25 אפריל 2021 | 20:57 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2021 – כל הזוכים

עד שהטקס יתחיל אתם יכולים להאזין לפודקאסט של סינמסקופ ברדיו הקצה בו אני מארח את יהונתן צוריה ואנחנו צופים ומהמרים מה יקרה הערב בטקס. האזינו כאן

לייב בלוג האוסקרים מוגש בחסות בית הספר לקולנוע "מעלה", שקיים אמש את טקס חלוקת הפרסים לבוגריו. צפו באירוע הגמר, שהועבר און-ליין בהנחיית אורית נבון, ובסרטי הגמר של הבוגרים הטריים כאן.

טקס האוסקר יתחיל ב-3:00. האירוע השנה יתקיים ברובו ביוניון סטיישן, תחנת הרכבת של לוס אנג'לס. הבמאי סטיבן סודרברג (יחד עם סטייסי שר, שהפיקה לו את "רומן לא חוקי" ואת "התפרצות") הופך את התחנה לסט של סרט, שבתוכו יחולקו הפרסים. סודרברג, במאי נערץ בבלוג הזה, הבטיח להמציא מחדש את האופן שבו משדריםן את האוסקרים. האם הוא יצליח? זו היתה שנה מאוד בעייתית לסרטים – רובם בכלל לא הופצו ונדחו בגלל הקורונה. אלה שכן, הופצו בעיקר בסטרימינג, כך שזה הופך השנה לטקס פרסים לסרטי טלוויזיה. ובגלל הקורונה, נראה שהקולנוע הפך לדבר פחות חשוב, חיוני ומדובר בשנה האחרונה. בתי הקולנוע היו סגורים ורוב הדיבור הציבורי התמקד בסדרות הטלוויזיה. כך שזה טקס – שמוגש באיחור ניכר בגלל המגיפה וללא קהל – שמסכם שנה שאולי היה עדיף לא לסכם כלל. עכשיו כל מה שנותר לעשות זה לקוות שהמשדר הטלווזיוני יהיה מהנה, ושהזוכים יהיו טובים.

מתחילים כאן ב-3:00. השידור החי בארץ נמצא ב-yes וב-StingTV. חייבים לראות גם את שידור הספירה לאחור לפני הטקס עצמו, כי בו יבוצעו חמשת השירים המועמדים (ולא בטקס עצמו, שאמור להיגמר השנה בדיוק תוך שלוש שעות). מוזמנים עד אז לבטא בתגובות את ההימורים והתקוות שלכם.

3:00. "הלילה באנו לחגוג, למרות שזו היתה שנה קשה". רג'ינה קינג פותחת את הטקס עם שוט ארוך שבו היא הולכת מכניסת יוניון סטיישן עד לבמה בו היא עומדת מול המועמדים ואורחיהם, להענקת הפרס לתסריט מקורי.

תסריט מקורי:

"צעירה מבטיחה", אמרלד פאנל

"אמרו לי לכתוב נאום, אבל לא כתבתי, כי לא האמנתי שזה אי פעם יקרה. האם הסתבכתי עכשיו עם סטיבן סודרברג? כי אני לא רוצה להסתבך איתו".

בדברי ההקדמה שלה, קינג סיפרה שפאנל – שחקנית ב"הכתר" – ביימה את "צעירה מבטיחה" במשך 23 יום, כשהיא בחודש השביעי להריונה.

ועכשיו קינג עוברת לתסריט מעובד.

תסריט מעובד:

"האבא", פלוריאן זלר וכריסטופר המפטון.

שני סרטי ביכורים בריטיים זוכים בפרסי התסריט. פאנל היא שחקנית שהפכה לבמאית, זלר הוא מחזאי שהפך לבמאי.

שימו לב שאין זום בטקס השנה. צוות צילום נשלח לפריז, שם נמצא זלר, ויש גם עמדת צילום עם קהל בלונדון, שם נמצאים לא מעט מהמועמדים.

לורה דרן, שזכתה בשנה שעברה באוסקר לתפקיד משנה על "סיפור נישואים", עם הפרס לסרט הבינלאומי הטוב ביותר. כאן דנמרק מועמדת מול בוסניה הרצגובינה.

סרט בינלאומי:

"עוד סיבוב", תומס וינטרברג (תומס וינטרברג)

תומס וינטרברג זוכה באוסקר הראשון שלו. "תמיד חלמתי על זה, מאז שאני בן חמש". וינטרברג, נזכיר, זכה בפסטיבל סרטי הסטודנטים בתל אביב.

בתו בת ה-19 של וינטרברג נהרגה בתאונת דרכים ארבעה ימים אחרי תחילת הצילומים. "מישהו הסתכל בטלפון שלו", מספר וינטרברג. "אנחנו מתגעגעים אליה ואוהבים אותה. עשינו את הסרט עבורה, כמציבה לזכרה".

לורה דרן ממשיכה עם פרס שחקן המשנה.

שחקן משנה:

דניאל קאלויה, "יהודה איש קריות והמשיח השחור".

הסרט, אגב, זמין עכשיו לצפיה ב-vod בארץ ודילג על בתי הקולנוע, שממילא סגורים.

קאלויה הוא שחקן מדהים, יודע כל מי שראה את "תברח".

כמו אמרלד פאנל וכריסטופר המפטון שזכו לפניו הערב, גם קאלויה הוא בריטי. הוריו הגיעו לאנגליה מאוגנדה. האם הוא השחקן היחיד מ"פנתר שחור" שיזכה היום באוסקר, או שגם צ'דוויק בוזמן יזכה? "ההורים שלי עשו סקס והנה אני כאן, אז הערב אני הולך לחגוג את זה", אומר קאלויה מעל הבמה ואמא שלו בקהל שואלת "על מה הוא מדבר?".

סטיבן סודרברג הודיע שנאומי הזטכים לא יוגבלו, אבל שהוא רוצה שהזוכים יספרו סיפורים אישיים ומרגשים ולא סתם רשימת שמות ותודות.

בהפסקת הפרסומות באמריקה, זה שודר:

 

תזכורת: האוסקרים משודרים ברשת איי.בי.סי בבעלות דיסני, שקנו בשנה שעברה את אולפני פוקס, שהפיקו את "סיפור הפרברים".

3:40: דון צ'ידל עם הפרסים לאיפור, שיער ותלבושות.

איפור ושיער:

"הבלוז של מא רייני"

האוסקר הראשון של נטפליקס השנה.

"הבלוז של מא רייני" הוא סרט שני בפרויקט של דנזל וושינגטון להבאת המחזות של אוגוסט ווילסון למסך. הסרט הקודם, "גדרות", הניב אוסקר לוויולה דיוויס. ויולה דיוויס עשויה לזכות באוסקר שני על תפקידה גם בסרט הזה.

הקונספט של הטקס השנה הוא הצצה אל מאחורי הקלעים של ההפקות ושל העובדים בקולנוע. אבל כנראה בגללל תקציב מצומצם, אין סרטונים שמציגים את העבודה, אלא המגישים הם אלה שמספרים את סיפורם של המועמדים. זה יוצא קצת משונה.

תלבושות:

"הבלוז של מא רייני"

אין תזמורת השנה. את המוזיקה ברקע מנגן קווסטלאב בתור הדי.ג'יי של המסיבה. וכך פרינס הוציא אותנו לפרסומות.

בריאן קרנסטון נמצא בתיאטרון דולבי הריק. "מאז 2002 כאן התקיימו האוסקרים, ולכאן הוא יחזור בשנה הבאה". קרנסטון מציג את הפרס על שם ג'ין הרשולט לפעילות הומניטרית. השנה, שניים יזכו. הראשון הוא הגוף הקרוי "קרן לעובדי הקולנוע", ולבית האבות לעובדי הקולנוע שהקרן הקימה, על ידי השחקנים ג'ין הרשולט ומרי פיקפורד בסוף מגיפת השפעת הספרדית לפני מאה שנה.

בונג ג'ון-הו, בתיאטרון דולבי הריק בסיאול, עם הפרס לבימוי. הוא דובר קוריאנית והמתורגמנית שלו, שהפכה כוכבת לרגע בשנה שעברה אחרי שתרגנמה את נאומי התודה שלו בזכיותיו על "פרזיטים", ממשיכה לתרגם.

בונג שאל את הבמאים והבמאיות המועמדים מה זה בימוי עבורם. קלואי ז'או ענתה "כשהדברים משתבשים צפו ב'נטל החלומות' ושאלו את עצמכם 'מ ה ורנר הרצוג היה עושה"?

בימוי:

קלואי ז'או, "נומאדלנד" ("ארץ נוודים")

בשנה שעברה זכה במאי קוריאני, השנה במאית ילידת סין. האוסקרים משתנים. ז'או כבר סיימה לביים את הסרט הגדול הבא של מארוול, שנדחה בגלל מגיפת הקורונה, אבל חכו בנובמבר לסרט גיבורי העל בבימויה של במאית זוכת אוסקר.

4:06. ריז אחמד, שחקן בריטי ממוצא פקיסטיני שמועמד לפרס השחקן, עם האוסקרים לסאונד. שתי הקטגוריות לסאונד (מיקס ועריכה) אוחדו השנה לאחת.

סאונד:

"צלילי המטאל"

חפשו את הסרט באמזון פריים או ב-vod.

זה הסרט שאחמד משחק בו. דריוס מרדר, שזה סרט הביכורים שלו, חי בצרפת ולכן הסרט האמריקאי הזה הוא בחציו צרפתי. וכך, איש הסאונד, הוא הפריזאי השני שזוכה הלילה אחרי פלוריאן זלר.

ריז אחמד ממשיך עם פרס הסרט הקצר, כאן מועמדים שני סרטים תוצרת האיזור שלנו. "עין לבנה" של תומר שושן ו"המתנה" שביימה פארח נבלוסי בבית לחם.

סרט קצר:

"Two Distant Strangers"

הסרט הזה – שהוא מעין "לקום אתמול בבוקר", על רצח של שחורים על ידי שוטרים – זמין בנטפליקס.

"בממוצע, השוטרים באמריקה הורגים שלושה אנשים. שזה אלף אנשים בשנה. ג'יימס בולדווין אמר פעם שהדבר הכי נורא זה להיות אדישים לכאבו של האחר. אנא על תהיו אדישים לכאב שלנו".

את הסרט הפיק לורנס בנדר, האיש שגילה את קונטין טרנטינו והפיק את סרטיו הראשונים.

4:18: ריס וויתרספון עם סרט אנימציה קצר.

סרט אנימציה קצר:

"אם משהו קורה, אני אוהב אותך"

זה סרט אנימציה בהפקת לורה דרן, העוסק במוות מכלי נשק. גם זה נמצא בנטפליקס, עם האוסקר הרביעי שלהם הערב.

סרט אנימציה:

"נשמה"

פיקסאר.

זה האוסקר השלישי של פיט דוקטר, שהוא עכשיו המהל האמנותי של פיקסאר, במקום ג'ון לאסיטר. קמפ פאוורס, שחתום שבמאי שותף, הוא המחזאי והתסריטאי של "לילה אחד במיאמי", שגם מועמד היום לכמה פרסים.

את פרסי הסרט התיעודי מגישה מרלי מטלין בשפת הסימנים.

סרט תיעודי קצר:

"קולט"

סרט תיעודי:

"מורתי התמנונית"

אוסקר חמישי לנטפליקס, תוצרת דרום אפריקה.

מרלי מטלין זכתה באוסקר ב-1987 על "ילדים חורגים לאלוהים". בשנה הבאה היא תזכה שוב על תפקידה ב"קודה", שיהיה הזוכה הגדול של אוסקר 2022.

סטיבן יון, בוגר "המתים המהלכים", שמועמד על "מינארי", עם הפרס לאפקטים.

אפקטים:

"טנט"

האוסקר היחיד לסרט החדש של כריסטופר נולן.

4:52: בראד פיט, שזכה באוסקר לפני שנה על "היו זמנים בהוליווד", עם פרס שחקנית המשנה.

שחקנית משנה:

יו-ג'ונג יון, "מינארי"

שנה אחרי שסרט דרום קוריאני ("פרזיטים") סחף את האוסקרים, הכיבוש הקוריאני ממשיך.

עיצוב תפאורה:

"מאנק"

אוסקר שישי לנטפליקס.

צילום:

"מאנק", אריק מסרשמידט

אוסקר שביעי לנטפליקס ושני לסרט התקופתי של דיוויד פינצ'ר. מסרשמידט עבד עם פינצ'ר על הסדרה "מיינדהאנטר".

5:14: הריסון פורד עולה על הבמה לפרס העריכה. "הרשו לי להקריא לכם הערות עריכה שקיבלנו לסרט שהייתי מעורב בו. 'הקריינות נשמעת כאילו שהקריין מסומם. כולם היו מסוממים?'. הסרט הזה הוא בלייד ראנר, וזה מסביר למה העריכה יכולה להיות תהליך מסובך".

מישהו בטוויטר: ל"מאנק" יש עכשיו יותר אוסקרים מאשר ל"האזרח קיין".

עריכה:

"צלילי המטאל"

פרס שני לסרט הערב. "המשפט של השבעה משיקגו" ייצא מהערב הזה בידיים ריקות. מיקל נילסן, העורך של הסרט, הוא הבוגר השני של בית הספר לקולנוע בקופנהגן שזוכה היום באוסקר, אחרי תומס וינטרברג.

ויולה דיוויס, שעדיין יכולה לזכות הערב באוסקר, תעניק לטיילר פרי את הפרס ההומינטרי השני של הערב. הנאום של פרי הוא הסיבה לזה שהוא טיילר פרי – ביכולת הרהוטה שלו לספר סיפור מרגש ולהעביר מסר. "תסרבו לשנוא!", הוא קורא.

זנדאיה עם פרס הפסקול.

פסקול:

"נשמה", טרנט רזנור, אטיקוס רוס וג'ון באטיסט.

זה האוסקר השני של טרנט רזנור ואטיקוס רוס, שזכו לפני עשר שנים על "הרשת החברתית" של דיוויד פינצ'ר, והיו מועמדים השנה גם על "מאנק" שלו. ג'ון באטיסט מוכר בתור הסייד-קיק המוזיקלי של סטיבן קולבר בתוכנית הלילה שלו. "אלוהים נתן לנו 12 תווים. אלה אותם 12 תווים שהיו לדיוק אלינגטון ולנינה סימון ולכל המועמדים הערב. קווסטלאב, הסייד-קיק המוזיקלי של התוכנית המתחרה של ג'ימי פאלון, הריע מעמדת הדי.ג'יי.

שיר:

"Fight For You", מתוך "יהודה איש קריות והמשיח השחור". H.E.R.

פרק "לזכרם", שהפעם מוקדש ללא מעט אנשי תעשייה שמתו מהקורונה ולא רק מזקנה. הם כה רבים השנה, וכה אגדיים, שהשמות עוברים ממש מהר.

טוויסט בעלילה! ריטה מורנו, זוכת האוסקר על "סיפור הפרברים", מציגה את פרס הסרט הטוב ביותר. מעניין: פרס הסרט לפני פרסי המשחק? משונה מאוד.

הסרט הטוב ביותר:

"נומאדלנד" ("ארץ הנוודים")

אוסקר שני לקלואי ז'או הערב, אוסקר שלישי לפרנסס מקדורמנד, והראשון שלה כמפיקה.

פאן פאקט: אם לא שמעתם מעולם על המלחין האיטלקי לודביקו אינודי, השנה הוא אחראי לפסקולים של שני סרטים מועמדים: "נומאלנד" ו"האבא".

פרנסס מקדורמנד: "כשכל זה יגמר, אנא צפו בסרט הזה ובכל הסרטים המועמדים על המסך הכי גדול שאתם יכולים".

6:11. הטקס מתארך. רנה זלווגר, זוכת האוסקר בשנה שעברה, עם פרס השחקנית (בדרך כלל השחקנית מעניקה לשחקן).

זו הקטגוריה הכי צמודה הערב.

שחקנית:

פרנסס מקדורמנד, "נומאדלנד"

אוסקר רביעי לפרנסס. "אם היו שואלים אותי, היינו עושים את הטקס הזה בבר קריוקי".

חואקין פיניקס עם פרס השחקן. כנראה שההנחה היא שלסיים עם פרס לצ'דוויק בוזמן יהיה השיא של הטקס.

שחקן:

אנתוני הופקינס, "האבא".

טוויסט בעלילה! צ'דוויק בוזמן לא זכה.

וזהו.

 

נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “אוסקר 2021 – כל הזוכים”

  1. איתן 26 אפריל 2021 ב - 2:00 קישור ישיר

    בוקר טוב,

    אני פה.

    היה שלב שבו חשבתי שאני אדלג השנה על האוסקרים, כי לא ראיתי כמעט אף סרט השנה, אבל סטיבן סודרברג באמת סקרן אותי. אז אני פה, כמו כל שנה.

  2. איתן 26 אפריל 2021 ב - 2:18 קישור ישיר

    1. בשבועות האחרונים עשיתי סוג של מרתון, וצפיתי בכל העונות של call the Midwife. אמרלנד פנל היתה חלק הצוות השחקניות הררשי למשך כמה שנים, ואני מחבב אותה. מה גם שכל מה שקראתי על "צעירה ומבטיחה" מאוד מסקרן אותי. אז שמחתי על הזכייה הזו.
    2. גם "האב" מאוד מסקרן אותי, אבל הבעיה של הפורמט הזה היא שכריסטופר המפטון לא זכה לדבר בכלל.
    3. בהתחשב בהגבלות, הטקס נראה לא רע בינתיים

  3. איתן 26 אפריל 2021 ב - 3:16 קישור ישיר

    1. הבעיה בפורמט הבינלאומי הזה היא המבוכה כשחלק מהזוכים לא מקבלים זכות דיבור
    2. לפני שהלכתי לישון הלילה ראיתי את "עין לבנה". סרט מאוד מרשים, אבל הפתרון של משפט שלמה הוא קצת טפשי בעיניי, כי הוא יותר סמלי מאשר מציאותי. ואולי בגלל זה הוא לא זכה בסוף.
    =========================
    רוה לאיתן: רק תזכורת – במשפט שלמה אף תינוק לא נחתך לשניים.

  4. איתן 26 אפריל 2021 ב - 4:00 קישור ישיר

    באמת? "קודה" יהיה הזוכה הגדול של 2022? לא "סיפור הפרברים"?

    ======================
    רוה לאיתן: "סיפור הפרברים" על תלבושות, עריכה, צילום. אולי בימוי. "קודה" יקח את כל פרסי המשחק ותסריט מעובד. לסרט הטוב ביותר? לא יודע. האם שני רימייקים יכולים לזכות באוסקר לסרט הטוב ביותר? ("השתולים" נותר יוצא דופן). יש לנו פחות משנה לגלות.

    • איתן 29 אפריל 2021 ב - 7:54 קישור ישיר

      בלינק – פריוויו של הסרטים המסקרנים לאוסקר של השנה הבאה.

      https://www.indiewire.com/gallery/oscars-best-picture-2022/house-of-gucci-2/

      בין היתר:

      סרט חדש של פול תומס אנדרסון (עם הבן של פיליפ סימור הופמן בקאסט)
      סרט שיהיה פריקוול של הסופרנוס (עם הבן של ג'יימס גנדולפיני בקאסט)
      "מקבת" של האח כהן עם אשתו זוכת האוסקר
      וגם קלינט איסטווד בעניין עם סרט חדש (והוא גם משחק)

      וגם: מצוין בלינק שנכון לעכשיו, תאריך ההפצה המתוכנן של "קודה" יהיה בקיץ. האם אפל לא באמת מתכננים קמפיין אוסקר לסרט הזה?

  5. עידו 26 אפריל 2021 ב - 4:25 קישור ישיר

    לדעתי התרגום הנכון לעברית הוא ״צלילי מטאל״ ולא צלילי המטאל.
    די ברור שריז אחמד יזכה בפרס השחקן.
    לגבי ״קודה״ – זו תהיה כבר גירסא שלישית של אותו תסריט, אחרי לשבור את השתיקה הגרמני ומשפחת בלייה הצרפתי. ממש מעניין איך תהיה התוצאה.

  6. איתן 26 אפריל 2021 ב - 4:58 קישור ישיר

    כל שנה יש את הרגע הזה שמאריך את הטקס ללא צורך. השנה כמעט לא היו כאלו רגעים. עד שהגיע משחק "זהה את השיר" המיותר. נשארו עוד 3 פרסים, ובמקום 3 שעות, הטקס יתארך לבערך 3 שעות ורבע.

  7. איתן 26 אפריל 2021 ב - 5:00 קישור ישיר

    רגע, מה עם שחקן ושחקנית?

  8. איתן 26 אפריל 2021 ב - 5:20 קישור ישיר

    מצד אחד, שינוי הפרוגרמינג הזה יכול לתקן טעויות בזמן אם יש טעויות (בסגנון "לה לה לנד"). מצד שני, מה שקורה הוא סוף שהוא אנטי-קליימקס, שבו הזוכה לא מגיע בכלל לקבל את הפרס.
    אבל חוץ מזה, היה טקס לא רע בכלל. משונה, עם מגישי פרסים שמציגים את המועמדים מהצד, ולא על הבמה עצמה, ועם קשיים בתיאום עם הלוקיישנים ברחבי העולם, כך שחלק מהזוכים לא באמת קיבלו את ההזדמנות לדבר, ובכל זאת, אל מול כל הקשיים, היה מעניין וזורם.
    עכשיו, בדיוק כמו שפרנסס מקדורמנד אמרה, תפתחו את בתי הקולנוע, ובואו נלך לראות סרטים על מסך גדול בחדר החשוך הזה.

  9. יהודה 26 אפריל 2021 ב - 12:00 קישור ישיר

    ראיתי אתמול ושלשום את "צעירה מבטיחה " ואת "האבא " שניהם סרטים טובים .
    צעירה מבטיחה תסריט מאד מיוחד ומעניין .
    האבא תסריט גאוני עם שחקן מדהים סרט שמצליח להעביר את תחושה החולי לצופה – פשוט מדהיםםםם

  10. דודי מיכ 26 אפריל 2021 ב - 20:54 קישור ישיר

    If U go, Oscar Pictures, there are some more Good Films of late 2020 [Not just Netflix] as; The Father, Nomadland, Promising Young Woman, And of lesser 'Big' fields- Two Distant Strangers, Borat 2 [In this weak ass year, should been nominated instead of 'The Trial..' and 'Mank'- YAIKS], Soul [animated], News of the World, Da 5 Bloods, My Octopus Teacher, and the nun Oscars- Tout simplement noir, The Half of It, All Day and a Night. בקצרה- אישה מבטיחה, נומאדלנד והאב- הצילו את הרמה, השאר- המון, המון, סרטי פיסי שמאל-אולטרה-קיצוניים, אני וגם דובדבני [סביר ששנינו ..רחוקים מימין קיצוני ומלכעוס על ייצוג של מיעוטים, חלילה, אלא רק, נטו, מתי שחלקם עם תוצר פחות משובח-ועדיין מהוללים-בהגזמה, חלק גם משובחים, כולל אפילו בטקסים האחרונים, נניח- אישה צעירה מבטיחה, ספייק לי, אור ירח, ונניח לדיון, מי הבינוניים ביותר- ,ג'ודאס, המשפט של השיקגו 7- לא היה להם שום מקום, בעיני.. בטקס שמסקר..איכות] מהיחידים שנגענו בזה. הוא בווינט. אני, בניק-לינק. אבל אחלה סקירה, גם לרוה ואתר זה.

  11. אבי 11 מאי 2021 ב - 17:10 קישור ישיר

    קליפ הזיכרון היה קליפ ביזיון. או שיעשו את זה כמו שצריך, גם על חשבון כמה שמות שיישארו בחוץ, או שיוותרו לגמרי. אבל כל הטקס היה אירוע דידקטי ומשעמם חסר טעם והומור (מי חשב שהאוסקר יגיע לרמת פרסי אופיר), אז כנראה אין סיבה לצפות למשהו אחר דווקא מהחלק הזה


השאירו תגובה