12 מרץ 2023 | 20:46 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר 2023: כל הזוכים וכל העדכונים (לייב)

שימו לב: אמריקה עברה בסוף השבוע לשעון קיץ, אז שידור האוסקר יתחיל היום בשעה 2:00, ולא ב-3:00 כפי שהיה בשנים קודמות. השידור החי קורה בערוץ יס דרמה. ומהשעה 2:00 נעדכן גם כאן (כרגיל) בכל מה שקורה בטקס. אתם יכולים לישון בשקט ולקרוא בבוקר כל מה שקרה וכל מה שחשוב שתדעו.

את התחזית שלי למה שאמור לקרות באוסקרים תמצאו בפודקאסט הקולנוע של "סינמסקופ" ברדיו הקצה. האזינו בספוטיפיי או כאן

זו שנה מתסכלת. מצד אחד, רשימת המועמדויות מכילה כמה מהסרטים הבאמת טובים של השנה – "הפייבלמנים", "רוחות אינשרין", "טאר המנצחת" ו"במערב אין כל חדש" (סרט השנה של "סינמסקופ"), לצד שני הלהיטים הקופתיים הגדולים של השנה ("אהבה בשחקים: מאווריק" ו"אווטאר: דרכם של המים"), שניהם סרטי המשך שלקח המון שנים לייצר אותם. ומצד שני, המועמד המוביל לניצחון ברוב הקטגוריות הגדולות הוא "הכל בכל מקום בבת אחת", שהוא – לדעת כותב שורות אלה – סרט אופנתי, יהיר, ציני וחסר חשיבות.

לכן, יקרה אחד מהשניים. או שהצפוי יקרה ו"הכל במכל מקום" – שכבר זכה בפרס גילדת המפיקים, הבמאים, השחקנים והתסריטאים, יזכה בפרסים על הסרט, הבימוי, התסריט המקורי, השחקנית ושחקן המשנה, וזה יהיה טקס גם צפוי וגם מאכזב. או שיהיו המון הפתעות בדרך, שיוכיחו שהאקדמיה האמריקאית לקולנוע כבר לא כל כל אמריקאית: בגלובוס הזהב ובבאפט"א הסרט הזה הפסיד. ואז "הפייבלמנים", "במערב אין כל חדש" ו"רוחות אינשרין" עשויים לחטוף לו את הפרסים. צפו, לפיכך, להפתעות בקטגוריות הבימוי (נהמר על ספילברג) והתסריט המקורי (נהמר על "רוחות אינשרין").

זוכרים את הסצינה בסוף "טאר" שבו קייט בלאנשט מעיפה מהפודיום את המנצח שמחליף אותה? אז זה מה שמישל יהו תעשה הערב לקייט בלנשט. הלוואי וגם כאן תהיה הפתעה – המרוץ בוודאי צמוד ביניהן – אבל נראה שלמישל יהו יש יתרון קל, בין השאר כי באוסקרים לא פעם מצביעים לא עבור השחקן אלא עבור הדמות, ודמותה של מישל יהו ב"הכל בכל מקום בבת אחת" מעוררת הזדהות ואמפתיה, הדמות שמגלמת בלנשט ב"טאר" לא, ולא משנה מה רמת הווירטואוזיות שנדרשה ממנה כדי לבצע אותה.

אז השלימו את הימוריכם, וניפגש כאן ב-2:00 לדיווח החי מהאוסקרים.

2:00: טקס האוסקר מתחיל עם מונטאז' מסרטי השנה המועמדים, לפני ומאחורי המלצמה, ומסתיים בכך שג'ימי קימל נפלט ממטוסו של טום קרוז וצונח לתוך אולם הדולבי, מעבר לכביש מהאולפן שבו הוא מגיש מדי לילה את תוכנית האירוח שלו.

"הנה פרט טריוויה: שני שחקנים מ'אנסינו מן' מ-1992 מועמדים השנה לאוסקר: ברנדן פרייזר וקי הוי קוואן. איזה מסכן פולי שור".

"יש עדיין דברים שסרטים יכולים לעשות שסדרות טלוויזיה לא יכולים לעשות. סדרת טלוויזיה, למשל, לא יכולה להפסיד מאה מיליון דולר. הצוות של 'בבילון' כאן, אגב?"

"איך יכול להיות שג'יימס קמרון לא מועמד על בימוי 'אווטאר'? מה נראה לכם, שהוא אשה?"

"גם טום קרוז וגם ג'יימס קמרון לא הגיעו הערב לטקס. שני האנשים שגרמו לנו ללכת לאולם הקולנוע, לא הגיעו לאולם".

"ריאנה פה, ליידי גאגא פה, אפילו אלביס בבניין".

"זו תוכנית נהדרת מבחינת גיוון. יש לנו מועמדים מכל קצוות דבלין. מה שמעלה מאוד את הסיכויים ששוב יהיה אקט של אלימות על הבמה".

2:20: דוויין ג'ונסון ואמילי בלאנט עם הפרס לסרט אנימציה ארוך.

המועמד המוביל כאן הוא "פיוקיו של גיירמו דל טורו". אנחנו מחזיקים אצבעות ל"מרסל הקונכיה".

סרט אנימציה ארוך:

"פינוקיו של גיירמו דל טורו"

זה האוסקר השני של גיירמו דל טורו, אחרי זכייתו ב"צורת המים".

ג'ימי קימל: "ג'אד הירש יחגוג יום הולדת 88 ביום רביעי הקרוב. הוא המועמד המבוגר ביותר לקטגוריית משחק בתולדות האוסקרים. לכן נעשה את הקטגורייה שלו ראשונה"

טרוי קוצור ("קודה") ואריאנה דה-בוז ("סיפור הפרברים"), שזכו בשנה שעברה, עם הפרסים לשחקן ושחקנית בתפקידי משנה. נראה אם מישהו יצליח לקחת לקי הווי קוואן את האוסקר שלו.

שחקן משנה:

קי הווי קוואן, "הכל בכל מקום בבת אחת"

אריאנה דבוז, שזכתה על סרט של ספילברג לפני שנה, מעניקה את הפרס לשחקן שהתגלה בסרט של ספילברג לפני 40 שנה, ב"אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור".

קי הואי קוואן נואם נרגש עם סינקים שייכנסו לנצח למונטאז'ים של טקסי האוסקר הבאים.

בקטגוריית שחקניות המשנה הקרב הוא בין אנג'לה באסט ובין ג'יימי לי קרטיס.

שחקנית משנה:

ג'יימי לי קרטיס, "הכל בכל מקום בבת אחת"

קרטיס, בתם של טוני קרטיס וג'נט לי, התחילה את דרכה לפני 45 שנה ב"ליל המסיכות". ועכשיו שני שחקנים מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת" כבר זכו באוסקר.

2:40: השיר הראשון הערב. "Applause" מתוך סרט האנתולוגיה "Tell It Like A Woman", מאת דיאן וורן, במועמדות ה-14 שלה. סופיה קרסון מבצעת.

ריז אחמד ואמיר קווסטלאב תומפסון, זוכי האוסקרים התיעודיים מהשנה שעברה, עם האוסקר לסרט תעודה. קימל: "אם אתם זוכרים, זו הקטגוריה שבשנה שעברה יצרה התגוששות על הבמה. אז שמרו את הידיים שלכם לעצמכם ומחאו כפיים לצמד המגישים". "אש האהבה" הוא הפייבוריט שלנו כאן.

סרט תיעודי ארוך:

"נבלני", דניאל רוהר

"נבלני" הוא סרט על המתנגד למשטרו של פוטין, ראש האופוזיציה ברוסיה שכלוא בבידוד ברוסיה. הוא לא הסרט הטוב ביותר מבין המועמדים, אבל הפרס הוא לעיתים קרובות לא לסרט אלא לדמות. זה הסרט הראשון בהפקת CNN שזוכה באוסקר.

סרט עלילתי קצר:

"An Irish Goodbye"

מייקל ב' ג'ורדן וג'ונתן מייג'ורס, כוכבי "קריד 3", עם פרס הצילום.

צילום:

"במערב אין כל חדש", ג'יימס פרנד

מעניין, את הסרט הגרמני "במערב אין כל חדש" צילם בריטי. את "טאר" האמריקאי צילם גרמני.

3:08: השיר השני – This Is A Life" מתוך "הכל בכל מקום בבת אחת". מבצעים: דיוויד בירן (זוכה האוסקר על "הקיסר האחרון"), סון לוקס וסטפני סו, שחקנית הסרט שמחליפה את מיצקי, המבצעת המקורית בדואט. דיוויד בירן – כמובן – עם אצבעות נקניקיות.

ג'ניפר קונלי וסמיואל ל' ג'קסון עם הפרס לאיפור ושיער.

איפור ועיצוב שיער:

"הלווייתן"

קולה של ג'ניפר קונלי רועד כשהיא מכריזה. את "הלווייתן" ביים בן זוגה לשעבר, דארן ארונופסקי, שביים אותה ב"רקוויאם לחלום". אם הימרתם על "הלווייתן" בהימורי האוסקר שלכם, אתם מובילים. ההימור המוביל כאן היה על "אלביס". "אלביס", שהיה אמור לזכות גם בצילום, מסתמן בינתיים כמפסיד הגדול של הערב.

3:25: ג'ימי קימל עולה לבמה עם ג'ני, החמורה המיניאטורית מתוך "הרוחות של אינשרין". קולין פארל נרגש.

פול דיינו וג'וליה לואי דרייפוס עם האוסקר לעיצוב תלבושות.

עיצוב תלבושות:

"פנתר שחור: ווקנדה לנצח", רות קרטר

רות קרטר זכתה באוסקר גם על "פנתר שחור" הראשון, והיתה המעצבת השחורה הראשונה שזכתה בפרס הזה. ועכשיו השניה. היא מדישה את הפרס לזכר אמה, שהלכה לעולמה השבוע בגיל 101. "צ'אדוויק, שמור עליה למעלה".

3:31: השיר השלישי, "נאטו נאטו" מתוך "RRR", השיר הראשון שמועמד לאוסקר מתוך סרט הודי.

בין "RRR" ל"הכל בכל מקום בבת אחת" זה האוסקר הכי אסייתי אי פעם.

אווה לונגוריה ונשיאת האקדמיה, ג'נט יאנג, עושות פרסומת למוזיאון האקדמיה.

סלמה הייאק-פינו ואנטוניו בנדרס עם פרס הסרט הבינלאומי.

הסרט הבינלאומי:

"במערב אין כל חדש", אדוארד ברגר (גרמניה)

זה הסרט השמיני שמועמד גם לסרט הזר וגם לסרט הטוב ביותר באותה שנה. ברגר מזכיר בנאומו שהוא והצלם של "טאר", פלוריאן הופמייסטר, שניהם מועמדים השנה ושניהם הגיעו מאותה עיר בגרמניה ועשו יחד את סרטם הראשון.

אליזבת אולסן ופדרו פסקל ("שחקן שרוב האמריקאים צופים בו ב-HBO ודיסני+") עם הפרסים לסרט תיעודי קצר וסרט אנימציה קצר.

סרט תיעודי קצר:

"הלוחשים לפילים"

סרט תוצרת הודו, אם כבר מדברים על נטייה אסייתית השנה. וזה האוסקר השני לנטפליקס הערב, אחרי "במערב אין כל חדש".

סרט אנימציה קצר:

"הילד, החולד, השועל והסוס", צ'רלי מקסי

צ'רלי מקסי גם כתב ואייר את ספר הילדים שעליו מבוסס הסרט היפהפה הזה. הוא זמין באפל טי.וי פלוס.

3:57: השיר הרביעי – ליידי גאגא, שהתחלה אמרה שלא תבוא לטקס, מבצעת את השיר שכתבה ל"אהבה בשחקים: מאווריק", "Hold My Hand". השיר מוקדש לזכרו של טוני סקוט, במאי "אהבה בשחקים" המקורי, שהתאבד ב-2012 (גם אחד משני מפיקי הסרט המקורי, דון סימפסון, מת מאז, אבל אף אחד לא מקדיש כלום לזכרו).

יו גרנט ואנדי מקדואל – 29 שנה אחרי "שלוש חתונות ולוויה" – עם הפרס לעיצוב תפאורה.

עיצוב תפאורה:

"במערב אין כל חדש"

ג'ון צ'ו ומינדי קיילינג עם פרס המוזיקה. מבחינתי, אחת הקטגוריות הכי לא צפויות הערב. אני מריע כאן לקרור בורוול ולג'סטין הורוביץ.

מוזיקה מקורית:

"במערב אין כל חדש", פולקר ברטלמן

ברטלמן היה חותם בשם "הארושקה" על הפסקולים הקודמים שהלחין. הוא היה מועמד לאוסקר על "סארו – הדרך הביתה".

"במערב אין כל חדש" כרגע מוביל עם ארבע זכיות. אבל הנה פרט טריוויה שאני קורא בטוויטר: אלה בדיוק ארבעת הפרסים שבהם זכה גם "נמר דרקון" ב-2000.

אליזבת בנקס, הבמאית של "חומר דוב", עם פרס האפקטים. לצידה עולה דוב. "בלי אפקטים מיוחדים ככה הדוב היה נראה". בנקס צרודה מאוד.

אפקטים:

"אווטאר: דרכם של המים"

זה האוסקר החמישי של ג'ו לטרי, אחרי שניים ל"שר הטבעות", "קינג קונג" ו"אווטאר" הראשון.

4:28: השיר החמישי – ריאנה עם השיר מתוך "ווקנדה לנצח". Lift Me Up. וזה הרגע שבו האוסקרים יקבלו את הרייטינג הכי גבוה שלהם בעשר השנים האחרונות.

פלורנס פיו ואנדרו גרפילד עם הפרס לתסריטים.

תסריט מקורי:

"הכל בכל מקום בבת אחת", דניאל קוואן ודניאל שיינרט

תסריט מעובד:

"Women Talking", שרה פולי

ג'נל מונאה וקייט הדסון, ששיחקו יחד "רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית", עם האוסקר לסאונד ולשיר.

סאונד:

"אהבה בשחקים: מאווריק" 

שיר:

"נאטו נאטו" מתוך "RRR"

הקהל עומד ומריע.

ג'ון טרבולטה, נרגש במיוחד, מציג את רשימת האנשים שהלכו לעולמם השנה, ביניהם אוליביה ניוטון ג'ון. לני קרביץ מבצע את השיר שמלווה את המונטאז'. בוב רפאלסון, רובי קולטריין, קירסטי אלי, ריי ליוטה, אנג'לו בדלמנטי, טום לודי (מייסד פסטיבל טלורייד), איירין קארה, אוון רויזמן, אדוארד םרסמן, דאגלס מקגראת, ז'אן-לוק גודאר, ברט בכרך, אנג'לה לנסברי, וולפגנג פיסטרסן, ג'ינה לולובריג'ידה, ונגליס, ג'יימס קאן, ראקל וולש, וולטר מיריש. את חיים טופול לא הספיקו להכניס לאייטם. אולי בשנה הבאה.

שתי כוכבות "אווטאר: דרכו של המים", זואי סלדנה וסיגורני וויבר, עם פרס העריכה.

עריכה:

"הכל בכל מקום בבת אחת", פול רוג'רס

רוג'רס: "זה משוגע, חבר'ה. זה בסך הכל הסרט השני שלי".

אידריס אלבה וניקול קידמן עם הפרס לבימוי. האם תהיה כאן הפתעה או שהזכיה של הדניאלס ידועה מראש?

בימוי:

"הכל בכל מקום בבת אחת", דניאל קוואן ודניאל שיינרט

ג'ימי קימל: "צמד הבמאים האחרון שזכה באוסקר היה חבר הקונגרס ג'ורג' סנטוס" (הנה בדיחה שמצחיקה הערב אבל אף אחד לא יבין אותה בשנה הבאה).

נשארו שלוש קטגוריות: שחקנית, שחקן וסרט.

האלי ברי וג'סיקה צ'סטיין (שזכתה בשנה שעברה) עם פרסי המשחק. בדרך כלל את פרסי המשחק מעניקים זוכי השנה שעברה. צ'סטיין אכן זכתה, אבל מי שזכה באוסקר לשחקן בשנה שעברה היה וויל סמית, שלא הוזמן להשתתף בטקס השנה. האלי ברי ממלאה את מקומו.

שחקן:

ברנדן פרייזר, "הלווייתן"

"אלביס" ו"רוחות אינשרין" יוצאים מהטקס בידיים ריקות.

פרייזר: "אז ככה נראה המולטיוורס".

בין פרייזר, קי קווי הואן וג'יימי לי קרטיס, זהו ערב הקאמבקים הגדול.

שחקנית:

מישל יאו, "הכל בכל מקום בבת אחת"

המוטיב החוזר בלא מעט נאומים הוא אמהות. לא מעט זוכים מקדישים את הפרס לאמא שלהם.

הריסון פורד עם פרס הסרט.

סרט:

"הכל בכל מקום בבת אחת"

מתישהו שמישהו יסביר לי מה יש בסרט הזה. לא הבנתי למה הוא זכה.

הזוכה הגדולה הערב היא חברת A24 ששני סרטיה זכו הערב בתשעה פרסים: "הכל בכל מקום בבת אחת" בשבעה ו"הלווייתן" בשניים. נטפליקס זכתה בשישה פרסים.

קי קווי הואן לא מפספס הזדמנות לרוץ לבמה להתחבק עם הריסון פורד.

נגמר. שבעה פרסים ל"הכל בכל מקום בבת אחת", ארבעה ל"במערב אין כל חדש", שניים ל"הלווייתן", אחד "אווטאר: דרכם של המים", אחד ל"אהבה בשחקים: מאווריק". ואפס ל"טאר", "הפייבלמנים" ו"רוחות אינשרין". בוז.

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “אוסקר 2023: כל הזוכים וכל העדכונים (לייב)”

  1. איתן 12 מרץ 2023 ב - 21:37 קישור ישיר

    הערה אחת לפני שמתחילים:
    כו, מאוד חיבבתי את "הפייבלמנים", ודי התעצבנתי מ"הכל בכל מקום וגו'", אבל בסופו של דבר, אני בעד הסרט של הדניאלס, כי מבחינתי, אם הפרס הוא הצהרה על סןג הקולנוע שאני רוצה לראות בעתיד: קלאסי ועשוי היטב, או פרוע ופסיכי, אני בעד השני.

  2. איתן 13 מרץ 2023 ב - 2:46 קישור ישיר

    קי הואי קוואן נואם נרגש עם סינקים שייכנסו לנצח למונטאז'ים של טקסי האוסקר הבאים

    מסכים. גם ג'יימי לי קרטיס כשהודתה להורים שלה. ובכלל, אני שמח בשביל שניהם (למרות שהסרט שהכי אהבתי מכל הסרטים המועמדים הוא "רוחות אינשרין". מקווה שלפחות קולין פארל ייקח).

  3. איתן 13 מרץ 2023 ב - 2:54 קישור ישיר

    חד וחלק, אחד הסרטים הכי טובים שראיתי בשנה שעברה, "נבלני". מגיע לו.

  4. eran 13 מרץ 2023 ב - 3:48 קישור ישיר

    הכל בכל מקום בבת אחת הוא אשפה קולנועית. זה יהיה בזיון אם יקח את פרס

    הסרט הטוב ביותר.

  5. בורררריס 13 מרץ 2023 ב - 3:49 קישור ישיר

    קלטת את הסינק של גל גדות במחווה ל100 שנים לוורנר? גם אם ג'יימס ג'אן לא יחדש את החוזה איתה היא מסודרת בהוליווד.

  6. איתן 13 מרץ 2023 ב - 5:18 קישור ישיר

    הערה קטנה לגבי ג'ימי קימל: לאורך כל האירוע אני מרגיש מאוד לא נוח מכל הבדיחות שלו וכל ההתנהלות שלו. ואז הגיעה ההערה / הארה החדה מאוד על השישה בינואר. את הרגע הזה אני אזכור לו.

  7. רוגל 13 מרץ 2023 ב - 16:25 קישור ישיר

    הסיפא של הפוסט שלך מבטאת גם את הרגשתי. הופעה כמו של קייט בלאנשט בטאר או כתיבה ומשחק כמו ברוחות של אינשרין לא יכולות לעבור ללא פרסים. משהוא רע מאוד עובר על תהליך הבחירה

  8. ג׳וני 13 מרץ 2023 ב - 19:09 קישור ישיר

    תודה רבה.
    זה כרגיל המקום להעביר בו את חוויית הטקס למי שלא צפה (ובלי להרגיש ששרפת שלוש שעות מהחיים).

  9. יואב 13 מרץ 2023 ב - 21:31 קישור ישיר

    אני חייב להגיד שבתור מישהו שהיה מבקר הקולנוע האהוב עלי מאז ומעולם, השנאה שלך להבמב"א שוברת לי את הלב.

  10. אלעד 14 מרץ 2023 ב - 7:51 קישור ישיר

    אנסה לתמצת: ״הכל, בכל מקום, בבת אחת״ סרט מבריק בעיניי, מה שנתפס כגחמנות ילדותית הוא למעשה חלק מהמסר החתרני והאנטי-ניהיליסטי שלו, שלפיו אם לשום דבר אין משמעות, הרי שלהכל יש משמעות, ואכן, כל דאחקה וכל גחמה בסוף מוצאות את דרכן לתוך קשת העלילה בצורה שלטעמי היא לא רק מחוכמת אלא מספקת מאוד מבחינה אסתטית, וכל ההרהור האקזיסטנציאליסטי (הgen-z-י מאוד) הזה מקפל בתוכו סרט די נוגע ללב על מהגרים, על תחושת החמצה, ועל משפחה. ובכנות, זה אחד הסרטים שהכי נהניתי מהם השנה (ואין בזה על מנת לגרוע מטאר או מרוחות אינשרין, סרטים נהדרים).


השאירו תגובה