: ויולה דיוויס, ״גדרות״

שחקנית ראשית: אמה סטון, ״לה לה לנד״

שחקן ראשי: דנזל וושינגטון, ״גדרות״

הנה ההפתעה: שלושת הפרסים הראשונים היו על פי כל הציפיות, אבל בפרס השחקן הראשי כולם ניבאו זכייה לקייסי אפלק על ״מנצ׳סטר ליד הים״ אבל דנזל וושינגטון זכה, על הסרט שהוא גם ביים. האם זה מנבא משהו לקראת האוסקר בקטגוריה הזאת? פרסי הסא״ג, כאמור, מהווים אינדיקציה מצוינת לזוכים בארבעת פרסי המשחק, אבל זו לא תחזית של מאה אחוז. מה שאומר, שפרס השחקן הופך כעת ליותר מסובך לחיזוי.

מבין פרסי הטלוויזיה, ״Stranger Things״ של נטפליקס זכתה בפרס האנסמבל (וניצחה את המועמדים המובילים לזכייה, ״דאונטון אבי״ ו״משחקי הכס״), ו״הכתר״ של נטפליקס זכתה בפרסי השחקן והשחקנית לסדרת דרמה (ג׳ון ליתגו וקלייר פוי). ״אמריקה נגד או.ג׳יי סימפסון״ זכתה בפרס השחקנית למיני סדרה (שרה פולסון), ״Veep״ ו״Shameless״ זכו בפרסי המשחק לקומדיה (ג׳וליה לואי דרייפוס, וייליאם ה׳ מייסי). ו״כתום הוא השחור החדש״ זכה בפרס האנסמבל לקומדיה. ״הסרבן״ ו״משחקי הכס״ זכו בפרס לאנסמבל אנשי הפעלולים (Stunts).

===================

גילדת המפיקים (PGA) חילקה אתמול בבוקר את פרסי סוף השנה שלהם. הזוכים הם:

סרט: ״לה לה לנד״

סרט אנימציה: ״זוטרופוליס״

סרט תיעודי: ״או.ג׳יי: תוצרת אמריקה״.

זו זכייה מאוד משמעותית עבור ״לה לה לנד״: שיטת ההצבעה לפרסי גילדת המפיקים זהה לשיטת ההצבעה לאוסקר, וזו אחת הסיבות שבשנים האחרונות כל מי שזכה בפרס הזה, זכה אחר כך גם באוסקר. אבל חוץ מהשנה שעברה: ״מכונת הכסף״ זכה בפרס גילדת המפיקים ו״ספוטלייט״ זכה בפרס האוסקר.

המפיקים חילקו גם פרסים לתוכניות טלוויזיה, וגם כאן או.ג׳יי סימפסון זכה.

מיני סדרה: ״אמריקה נגד או.ג׳יי. סימפסון״

סדרת דרמה: ״Stranger Things״ של נטפליקס.

סדרה תיעודית: ״Making a Murderer" של נטפליקס.

סדרה קומית: ״אטלנטה״ של רשת FX.

סדרת רשת: ״קומיקאים במכוניות שותים קפה״ של ג׳רי סיינפלד.

תוכנית בידור: ״שבוע שעבר הערב עם ג׳ון אוליבר״ (HBO)

ריאליטי: ״The Voice״

תוכנית ילדים: ״רחוב סומסום״.

=======================

והימים האחרונים היו מלאים בהספדים שהוחמצו.

ג׳ון הרט הלך לעולמו בגיל 77. מה שמצחיק הוא שהייתי בטוח שהרט הרבה יותר מבוגר. עוד מימי ״קליגולה״, ״הנוסע השמיני״ ו״אקספרס של חצות״ בשנות השבעים הייתי בטוח שהוא יותר מבוגר ממה שהוא היה באמת. היו לו פנים של קשיש. הוא מאותם שחקנים שתמיד היה תענוג לפגוש אותם בסרט. ואני בכלל הכי אהבתי אותו בתור מספר הסיפורים ב״סיפורי עמים״, סדרת הילדים של ג׳ים הנסון.

עמנואל ריבה הלכה לעולמה רגע לפני יום הולדתה ה-90. בסוף שנות החמישים היא הופיעה בתור האשה ב״הירושימה אהובתי״ של אלן רנה, ובאחרונה היא היתה האשה ב״אהבה״ של מיכאל האנקה.

מרי טיילר מור. כילד שגדל על הטלוויזיה האמריקאית, מרי טיילר מור, וסדרות הסיפן-אוף מהסיטקום שלה, שלטה בפריים-טיים שלי. לא העליתי על דעתי שהיא פורצת דרך פשוט כי לא ידעתי שאפשר אחרת.

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “השחקנים והמפיקים בוחרים את זוכיהם (וגם: פרידות מאלה שתמיד היו שם)”

  1. הגמד 30 ינואר 2017 ב - 8:50 קישור ישיר

    מסכים מילה במילה להספד על ג׳ון הרט. אבל בשבילי זה לא פייר להגיד שמספר הסיפורים היה התפקיד הכי אהוב שלו כי הייתי ילד (ומאותן סיבות אני הערצתי את ואל קילמר). אני זוכר בעיקר את החלק שלו ב-tinker tailor soldier spy, ועבורי הוא זרח ליד שחקנים טובים אחרים ודאג להפוך סרטים טובים לבלתי נשכחים. ובקצרה עילגת, אחלה שחקן שבעולם.

  2. איתי 31 ינואר 2017 ב - 19:34 קישור ישיר

    ג'ון הרט שיחק את קליגולה ב-"אני, קלאודיוס", אבל לא שיחק ב-"קליגולה". הניסוח בהספד קצת מטעה.


השאירו תגובה