המרו את זה קודם, לפניי
שלשום, בפינת האוסקרים שלי בתוכנית הבוקר של קשת, הימרתי ש"המבוך של פאן" ו"תזיזו ת'רגליים" יזכו באוסקר בקטגוריות הסרט הזר וסרט האנימציה (בהתאמה). כנדרש בעת הופעה טלוויזיונית, טון הדיבור שלי היה נחוש והחלטי, אבל אני כמובן אכול ספקות וסקפטי. את ההימורים/תחזיות/נבואות הסופיים/סופיות שלי לזכיות באוסקרים אעלה במדורי ב"פנאי פלוס", בפינה בקשת וכאן בסוף השבוע שלפני הטקס עצמו. יש להניח שאחרי שיחולקו הלילה פרסי גילדת הבמאים יתחילו מיום שני חזאֵי האוסקרים האמריקאיים לפרסם במרץ את תחזיותיהם. (הנה, בינתיים, התחזיות של אנשי "אנטרטיינמנט וויקלי", שנותנים יתרון ל"בבל", מול התחזיות של מומחי MCN שמנבאים זכייה ל"מיס סאנשיין הקטנה").
ומהשנה גם אני מקיים כאן חידון הימורי/ניחושי/תחזיות אוסקרים. בחרתי 20 מתוך 24 הקטגוריות בטקס ועליהן אתם מוזמנים להמר. ניחושים מושכלים או יריות באפלה, איך שבא לכם.
אתם גם, כמובן, מוזמנים להדפיס את הטופס לטובת הימורי משרד או מעקב אישי במהלך הטקס.
שתי הערות טכניות
אחרי הלחיצה על כפתור "שליחה" אתם אמורים לראות מסך שאומר לכם "תודה". כרגע יש איזושהי בעיה בשרת שמונעת מהמסך הזה לעלות ובמקומו מופיע דף ריק. אני מקווה שזה ייפתר תוך ימים ספורים. אבל אם הכנסתם את האי-מייל האמיתי והפעיל שלכם, תקבלו תוך כמה דקות מייל המאשר את קבלת הטופס שלכם. הערה שניה: כל כתובת אי-מייל יכולה להשתתף פעם אחת. אם אחרי ששלחתם את הטופס שלכם את פתאום משנים את דעתכם אתם יכולים לשלוח ניחוש נוסף, אבל רק על ידי הכנסת כתובת מייל אחרת. שימו לב, כדי לקבל את המייל המאשר ואולי אף את המייל המודיע על זכייה, כדאי מאוד שתכניסו כתובת פעילה שאתם גם בודקים מדי פעם.
פרסים?
נכון לרגע זה מדובר במשחק למען הכיף והספורט, אין פרסים לצידו. הייתי שמח להציע איזשהו פרס סמלי, סתם כפינוק, ואולי אף אצליח לארגן משהו בשלושת השבועות שעוד נותרו לי, כך שאם אתם משתתפים בחידונים רק למטרות הפרס אתם יכולים לחכות, או להשתתף כבר ואולי בכל זאת ייצא לכם משהו. אם אתם המנכ"לים של חברה הקשורה לעולם הקולנוע או הבידור הביתי, ובא לכם לקדם את מוצריכם אתם מוזמנים להציע פרסים בכתובת המייל של האתר.
והכי חשוב: תודה לאורון שמיר וליותם פראג שהתנדבו להרים את טופס ההימורים וכל הסקריפטים שמאפשרים את קיומו, ואז די סבלו מהנדנודים שלי, הלבטים, שאלות התם שלי ושלל ההתחרטויות שלי. תודה על הזמן והמאמץ.
יאללה, תתחילו להמר. הנה הטופס.
רותה קופפר קובעת היום בהארץ ש"העשב של השכן" היא הסדרה הכי טובה שמשודרת כיום בארץ. מה שנכון נכון. מוזר שעדיין לא נוצר באזזז סביב הסדרה הזאת, מה גם שהרבנית יעל (_מיטל דוהן בשבילכם) מככבת שם בכמה סצנות מיטה לוהטות. מה שנחמד בסדרה הזאת שהיא הכי לא פוליטי קורקט. באיזו עוד סדרה תוכלו לראות ילד בן 12 מבלה אצל זונה?
ההימורים האלה טיפשיים ומיותרים. מי שיזכה יזכה. זה עדיין לא הדבר הכי חשוב בעולם.
חדשות מסעירות!
מרטין סקורסזי זכה בפרס גילדת הבמאים.
ואני אומרת…Bring on the Oscar!!
יאיר – ברכות על הפינה. לדעתי בימת הטלוויזיה היא חשובה מאין כמוה למידת ההשפעה והחשיבות למבקר קולנוע (ראה רוג'ר אברט..). לכן, אם יורשה לי, צריך קצת ללמוד יותר את המדיום (לא להשפיל מבט…). חוצמזה, היה יופי. בהצלחה.
סקורסיזי – אם סקורסזי יזכה אמנם באוסקר, זה רק בגלל השיטה ההיסטורית של האוסקר לתת פרסים לזה ש"מגיע לו" בגין סרטים קודמים (ובמקרה הזה – אכן מגיע לו, מזמן ובענק).
אבל למה דווקא עכשיו, בסרט כל כך בינוני ?
(ההישג הדל של סקורסזי הוא בולט במיוחד, לאור העובדה שיש את הסרט המקורי שניתן להשוואה)
במדורו "השבוע בטלויזיה" בגלריה של יום שישי בהארץ, לפני שבועיים או שלושה, אינני זוכר בדיוק, כתב אורי קליין שסקורסזה הפסיד את האוסקר על הבימוי בשנת 1976לג'ון ג'י אווילדסן שזכה על רוקי. סקורסזה לא היה מועמד על נהג מונית. המועמדים האחרים היו: אינגמר ברגמן על פנים מול פנים, סידני לומט על רשת שידור, אלן ג'יי פאקולה על כל אנשי הנשיא ולינה ורטמולר(go figure( על שבע היפהפיות.
לטעמי "המבוך של פאן" הוא פלופ ספרדי שלא נראה כמותו מאז הספרדי החריף של בורגראנץ'. הביפור, המשחק והאנימציה, אין באף אחד מהם משהו שיש להתגאות בו ו/או להתענג עליו. אבל האוסקר, כמו האוסקר, תמיד ייבחרו שם סרטים שיש עליהם הייפ מוגזם.
הימור סטטיסטי – והערה טכנית
כאשר ביקשתי להיכנס לטופס, קיבלתי את הטופס "ממולא" כבר בכל האפשרויות הראשונות. לכן בפועל, אני צריך להחליט האם בעצם אני רוצה לשנות את הבחירות הראשונות שהמחשב ביצע.
בצורה זו תתכן הטייה סטטיסטית לטובת האפשרויות הראשונות. לדוגמה, בקטגוריות הפחות פופולריות (כמו טכניות, אנימציה קצר…) תהיה נטייה לדלג על השאלה, משמע בחירה באפשרות הראשונה.
מכאן, משום ש "בבל" הוגדר כבחירה ראשונה בהרבה קטגוריות (לפי ה- "א-ב" ??), המהמר הסטטיסטי שבי אומר שהסרט הזה יהיה הבחירה הפופולרית ביותר.
(שאלה: ככה גם חברי האקדמיה בוחרים ? אמ.. זה יכול להסביר הרבה)
רוה לברק: אני לא עושה סקר סטטיסטי. כל טופס הוא ההימור האישי של ממלאו. בתקווה שבבוקר ה-26 בפברואר יהיה אדם אחד שקלע יותר מכל אחד אחר והוא יכרז כאן כזוכה וכאלוף האוסקר של סינמסקופ לשנת 2007.
מזל שלא סגרתי את תיבת האי-מייל הקודמת שלי. אני די בטוח שהתבלבלתי במהלך מילוי הטופס וחבל שלא תהיה דרך לתקן.
נ.ב
דרך טובה לדעת שאתה אובססיבי: אתה ממלא ניחוש לגבי הזוכים של השנה, יומיים לאחר שהעלת לרשת הימור ראשון על הטקס של השנה הבאה.
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=155226
ברק ידידי,
חשבתי לתומי, שכל מי שהחליט להשקיע כמה דקות מזמנו בטופס ספורטיבי שכזה, יהיה מספיק אינטליגנטי בכדי לא לפסוח על שום סעיף.
ולידיעתך – את הסדר קבעה האקדמיה. אתה מוזמן להציץ בעמוד ההימורים שלה, ולראות שמדובר באותו הסדר, כך שאף אחד לא מעמיד פה את "בבל" כפייבוריט.
ובקשר לסינדרום הפינגווין:
אני החלטתי להמר הימור מוקדם שיכלול את משאלות ליבי. הן לא ישתנו בזמן הקרוב, ואילו לטופס הדי משוגע הזה (גרינגראס ייקח בבימוי?!?) אין הרבה סיכוי ממילא. את ההימור האמיתי שלי, אנחש סמוך יותר למועד הטקס, כאשר אני מגובש בדעתי.
אה, ואיך שכחתי – יאיר, בבקשה. אני שמח לעזור. באמת.
יאיר
יש שעה מסויימת שהפינה שלך מוקרנת בה או שזה משתנה? הייתי רוצה לראות אבל אין לי כל כך הרבה זמן בבוקר לשבת מול הטלוויזיה כדי לחכות לפינה.
היום: "הבטחוניים" בערוץ 1 בשעה 21:40.
פינגווין, אתה? אובססיבי??? לא הייתי מנחש. 🙂
ומשהו אוף טופיק: ראיתם את הפוסטר של "אקסימוסים בגליל"? לטעמי אחד הפוסטרים המוצלחים שיצאו כאן לסרט (סוף סוף!). מרשים ומסקרן.
ניסיתי כבר 5 פעמים לשלוח את הטופס, לא תופס.
אוף טופיק.
יאיר אני מחפש את הרשימה שלך על בתי הקולנוע הטובים בניו יורק. אנה עזור לי איני מצליח למצוא את הרשימה בארכיון.
לאחר ארבע שנים קשות במוסד אני הולך לראות קולנוע במקום האמיתי.
סקורסזה זכה בגילדת הבמאים,צפוי לחלוטין.
בכלל הגעתי למסקנה שגילדת הבמאים היא הכי צפויה והכי משעממת מכל האיגודים השונים שמחלקים פרסים.
לעולם לא תמצאו שם במאים זרים שיצרו סרטים לא באנגלית כמו,למשל, גיירמו דל טורו על "המבוך של פאן",או במאים בז'אנר מד"ב כמו,למשל, אלפונסו קוארון על "הילדים של מחר". אפילו האקדמיה הרבה יותר ליברלית בבחירה שלה מהחברים של איגוד הבמאים.
וכן,אני יודע שפעם במאה שנה הם מפתיעים(ולפעמים במאים זרים כן מועמדים על סרטים שלא דוברים אנגלית אבל זה נדיר ביותר,יותר נדיר מאשר באוסקר) אבל בדרך כלל הם משעממים לגמרי בבחירה שלהם
מילא הבטחוניים, יש שני smokey and the bandit ב-YES! (מוקדש לאוהדי מכבי חיפה שהתייאשו כבר במחצית)
פינגווין, איך אתה יכול לנבא לגבי סרטים באוסקר 2007, כשאת רובם עוד לא סיימו לצלם?
הרי בד"כ זה עובד הפוך – הסרטים שהיתה לגביהם הציפייה הכי גבוהה (ע"ע "כל אנשי המלך") נכשלים וסרטים שאף אחד לא חשד בהם (ע"ע "מיס סאנשיין") פתאום מתבלטים ולעתים אף זוכים בסוף באוסקר.
נכון שרשימה כזאת היא יותר משאלת לב מאשר ניחוש מושכל, אבל למה לנסות להקדים את המאוחר? עוד לא הגיע האוסקר של השנה אפילו. קצת סבלנות…
ג'יימס, אני לא עורך מחקר אקדמי, אלא בסה"כ משתעשע עם ניחושים על סמך נסיון העבר. הרשימה מתעדכנת בהתאם לשינויים בסטטוס של סרט (מבחינת הפקה והפצה) ועל סמך התגובות שהוא מקבל. אם כבר, יותר קשה לנחש את המועמדים לפרסי אופיר בספטמבר, להם אין אפילו תאריך הפצה תאורטי.
אגב, שיהיה לרקורד, מתחילת השנה התנגדתי להכללת "כל אנשי המלך" בנבואה והייתי בין הראשונים שהמרו על מיס סאנשיין הקטנה כמועמד בקטגורית הסרט.
שרק.
http://comingsoon.net/news/movienews.php?id=18730
מה קרה לכם פוקדי הקרנות העיתונאים, שנואי נפשו של עידן? למה אתם לא רצים לכאן לספר על התרשמותכם מ"הבופור"?
"המבוך של פאן סרט פאנטזיה לילדים"…
האומנם???
ושוב אני תוהה מה היה קורה אילו הגדרה כזו היתה יוצאת מפיו של מבקר קולנוע אחר.
תוהה..
זה מה שיפה בך יאיר רווה. אתה מוערך, אתה מוכר, כל יחצן הרי ישמח לעזור לך, ועדיין אתה צנוע, עניו שלא לאמר מתבייש לנצל את מעמדך. ברור שמדובר בנקודה אתית אבל במקרה זה אין מדובר בניצול המעמד לטובתך האישית אלא לטובת הגולשים (קהל ממוקד שישמח לפרגן בהמשך לנותן הפרס).
אני סבורה שביונייטד קינג / גלובוס גרופ / חמישה כוכבים וכו' יתנו לך כרטיסים לסרט, או מארז dvd. קשה לי להאמין שמישהו מהם יסרב, אחרי הכל האתר הוא אמצעי תקשורת עם מספר גולשים לא פחות מאתר seret או מאתרים אלטרנטיביים אחרים. רק שהם לא יזמו זאת בעצמם, יהא עליך לפנות אליהם. בשבילנו, גולשיך הנאמנים…
עוד חוויות מהחודש בירושלים:
ידעתי וזכרתי ש"הבוגר" הוא סרט טוב. טוב מאוד אפילו. אבל היום, אחרי צפייה במסך גדול, זה היה עולם אחר. וכמו שמישהי שראתה אתי את הסרט לראשונה היום אמרה: "לא חשבתי שסרט יכול עוד להשפיע עלי ככה". חוויה חד פעמית.
ובנימה שונה, "גיבורי הדגל" כ"כ גרוע שזה ברמת הקאלט. מישהו צריך לעצור את פול האגיס לפני שיהיה מאוחר מדי (ואני לא אומר כלום על מפיק הסרט מתוך כבוד לבעל הבלוג…)
לכל אלו שהולכים הערב להקרנת המבקרים של שומר המדינה, אל תשכחו כהרגלכם לכתוב "חזרתי הרגע מההקרנה של שומר המדינה ונהניתי, או לא נהניתי כי הסרט הוא כך וכך. רוצו לראות או אל תטרחו". אתם כ"כ צפויים!
עיתון עלמה נסגר, יששששששששששששששש!
אוי, מסכנות עקרות הבית. איך הן יעבירו כעת את זמנן?
אל תדאג JNH, לעקרות הבית הנואשות (מי יותר מי פחות) יש כבר מזמן תחביב חדש:
הן משאירות הודעות פרובוקטיביות בבלוגים מפורסמים על קולנוע, חותמות בשמות של גברים, ומקוות ליחס כלשהו.
דוגמאות תמצא בפוסט הנוכחי…
ועידן: הבטחתי שאני לא מתייחס אלייך יותר באופן אישי ולא ענייני, אז תהנה מהפעם האחרונה.
זכותי להרגיש צורך לשתף אחרים ברגשותיי אחריי צפייה בסרט מסויים, ואם זה כל-כך פוגע, אז אני מפסיק. יש לי גם חברים שאני יכול לשתפם, בניגוד לכל מיני אנשים מסויימים…
אני ממש לא עושה את זה כדי שיקנאו בי או משהו, כי אני לא זה שמחפש אישורים סובייקטיבים לקיומי העלוב.
רוה לאורון: כשעידן ינהל את הבלוג הזה תעשה מה שהוא מבקש. עד אז: אם כבר אתה משתף פעולה עם יחצנים ומפיצים המחרימים מבקרים, המעט שאתה יכול לעשות הוא להפגין עצמאות ולפרסם כאן, מיד בתום ההקרנה, את דעתך על הסרט, בין אם בפירוט או בצימצום. ואם זה מציק לאחד הגולשים כאן הוא מוזמן לעבור לבלוגים אחרים.
אני היחיד שחושב ש"מים" הוא סרט לא טוב
רוה ליוני: לא.
לא, גם אני מסכימה איתך, יוני.
אני היחיד שחושב שעידן מרגיז בצורה בלתי רגילה?
רוה לנימרוד: לא.
נראה לי, יאיר, שהגיע הזמן להעלות איזה פוסט חדש, להזרים קצת דם לבלוג.
אנשים פה כבר נגררו לריבים מטופשים של בני 12.
למה, למה, למה לעשות רימייק ל"ברברלה"?
היום, סוף כל סוף, הצלחתי לשלוח טופס אוסקר. המחשב לא אמר לי תודה וזה היה מאוד לא מנומס מצדו, אבל קבלתי את ההודעה למייל (לאחר כמה ימים בהם נסיונותי עלו בתוהו).
אורון, כמובן שאתה רשאי לכתוב ככל העולה על רוחך בהתאם להסכמתו של יאיר, אני רק לגלגלתי על הניסוח הקבוע. יאיר, חבל שאתה לא מגן על זכויותיי כמגיב באותו להט שאתה מגן על זכויותיהם של האחרים.