01 אוגוסט 2017 | 17:36 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מהפך בפסגה: מה הם הסרטים הישראליים הכי קופתיים באמריקה?

״ישמח חתני״. הצטרף למועדון המיליון

לפני כשנתיים ציטטנו כאן מסמך פנימי שעבר בין סוכנים בהוליווד ושמדרג את הבמאים הישראליים מבחינת הצלחתם הקופתית באמריקה. אגב כך, ריכזנו רשימה של שמונה הסרטים הישראליים שהכניסו באמריקה מעל מיליון דולר.

בחודש האחרון, הרשימה הזאת עברה שינוי משמעותי: היא גדלה משמונה סרטים ל-11, ויש סרט חדש במקום הראשון.

בשבועות האחרונים, שלושה סרטים ישראליים זכו להצלחה מרשימה בקופות באמריקה, ובראשם ״נורמן״, הקופרודוקציה הישראלית-אמריקאית של יוסף סידר. ״נורמן״ הפך לסרט הישראלי הכי קופתי באמריקה עם הכנסות של כ-3.8 מיליון דולר. הוא עקף את ״ביקור התזמורת״ והפך לסרט הישראלי השני בסך הכל שהכניס בקופות האמריקאיות יותר משלושה מיליון דולר. זה הסרט השני של סידר ברשימה הזאת, אחרי ״הערת שוליים״, שהכניס 2.2 מיליון דולר.

״לעבור את הקיר״ (״The Wedding Plan״), סרטה של רמה בורשטיין, הצליח גם הוא להכניס מעל מיליון דולר. ״לעבור את הקיר״ הכניס כמעט כמו סרטה הקודם של בורשטין, ״למלא את החלל״ (1.7 מיליון דולר). רק ״חתונה מאוחרת״ מפריד בין הסרטים.

סידר ובורשטין הם כעת שני הבמאים הישראליים היחידים ששני סרטים שלהם הכניסו מעל מיליון דולר באמריקה. שני הסרטים האלה כבר פחות או יותר סיימו את המהלך שלהם בבתי הקולנוע.

ובסוף השבוע האחרון הצטרף הסרט האחרון למועדון המיליון: ״ישמח חתני״ (״The Woman's Balcony״), שביים אמיל בן שמעון לתסריט מאות שלומית נחמה, חצה בסוף השבוע את קו מיליון הדולר.  זה הלינק לטבלת שוברי הקופות של הסופ״ש האחרון: ״שמח חתני״ במקום ה-36. כדי להגיע לסכומים האלה לא מספיקה הפצה אמריקאית, אלא צריך מפיץ שיוציא את הסרט בעשרות ומאות בתי קולנוע: ״נורמן״ הופץ על ידי סוני פיקצ׳רז קלאסיקס ב-373 בתי קולנוע, ״לעבור את הקיר״ הופץ על ידי ״רואדסייד אטראקשן״ ב-123 בתי קולנוע. אבל הכי מפתיע: ״ישמח חתני״ הופץ על ידי חברה קטנטנה בשם ״מנמשה״ ב-30 בתי קולנוע בלבד.

הנה הרשימה המלאה של כל הסרטים שהכניסו מעל מיליון דולר בקופות באמריקה:

1. ״נורמן״ (יוסף סידר). $3,814,868

2. ״ביקור התזמורת״ (ערן קולירין). $3,054,457

3. ״ללכת על המים״ (איתן פוקס). $2,713,932

4. ״שומרי הסף״ (דרור מורה). $2,415,727

5. ״ואלס עם בשיר״ (ארי פולמן). $2,283,849

6. ״הערת שוליים״ (יוסף סידר). $2,282,524

7. ״למלא את החלל״ (רמה בורשטין). $1,775,316

8. ״חתונה מאוחרת״ (דובר קוסאשווילי). $1,551,470

9. ״לעבור את הקיר״ (רמה בורשטין). $1,406,898

10. ״אושפיזין״ (גידי דר). $1,400,666

11. ״ישמח חתני״ (אמיל בן-שמעון). $1,031,466

מה זה אומר?

א. בעידן שבו רב הכותרות המקומיות קשורות למכירת כותרים לנטפליקס, צריך לזכור שיש עדיין סרטים שעושים כסף במודל הישן – בתי קולנוע ומכירת כרטיסים. שלושה סרטים ישראליים שמכניסים מעל מיליון דולר כל אחד בתוך כמה חודשים זה הישג די מדהים.

ב. מה הטבלה הזאת מלמדת אותנו לגבי הסרטים הישראליים שהקהל האמריקאי רוצה לראות? ובכן, זה קצת מבלבל. מצד אחד, אי אפשר להתעלם מהעובדה ששלושת הסרטים במקום הראשון הם, למעשה, סרטים ישראליים דוברי אנגלית.

מצד שני, עוד פחות מכך קשה להתעלם מהעובדה שמהמקום השישי עד המקום ה-11 תמצאו חמישה סרטים העוסקים בדתיים ויהדות עם הגיבורים חובשי הכיפות. יידישקייט. החסידים של ״למלא את החלל״, ״לעבור את הקיר״ ו״אושפיזין״, והקסקטים של ״הערת שוליים״ ו״ישמח חתני״.

ולראייה, עוד ועוד נושאים יהודיים-דתיים בקולנוע הישראלי והבינלאומי:

אבי נשר סיים את צילומי סרטו החדש, העוסק במאבק שבין צעירה חוזרת בתשובה ובין הוריה החילוניים. דיווחנו עליו כאן.

– ״מנשה״, סרט אמריקאי דובר יידיש שצולם בקהילה החסידית בברוקלין (שבהפקתו השתתפה החברה הישראלית גרין פרודקשנס), הופץ מסחרית באמריקה בסוף השבוע האחרון (אחרי שכבר הוקרן בפסטיבל סאנדאנס ובפסטיבל ירושלים).

– ריצ׳׳ל וייס ורייצ׳ל מקאדמס מגלמות נשים בקהילה החרדית של לונדון בגרסה הקולנועית ל״מרדנות״, ספרה של נעמי אלדרמן. סרטו של סבסטיאן לליו יוצג בפסטיבל טורונטו הקרוב.

– הבמאית הישראלית מיכל בוגנים (״ארץ הישימיון״, ״אודסה אודסה״) תצלם בדצמבר השנה את סרטה החדש שיתרחש בקהילה החרדית של ברוקלין, בהפקה ישראלית-צרפתית-גרמנית. סטייסי מרטין (״נימפומנית״, ״יוצא מן הכלל״) תגלם את התפקיד הראשי של אשה חרדית צעירה שאביה מנדה אותה מהקהילה, והיא מתוודעת לדמויות משולי החברה החילונית שהיא עד כה לא הכירה. גם מתיסיהו יופיע בסרט.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה