08 ינואר 2007 | 09:35 ~ 16 תגובות | תגובות פייסבוק

לאן נעלם ארתור?

הבשורות המעולות: באמצע פברואר ייצא בפעם הראשונה בדי.וי.די “יומן” של דוד פרלוב, היצירה הדוקומנטרית המונומטלית הנמשכת שש שעות, והיא אולי אחד הדברים הגדולים ביותר שנעשו אי פעם בקולנוע הישראלי. המפיץ והמפיק הצרפתי פיפ חודורוב אחראי על הפקת המארז, “האוזן השלישית” יפיצו אותו בישראל. המחיר המיועד: 349 שקלים.

הבשורות הרעות: קולות שמגיעים מכיוון א.ד מטלון גורמים לי להסיק – אם כי עדיין לא באופן מבוסס – ש”מארי אנטואנט” של סופיה קופולה עומד להיות ראשון סרטי 2007 שייזרק לגניזה וייצא ישירות לדי.וי.די. באתר של א.ד מטלון הוא מופיע תחת התאריך 18.1 (עוד עשרה ימים), אבל לסרט אין זכר כרגע עד סוף פברואר בלוחות ההפצה הרשמיים. “מארי אנטואנט” כבר נמצא בעותק פילם מתורגם לעברית בארץ, ראיתי אותו בסינמטק ירושלים, והוא אכן לא סרט מסחרי, אבל זה סרט אמנותי/אווירתי/פוסט מודרני די מבריק, מהסוג שבשנות השמונים היה הופך בארץ ללהיט סינמטקים בטוח. שלחתי מייל לפיני שץ, מנהל בתוכנייה בסינמטק, מתוך גישוש האם יש סיכוי שאם אכן נכונות שמועות הגניזה האם יש סיכוי שהסרט יוקרן בסינמטק התל אביבי למשך כשבוע, כדי שלפחות אלף האנשים שהוא מסקרן אותם, ושעשויים להתמוגג ממנו (ומפסקול האייטיז המעולה שלו), יוכלו לראותו על מסך גדול. טרם קיבלתי תשובה.
ויש כבר עידכון: “מארי אנטואנט” אכן יוקרן בסינמטק. פרטים יגיעו.
ויש כבר עדכון לעדכון: “מארי אנטואנט” מה-18.1 בסינמטקים בלבד. האייטם הזה הפך תוך שש שעות מ”חדשות רעות” ל”חדשות מצוינות”.

הבשורות האירוניות: האם “ארתור והמינימונים” עומד לעוף מהאוסקרים? כך מדווח האתר Cinematical. ברשימת הסרטים שזכאים למועמדות בקטגוריית סרט האנימציה הופיעו “תזיזו ת’רגליים” ו”ארתור והמינימונים” תחת רובריקת “על תנאי”, כי בעת פרסום הרשימה הם עוד לא לא הופצו מחסרית. עד סוף דצמבר שניהם אכן הופצו באמריקה, אך אז גילתה האקדמיה שיש ב”ארתור והמינימונים” (או “Arthur and the Invisibles” כפי שהוא נקרא באנגלית) פחות מ-75 אחוזי אנימציה, מה שפוסל אותו מלהיות ראוי למועמדות בקטגוריית סרט האנימציה. עכשיו יצטרך לוק בסון לנהל קמפיין מול האקדמיה כדי לשכנע אותם שיש בדיוק מספיק אנימציה בסרט. נראה מה יקרה עם זה.
העניין הוא שלפסילה של “ארתור והמינימונים” (שאגב, לא ראיתי. מישהו כאן ראה? איך הסרט?) יש השלכות די עצומות. “ארתור” הוא הסרט ה-16 ברשימת סרטי האנימציה שהופצו השנה באמריקה. על פי תקנון האקדמיה רק בשנה שהיו בה 16 סרטים או יותר תכלול רשימת המועמדים חמישה סרטים. פחות מ-16 והרשימת מצטמקת לשלושה סרטים בלבד. 2006 היתה אמורה להיות השנה הראשונה, מאז 2002 השקת הקטגורייה הזאת, בה יתמודדו חמישה סרטים על אוסקר האנימציה. ועכשיו נראה שלוק בסון הולך לדפוק את הכל לכולם.

16 תגובות ל - “לאן נעלם ארתור?”

  1. רד פיש 8 ינואר 2007 ב - 10:26 קישור ישיר

    זה יהיה אידיוטי אם ‘ארתור והמינימונים’ (שהוא סרט די נחמד, לא יותר ולא פחות) ייפסל. יכול להיות שבאמת יותר מ-25% מהפריימים שלו לא כוללים אנימציה, אבל אין ויכוח על זה ש-73% (או מה שלא יהיה) ממנו הוא מונפש לחלוטין, כולל רקעים והרבה דמויות – בזמן שבשנים קודמות, סרטים כמו ‘סטיוארט ליטל’ היו כשירים למועמדות למרות שיש בהם רק דמויות מונפשות בודדות (שמופיעות על המסך למשך יותר מ-75% מהזמן).

    ובכל זאת, אני לא חושב שאם הוא ייפסל זה “יהרוס לכולם”. אז יהיו רק שלושה מועמדים במקום חמישה? סבבה. זה לא שהיו כל כך הרבה סרטי אנימציה טובים השנה. מבחינתי, מבין האמריקאים יצאו השנה בדיוק שלושה סרטי אנימציה שזכאים למועמדות כלשהי: ‘תזיזו ת’רגליים’, ‘מעבר ליער’ ו’מפלצת של בית’. אם היה סיכוי שחמשת המועמדים יהיו שלושת אלה, פלוס ‘רנסנס’ ו’פפריקה’ הלא אמריקאים, אז היה באמת טעם להרחיב את הקטגוריה – אבל זה לא יקרה. האקדמיה מן הסתם תיתן מועמדות ל’מכוניות’ ותסגור את המכסה עם אחד משאר סרטי האנימציה הממוחשבת המשעממים שיצאו השנה (‘חברים על הכוונת’, נגיד). יותר מקום במועמדויות רק אומר שיותר סרטים לא ראויים יקבלו מועמדות.

  2. רז 8 ינואר 2007 ב - 10:33 קישור ישיר

    אה, בשנת 2002, השנה השניה לחלוקת הפרס, כבר היו חמישה מועמדים.

    רוה לרז: אופס. מקרה מצער של חוסר הבנת הנקרא של עצמי (ר’ לינק לאייטם קודם). תוקן.

  3. הפינגווין 8 ינואר 2007 ב - 11:52 קישור ישיר

    צמצום מספר המועמדים לשלושה לא ישפיע על זהות הזוכה. ממילא, מכוניות ותזיזו ת’רגליים הולכים ראש בראש (כשלאחרון יתרון בבאזז) והדרך היחידה שסרט פחות מוערך יזכה, היא אם השניים יפצלו את הקולות בצורה לא צפויה.
    הנפגעים היחידים הם שני סרטים שלא יוכלו לרתום מועמדות לאוסקר לשיווק הסרט. מצד שני, כמו שכל סרט שנמצא בשורטליסט לאוסקר לסרט הזר מופיע כ”נציג טרנסילבניה לאוסקר”, אולי יתחילו לשווק בארץ סרטי אנימציה כ”מתחרה על האוסקר” (המנעות מהמילה מועמד).
    השאלה הגדולה היא מי יקח את המקום השלישי אם ארתור והמינימונים אכן יפסל. “חיים בזרם” טרי יותר בזכרון ונחשב לסרט מהנה בסך הכל, אבל “מעבר ליער” כבר זמין לקולנוע הביתי (וגם הצליח יותר בקופות) ו”סורק אפלה” יכול להיות מועמד בזכות חברי אקדמיה שמחפשים את הסרטים המקוריים יותר, שמיועדים לקהל מבוגר.

    רוה לפינגווין: ל”חיים בזרם” אין סיכוי, הוא מתויג ככשלון. אני בעד “מעבר ליער” פשוט כי נורא אהבתי אותו. אבל נדמה לי של”מפלצת של בית” יש סיכויים טובים יותר. אגב, “סורק אפלה” זכה אתמול בפרס האנימציה של מבקרי האון-ליין, כך שאולי זה יזרים לו דם לקמפיין האוסקר והוא עשוי באמת להידחף. בשנה הבאה “בייוולף”?

  4. ארי 8 ינואר 2007 ב - 13:57 קישור ישיר

    קורא קבוע, לא נוהג להגיב; בקשה-
    אפשר לבדוק (ואולי להשפיע) מתי תהיה הזדמנות לראות את “הילדים של מחר” על מסך גדול בארץ? פספסתי בבתי הקולנוע ובסינמטק ת”א אמרו לי שהעותק עדיין תפוס. הכצעקתה?

  5. ברק 8 ינואר 2007 ב - 14:27 קישור ישיר

    ו- “סורק אפלה” כן נחשב כסרט אנימציה ? הרי שם האנימציה המקורית היא לא יותר מ אחוז אחד(כמה שניות פה ושם של הזיות של הדמויות).

  6. יניב אידלשטיין 8 ינואר 2007 ב - 15:44 קישור ישיר

    ארי – ע”פ אתר סרט, “הילדים של מחר” מציג בסינמטק שדרות.
    קח אוטובוס! אני נסעתי עד ונציה לראות את הסרט הזה! :^)

  7. ט.ל. 8 ינואר 2007 ב - 15:54 קישור ישיר

    אמנם לא ראיתי עדיין את “סורק אפילה” (למה בעברית?), אבל זה נשמע כמו משהו שירגיז את קהיליית האנימטורים, שרוטוסקופינג, אלא אם מדובר במשהו באמת מיוחד ובעל ערך, הוא לא דבר שעושה להם את זה. מצד שני, אחוז האנימטורים שמצביעים הוא אפסי, לכן זה לא באמת משנה.

  8. רז 8 ינואר 2007 ב - 16:06 קישור ישיר

    לט.ל.: חוקי האקדמיה קובעים כי בשלב בחירת המועמדים, חברי כל תא ספציפי באקדמיה בוחרים את המועמדים בתחומם (כלומר: שחקנים בוחרים את המועמדויות בתחום המשחק, במאים בתחום הבימוי, וכו’), מלבד קטגוריית הסרט הטוב ביותר, המשותפת לכולם. מכאן שאנימטורים, או מומחים בתחחום האנימציה בוחרים את המועמדויות בקטגוריית סרט האנימציה, לא? (אמנם היו להם כמה בחירות תמוהות, אבל זה לא שבחירת המועמדים בקטגוריות אחרות תמיד הצטיינה בשיקול דעת).

  9. נדב 8 ינואר 2007 ב - 17:24 קישור ישיר

    עדכון לעדכון לעדכון:

    מארי אנטואנט רק בסנימטק תל אביב, ולא בסנימטקים נוספים (למשך כחודש ימים).

    וארתור והמינימונים הוא סרט חביב ביותר, התנסות דיי מוצלחת ללוק בסון בתחום האנימציה.

    ואתם באמת חושבים שלמפלצת של בית יש סיכוי למועמדות לאוסקר ? אני סה”כ אהבתי אותו, אבל הוא היה דיי כישלון לא ?

    לרד פיש: הזכרת את “פפריקה”, זה סרט אנימה, מה ידוע לך עליו ? יש סיכוי שהוא יזכה לחשיפה כמו של “המסע המופלא” ?

  10. יוני 8 ינואר 2007 ב - 18:16 קישור ישיר

    אין סיכוי שבעולם שאני אצליח לראות את מארי אנטואנט בסינמטק {אוף!! שמעתי עליו דברים טובים} אני אצטרך לחכות ל-די.וי.די ): ):

    ואני דיי בטוח ש”תזיזו ת’רגליים” ייקח את האוסקר לא חושבים?.

    נדב אני שמח שהזכרת לי את “המסע המופלא” המופתי, אחד מהסרטים האהובים עלי בכל הזמנים.

  11. רז 8 ינואר 2007 ב - 18:21 קישור ישיר

    ראה תגובה שלי בפוסט הזה:

    כמה דברים קרו מאז, “פפריקה” אכן הוקרן פעם בודדת בארה”ב כדי להכשיר את מועמדותו לפרס, אבל הסיכויים שלו להיות מועמד נראים לא-טובים – ולו בשל העובדה שמדובר בסרט הרבה פחות קומוניקטיבי מ-“שחקנית המילניום” המופתי ו-“סנדקי טוקיו” הסימפטי. עדיין, “סוני” דוחפים אותו קדימה (ראיתי מודעות קידום שהם פרסמו לסרט עבור חברי האקדמיה בעיתונות המקצועית) ואני מחזיק לו אצבעות.

  12. ט.ל. 8 ינואר 2007 ב - 19:53 קישור ישיר

    לרז: נשאלת השאלה האם “מומחים בתחום האנימציה” הם אכן אנימטורים או שמא גם (או בעיקר) בעלי תפקידים אחרים, ששותפים ליצירת הסרטים (מישהו יודע על נתונים כמה מחברי התא הם אנימטורים בפועל?).
    כשחושבים על זה, גם בתחום האנימציה זה תלוי בטכניקה שאתה עוסק, או היכן למדת (לעיתים מדובר על סלידה נרכשת). בסופו של דבר, הכל תלוי בטיב הסרט ובטיב השימוש בטכניקה. רק ציינתי את הסלידה הקלה שיש לאנימטורים מהטכניקה, כאשר היא לא מרוסנת.

    רוה לט.ל ולרז: לא מומחים ולא נעליים. ועדה מסדרת, כמו בשביעיות בליכוד, של חברי אקדמיה שעיתותיהם בידיהם (i.e פנסיונרים). אין “מחלקת אנימטורים” באקדמיה. במקרה הטוב אלה יהיו אנשי תלת מעולם האפקטים והפוסט. אבל גם זה לא מחויב. מתוך תקנון האקדמיה לבחירה בסרט אנימציה:
    A Chairperson, appointed by the Academy President, shall head one or more Best Animated Feature Film Award Screening Committee(s). An invitation letter will be sent from the Chairperson to a list of active and life Academy members requesting their participation. Those serving on the screening committee(s) will be required to see 80% of the submitted eligible films at meetings of the committee(s) or in a theatrical setting.

  13. ט.ל. 8 ינואר 2007 ב - 22:21 קישור ישיר

    ט.ל. לרוה: חשבתי שאם למישהו תהיה תשובה, זה יהיה אתה. בכל מקרה, אנימטורים שיתפקדו לאקדמיה בהמוניהם נשמע לי דבר לא כל כך סביר. כמו בארץ. כנראה עניין של גנים. ממורמרת? אני?

  14. יניב אידלשטיין 9 ינואר 2007 ב - 8:31 קישור ישיר

    נדב – אין ל”פפריקה” שום סיכוי לעשות פריצה פופולרית בסגנון “המסע המופלא”.
    זה סרט בלתי-מיינסטרימי בעליל, שקהלי היעד שלו הם חולי אנימה ומכורי קולנוע (ואולי סטלנים).

  15. דניאל פאיקוב 9 ינואר 2007 ב - 20:34 קישור ישיר

    “ארתור והמינימונים” היה לדעתי די בלתי נסבל. ביקורת מלאה שלי כאן:

    http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,392,209,8140,.aspx

  16. גל 14 ינואר 2008 ב - 18:46 קישור ישיר

    עצומה נגד ביטול הערוץ yes anime

    YES הודיעה שב 15.1 יבוטל ערוץ YES ANIME (אפיק 28) שבו משודרים אנימות שונות, אם אתם רוצים למנוע את הסרת הערוץ השתתפו לעצומה.

    http://www.atzuma.co.il/petition/galzigler/1/
    חתמו על העצומה!


השאירו תגובה