עוד 36 שעות לאוסקרים
קריס טייפלי, בלוגר בן 23 שהקים (בחסות דיוויד פולנד) אתר אוסקרים ופרסים נמרץ וקולני מאוד, פירסם אתמול את תחזיותיו והוא עושה את זה בגרנדיוזיות: הוא מהמר, ואף מנמק, ש"מכתבים מאיוו ג'ימה" יזכה. טייפלי הוא לא חזאי אוסקר שבאמת צריך לשים לב אליו (אם אם "מכתבים" באמת יזכה מה שישים אותו על המפה), אבל הימוריו מעניינים מאוד (אני מזדהה עם ההימור שלו על השיר מ"אמת מטרידה" ובדיעבד אני קצת מתחרט שלא הימרתי עליו בעצמי).
זה ההימור של ריצ'רד רופר, אלוף החזאים של השנה שעברה. הימור די סטנדרטי, שההפתעה היחידה בו היא שהוא מנבא שהאוסקר על הצילום ילך ל"המבוך של פאן" ולא ל"הילדים של מחר"). הנה ההימורים של דיוויד קאר מה"ניו יורק טיימס". הנה ההימור של ג'ף וולס. והנה ההימור של טום אוניל, בלוגר האוסקרים הראשון והמקורי (וכיום חלק מהצוות באתר האינטרנט של "לוס אנג'לס טיימס"). ומה עם ההימורים שלכם?
ניקי פינק, הריפורטרית הכי טובה בהוליווד, מסגירה כמה ספוילרים מהטקס: סטיבן ספילברג, ג'ורג' לוקאס ופרנסיס פורד קופולה יגישו יחד את פרס הבימוי (כנראה מתוך הנחה שהשלושה יעניקו אותו לחברם הוותיק, מרטין סקורסזי). הפרסים לשחקני המשנה כנראה לא יחולקו בתחילת הטקס, אלא יועברו לשליש האחרון, יחד עם כל פרסי המשחק. אלן דג'נרס תרקוד בקטע הפתיחה עם הפינגווינים של "תזיזו ת'רגליים". ג'ורג' מילר יביים את הקטע. מייקל מאן וננסי מאיירס נשכרו כדי לביים קטעי מונטאז' לטקס. מאן מביים קטע על האופן בו אמריקה מיוצגת בסרטים, ומאיירס מכינה קטע על האופן בו תסריטאים מוצגים בסרטים.
פינק גם טוענת שמפיקי האוסקר פנו לדיאנה רוס שתשיר את אחד משירי "נערות החלומות" וזכו לתשובה "אני לא מעוניינת לקדם את הסרט הזה".
והיא גם טוענת שמפיקי הטקס עוסקים עכשיו בקיצוצים, כי תזמון הטקס עובר כבר את הארבע שעות וחצי. תזכורת: הטקס הארוך ביותר בתולדות האוסקרים היה ב-2002 עם ארבע שעות ו-23 דקות. מפיקת הטקס אז היתה לורה זיסקין ("ספיידרמן"), שמפיקה את הטקס גם השנה (מצד שני, למרות אורכו, הטקס ההוא – שהיה הראשון אחרי 9/11 – היה מהטובים שאי פעם הופקו).
אן תומפסון ב"הוליווד ריפורטר", מדווחת שארול מוריס מביים סרטון לפתיחת הטקס שנמשך ארבע דקות וארבעים שניות ובו מרואיינים 130 מתוך 177 המועמדים לאוסקר השנה. ארול מוריס, בעיניי, הוא אחד מגדולי הקולנוענים החיים כרגע. הוא עילוי. ויש לו אוסקר על הסרט התיעודי הנפלא על רוברט מקנמרה "ערפל קרב". הדיווח של תומפסון על הפקת הסרטון מרתק, ומוריס מספר שם שהראיונות שלו עם מרטין סקורסזי ואדי מרפי היו כל כך טובים שהוא מקווה שיהיה פרויקט המשך ארוך יותר לסרטון הזה.
בפעם הקודמת שזיסקין הפיקה את הטקס מוריס גם ביים קליפ פתיחה נפלא, שכבר הפך לקלאסיקה מיידית (עם המשפט הנפלא שאני חותם עליו: "אני מעדיף סרט בינוני על הצגה טובה").
ואל תשכחו את המחווה הצפויה לאניו מוריקונה, ובטח יהיה רגע יפה לזכר אלטמן.
והיום בערב – הסזאר (האוסקר הצרפתי)
והנה חלק א' של פוסט ההימורים שלי,אם זה מעניין מישהו:
http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=185216
אני עדיין שוקד על החלק השני,עם הקטגוריות הטכניות.
רוה לגיא: אויה! טקסט שחור על רקע אדום. זה בלתי קריא.
רוה, הרשה לי לסטות מעט מהאוסקר כיוון שרק היום קראתי את מה שכתבת על חיבוק ההורים השכולים על ידי אנשי הבופור ורון לשם.
אם כל הציניות והעבודה המאומצת של בת כהן בקידום הסרט, נראית לי מעט מופרכת התיאוריה שההורים השכולים הובאו בכדי להציג בפני האומה חזית פטריוטית ולרכך מסרים שמאלניים מרתיעי קהל. אני מניח שאם אכן זו הייתה הכוונה, מישהו היה כבר עושה מאמץ לסלק את אהרון ברנע מהבמה. בכל זאת, מדובר על אב שכול שלא ממש מייצג פטריוטיזם ממסדי. זה אותו אב שכול שביקר את השהייה בלבנון עוד לפני נפול בנו, שהיה הנציג הגברי הראשון ב"4 אימהות", שעדיין חבר בפורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, שמטיף באופן קבוע נגד מדיניות הכיבוש ושיצא בחריפות נגד המלחמה האחרונה. על פי מה שאני מבין, זה בדיוק היה רוח הדברים אותם הוא נשא בפני התקשורת בברלין.
זה לא האיש שיחליש את הרוח הביקורתית של ה"בופור".
רוה לברווז: לא עסקתי בפוליטיקה. הבעיה שלי היא שהבאת ההורים השכולים לפסטיבל הוא אקט אנטי-קולנועי. בייחוד אחרי שהסרט עשה מאמץ להרחיק את דמויותיו מהאנשים האמיתיים. ברגע שההורים הם חלק מהמשלחת לפסטיבל הסרט הופך את הסרט לאנדרטה, לסרט מטעם. והסרט טוב מדי כדי להפוך אותו למוצר הנצחה שיוקרן בימי זכרון וישמש לגיוס כספים למען חללי צה"ל.
אם הוא טוב (עדיין לא ראיתי אז אני לא יודע) אז הוא ישרוד את הקרנות הזיכרון, שיגיעו עם או בלי הורים.
בערך כמו ש"הלהקה" סרט מספיק טוב לשרוד את הקרנות ימי העצמאות. פשוט הוא הוקרן אתמול שוב, כך שהדוגמא טרייה עדיין במוחי.
חוץ מזה, טוב לראות שבתך כבר בסדר ושקצב הפוסטים בבלוג מהיר במיוחד.
הנה קרב אחד שהאקדמיה לא השכילה לייצר :
"סאנשיין" vs. "הלבירינת של פאן" הלילה באינידיפנדט ספיריט.
לי נראה שדווקא "Half nelson" יזכה בכל הקופה.
לא עלה בדעתי,האמת, ששחור על רקע אדום יכול להיות כל כך נורא.
מחוץ לטרוניית האוסקר הרגילה, ובזכרי שאתה אמון על אהבת הוליווד כמו רבים וטובים, אבל בשם מה כל ההתעסקות הנרגשת הזאת בעולם האוסקר(עד כדי ציטוט בלוגר כלשהו שמפזר את הימוריו בהתלהבות). אני מניח מבעוד מועד שאתה לא מכליל אותו בתוך ערך אמנותי כלשהו, אלא מיתולוגי, אז למה? מישהו יזכה. זה וודאי. ויהיה יופי של סרט פתיחה, אני מקווה. מלבד זאת, אתה הראשון לגלות להמונים שכל הטקסים הללו פוליטיים, אופנתיים, עסקיים, אז אנא, גמול אותי מהשאלה, גם אם לא מהבשורה.
נ.ב- אם כבר חותרים, אז גם תחתיי: אני כולי תקווה שסקורסזה, שאף על שמניותיו בעולם הזה ובעולם הבא גבוהות בהרבה משל הטקס החביב הזה, יזכה, ולו בגלל שהוא ממש רוצה. מגיע לו על רטרואקטיבית(בזמן האחרון) על "כנופיות ניו יורק" ועל הסוף החכם כל כך של "השתולים".
הנה משהו שהוא לא על אוסקרים (!):
רוה לסטיבי: הקדמת אותי. חדשות מצוינות, לא?
"ליטל מיס סאנשיין" מנצח את ברוקבק מאונטן בסזאר!!!
מחווה יפה לז'ראר אורי…
(אה, עברתי לסזאר)
אוקיי, קטעי הריקוד האלה יותר מטורפים מהטקס שגד אלמליח (אם נעברת את שמו) הנחה לפני כמה שנים, כשהוא גם היה מועמד וירד לכמה דקות מהבמה בשביל שיוכלו להראות אותו יושב ומחכה להכרזה…
אני אוהבת את טקסי הסזאר (ולא צריך להישאר ערים לילה!) 🙂
אתה מבין צרפתית?
מי קיבל את הפרס עבור ג'ונתן דייטון ווואלרי פאריס?
סרט שצולם בדירה בתל אביב?
מעניין
מצאתי את הפרטים שלו באימדב:
http://www.imdb.com/title/tt0855869/
ווי, שוב המנחה זוכה בפרס על משחק. קטעים איתם.
לגבי שנטל אקרמן: פה ולא בפעם הראשונה…
בימוי: גיום קאנה (אני מקווה שהתספורת זה בשביל סרט, חביבי!). אלן רנה היה אבל לא נראה מתעניין במיוחד באירועים מסביב…
אני מוכרח לציין שאני מת על הבלוג הזה! כבר כמעט שעה שסטיבי וגיא אורבניאק, מנהלים שיחות עם עצמם, על נושא משותף!
פשוט לא הייתי פה כמה ימים. התגעגעתי. אני יודע שזה לא הדדי…
הנה בחור אחד שמשתמש בתיאוריה של רגרסיה לינארית על מנת לגלות מי יזכה באוסקר והוא מגיע למסקנה ש"השתולים" יזכה
דרך אגב,לפי התאוריה הזאת "התרסקות" באמת היה אמור לזכות בשנה שעברה