13 ינואר 2010 | 09:30 ~ 17 Comments | תגובות פייסבוק

נושאי שיחה

וואו, בלאגנים.



1.

קונן אובריאן משתמש במונולוג הפתיחה שלו כדי לרדת על אן.בי.סי ועל בלאגן הלייט-נייט שהם עשו. וגם דיוויד לטרמן מסביר לקהל שלו מה קורה אצל המתחרים ונותן להם עצות. שני דברים: א) מקסים עד מרגש עבורי לראות מנחי תוכניות אירוח מדברים בכנות ובביקורתיות על הבוסים שלהם ועל המתחרים שלהם. האם בארץ מנחה תוכנית של קשת יוכל להגיד בשידור משהו על מהלכי הטאלנטים של רשת, או להקניט את החלטות השיבוץ של מנהלי הערוץ? לא נראה לי. ב) אני די במתח לראות איך העסק הזה ייגמר, מי ישבר ויפרוש: ג'יי או קונן? בכל מקרה, קונן הוציא הודעה לעיתונות ולקהל שהוא לא מוכן בשום אופן לעבור לחצות. אז?



2.

סם ריימי עף מ"ספיידרמן 4 ". וגם טובי מגווייר, אבל זה פחות משנה לי. עכשיו הם רוצים להשיק מחדש את הסדרה, עם במאי אחר וכוכב אחר. לאו דווקא רעיון רע, רק נורא תלוי מי יהיה הבמאי. אולי הגיע הזמן להחזיר את זה לידיים של ג'יימס קמרון, שהעביר את רוב שנות ה-90 בניסיון לעבד את "ספיידרמן" לסרט? אולי לדיוויד פינצ'ר? צריך מישהו מהקליבר של כריסטופר נולן, במאי עם חזון ייחודי. לא לואי לטרייה כזה או אחר, לא טכנאי אקשן.



3.

איגוד עורכי הקולנוע באמריקה פרסם את מועמדיו לפרסי סוף השנה, ובתוך כך יצר עוד טלטול קטן בתוך המירוץ המורחב לאוסקרים. המועמדים לעריכת פרס סרט הדרמה הם "אווטאר", "The Hurt Locker", "מחוז 9 ", "סטאר טרק", "תלוי באוויר". בקטגוריית הקומדיה/מיוזיקל: "500 ימים עם סאמר", "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס", "ג'ולי וג'וליה", "זה מסובך" ו"יהודי טוב". ומי חסר? "ממזרים חסרי כבוד", "Precious", "אינוויקטוס" ו"Nine". למה זה מעניין? כי חלק מחברי אגודת העורכים חברים בתא העריכה של האקדמיה והם בוחרים את המועמדים לקטגוריית העריכה באוסקר. כך שיש סיכוי מסוים שחמשת המועמדים יסחרו מעשרת הסרטים הנ"ל, ללא "ממזרים חסרי כבוד". ויש קביעה סטטיסטית כזאת, שכמעט אף פעם לא קרה שסרט זכה באוסקר בלי שהיתה לו מועמדות לעריכה (קטגוריית העריכה מתפקדת כמעין ברומטר למצב המירוץ). ואם "ממזרים חסרי כבוד" אכן לא יהיה מועמד לאוסקר על העריכה, בזאת הוא מאבד את רוב סיכוייו להחשיב את עצמו כזוכה פוטנציאלי (שהרי אך לפני כמה ימים תהינו שמא יקרה ש"אווטאר", "The Hurt Locker" ו"תלוי באוויר" יריבו ביניהם, ו"ממזרים חברי כבוד" יתגנב מאחוריהם ויגנוב את פרס הסרט). נראה שזה הולך ומתכנס ל"אווטאר" נגד "The Hurt Locker".



4.

ירון שני וסקנדר קובטי התארחו אמש בפאנל יוצרים של סרטים זרים בפסטיבל פאלם ספרינגס – לצד נציגי אוסטרליה, בלגיה וקנדה לאוסקרים – ודיברו על הפקת "עג'מי". סיפור הליהוק של הנון-שחקנים שעברו סדנאות משחק, החזרות ו-18 חודשי העריכה מרתק את עיתונות הקולנוע האמריקאית.



5.

האם "מיסטר פוקס הפנטסטי" מסוגל לגנוב ל"למעלה" את האוסקר בקטגוריית האנימציה? יש כאלה שמתחילים להאמין שכן. ובארץ: "מר פוקס", מספרים לי, נמצא בסכנת גניזה על ידי א.ד מטלון. למישהו יש קשרים שם, ויכול לשכנע אותם לפחות לתת את העותק לסיבוב בין הסינמטקים?



6.

רוברט זמקיס מצא את הביטלס שלו, לרימייק שהוא מכין ל"צוללת צהובה".



7.

אגודת מבקרי הקולנוע של לוס אנג'לס בחרה את רשימת סרטי העשור. במקום ה-16: "ואלס עם בשיר", תיקו עם "שבעה צעדים" ו"עיר האלוהים".



8.

גם הפסקול של רנדי ניומן ל"הנסיכה והצפרדע" נפסל מהתמודדות באוסקר. הנימוק: יותר מדי שירים.



9.

twitter

Categories: בשוטף

17 Responses to “נושאי שיחה”

  1. עידן 13 ינואר 2010 at 10:55 Permalink

    אני בעד ג'יי ג'יי אברהמס לספיידרמן.

  2. אביגיל 13 ינואר 2010 at 10:59 Permalink

    אני בעד להניח לדמות, ואולי גם לסרטי קומיקס בכלל, לכמה שנים טובות.

  3. מיכאל 22 13 ינואר 2010 at 12:11 Permalink

    ואני בעד שסרטי ספיידרמן יהפכו להיות כמו 'עיר החטאים', 'ונדטה', 'השומרים', 'האביר האפל' ו'קונסטנטין'. ולא את מגווייר ודאנסט בסצינות קיטשיות לאללה..

  4. עמית איצקר 13 ינואר 2010 at 12:13 Permalink

    אני מסכים עם אביגיל שצריך להניח לסרטי קומיקס. התחלנו עשור חדש, הגיע הזמן גם לטרנד חדש:)

  5. סטיבי 13 ינואר 2010 at 12:29 Permalink

    לפי מה שהבנתי זו לא סכנה – "שועל" נגנז (ביזיון, לא ראשון ולא אחרון). בסינמטק חולון, לפחות, תהיה הקרנה שלו.

  6. JNH 13 ינואר 2010 at 13:13 Permalink

    הפסילה של רנדי ניומן מהאוסקרים מגוחכת. יחס השירים לעומת מוזיקה אינסטרומנטלית ב"הנסיכה והצפרדע" לא שונה מזה שהיה ברוב פסקולי דיסני של אלן מנקן, וזה לא הפריע להם לזכות בים אוסקרים. אבל בתכל'ס לניומן ממילא לא היה סיכוי בקטגוריה הזאת. התחרות כאן היא בין "אווטאר" ל"המודיע!".

  7. איתי שטרן 13 ינואר 2010 at 13:35 Permalink

    גם "עץ לימון" של ריקליס ברשימת סרטי העשור של מבקרי ל.א. סחתיין.

  8. גל-Z 13 ינואר 2010 at 17:09 Permalink

    ספיידרמן לא צריך גרסה אפלה – אלא גרסה טובה.
    במאי שידע לספר סיפור כמו שצריך, ידע לביים סצינות אקשן ויתן לספיידרמן להתחכם בזמן הקרבות.

    כמובן שאני תומך בקמרון, למרות שזה לא נראה לי עומד לקרות.

    מה שבטוח שאני ממש ממש לא אהיה מרוצה אם מייקל ביי יקשר לפרוייקט.

  9. נוי קוגמן 13 ינואר 2010 at 18:25 Permalink

    אני יודע ש'תשע' הוא סרט קלאסי לאוסקרים- מיוזיקל גרנדיוזי מהבמאי של שיקגו, שהכוכב שלו ובמאי והקאסט מוערך במיוחד- אבל הביקורות שלו הן כל כך בינוניות, שאני באמת לא רואה איך הוא מקבל מועמדות לאוסקר. מצד שני, הגילדות נותנות לו כבוד, אז מה אני מבין (ומצד שלישי, יש להן קטגוריה של קומדיה/מיוזיקל, ונדמה לי שרוב הסרטים שיכולים להיות מועמדים לאוסקר ייחשבו כדרמה).

  10. ozepe 13 ינואר 2010 at 18:59 Permalink

    יאיר – "ואלס עם בשיר" חולק את המקום ה 16 רק עם "שבעה צעדים". "עיר האלוהים" נמצא במקום ה 17.

  11. ג'יי 13 ינואר 2010 at 19:02 Permalink

    אולפני סוני מטומטמים וחסרי ביצים. הם היו צריכים לאפשר לריימי לשתולל ולעשות מה שהוא רוצה (מה שלא קרה בחלק השלישי והכושל). זה מה שקורה כשה-suits מתערבים בשיקולים אומנותיים. ובכלל, למי יש כוח להתחיל את הסיפור הזה מהתחלה? on to the next one

  12. רובי 14 ינואר 2010 at 0:10 Permalink

    מוכרח להודות שאני קורא המון זמן, אבל מגיב פעם ראשונה.

    אני מגיב כי אתמול סגרתי את פינת ה"תלוי באוויר" שלי (אחרי שכבר ראיתי ממזרים, מחוז 9, למעלה, hurt locker ואווטאר – אותו ראיתי 3 פעמים).

    אני חושב שהתחרות השנה תהיה בין תלוי באוויר לאווטאר, ולא hurt locker. וכן, יש מצב שממזרים ייקח להם את האוסקר בהפתעה (כמו קראש בזמנו מול הר ברוקבק).

    בקשר לספיידי – אף פעם לא נימנתי בין האוהדים שלו. קמרון יכול להיות טוב, אבל צריך עוד במאי פולחן עם סרט גיבורי על. אחרי סינגר ונולאן – לדעתי דארן ארונופסקי יכול להיות בחירה מפתיעה ומעולה לספיידי החדש. שילהק מצידי את ג'רד ליטו בתור ספיידי ואת מיקי רורק בתור האויב שלו.

    זהו, מקווה לקבל התייחסות, ממי שלא יהיה, על הפוסט. תמשיך לפרסם. אמשיך לקרוא 🙂

  13. assafTV 14 ינואר 2010 at 8:27 Permalink

    על פי ניקי פינק השם הלוהט כרגע לבימוי הריבוט הוא מארק ווב, במאי (500) ימים עם סאמר וסוני מאד קרובים להוציא הודעה רשמית בנושא. הסיבה לבחירה בווב היא יכולתו, כפי שראינו בסאמר, לדבר בשפה עכשווית שפונה לקהל הסרט וכיוון שהריבוט של ספיידי יתרחש בשנות התיכון של פיטר פארקר זה מאד חשוב לסוני שיהיה במאי שיכול לתפוס את איך שהנוער של ימינו חושב ומרגיש. פינק רק מצטערת שג'וזף גורדון-לוויט מבוגר מדי לתפקיד פיטר פארקר. הוא באמת היה יכול להיות נהדר בתפקיד.

    http://www.deadline.com/hollywood/will-sony-spin-spidey-reboot-with-webb/

  14. רותם 14 ינואר 2010 at 8:58 Permalink

    דארן ארנופסקי מביים סרט קומיקס? פנטזיה מטורפת!!!

  15. סטיבי 14 ינואר 2010 at 13:17 Permalink

    "על סף התהום" זה שם עלוב (ומאוד לא מקורי) ל"edge of darkness" (הסדרה שודרה פה תחת השם "בקצה החשכה" כמדומתני).

  16. סטיבי 14 ינואר 2010 at 14:04 Permalink

    (לפחות "הבוהים בעזים" חזר ללו"ז)

    מישהו כבר פרסם את הנאום הקצר והמקסים שבראש הפוסט הזה?
    http://filmexperience.blogspot.com/2010/01/fantastic-mr-link.html

  17. Moon22Dina 5 יוני 2010 at 13:57 Permalink

    Do you understand that this is high time to receive the personal loans, which will make your dreams come true.


Leave a Reply