30 ינואר 2006 | 08:13 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

לראשונה: "הר ברוקבק" לא זוכה בכלום!

רק כדי שיהיה לנו קצת יותר מעניין עם כל הימורי האוסקרים (שייצאו לדרך מחר, שלישי, אחרי הצהריים כשיפורסמו המועמדים) חולקו הבוקר פרסי גילדת השחקנים (SAG) וסיפקו תפנית מעניינת בעלילה: “הר ברוקבק” יצא בידיים ריקות.

את הפרס לאנסמבל השחקנים הטוב ביותר, המקבילה של גילדת השחקנית לפרס הסרט הטוב ביותר, לקח “התרסקות”, סרטו של פול האגיס.

בפרס השחקן זכה פיליפ סימור הופמן על “טרומן קפוטה”, בפרס השחקנית זכתה ריס וויתרספון על “הולך בדרכי”. שני אלה ממשיכים להיות המובילים לזכייה באוסקר, אחרי שזכו גם בגלובוס הזהב. רייצ’ל וייס (“הגנן המסור”) ופול ג’יאמאטי (“סינדרלה מן”) זכו כשחקני משנה.

הסיבה לכך שפרס גילדת השחקנים מושך אליו תשומת לב היא כי השחקנים מהווים הקבוצה הגדולה ביותר בקרב חברי האקדמיה המצביעים לאוסקר.

אבל מצד שני, אולי ההפסד של “ברוקבק” ב-SAG רק מבטיח את זכייתו באוסקר. בשנה שעברה כל השחקנים שזכו ב-SAG זכו אחר כך באוסקרים, אבל פרס האנסמבל הלך לבסוף ל”דרכים צדדיות”. ב-2002 זכה “גוספורד פארק” בפרס האנסמבל. במילים אחרות, המתח עולה, אבל זכייתו של “הר ברוקבק” נראית ודאית. “התרסקות”, על פי הדוגמאות מ-2005 ו-2002, הבטיח לעצמו את אוסקר התסריט המקורי.

נושאים: אוסקר 2005

5 תגובות ל - “לראשונה: "הר ברוקבק" לא זוכה בכלום!”

  1. חבריקו 30 ינואר 2006 ב - 10:27 קישור ישיר

    לא נורא. האמת, שבניגוד לבלה בלה בלה הנפוץ, אין ב”הר ברוקבק” גם משחק נדיר ופיליפ סימור הופמן הוא שחקן ענק, שמזמן ראוי לתשומת לב, כמו ג’יאמאטי לפניו. אם הוליווד תגלה בגרות ותוותר על היפיופים לטובת שחקנים שמתמודדים עם תסריט מורכב יותר מאשר שתיקות הרות ושפתיים קפוצות (וואו! הם התנשקו על באמת), הקולנוע ירוויח מזה.

  2. בייבי בלוז 30 ינואר 2006 ב - 11:03 קישור ישיר

    הכל מקנאה. ריס וויתרספון??? יאק. פיליפ בסדר, אבל 🙁

  3. הפינגווין 30 ינואר 2006 ב - 13:09 קישור ישיר

    מחשבות:

    1. האם הזכיה של קלוני בגלובוס הזהב ושל ג’יאמטי בגילדת השחקנים (יש בכלל גילדות בימינו?), בעצם הבטיחה את האוסקר לג’ייק ג’ילנהול? אין פייבוריט ברור באוסקר לשחקן משנה, אז ההנחה הטבעית שלי היא שתהיה עדיפות להר ברוקבק כפייבוריט להיות הזוכה הגדול.

    2. מינכן טבע בתוך הקמפיין היומרני של עצמו. יכול להיות שהגברת הציפיות המוגזמת חצי שנה מראש מהווה גורם משמעותי לכך שהסרט לא זוכה בשום פרס נחשב. מחר ההכרזה על המועמדים לאוסקר, אבל לו הייתה נערכת בעוד שבועיים-שלושה, הייתי משוכנע שמינכן בחוץ וטרומן קאפוטה והתרסקות יהיו מועמדים.

    3. נראה כאילו הולך בדרכי הבטיח לעצמו אוסקר אחד, לשחקנית. ריס ווית’רספון תואמת את הפרופיל של זוכת אוסקר: היא בת 30, נראית טוב, זוכה להערכה ומגיעה לאוסקר עם אוסף פרסים מקדימים. כמו כן, היא מגלמת את “האישה שאיתו”.

    4. הסיכויים של פליסיטי האפמן לזכות באוסקר הולכים וקטנים, למרות קאמבק מסוים בחודשיים האחרונים. מכיוון שחואקין פניקס נראה כעת כזוכה פחות סביר, ווית’רספון תציל להולך בדרכי את הכבוד.

    5. יש לי רגשות מעורבים לגבי המועמדות הצפויה של פול ג’יאמטי לאוסקר. מצד אחד, אני חושב שהוא שחקן מצוין ואשמח אם יהיה מועמד סוף כל סוף. מצד שני, התפקידים שלו באמריקן ספלנדור ובדרכים צדדיות הצדיקו מועמדות בעיני, אבל סינדרלה מן הוא פשוט מהסרטים הגרועים שראיתי השנה. גם ג’יאמטי ביום טוב לא גרם לי להפסיק לקלל את ההורים של עקיבא גולדסמן שלא הפצירו בו ללמוד רפואה במקום לכתוב תסריטים. אם זה לא מספיק, סינדרלה מן עוד יכול להביא לגולדסמן עוד מועמדות.

  4. יאיר רוה 30 ינואר 2006 ב - 16:08 קישור ישיר

    לפינגווין:
    1. ודאי שיש גילדות. גילדה היא איגוד מקצועי של אנשים בעלי מקצוע חופשי, לרוב עצמאים. איגוד מאגד שכירים.
    2. מינכן לא יקבל מועמדות לסרט. התרסקות כן. טרומן קפוטה אולי.
    3. פול ג’יאמאטי היה מצוין בסינדרלה מן. הציל את הסרט.

  5. הפינגווין 30 ינואר 2006 ב - 16:30 קישור ישיר

    מבחינתי, אפילו ההופעה הכי טובה של פול ג’יאמטי לא הייתה מונעת ממני שעתיים וקצת של ניקורים וטעם רע. פשוט לא אהבתי את סינדרלה מן.
    מצד שני, גם התרסקות היה איום ונורא בעיני, אבל מה הטעם האישי שלי כבר יכול לשנות?


השאירו תגובה