23 נובמבר 2006 | 16:56 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

יס וומן

תייקו תחת: פרסום ראשון.
על זה שאיתן סנה, מנהל ערוצי הסרטים של יס, עוזב כבר אולי שמעתם. הנה ההמשך. לפני שעה קלה הועבר מייל פנימי בין עובדי יס: איתן סנה, מנהל ערוצי הסרטים של יס, עוזב. עירית שחר, לשעבר מנהלת השיווק בפורום פילם ובתיאטראות ישראל, תיכנס לתפקידו. אבנר שביט, שיעזוב בקרוב את תפקידו כמבקר הקולנוע של "עכבר העיר", יעבוד תחתיה של שחר כמנהל ערוצי הסרטים יס 3 ויס 1.
אלה בשורות רעות ובשורות טובות. רעות, כי איתן סנה עשה עבודה מעולה בערוצי הסרטים של יס. מדובר בסינפיל מהזן האובססיבי במיוחד שהיה להוט להשיג לערוציו את הסרטים המדוברים ביותר מכל העולם. במידה רבה, סנה הציב את הסטנדרט שמתחריו בערוצי הסרטים של הוט (המופקים על ידי חברת יסמין טי.וי) ניסו להדביק. ייאמר לזכותם של אנשי הוט, יואב זאבי ועומר מנור, שהם עמדו בכבוד בתחרות.
סנה ביס וזאבי בהוט הם האנשים שהייתם רוצים שינהלו את תחום הפצת הקולנוע בארץ. הם מורעלי קולנוע, מבינים, ונלחמים בשיניים על כל סרט. בתוך כמה שנים הם פחות או יותר חילקו את הגלובוס ביניהם: סנה השתלט על הפסטיבלים האירופיים, ועומר מנור כבש את סאנדאנס ואת טורונטו. התוצאה היא שמי שבר מזל מספיק להיות מנוי גם על הוט וגם על יס מקבל תמונת מצב די עדכנית באשר למה שקורה בעולם בקולנוע, מעבר לשוברי הקופות שהגדולים בהם מגיעים ממילא לשני הערוצים במקביל.
סנה, כמו יותר מדי אנשי תוכן מהטלוויזיה, עובר לתחום התוכן הסלולרי. את עירית שחר, מחליפתו, אני לא מכיר. אני רק מקווה שהיא סינפילית ולהוטה אחר סרטים כמוהו. את אבנר שביט, שיתחיל בקרוב לערוך את יס 3, אני מכיר היטב ומעריך עד השמים. הוא אחד האנשים הכי בקיאים ומעודכנים בקולנוע שפועלים כאן, ואני לא חושב שיש אדם שמבין בקולנוע צרפתי ואירופי יותר טוב ממנו כרגע בעיתונות הישראלית. זה מבאס לאבד את שביט כקולגה/מתחרה. הוא גרם לי לעמוד על המשמר ולוודא שאני מעודכן לא פחות ממנו (ובזכותו ראיתי את "אקילה והתחרות" המקסים בפסטיבל סרטי הילדים). מצד שני, כלקוח של יס אני מאושר שהוא יארגן לי את הצפייה ביס 3. נראה לי שהוא יעשה שם עבודה מבריקה.

אבל רגע, סנה עוד משאיר אחריו ירושה קטנה. בינואר, אחרי שרשמית כבר לא יהיה ביס, יעלה לשידור פסטיבל אנימציה עצום שהוא הרים בערוצי יס 2 ויס 3. יהיה שם ספיישל אנימציה סובייטית קלאסית מתחילת שנות ה-60 ועד תחילת שנות ה-90, שיכלול סדרה דוקומנטרית בת ארבעה פרקים על השימוש באנימציה בתעמולה הסובייטית לכל אורך המאה ה-20.
יהיה גם ספיישל שעושה לי לח בכל הגוף מרוב ציפייה: 111 סרטונים של אולפני אארדמן הבריטיים. וגם ספיישל Happy Tree Friends. אני אומר לכם: אין מפיץ, פסטיבל או סינמטק שהיה יכול להרים כזה פרויקט. מה לעזאזל הוא יעשה בסלולרי?!

נושאים: כללי

5 תגובות ל - “יס וומן”

  1. א"ש 23 נובמבר 2006 ב - 18:31 קישור ישיר

    יש פרויקט קטן ומענין נוסף שיס הרימו ואמור לעלות בדצמבר של תחרות סרטי אימה ומד"ב קצרים של חובבים ישראלים

  2. איגוד המפרגנים הארצי 23 נובמבר 2006 ב - 23:13 קישור ישיר

    המון בהצלחה לאיתן סנה, מדובר בעילוי נדיר בתחום הקולנוע והסרטים שהעלה מדרגה את תחום ערוצי הסרטים בארץ והפך אותם למה שהם היום- בשם המון אנשים שכבר הודו לו על העבודה המצויינת בידיעה הראשונית שהתפרסמה ב"וואלה", רק כדי לגלות למחרת שמישהו (*שיעול* תחשבו טוב מי) דאג למחוק את כולן.

  3. איתי 24 נובמבר 2006 ב - 13:01 קישור ישיר

    ועדיין צריך לזכור שבחודשים האחרונים ערוצי הסרטים של יס נכנסו לסטגנציה מסוימת (מישהו התרגש מפסטיבל סרטי הבורקס הצרפתיים?). דווקא הדגש על סרטים מהשנים האחרונות בערוצי הסרטים גם של הוט וגם של יס הופך אותם לכה משמימים כשאין בהם ספיישלים או רטרוספקטיבות (מפוארות, לעתים קרובות, יש לציין לזכותם). ניתן לקוות שאבנר שביט, שלפחות כמבקר היה להוט אחרי כל פיסת טראש או קאלט ששודרה בכל ערוץ זניח, יתן את הדגש על סרטים מהעבר, כאלה שנשכחו או סתם לא שודרו בשנים האחרונות.

  4. assafTV 25 נובמבר 2006 ב - 2:34 קישור ישיר

    לאיתי –
    רוב הרכש של ערוצי הסרטים, הן ביס והן בהוט, הוא מחוזים עם האולפנים בחו"ל והמפיצים הישראליים. בחוזים האלו יש שוברי קופות המוכרים לקהל הרחב, הרבה זבל וגם כמה פנינים. אחוז קטן יחסית נשאר בשביל ללקט פנינים מרחבי הגלובוס.

    באשר לאבנר שביט, הוא הולך לערוך את יס 1 ואת יס 3. אבל הוא לא הולך לנהל אותם. הוא יכול להמליץ על סרטים שכדאי לרכוש ואנשי הרכש יעשו את כל המאמצים כדי להשיגם. בשורה התחתונה – עירית שחר היא מנהלת ערוצי הסרטים, היא זו שתקבע ותחליט.

    בקשר לשאלה שלך (מישהו התרגש מפסטיבל סרטי הבורקס הצרפתיים?) כן, יש מישהו, קוראים לו איתן סנה והוא חובב גדול של קולנוע צרפתי. כל ספיישל בערוצי הסרטים של יס, כל מחווה, כל שם הזוי לספיישל או לסרט שלא הוקרן בארץ – זה הוא 🙂


השאירו תגובה