פצמ"רי ספרטה
יותר קל להעביר חתול דרך רשת יתושים מאשר לחלץ מהמפיצים בארץ נתונים על מכירת כרטיסים. כל כך הרבה טלפונים ומיילים כדי להשיג נתונים חלקיים. יש מפיצים שלא מוכנים למסור את הנתונים של עצמם, אבל אין להם בעיה להגיד מה קורה אצל האחרים, ויש כאלה שמוכנים לתת רק נתונים שלהם אבל לא של אחרים.
אז יש לנו את מלחמת ספרטה ואת מלחמת לבנון, נלחמים זה מול זה. מי ניצח? ספרטה. בפעם הראשונה אחרי שלושה שבועות ירד "בופור" מהמקום הראשון בטבלת שוברי הקופות הישראלית. הוא עכשיו במקום השני כש"300" הוא הסרט הקופתי בישראל השבוע. "בופור" מכר כ-40 אלף כרטיסים בשבוע האחרון ו-"300" מכר כ-60 אלף. נכון להיום (חמישי), אחרי חמישה שבועות "בופור" מכר 235,523 כרטיסים במקום השלישי נמצא "החופשה של בין", שמכר מאז צאתו ועד שלשום 74,000 כרטיסים. במקום הרביעי, "נורביט" שבארבעה שבועות מכר כבר כמעט 90,000 כרטיסים. "חוות הקסמים" מכר מאז צאתו 34,000 כרטיסים. ו"לפגוש את הרובינסונים", שיצא רק בדיבוב לעברית, צולע מאחור עם 31,000 כרטיסים בשני סופי שבוע.
סרטים נוספים שעדיין מציגים: "לילה מוטרף במוזיאון", שיצא יחד עם "בופור", מכר עד כה 60,000 כרטיסים. "מילים ולחן" מכר בשלושה השבועות הראשונים מאז צאתו כמעט 50,000 כרטיסים.
הקרם של בוואריה
חברת בוואריה, סוכנת המכירות של "בופור", שלחה לפני כשבועיים מייל למפיצים בכל העולם בו היא מעדכנת אותם על הצלחת "בופור" בישראל. לסרט אין עדיין מפיץ אמריקאי והרעיון כנראה הוא לשווק במייל הזה גם את העובדה שהסרט זוכה בפרסים וגם מצליח בקופות:
we’d like to take this opportunity to draw your attention to the outstanding success of the winner of the Silver Berlin Bear for Best Director at the domestic box office. After its second week in release, Joseph Cedar’s BEAUFORT has left simultaneously released US title NIGHT AT THE MUSEUM and former Box Office topper TURN LEFT AT THE END OF THE WORLD (2004) far behind.
With 108,000 admissions, it is stronger than any other film in Israeli theaters in the last 20 years, even raising the number of admissions in its second week and promising results yet to come.
============
למה לקרוא אייטם על הסרט הבא של דיוויד גויר, כשאפשר לקרוא מה גויר בעצמו כותב על הסרט בבלוגו.
===========
ובקשה לסיום: אם יש למישהו את סרט האנתולוגיה "Ten Minutes Older: The Trumpet" בדי.וי.די, האם תוכלו להעלות ליו-טיוב את הסגמנט של ספייק לי, "We Wuzz Robbed"?
Yair,
Please put some logic in this post.
Is this the box office of the week of the month?
Has Mr. bean sold 74,000 tickets in one week in, 10 days in or 3 weeks, because that is not clear.and how come he is in the 3rd place if Norbit sold more than him.
רוה לשי: נסה לעקוב: זו רשימה של חמשת הסרטים הכי קופתיים השבוע בארץ. אלה חמשת הסרטים שהביאו הכי הרבה צופים בין חמישי שעבר להיום. אבל למעט "300" ו"בופור" אין לי נתונים מספיק מוסמכים של שאר הסרטים, אלא רק הערכות כלליות. מה שכן יש לי מוצלב וראוי פרסום זה את הסכום הכולל שסרטים אלה מכרו מאז צאתם. לכן "נורביט" שמציג כבר חודש מכר 90,000 ו"בין" שמציג עשרה ימים מכר 74,000 בסך הכל. אבל השבוע "בין" מכר יותר מ"נורביט".
האם יש קשר בין הירידה במכירת הכרטיסים ל"בופור" לבין שחרור הסרט להורדה באינטרנט?
רוה לצפריר: כמה אנשים אתה מכיר תכננו לראות את "בופור" בקולנוע אבל לבסוף הורידו אותו במקום זאת? אם כבר, אז מי שהוריד זה בני ה-15 שבטח ממילא לא תכננו לצפות בו, או ישראלים שגרים בחו"ל. הירידה אינה כה דרמטית, בהשוואה לצניחות של כ-50 אחוז בסרטים הוליוודיים משבוע לשבוע, והיא הגיונית בשבוע חמישי ועוד כשנהיה מאוד צפוף מבחינת ההיצע לקראת החג. "החופשה של בין" החזיק מעמד מצוין בשבוע השני שלו, כנראה כי למעשה היו לנו השבוע שני סופי שבוע, בשבת ובשני.
1. wuz.
2. בינתיים (לעת עתה וכו' וכו') גריינדהאוס עדיין אמור לצאת בבריטניה כסרט כפול אחד. כאילו שחסרות סיבות לנסוע לשם.
הי יאיר,
אתמול צפיתי בסנימטק ב "כל אנשי המלך".
הסרט ראוי בהחלט. אומנם הוא קצת מייגע, אבל מככבים בו שחקנים "מושכי קהל" ושון פן עושה שם את אחד התפקידים הטובים שלו מהשנים האחרונות.
בנוסף הוא עוסק בשחיטות של פולטיקאים- נושא שבקלות אנחנו יכולים להתחבר אליו.
לא כלכך מובן לי למה המפיצים בחרו שלא להוציא אותו בארץ?
מישהו ראה את טיילנד של טרי גלים? שווה משהו?
הטריילר מזכיר קצת את המבוך של פאן…:)
עמי.
"כל אנשי המלך" היה כשלון צורב ברמות תנ"כיות בארה"ב. כל כך צורב שאני זוכר שניסו לעשות מחקר בנושא…
באתר של rotten tomatoes הוא קיבל ציון של 11% אצל המבקרים ו27% אצל הקהל שזה נמוך בצורה קיצונית. בהתחלה גם דיברו על הסרט כאופציה עיקרית לעונת הפרסים אבל לא היה לו אפילו איזכור אחד על אף החוליה הטכנית שעושה עבודה לא רעה בכלל.
גם אני ראיתי את הסרט וחשבתי שהוא לא נורא כמו שעשו ממנו אבל הוא די סרט נשכח. אולי בגלל השימוש החיוור שהוא עושה בכמה מהשחקנים הכי מוערכים שיש.
בלי קשר, החודש הסרט מופיע סינמטק ירושלים תחת הכותרת "הקרנת טרום בכורה" אז אולי יש איזה שינוי בעמדת המפיצים.
האם מישהו כאן (כן, גם אתה יאיר…) שמע על תחרות טריילרים באוניברסיטת תל אביב בחסות חברת HOT שבסוף תפיק גם את סרט באורך מלא מהתסריט של הזוכה? הבנתי שאמור להיות משודר בטלוויזיה מתישהו, יש פרטים כלשהם?
בקשר לתחרות של הוט פריים:
http://www.hot.net.il/HOT.aspx?docID=5089&FolderID=1857&lang=he
בקשר לטיידלנד: היו כמה רגעים ספציפיים בו שהוא ממש הזכיר לי (ויזואלית, בפעולת הדמויות) את המבוך של פאן. אע"פ שבשניהם יש גיבורה שהיא ילדה "בעלת" עולם פנטסטי, אלה שני סרטים שונים מאוד; השוואה ביניהם יכולה להיות מעניינת, לפחות נושאית כי אני חושבת שהם מאוד שונים באספקטים אחרים, אבל ברגעים ש-1) לא כואבות לי העיניים 2) אני לא צריכה לקום 5 שעות אחרי.
(את טיידלנד ראיתי פעם אחת + פעם עם קומנטרי, את המבוך של פאן פעמיים, ולא ראיתי טריילר של אף אחד מהם)
מעניין. שוב תגובה שלי נעלמה, אע"פ שאני מאותו IP שכתבתי את הקודמת שלא נעלמה.
(ניסיון רביעי, לעבוד על המערכת)
בקשר לתחרות של הוט פריים: ראה לינק תחת "אתר" לעיל.
בקשר לטיידלנד: היו כמה רגעים ספציפיים בו שהוא ממש הזכיר לי (ויזואלית, בפעולת הדמויות) את המבוך של פאן. אע"פ שבשניהם יש גיבורה שהיא ילדה "בעלת" עולם פנטסטי, אלה שני סרטים שונים מאוד; השוואה ביניהם יכולה להיות מעניינת, לפחות נושאית כי אני חושבת שהם מאוד שונים באספקטים אחרים, אבל ברגעים ש-1) לא כואבות לי העיניים 2) אני לא צריכה לקום 5 שעות אחרי.
(את טיידלנד ראיתי פעם אחת + פעם עם קומנטרי, את המבוך של פאן פעמיים, ולא ראיתי טריילר של אף אחד מהם)
וואו ! חזרתי עכשיו מההקרנה של "סאנשיין" וזה סרט מדהים, מהפנט ומרתק. ענה לגמרי על הציפיות הגבוהות מאד שלי ואפילו הצליח להפתיע לטובה. בדיוק בשביל סרטים כאלה אני הולך לקולנוע. השנה אמנם די בתחילתה כך שזה לא פייר אבל בינתיים זה בקלות הסרט הטוב ביותר של 2007.
אני גם ראיתי את "טיידלד" ואהבתי. את "המבוך של פאן" לא ראיתי ולכן אין לי בסיס להשוואה, אבל מסתמן ש"טיידלנד" הוא מהסרטים האלה שאו מאוד אוהבים אותם או ממש שונאים אותם. ואני חושדת שצריך להיות קצת ילדותי בשביל לאהוב אותו.
אה, ורואים שבעל הבלוג לא גידל מעודו חתול.
קראתי לאחרונה שטרי גיליאם והצלם של "טיידלנד", ניקולה פקוריני, החליטו על מלחמת חורמה נגד ThinkFilm שהוציאו את ה-DVD של הסרט בפריים מקוצץ של 1.77:1 במקום מימדי הפריים המקוריים 2.35:1 (סינמסקופ).
אז נסו לתפוס את הסרט בגרסת המסך הרחב.
המערכת- בבקשה אל תעלימי תגובות של סטיבי. יש כאלה שנכנסים לאתר כמעט אך ורק בגללה… (סליחה על הוידוי, מאוחר עכשיו)
עדן- אתה רציני?! לצערי, הייתי צריך לראות את התוכנית של גדי סוקניק במקום הסרט הזה, שסיקרן אותי מאוד. אז אם לא קשה, בזמנך הפנוי, בבקשה עוד פרטים ונימוקים להכרזות המפתיעות שלך (תקף גם לגבי כל מי שראה ויש לו דעה).
הוד- גם אני ראיתי את טיידלנד. וגם את המבוך של פאן. יש כמה פרמטרים מקבילים, אבל לא נחמד לי להרוס לכל מי שעוד לא ראה. במהות הם שונים לחלוטין.
שווה משהו? קשה לי לקבוע. וכבר עברו כמה שעות טובות מאז שצפיתי בו. נראה שלכתוב יעזור לי לבסס דעה.
לאידלשטיין:
זו בעיה מעצבנת שמרימה ראש שוב ושוב לאחרונה. הלא הם עשו את אותו הדבר בדיוק ל-Lord Of War. ול"טיידלנד" עצמו – פנטזיה מקאברית ומאוד טרי-גיליאמית בסגנונה אבל מפגן כזה של טעם רע לא ראיתי כבר הרבה זמן.
התכוונתי ל"מורבידית" ולא "מקאברית", כמובן.
לאורון – אני רציני לגמרי לגבי סאנשיין ("שמש" בעברית). נכון שבתור מי שהז'אנר האהוב עליו הוא דרמות מד"ב לא היו הרבה סיכויים שלא אוהב את הסרט אבל עדיין מדובר בסרט שמחזיק אותך לכל אורכו על רמה כל כך גבוהה של מתח ועניין שקשה שלא להתפעל. מדובר על שילוב די מפתיע של "אודיסאה בחלל" עם "סיוט בקצה האופק" שבאופן עוד יותר מפתיע עובד נהדר. היו לי כמה בעיות עם הסרט – פה עם עם טוויסט שלא אהבתי, שם עם דמות לא מפותחת מספיק אבל זה סרט כל כך חכם ומרגש שהוא ללא ספק אחד מאותם ארבעה, חמישה סרטים בשנה שבשבילם אני הולך לקולנוע. מה מאפיין את הסרטים הללו ? קשה לומר, מדובר על צ'ק ליסט של בערך 10 דברים שכוללים מקוריות, כיווצ'וץ הלב, אפקט ה"וואו", עירור מחשבה, אמירה ועוד. סאנשיין לא מסמן וי על כל הצ'ק ליסט אבל הוא מסמן וי בשבעה או שמונה מקומות בזמן שרוב הסרטים מסמנים בערך שלושה. אני מאד חושש לגבי סיכויי הקופה שלו כי הוא קצת איטי מדי בחציו הראשון וקצת מהורהר מדי בשביל הקהל שיחפש עוד "ארמגדון" אבל מי יודע ? הלוואי והוא יגרום לפריחה בז'אנר המד"ב כמו ש"28 יום אחרי" עשה בז'אנר הזומבים.
Roscoe Lee Browne, whose credits include more than 100 films and television shows dating back to 1962 as well as numerous stage appearances, died Wednesday of cancer in Los Angeles at the age of 81. His rich voice provided the narration for several movies including the 1995 hit Babe and last year's Garfield: A Tale of Two Kitties. He won an Emmy in 1986 (Outstanding Guest Performer in a Comedy Series) for a role on The Cosby Show.
הזכרת לי שראיתי סוף סוף את 28 יום אחרי והייתה לי הרגשה קשה שהתסריטאי והעורך היו צריכים שידרוג מטורף…
כמה דברים שהדימויות עושות שאין להם שום הצדקה וזה שהסרט מתחיל רק באמצע וחצי מהזמן אתה לא בטוח איפה אתה נמצא ומי נגד מי (ולא נראה לי שהם התכוונו לזה – זו סתם עריכה רעה)
עדן- סיקרנת אותי אפילו יותר ממה שכבר הייתי מסוקרן. עכשיו אני חייב לראות את זה! (דם יו גדי סוקניק!)
דרמת מד"ב הוא ז'אנר שחביב מאוד גם עליי, ואני תמיד אעדיף אפילו את "שעת אפס" נניח, על קומדיה רומנטית טיפשית ולא מזיקה.
וכעיקרון, אני משתדל להחזיק בסטטיסטיקה של סרט אחד טוב בחודש, ובסיכום שנתי – חמישה מעולים. כאלה שמזכירים לי למה אני אוהב קולנוע, כפי שניסחת.
ואם "שמש" כבר נכנס אצלך לחמישייה השנתית, ואתה ממליץ עליו בכזה חום (בחירה רעה של מילים, יודע) –
אז רק תדע שהרמת לי את הציפיות די גבוה. נקווה שלא ימסו לי הכנפיים…
יאיר,
תוכל בבקשה לכתוב לי מה דעתך על סרטיו וסדרותיו של חיים בוזגתו? וכיצד הוא לדעתך כבמאי ותסריטאי?
"כל אנשי המלך" כבר יצא בארץ בדיוידי לפני כמה שבועות, אז כנראה שה"טרום בכורה" בתוכניה של סינמטק ירושלים היא טעות.
לדעתי זה סרט די גס ומפוספס. נמאס כבר מהסרטים שמחפים על השטחיות שלהם בכך שהם מבלבלים את הזמנים. ואיזה בזבוז של קייט ווינסלט.
באמריקה לא אהבו אותו כי העיבוד הקולנועי הקודם לאותו ספר היה הרבה יותר טוב.
אז עכשיו ושלמוטב לומר "מאוחר מאשר לעולם לא", ראיתי הלילה סו"ס את "בופור". לא הולך להנחית כאן ביקורת על המאום הזה, רק בא כדי לומר, "החיפזון מן השטן", או כפי שלימדוני בילדותי, "רק חמור קופץ בראש", וזה בא לומר שאתה הולך, ובהחלט הולך, להיות נקניקיה עם הנבואה שלך שכידוע ניתנה ל… "בופור" לא יהיה המועמד לאוסקר!
בופור סרט מצוייו,מעומד ודאי לאוסקר.מי יודע אולי הוא יעבור את שיא המכירות של סוף העולם שמאלה,זה מגיעה לו הוא סרט שבאמת ראוי לשבירת שיאי מכירות.
עד שאכתוב משהו על 'סאנשיין', לחיצה על שמי תוביל לקריאה לא ארוכה במיוחד של צ'אט עם דני בויל, בו הוא בין השאר מתעצבן על אנשים שקוראים ל"28 יום אחרי" סרט זומבים.
סטיבי- ושכחת לציין, גם מחמיא ל"Hot Fuzz" על משחק!
ועד שתגיע דעתך על סאנשיין (שיותר מצחיק לדעתי לקרוא לו "שמש"), אני אספר שראיתי אתמול את הטריילר שלו בקולנוע, ומישהו הגביר שם את הסאונד למקסימום בטעות. היה כיף!
וזה גם הזכיר לי, שהנעימה מ"רקוויאם לחלום" יכולה להפוך כל סרט לדרמה מותחת:
http://www.youtube.com/watch?v=Ma3EiwWXmBk&mode=related&search=
"כל אנשי המלך" החדש והמושמץ הוא סרט לא טוב, אבל גם העיבוד הקודם והנחשב לא עולה עליו בהרבה. עשיתי השוואה של שתי הגרסאות כאן:
http://www.shallowfocus.org/2006/12/28/all-the-kings-men-1949-2006/
משהו אחר מיו-טיוב.
יש דברים פשוט מוזרים.