נגיסות
דבר מעניין אמור לקרות בקופות הישראליות בסוף השבוע הזה, סוף השבוע האחרון של אוגוסט: שלושה סרטים אמורים לחצות את קו 400,000 הכרטיסים. ראשון יעשה את זה "שרק לנצח" (יש סיכוי שזה כבר קרה אתמול), ואחריו "צעצוע של סיפור 3 " ובמוצאי שבת-יום ראשון – אם קצב מכירת הכרטיסים ישמר – גם "זוהי סדום". מבין השלושה, "זוהי סדום" הגע ל-400,000 הכי מהר, לכן ביום ראשון אני מניח שהוא גם כבר ישיג אותם ויהפוך לסרט הקופתי של השנה בישראל. עכשיו רק נשאלת השאלה: מתי הוא יעצור?
=================
כשפורסם שלשום שז'אן-לוק גודאר יקבל אוסקר כבוד – בטקס המיוחד שיתקיים בנובמבר – חשבתי שזה גם נורא יפה וגם מאוד משעשע. גודאר והוליווד אמורים להיות כמו שמן ומים, הם לא אמורים להתערבב. אני בספק אם גודאר בכלל יטרח להגיע לאירוע, ואם כן, זה בטח יהיה בכפכפים. אבל מתברר שזה הרבה יותר משעשע מהפנטזיה שלי: מתברר שהנהלת האקדמיה האמריקאית בכלל לא הצליחה לאתר את גודאר כדי לבשר לו שהוא זכה בפרס. אם יש לו טוויטר הוא בטח כבר שמע לבד. מצחיק, לא? גודאר מסנן את הטלפונים מהאקדמיה. קטן עליו כל זה.
==============
ואפרופו האוסקרים: יש סיכוי שמהשנה האוסקרים יחזרו ליום שני. זאת בגלל שימי ראשון אמורים להפוך לימי השידור החדשים של עונת הפוטבול הבאה (במקום יום שני המסורתי) ואנשי רשת איי.בי.סי לא רוצים להתחרות ברייטינג של הפוטבול.
==================
ג'ורג' דיוויד ווייס, שכתב את "איזה עולם נפלא" של לואי ארמסטרונג, מת השבוע בניו ג'רזי בגיל 89.
=============
מרטין סקורסזי ביים פרסומת לבושם לגברים של שאנל. לא מאוד סקורסזאי, אגב. אבל פרנסה, אני מניח.
==============
ג'ים אמרסון נשפך מ"לבנון".
================
כמה שבועות לפני מותו מסרטן הלבלב, כשהוא ידע שהסוף קרוב, כתב סטושי קון, במאי האנימה הנהדר, מכתב פרידה למשפחתו, לחבריו ולמעריציו. מרובם הוא הסתיר את מחלתו. במכתב הוא מתאר את התמודדותו עם המחלה, שאובחנה אצלו רק לפני שלושה חודשים. אחד הדברים שהוא כותב עליהם הוא הצער שלו שהוא לא הספיק לסיים את סרטו הבא, "מכונת החלומות", והחשש שלו שבשלב הזה של העבודה יש סיכוי שהכל יגנז בלעדיו. הנה המכתב המלא, מתורגם לאנגלית. זהירות, זה עצוב נורא.
==============
כל השבוע אני מחכה ל"פיראנה 3D" ואז כשמגיע יום יציאת הסרט, אני פשוט שוכח ללכת. חרפה. אבל ב"פיראנה קארינה" של אהרון קשלס, יציאת הסרט היא סוג של יום חג. אחרי הכל, לבלוג קוראים "פיראנה קארינה" (ולכן, כהומאז' לו יש בפוסט הזה גם איזכורים לפיראנה וגם לגודאר).
==============
שאול דישי ממשיך בלהט את הקמפיין שלו לשכנע את חברי האקדמיה לא להצביע בעד "המדריך למהפיכה", אבל בפוסט החדש שלו הוא מעלה השערה מעניינת: הוא טוען – ספקולציה או הדלפה? – שזו תהיה שנתו האחרונה של מארק רוזנבאום כיו"ר האקדמיה.
===============
ואם את חברי אקדמיה, אל תשכחו להיכנס לפוסט שלי מאתמול.
זוהי סדום ייעצר בראשון בספטמבר.
פוטבול היה מאז ומעולם בימי ראשון בצהריים ועד הערב לדעתי. והיה גם משחק בשני, מה שנקרא MOnday night footbal.
ובכל מקרה זה לא רלוונטי לאוסקר: כי הסופרבול, שמסיים את העונה הוא בראשון האחרון של ינואר מקסימום בראשון הראשון של פברואר.
הטקס הוא בסוף פברואר, ולפי האתר שלהם יום ראשון
==========
רוה לרותם: כל הפרטים. החל מ-2013 עונת הפוטבול עשויה להגיע עד מרץ.
יש מצב שהמכתב הזה הוא הדבר הכי עצוב שקראתי בחיים. אבל גם יפה.
מבלי לקרוא את כל הפרטים בלינק, אני מניח שעונות הפוטבול תיכנס לשלב הפלייאוף החל מפברואר ובפלייאוף כבר אין מאנדיינינייט.
"הקמפיין" של שאול דישי הוא לא לשכנע את חברי האקדמיה להצביע בעד או לא להצביע בעד סרט מסוים כלשהו.
במיוחד כשההצבעה כבר כמעט הסתיימה – עת על המעטפות עם הבחירה חייבות להגיע ליעדן הסופי עד ליום א' הקרוב.
כל העניין הוא להסביר לא/נשים בשתחרות האקדמיה יש רק שתי קטגוריות של סרטים, וראוי עד מאוד רצוי שסרט כמו "המדריך למהפכה" שהוא סרט תיעודי לכל דבר ועניין יתמודד בקטגוריה התיעודית ההולמת את אופיו ואת מהותו הז'אנריסטית.
לא טוב שאיפשרו את הכללתו בקטגוריה העלילתית ובכך הוא בעצם לקח מקום של סרט עלילתי אמיתי – כלומר: ל"חמישיית הגמר" הראשית הגיעו רק ארבעה סרטים עלילתיים.
ה"קמפיין" לפיכך, הוא לא בעד סרט ספציפי או נגד סרט ספציפי אחר. ה"קמפיין" היה ונשאר בעד כללי תחרות הוגנים, שוויוניים ולא כאלה המשנים בכוח ואו בהסכמה ניהולית את "מין הילוד".
ומי שלא מסכים עם הצהרתי שמדובר בסרט תיעודי(!) מוזמן לצפות בסרט "המדריך למהפכה" ולהיווכח במרוכז ובמדויק: סרט תיעודי מהו.
תודה על הקדשת המרחב והזמן.
שאול דישי
*שיעול*
http://fc03.deviantart.net/fs70/f/2010/239/e/3/Scott_Pilgrim_Hebrew_Poster_by_C9_Jono00.jpg
זאת הידיעה הכי משמחת של החודש, ללא ספק. הולך להיות מצחיק נורא:
http://www.collider.com/2010/08/26/quentin-tarantino-roast-samuel-l-jackson/#more-46009
אה, והנה הפרסומת החדשה ועוד טעימה מאיך סרט לייב-אקשן למשחק האקס-בוקס הפופלרי "היילו" היה נראה (להזכירכם, היו תוכניות לסרט כזה בהפקתו של פיטר ג'קסון ובבימויו של ניל בלומקאפ, שבסוף עזבו את הפרויקט ועברו ל"מחוז 9"):
http://www.slashfilm.com/2010/08/27/tcxbd-noam-murros-live-action-halo-reach-deliver-hope-trailer/
אני מפרסם את זה מכיוון שהבמאי של הפרסומת הוא נועם מורו הישראלי, שביים את "אנשים חכמים" הלא משהו (למרות שלפי הטריילר הזה הייתי אומר שאולי "אנשים חכמים" פשוט לא היה הז'אנר שהתאים לו..)
מרשים, לא כך?
"העניין הוא להסביר לא/נשים בשתחרות האקדמיה יש רק שתי קטגוריות של סרטים"
סרטים גרועים וסרטים טובים? סרטים מעניינים וסרטים משעממים? סרטים אמנותיים וסרטים מסחריים?סרטים מרגשים וסרטים מבדרים?
קולנוע בירוקרטי…
שאלה לגבי זוהי סדום: כמו שיהורם גאון מוכר אלבום זהב ביום היציאה שלו כי שופרסל קנו 100,000 עותקים, יכול להיות שמספרי הכרטיסים העצומים נובעים מהסכמי שת"פ עם AIG וכדו'?
יאיר יענה לך שכן. ובגלל זה הוא לא מחשיב הקרנות מקדימות וכאלה המאורגנות לוועדי עובדים.
אבל אני לא מבין את הטיעון הזה, לא מכריחים אף אחד לבוא. בניגוד לדיסק שיכול לשבת על המדף, מי שקנה כרטיס לסרט, וזו עובדה שגם בהקרנות כאלה כל כרטיס שנקנה בפועל מדווח ולא מה שקבעו מראש.
אז אולי זה שיווק אגרסיבי, אבל בסופו של דבר יש אדם שבא לקולנוע וקנה כרטיס.
קצת אוף טופיק:
גם ערוץ 10 וגם ערוץ 2 משתמשים בפסקול של INCEPTION בשביל הפרומואים של הישרדות וכוכב נולד. זה נראה כמעט לא סביר שחודש אחרי שהוא יצא אפשר יהיה להשתמש בקטעים מהפסקול בשביל פרסומות.
והם גם כל הזמן גונבים את המוסיקה של האביר האפל. חוצפה~
הם לא רק גונבים את הפסקול אלא ממש את הקונספט – כוכב נולד במעלית של דיקפריו. קצת פתאטי, לא?
לקח לעורכי הפרומואים רק 10 שנים להניח קצת לפס-קול של רקוויאם לחלום. לפחות משהו מתחדש.
כוכב נולד עצמה זה קריוקי, אז למה שהפרומואים שלהם לא יהיו קריוקי? למה שלאנשים שם תהיה טיפה מקוריות? זה טלוויזיית פריים טיים, צריך להנמיך ציפיות.
אני מאמין שבעתיד הקרוב מאוד אנחנו נראה פרסומות שמושפעות מאסתטיקת הקומיקס של סקוט פילגרים. חכו ותראו!
ג'ורג' דייויד ווייס גם היה בין כותבי הבלדה היפהפיה של אלביס פרסלי Can't Help Falling in Love שמבוססת על שיר צרפתי והושמעה גם בסרט הוואי הכחולה.הוא גם היה מכותבי The Lion Sleeps Tonight שמבוסס על שיר אפריקני ושמלחמת זכויות היוצרים עליו נמשכה שנים ארוכות.
ג'ורג' דייויד ווייס כתב את What a Wonerful world בשיתוף עם בוב ת'יל.
Wonderful כמובן.
לעמורה – כל מי טיפה מתמצא בעסקי הקולנוע בארץ יודע שמכירות שת"פ למיניהן לא עולות על אלפים בודדים של כרטיסים (אדרי לא פראייר…). לפי כמות ההקרנות כפי שמפורסמות בעיתונים, ולאור החגים בספטמבר, אני צופה שזוהי סדום יגיע ל 500 אלף צופים לפחות. שאלה ליאיר – בהנחה שיעבור את "סוף העולם שמאלה" (450 אלף), מתי הוקרן לאחרונה סרט בישראל שהגיע למספרים האלה?
==============
רוה לטל: "מאחורי הסורגים", שהביא ב-1984 600,000 צופים. האם "זוהי סדום" יעקוף אותו?
זה המספרים של "מאחורי הסורגים"? הייתי מת לראות כמה סרט כזה היה מביא היום…
אין סיכוי. ב-84׳ לא היו הורדות באינטרנט, ואת האנשים שמכרו סחורה גנובה באינטרנט דאגו להושיב מאחורי הסורגים…
נדמה לי שגם ״שתי אצבעות מצידון״ שהיה באותה תקופה הביא מספרים דומים
השבוע שעבר היה שבוע רע להיות בו אנימטור ביפן: זה התחיל עם המוות של קון, המשיך עם המוות של שוג'ורו ימאוצ'י (אנימטור ותיק שעבד על רבים מסרטי סטודיו ג'יבלי) באמצע אותו שבוע ונגמר עם המוות של קיהאצ'ירו קוואמוטו – אנימטור-בובות מוערך ועטור-פרסים שנחשב למייצג של האנימציה האמנותית במדינה.
ובלי שום קשר, באותו שבוע מיאזאקי הכריז בראיון שהסרט הבא שלו אולי יהיה סרט המשך ל-"חזיר באוויר", סרטו מ-1993, שיעסוק במעללי גיבור הסרט ההוא במלחמת האזרחים בספרד. העליתי כתבה קצרה עם פרשנות לאתר שלי (ניק-לינק), אבל באגים מעצבנים חירבשו שם את המרכאות. הניסיון לקריאה על אחריותכם.
Buddy this spamming here are driving me spastic! Get rid of it!
Buddy this spam comments here will drive me spastic! Get rid of it!
והסרט של וולמן פתח אתמול
Good post, thanks. I just agreed to your site feed.
Great post. I will be bookmarking and sharing it with my social networks.
Wow, marvelous blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your website is wonderful, let alone the content!