האמת שלא תיאמן
כרגיל, חן חן היה ראשון, אבל זו ידיעה מהזן המצער שמגיע לה גם הבלטה מחוץ לתגובות: אדריאן שלי, השחקנית המקסימה מסרטיו של האל הארטלי "האמת שלא תיאמן" ו"אמון הדדי" נמצאה מתה בדירתה בניו יורק כשהיא תלויה מסדין (דיווח מוקדם יותר ציין שהיא נמצאה על ידי בעלה במשרדה בנסיבות מעוררות חשד). היא היתה בת 40. שלי – שנולדה אדריאן לוין – הופיעה לאחרונה ב"פקטוטום" של בנט האמר וביימה סרט בשם "מלצרית" עם קרי ראסל בתפקיד הראשי. הסרט כנראה יוצג בפסטיבל סאנדאנס הקרוב.
==================
יונייטד קרוז
בקשר לבשורה שטום קרוז ופולה ווגנר יקימו לתחייה את יונייטד ארטיסטס באם.ג'י.אם: האם אוכל להגיד "אמרתי לכם"? כשקרוז פוטר על ידי סאמנר רדסטון מהחוזה שלו בפרמאונט טענתי שהאקט הזה מעיד יותר על רדסטון מאשר על קרוז, ובטווח הארוך יתברר שרק הועיל לקרוז. והנה, אחרי שכבר גייס 200 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים כדי לקיים את חברת ההפקות שלו ושל ווגנר הוא מצטרף כעת לאולפן אחר. השאלה האחרת היא האם קרוז יצליח לשקם את יונייטד ארטיסטס. כאן אני צריך להיות די סקפטי. פרנסיס פורד קופולה, בעל מניות באם.ג'י.אם, נקרא לתפקד כיועץ אמנותי ליונייטד ארטיסטס לפני כמה שנים, והוא רצה להפוך את החברה למין חממה לקולנוע אלטרנטיבי. לא קרה מזה כלום. ובינתיים, רדסטון חוטף מקלחת צוננת מ"ואניטי פייר" בפרופיל שלו בו הוא מודה שהפיטורים של קרוז נעשו מתוך כניעה לדרישתה של אשתו, שפשוט שונאת אותו.
===============
דור הבוראט
1. מקורות אמינים מאוד בשוק הקולנוע האמריקאי שמתקיים כעת בלוס אנג'לס מוסרים לי שנציגיו של סשה ברון כהן מוכרים שם את הפרויקט הבא שלו, שיהיה מבוסס על דמותו של ברונו, כתב האופנה האוסטרי ההומו. אולפני יוניברסל, מוסר המקור, חטפו את הפרויקט. לא קראתי את זה עדיין בשום מקום אחר, כך שאם זה נכון, ולא עוד מתיחה של ברון כהן, יש סיכוי שיש לנו כאן סקופ עולמי. זה מה שקורה כשאני קורא מיילים במקום ניוזים: הנה הידיעה שכבר פורסמה הרבה לפניי. ובינתיים, הנה ברונו באחד הרגעים הכי מצחיקים שלו. אח יה.
2. "בוראט" יצא אתמול באמריקה. נראה מחר מה הוא עשה בקופות. בינתיים מסתמן שהאנשים בפוקס חטפו רגליים קרות והחליטו ברגע האחרון להוציא את הסרט באופן הדרגתי ולא בהפצה רחבה. אולי מתוך חשש ששני הסרטים האחרים שיוצאים במקביל ומיועדים לכל המשפחה, "סנטה במשרה חלקית 3" ו"חיים בזרם" המצויר, יביסו אותו ממילא.
================
ולשאר הכותרות
ויה "סקרין דיילי":
– ג'נה רולנדס וקתרין דנב יככבו בעיבוד הקולנועי ל"פרספוליס".
– רוני יו ("בלי פחד") יביים את הגרסה החיה לסרט המנגה המשובח "Blood: The Last Vampire".
– קים קי-דוק כבר עובד על סרט חדש, "נשימה". סרטו הקודם, "זמן" (שנקנה על ידי קולנוע לב), זכה לצד "אביבה אהובתי" בציון לשבח בפסטיבל שיקגו לפני כמה שבועות.
– "דרך אדומה" של אנדריאה ארנולד זכה בפסטיבל לונדון. הסרט כבר התחרה השנה בפסטיבל קאן. זה סרטה הארוך הראשון של ארנולד, שזכתה באוסקר על סרטה הקצר "צירעה" (צפו בו כאן). גם הסרט הזה נקנה על ידי קולנוע לב.
– אנדרו ניקול ("שר המלחמה", "גטקה") יביים את "דאלי ואני", על סלבדור דאלי.
============
דרך ללא מוצא
אפרופו קולנוע לב: האם יש מישהו שאוכל לעצמו את הלב השבוע אחרי שהם החליטו לגנוז לפני כמה שנים את "Infernal Affairs" ההונג קונגי ולהוציא אותו רק בדי.וי.די? הגרסה של מרטין סקורסזי, ללא ספק הסרט הכי מדובר בארץ בסוף השבוע הזה, בוודאי היתה גורמת לקהל להתעניין בטרילוגיה המקורית של אנדי לאו ואלן מק. הטרילוגיה הוקרנה בפסטיבל חיפה תחת השם "עסקים מהגיהנום", בערוצי הסרטים תחת השם "מדורי הגיהנום" ויצאה בדי.וי.די של קולנוע לב תחת השם "דרך ללא מוצא". מעניין אם מישהו שם במגדל מעל דיזנגוף סנטר דופק היום את הראש בקיר.
==================
המדריך למדריך
ראיתם כבר את "המדריך לחיים בכפר"? אם כן, בוודאי תיהנו להמשיך ולהקשיב לתוכנית הרדיו האמיתית של גריסון קיילור שהיוותה ההשראה לסרט המצוין של רוברט אלטמן. הנה התוכנית מהשבוע שעבר. היום בערב, שעון אמריקה, תשודר מהדורה נוספת. אני מניח שקיילור, שהוא גם עיתונאי ופרשן פוליטי, יתייחס באיזשהו אופן לבחירות לסנאט ולקונגרס שיתקיימו ביום שלישי. שימו את אתר התוכנית במועדפים שלכם. קיילור עונה שם למכתבי מאזינים, כותב הגיגים ומעלה לשם את ארכיון התוכניות (בריל אודיו) ואת התסריטים לתסכיתים. תענוג.
כבר נכתב והופץ ופורסם, אפילו אצל חברה שלך ניקי
רוה ללא סקופ ולא עולמי: לא ראיתי. יש לינק?
יש כמה.
באמת יאיר, תבדוק שניה לפני שאתה מצהיר על סקופ עולמי.
מה איתי נאור היה אומר.
רוה לברווז: איתי נאור בטח היה אומר "אח שלו, מה נהיה? לא ידעתי שיש לך בלוג, למה מזכירים אותי שם פתאום?". איתי שטרן, לעומת זאת, בטח היה שמח לגלות שגם הדביל מסינמסקופ משתטה. אבל הנה אני מתקן.
אצלי נוצר רושם הפוך מהכתבה על רדסטון – שהסיבות שלו היו ענייניות.
הוא אומר שם שההופעות של קרוז עשה אצל אופרה וב"טודיי שואו" עלו לפרמאונט 100-150 מיליון דולר. הוא אומר ש"משימה בלתי אפשרית 3" היה הטוב מבין שלושת סרטי הסדרה, אבל היה הכי פחות מצליח בקופות, ומעריך שהסיבה לכך היא שקרוז המאיס את עצמו על הקהל עם השטויות שלו.
וכן, הוא אומר שהתייעץ עם אשתו לפני שהחליט, אבל ההיתפסות לזה נראית לי סתמית. זאת פיקנטריה.
קשה לי לדמיין איך ברונו יכול להחזיק סרט שלם. הוא מוגבל וסטריאוטיפי מדי, לבוראט יש הרבה יותר מרחב פעולה.
רוה לאיילי: העניין הוא שזה בדיוק מה שאני חשבתי על בוראט כשנודע לי על הסרט שלו לפני שנה.
האם אפשר, במטוטא, להפסיק להשתמש בכינוי השגוי (גם אם פעם הוא הפך לשגור, נדמה לי שהיום כבר לא), "סרט מאנגה"? "מאנגה" הוא השם היפאני (הכללי) לקומיקס. כזה עם ציורים ומשבצות. החברה הראשונה בארה"ב ובריטניה שעסקה בהפצת סרטי אנימה (ככה קוראים שם לאנימציה) קראה לעצמה "מאנגה" ומאז הכינוי נדבק (למרות שכאמור, בשנים האחרונות, הוא די נעלם). זה לא הופך אותו לפחות שגוי – או ליתר דיוק, שגיאה שהיא כל-כך סוף המילניום הקודם.
מה יש להם ב"לב, לדפוק את הראש בקיר עכשיו? לא שלא היו צריכים להקרין את הטרילוגיה בשעתו, אבל זה לא היה מועיל, כי העניין י/מתעורר עכשיו, וממילא אפשר לקחת מהספריה או לחכות לערוצי הסרטים.
רוה ליפנית: או שהם היו יכולים להוציא עכשיו את שלושת הסרטים להקרנת שבת בצהריים ברצף, לטובת כל הצופים שנהיו מודעים לסרט רק בזכות סקורסזי/דיקפריו. כמו שהם מוציאים להקרנות מחודשות את סרטי אלמודובר או סרטי קן לואץ' בכל פעם שמגיע סרט חדש שלהם. ובעיקר, זה חושף פגמים בשיקול הדעת. גדולתה של טרילוגיית "Infernal Affairs" היתה ברורה לכולם, פרט לאנשי לב. וזה מבאס.
הסרט של סקורסזה הוא חידוש לסרט הראשון בטרילוגיה?
רוה ליניב: כן. בערך. בוא נגיד שבגרסה של סקורסזי לא ייתכן פרק שלישי לטרילוגיה. יבין רק מי שראה גם את הטרילוגיה וגם את הסרט של סקורסזי.
דרך אגב, זה רק אני, או שמסיבת העיתונאים שרביב גולן מתאר (7 לילות של אתמול) היא זו שהוקרנה כאן לפני כשבועיים?
אוי, יצאתי דביל.
איתי נאור בחור טוב עד כמה שאני זוכר. התנצלותי הכנה שלוחה אליו (למרות שהוא לא יודע על קיום הבלוג הזה).
מי זילזל בבוראט? הסרט אסף תשעה מיליון דולר ביום שישי, הרבה יותר מסנטה קלאוס 3 וסרט האנימציה הזה על הביוב
כנגד כל הסיכויים
רוה לחן חן: מי שזילזל היו פוקס שצימצמו את ההפצה מ-2000 אולמות ל-800 בהתקף של רגליים קרות. אני מניח שמישהו שם עוד יעוף על זה (היי, סאמנר רדסטון ערף שם ראשים על פחות מזה). עם 2000 אולמות הסכום פר אולם אולי היה פוחת (הוא עומד כרגע על 26,000) אבל הם היו יכולים לגרוף בשלושה ימים לפחות כפול.
תנחומיי לכל חובבי אדריאן שלי באשר הם.
בהחלט עשה לי עצוב על הבוקר…
יש עדכון.
כאילו לא היה מספיק…
http://edition.cnn.com/2006/SHOWBIZ/Movies/11/06/actressfounddead.ap/index.html
הי"ד…
ולא כתובה הסיבה לרצח, כביכול.