web 3.0
ספיידרמן 1 היה טוב מאוד, ספיידרמן 2 היה מצוין וההחלטה לשנות את האופן בו הוא יורה את קוריו ממנגנון מכאני לתכונה פיזית שנוצרה בעקבות הטרנספורמציה שהוא עבר היא לא פחות מגאונית. היא ההוכחה שכשלא מתייחסים למקור כאל טקסט קדוש מצליחים ליצור הגיון שלם יותר לדמות, שיוצרי הקומיקס המקוריים פשוט לא חשבו עליו. אני מחפש בין קבציי למצוא את ביקורותיי לשני הסרטים האלה ואעלה אותן כאן בימים הקרובים. עד אז, ותודה לעידו ששלח את הלינק בתגובות, הנה הסינגל הראשון מתוך פסקול "ספיידרמן 3". סנואו פטרול בקליפ שנראה כמו הגרסה של מקס פישר, גיבור "ראשמור", לסרטי ספיידרמן עד כה.
זה נראה כמו הזמן המושלם לפרק הבא של "אורון נגד העולם #33 – למה אני עומד לשנוא את ספיידרמן 3". אבל המצברוח שלי טוב היום. אז במקום, דיון ענייני יותר – "אלו דברים טובים עלולים להיות בספיידרמן 3" (על איך הם יהרסו, בפעם אחרת).
מבלי להתייחס לעלילה עצמה, ישנן כמה דמויות חדשות ומסקרנות שכדאי להתייחס אליהן:
קודם כל ונום – הסמל המובהק ביותר לכך שהסרט עומד לעסוק במאבק הפנימי של פארקר. התבטאתי בנוגע לטרנד הזה בעבר, אז רק אוסיף ואומר שאחת הסיבות שכנראה אהבתי את 300 יותר ממה שהייתי אמור לאהוב אותו, היא ההקצנה והפשטה של המושג "גבורה".
לפי מה שראינו בטריילרים, ונום יתחיל כ"תאום" של ספיידרמן, ואז ימצא את דרכו אל אדי ברוק (טופר גרייס, ליהוק מסקרן בפני עצמו). בואו נקווה שנשמע כמה שפחות קריינויות מסמורטטות של מגוויר בנושא, ונראה כמה שיותר את ספיידי-ונום מתעל את הכעס שלו/יוצא משליטה, או את אדי-ונום משתמש בזעמו להשגת כוח ועוד קצת כוח.
מלבד הגובלין שחוזר בדמותו של אוסבורן ג'וניור, יש עוד נבל. באופן אישי הוא אחד האהובים עליי ביותר בקומיקס (וגם על סטן לי), וכמה שמחתי לראות את חולצת הפסים שלו בטריילר הראשון!! זהו סאנדמן, שגם זכה לליהוק מעולה (סוף-סוף!) בדמותו של תומאס היידן צ'רץ'. הפוטנציאל לקרבות מרהיבים מולו הוא אינסופי, כך שאני בהחלט מתפלל שידעו לנצל אותו בסרט.
ולסיום, זה אולי לא חשוב לאף אחד חוץ ממני, אבל גוון סטייסי מצטרפת לסדרה! תגלם אותה ברייס דאלאס האוורד, שחקנית שאני מאוד מסמפט מסיבות לא ברורות. אני מקווה שיעשו אותה בלונדה. ולמי שלא מכיר, מדובר באהובתו המקורית והאמיתית של ספיידרמן. בדרך כלל נטתי לכיוונה של אם.ג'יי, אבל בעקבות הסרטים שיניתי את דעתי. אולי בגלל שאני תמיד אעדיף בלונדינית קטנה ומתוקה שתמרר לי את החיים, מאשר ג'ינג'ית מגניבה שתסובב לי את הראש 🙂
השחקן ברי נלסון מת.
את "קזינו רויאל" מ-1954 אפשר לתפוס ב-MGM מדי פעם (יש בסוף החודש).
פיטר לורה (או לורי או אחרת) מלך.
אממ…אורון!
אני לא בטוח אם אתה יודע, אבל!…
ונום לא עומד להופיע כל הסרט,
עקב זה שסרט רביעי היה על סימן שאלה!
אז החליטו להכניס לסרט השלישי שלושה נבלים,
רוב הסרט יתמקד בפיטר שנלחם נגד "סאנד מאן" ו"הופ-גובלין" הגרסה המעודכנת של ה"גרין-גולבין" ובאותו זמן נגד החומר השחור שיפתה את פרקר לעשות דברים רעים, ובגלל כל הסיפורים האלה שיתפסו את רוב העלילה,
ונום ישתתף בסך הכל ב20 הדקות האחרונות של הסרט.
אחרי ששאר הסיפורים יסתימו.
אההםםם… אני יודע שאסור להגיד דברים בלי כיסוי מוחלט, ובטח שלא אחרי צפייה ראשונה אבל אני חושב ש"סאנשיין" עוד ייכנס לפנתיאון הקולנועי. הוא יהיה קאלט היסטרי (במובן הקלאסי של המילה) וככל שקבוצות אינטרנט יחפרו בו יותר ככה יגלו את כל החורים והקטעים הלא ברורים בסיפור, יתפתחו פרשנויות ופיענוחים הזויים ועל אף זאת – כמו "בלייד ראנר" – השפה הקולנועית של הסרט תחפה על הכל ותהפוך אותו לאבן דרך. פשוט חוויה מדהימה, הסרט הזה.
וכל מי שיגיד אחרת רק מחזק את הטענה שלי. הסרט הזה יחלחל.
אם מישהו היה צריך עוד הוכחה שבויל ממקם את עצמו כאחד הבמאים החשובים של התקופה קיבל אותה.
אירוע.
אבל, מצד שני – מה אני מבין?
אם כל מי שיגיד אחרת רק יחזק את הטענה, ואני מניח שמי שיסכים גם יחזק את הטענה, אז יש לך בעצם טענה שיכולה רק ללכת ולהתחזק עד שהיא תהפוך לטענה החזקה בעולם.
יובל – אני חייב לטעון שהבאת טיעון חזק בטענותיך.
זה בדיוק מה שהתכוונתי אליו. בניתי טענה בלתי ניתנת להפרכה.
קטלני, הא?
"ספיידרמן 1 היה טוב מאוד, ספיידרמן 2 היה מצוין" – ושניהם היו ממוצעים יחסית לספקטקל הקולנועי שאליו היה אפשר להגיע עם חומרי יסוד כאלו טובים ובמאי עם כזה רקורד.
חבל שסם ריימי מתרחק מהתעוזה שאיפיינה אותו בראשית הדרך ב-Evil Dead ואפילו ב-Darkman הפרימיטיווים אך האפקטיביים למדי, נכנע ללחץ האולפנים ומפיק סוכריה על מקל צבעונית אמנם אבל כזו שלא הולכת באמת רחוק למחוזות אליהם מאפשרת להגיע הפלטפורמה הקולנועית.
שני החלקים הראשונים לא היו משמימים א-לה דרדוויל אבל ציפיתי להשתוללות קיצונית לפחות כמו ב-The Hulk והומור עצמי איכותי (שהשתרבב איכשהו בקטנה בשני בשני) – שהם בדיוק האקסרט מיילז הנכונים לעשות בהמרת קומיקס לקולנוע – וזה לא קרה עד כה.
איכשהו אני לא רואה את זה קורה גם בחלק השלישי. הלוואי ואתבדה.
מאידך הוידאו קליפ משעשע ולו בזכות האיזכור לראשמור המקסים.
מספר הצופים ב-Grindouse ירד ב-74% בשבוע השני…
מי שקיווה שזה סרט "עם רגליים" התבדה. לפחות בארה"ב זה פלופ טוטאלי.
אין לי הסבר לזה. "עיר החטאים" היה להיט אדיר כשיצא. היה אפשר לחשוב שגם ל"גריינדהאוס" יהיה קצת קהל, לא?
ההסברים היחידים שעולים לי בראש:
1. שלוש שעות אורך.
2. אף אחד לא התלהב לראות את רוז מקגאוון עם מאג במקום רגל.
3. הוויינסטיין קומפני פשוט מקוללת.
אור, תזכיר לי מה בויל עשה שמקם אותו כאחד הבמאים החשובים של התקופה? יצירת המופת "החוף" או שאולי "חיים לא רגילים"?
הבנאדם עשה את 'טריינספוטינג'.
אני מניח שהוא התכוון יותר ליצירת המופת "טריינספוטינג", ולסרטים "חברים לרצח" ו"28 יום אחרי". "טריינספוטינג" נחשב על ידי רבים לאחד הסרטים המקוריים ומשפיעים של שנות ה-90. תאהב אותו או לא, הוא שיחק תפקיד מרכזי במארג התרבותי בזמן שבו יצא והשפעתו ניכרת עד היום. סצינות כמו הצלילה לתוך השירותים, הנפילה לתוך הרצפה, התינוק המת והתינוק שמטפס על התקרה הפכו לאייקונים תרבותיים. תמונות שהדהימו אותי בפעם הראשונה שראיתי אותם, ומושכות אותי לסרט לצפיות חוזרות ונשנות. הסרט החזיר לתודעה ולפלייליסט של גלגל"צ את השיר PERFECT DAY של לו ריד. השיר CHOOSE LIFE הפך לחלוץ הז'אנר של שירי ההטפה האירוניים כשהוא משפיע על FITTER HAPPIER מOK COMPUTER וWEAR SUNSCREEN (והפרסומת המעצבנת לדיאט קוקה קולה).
"חברים לרצח" (SHALLOW GRAVE) נראה לתקופה קצרה באמצע שנות ה-90 כפוטנציאל לסרט קאלט. אבל אני לא זוכר שקראתי או שמעתי התייחסות אליו בשנים האחרונות.
מה שכן קראתי ושמעתי הוא הערצה קאלטית ל"28 יום אחרי", כשיש הטוענים שהוא הגורם המרכזי למבול סרטי הזומבים מהשנים האחרונות.
חוץ מזה, איך לא תאהב במאי שתרם לפריצה של שחקנים כמו יואן מקגרוגר, כריסטופר אקלסטון, רוברט קרלייל וקלי מקדונלד.
ענו לך על השאלה?
לא, מפני שלדעתי מאז טריינספוטינג הוא יצר סרטים שנעים בין בינוניות לזבל. וגם טריינספוטינג היה לפני 11 שנים, מפה ולהצהיר שהוא בין הבמאים החשובים של התקופה…
בן של נימרוד-
איזה סרטים בינוניים וזבליים עשה בויל? (חוץ מ"החוף", כמובן)
(סליחה על התגובות המאוחרות):
דני- כפי שאמרתי, אני לא מתכוון להתעמק בעלילה של ספיידי3 מכיוון שברצוני לשמור על מצברוח חיובי בטרם אני צופה בו. ואם מה שאתה אומר נכון, אז זה מפריך את התיאוריה המוקדמת שלי, לפיה ספיידי-ונום יביס את סאנדמן, כמו שקרה בקומיקס (זמנית, כמובן).
בקשר לדיון על בויל- אני עם הבן של נימרוד (אגב, לא ידעתי שאנדרואידים מתרבים…)
לא הייתי מגזים ואומר שבויל עושה זבל, אבל הרבה מסרטיו הם סרטי טלוויזיה למיניהם. זה שהבנאדם עשה סרט קאלט אחד (את "28 יום אחרי" לא ראיתי, אז לא אביע דעה), רחוק מאוד מלהכתירו לאחד החשובים וגו'.
כמובן שזה לא גורע מהסקרנות העצומה שלי לקראת "שמש".
למה זה מפריך אותה?
הרי ספיידי-ונום יהיה כל הסרט, וב20 דקות האחרונות הוא יעבור לאדי ברוק, מה שאומר שפיטר כנראה יהיה על מצב "ונום" בזמן שהוא יביס את "סאנדמן".
(נ.ב צפיתי ב40 דקות מהסרט ומאוד התאכזבתי,
האפקטים אומנם מעולים, אך רואים בבירור שהם נעשו במחשב, וזה מאוד מאוד הורס, בקשר לעלילה!
אה…טובה מאוד, אבל האפקטים תופסים את הכל כך שלא ממש תשים לב לעלילה, ככה זה שמשקיעים על סרט 300 מיליון דולר).
בקשר לדני בויל, "טריינספוטינג" היה בעיניי סרט גאוני, קורע מצחוק ומחריד בו זמנית.
מצד שני, "מיליונים" היה בעיניי סרט משעמם נורא, שלא מצליח לספק הרבה רגעים קולנועיים חוץ מדמותו של הילד שמכור לקלפי נוצרים, שמצליחה לשעשע פעם ברבע שעה, בערך.
העובדה שעברו 11 שנים מאז טריינספוטינג, לא מפריעה לטענה שמדובר בבמאי מעולה. ניתן לטעון אותה טענה לגבי סקורסזה – כמה זמן עבר מאז החבר'ה הטובים? גם לו היו תקופות פחות טובות בקריירה.
דני, העובדה שונום יהיה בעשרים דקות האחרונות, לא אומרת שקוראים ל"ספיידרמן-ונום" "ספיידרמן-ונום"
קוראים לו "ספיידרמן השחור" או "ספיידרמן האפל"
אה.. בקשר לספיידי ו-לונום
א) ספיידי החשור הוא רע, שחצן, בטוח בעצמו לגמרי,
אקיצר הוא רע.
ב) בקשר לונום (שזה רק אדי ברוק והסיביוט, וזה לא ספיידרמן האפל)
הוא מגניב, מפחיד,
אגב, למי שלא ראה ת'סרט, אז ונום צורח וזה מצמרר ומפחיד….
ונום זה סיפור ארוך
________________________________________________
לספר?…
טוב, אז ככה:
הכל התחיל מחומר כלשהו,
שבא מהחלל,והיה צריך להשתלט על אנשים.
הוא קודם השתלט על פיטר,
כי הוא היה גיבור, והאיש המתאים.
קיצר ככה הוא הפך לספיידרמן האפל,
והשיא היה שפיטר דפק איש בקיר ואיים עליו…
או.קי, ספיידרמן ניסה להיפטר מהסימביוט (בסרט המצויר-שיטופן) אך לא הצליח,
אז הוא הלך לכנסיה ושהוא צלצל בפעמון, החומר יצא כי החומר רגיש מרעשים חזקים.
החומר לא נעלם, אלא עבר על אדי ברוק של אהב את ספיידרמן, אז הוא התפלל בכנסייה שפיטר ימות או משהו…
ואז בדיוק החומר מצא אותו, והוא היה האדם המתאים,
כי הוא שנא את ספיידי שבגד בחומר.
או.קי…
בהתחלה שאדי ברוק לא ידע מה החומר הוא צעק כמו כל-אחד שאם זה היה קורה לו אז הוא היה אומר:"לא, תצא ממני"
אבל, כשהחומר השתלט על כולו, הוא אמר:"קול…"
והוא צריך לבלוע אנשים, כדי לחיות.
זה מסביר שהוא לא יכול ללכת רגיל, לאט, ובלי לאכול אנשים.
_______________________________________________
שלאות ידועות:
האם ונום מת?
כן.
מי ניצח את ונום?
ספיידי והגובלין החדש.
הגובלין החדש מת?
כן. מונום.
כשונום מת, הוא הרג איתו עוד מישהו?
כן, את כתב החדשות שהוא בלע. כשזרקו עליו פצצה של הגובלין, אז הוא וכתב החדשות התפוצצו ביחד.
איך ונום מת?
כשספיידי לקח כמה עמודים, הוא עשה מין כלוב כזה לונום, והרעש גירש את הסימביוט מאדי ברוק.
לסיום:
האם אדי ברוק רצה לחזור להיות ונום?
כן. הוא התנפל על פצצה שספיידרמן זרק עבורו, ומת.
אמרו תודה על המידע!!!!!!
בתודה, ג'ון רונן
ג'ון!
כתבת יפה, אפילו מצוין.
אני אומר שמה שכתבת….
אמ… איך לומר? נסחפת קצת…
חוץ מסאנדמן כתבת על כל הסרט, אבל גם כתבת קצת גם על גובלין.
רוצים שאני אספק לכם עוד מידע? טוב…
זה נכון, ונום ב"מלואו ובבשרו" יופיע רק ב20 דקות האחרונות!!!!
(אני מניח ששמו אותו בעשרים דקות משני נסיבות:
1) כי הבמאי לא אהב אותו
2) כי אם יהיה סרט 4 אז הוא יהיה כל הסרט הבא.)
טוב ספיידרמן כזה בהתחלה משתלט עליו החומר…
ואז כזה הוא אומר:" לא!!!!!!!!!! "
ואז הוא הופך להיות רע, שחצן ויהיר.
הוא לקוח איש מאיים עליו דופק אותו לקיר, וזה עוד לא הכל, הוא ממש חזק ורע שהוא ניצח את סאנדמן עם החליפה, וסאנדמן הוא חזק מאוד שאם לא היה לספיידררמן את החליפה, גם לא היה ונום, וגם סאנדמן היה מנצח אותו, זה אומר שגם לא היה ונום, וגם לא היה ספיידרמן, וגם לא היו את כל תושבי ניו-יורק…
אבל איך הוא ניצח את סאנדמן… הוא כזה נלחם נגדו דוחף לו את הראש לקיר ו…
אופס, נסחפתי…..
איפה הינו טוב לא משנה בי!!!
ג'ון כתבת יפה! בי!
כדי להכנס לדף שוב, תרשמו בגוגל "ונום סרט"
ואז התוצאה השניה זה הדף הזה.
__________________________________________________
רונן עבר כאן!!!!