רויטרס: "פיהוקים ולא צעקות בהקרנת 'מינכן' בישראל"
דן וויליאמס מ"רויטרס" פירסם ידיעה על קבלת הפנים הצוננת לה זוכה "מינכן" בישראל. הוא מציג את הביקורות של "ג'רוזלם פוסט" (השמרני, על פי וויליאמס) ושל "הארץ" (הליברלי) המציגות טענות דומות. הבעיה עם הסרט, על פי כל המבקרים, אינה עם האידאולוגיה שלו אלא עם העשייה הקולנועית הדלה שלו. וויליאמס מצטט גם מהביקורות של שניצר ב"מעריב" ושל דובדבני ב-ynet. הביקורת באמריקה, מציין וויליאמס, היו אוהדות יותר.
שירית גל, יחצנית הסרט, מציינת באייטם שבסוף השבוע הראשון לצאתו מכר הסרט 25,000 כרטיסים. נתון שהיא מעידה עליו שהוא "טוב" (אם כי נמוך מבכורה ממוצעת של סרט הוליוודי).
הנה לינק לאייטם המלא: "מינכן" משעמם את הישראלים.
אותי מינכן לא הרגיז (את כל הטיעונים הפוליטים שבו כבר שמעתי אינספור פעמים) אבל בהחלט לא שיעמם. רוב רובו של הסרט היה עשוי בצורה מצוינת המשתווה לשיאים של שפילברג ביצירת עניין בסרט.
המלצה טכנית: מאחר והלינקים של יאהו ניוז מתפוגגים, כדאי לגגל את כותרת הידיעה ולקשר למקום בו היא מופיעה ולא תיעלם (אתרי חדשות וכאלה).
jhgtbplk
יאיר רוה לא יגיד לפי דעתי מילה אחת רעה על ספילברג ואני נוטה להסכים איתו. לדעתי הוא הבמאי האמריקני החשוב והמשפיע ביותר במחצית השנייה של המאה ה20, אם כי ודאי לא הטוב שביניהם.לדעתי,נעשו עם מינכן כל הטעויות האפשריות בשיווק והפצה,מסך הערפל שספילברג הטיל על ההפקה הזיק לסרט בסופו של דבר במקום ליצור איזו אווירה מסתורית סביבו או הילה. אין ספק שהתוצאה הסופית מאכזבת במידה רבה,יש תחושה של חיפזון בעשייה כדי להספיק ולקצור את השבחים והתהילה שבאופן אירוני לא הגיעו לבסוף.בכל זאת, הסרט מרתק לכל אורכו וגם הטענות על חוסר איזון בין העמדות המיוצגות בו לטובת הפלשתינאים הן מוגזמות. ספילברג איכזב בעשר השנים האחרונות עם אמיסטד, AI,דו"ח מיוחד,תפוס אותי אם תוכל,טרמינל ומלחמת העולמות. בכולם ישנם אלמנטים יפים, אבל היו יכולים להיות הרבה הרבה יותר טובים.מינכן מצטרף לשורת הסרטים הללו כהזדמנות שהוחמצה במידה רבה.