יעלה ויבוא
סיכום כותרות שבת ראש חודש חשון:
– הצילומים של שני סרטי "מקס הלוחם בדרכים" שהיו אמורים להתחיל באוסטרליה (תחת פיקודו של ג'ורג' מילר ועם טום הרדי במקום מל גיבסון) נדחו בשנה. הסרטים אמורים להיות מצולמים בתלת מימד.
– "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק א'" שייצא בעוד חודש, לא יהיה בתלת מימד. הסיבה הרשמית: אולפני וורנר טוענים שהם לא יספיקו לעשות לסרט המרה מספיק איכותית בזמן שנותר לה. הסאבטקסט, כמו שאני מבין אותו: האולפנים הבינו סוף סוף שסרטים שלא צולמו בתלת מימד, אלא רק הומרו בדיעבד, גוררים שנאה מצד הקהל והתקשורת. האם זה אומר שמעכשיו סרטי תלת מימד יהיו רק סרטי אנימציה וסרטי לייב אקשן שצולמו מלכתחילה כך? נקווה שכן.
– ראיון מוצלח של דוד שליט ב"גלובס" עם חיים מקלברג, המפיק (יחד עם אשתו, אסתי) של "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "ארץ בראשית" ו"חמש שעות מפריז". גלובס הוא מקום לא רע לראיונות עם מפיקים, אני מבין. הראיון מציג את הכלכלה והמספרים מאחורי "הממונה".
– בילי ריי ("חשיפה", "פירצה") יביים רימייק אמריקאי ל"הסןד שבעיניים", הסרט האגרנטינאי שזכה השנה באוסקר (והביס את "עג'מי", "סרט לבן" ו"נביא", שלא מסתמן רימייק אמריקאי שלהם בקרוב). משונה, הייתי בוחר דווקא בבריאן דה-פלמה לרימייק, בעיקר כי נדמה שסיקוונס מגרש הכדורגל בשוט-אחד שם בוים בהשראת דה-פלמה.
– מקס וויינברג לא יחזור לתוכנית הלילה החדשה של קונן אובריאן שתעלה בקרוב ב-TBS ובכך תגיע לסיומה שותפות בת 17 שנה. וויינברג גילה ששבועיים אחרי ש"טונייט שואו" של אובריאן הורדה מהאוויר באן.בי.סי, הוא עבר ניתוח לב פתוח חירום. והוא מעדיף להישאר כעת בביתו בניו ג'רזי במקום לחזור ללוס אנג'לס.
– אחרי שראיתי וחיבבתי מאוד את "גנב עירוני" של בן אפלק, שמכיל סצינת מרדף מכוניות די נפלאה, הצעתי שאולי זה יהיה רעיון לא רע לתת לאפלק לביים את חברו מט דיימיון באחד מסרטי ג'ייסון בורן הבאים. מתברר שהשניים עשויים אכן להתאחד, אבל אחרת: מט דיימון עשוי לביים סרט שנכתב על ידי האחים בן וקייסי אפלק. דיימון ואפלק עשויים גם לככב בסרט, המספר סיפור די שערורייתי על שני שחקני בייסבול של היאנקיז שהחליפו ביניהם את נשותיהם.
– ג'רי סטילר (פרנק קוסטנזה) ואן מיארה, ההורים של בן סטילר, הבינו שקשישים נרגנים באינטרנט זה מה שהולך היום אז הם גייסו את הבן, בן, שיביים אותם (ויה סקייפ) בפינות קיטורים קצרות. יש כבר שלוש כאלה. צפו.
אחרי שראיתי את "הממונה על משאבי האנוש" אני דווקא מאמין שיש לו סיכוי באוסקר.
האמריקאים מתים על סרטי מסע מרגשים. וגם המשחק מצוין והוא עשוי היטב.
לא סרט גדול, אבל זו עוד סיבה שהאמריקאים יאהבו אותו. הם אף פעם לא הולכים על הסרט ה"גדול", והם תמיד מעדיפים את הסרט הזר שהכי מזכיר להם סרט אמריקאי, ואני מאמין ש"הממונה" יכול להיות זה..
אפרופו – בורן בלי מאט דיימון…
http://www.ropeofsilicon.com/article/damon-wont-be-back-gilroy-sorts-out-some-bourne-legacy-details
Reality Check – מהפה שלך – להארי קרישנה!
עג'מי לא צריך רימייק אמריקאי, מאחר שהוא עצמו רימייק ללא מעט סרטים אחרים, אמריקאיים ודרום אמריקאיים…
אז אתה ממליץ על אפלק .הקודם שלו היה
מבחינתי ממש נורא.
מישהו יכול להסביר את הציטוט הזה של מקלברג שנמצא בסוף הראיון בגלובס?
"אלמנט חשוב נוסף בקמפיין היה בחירה מושכלת שעשינו – להציג את הסרט בפסטיבל לוקרנו. המנהל האמנותי שם התלהב, פתח בפנינו גם את התחרות הרשמית, אבל אנחנו בחרנו דווקא בפרס הקהל, בהקרנה ל-8,000 צופים. חשבנו שזכייה כזאת תינעל בתודעת חברי האקדמיה. זה היה הימור, צל"ש או טר"ש, וזכינו"
מה הכוונה "בחרנו בפרס הקהל"?