הנה באה השמש
הנה הביקורות שלי, מגיליון "פנאי פלוס" שיצא היום, ל"שמש" של דני בויל ול"דרך אדומה" של אנדריאה ארנולד.
אכן, אמש בסינמטק ראיתי את "שמש" בפעם השנייה. הוא פחות מלהיב בצפייה שניה. אכן, "דרך אדומה" הוא סרט מהסוג שאני לא מחבב בדרך כלל, הוא מחוספס מדי לטעמי, אבל הוא ברובו עשוי כל כך טוב שהתקשיתי לעמוד בפניו. אבל הסוף שלו די קילקל.
ומי שעוד לא ראה את "צרעה", הסרט הקצר של אנדריאה ארנולד עליו היא זכתה באוסקר, הנה הלינק אליו.
===========
חי נפשי! הכותרות הבוקר נראות כאילו עברנו לעולם שכולו קומיקס:
1. התגלה כוכב לכת במערכת שמש אחרת הדומה לכדור הארץ!
2. התגלה מינרל בסיביר המזכיר את הקריפטונייט של סופרמן!
3. הזמן חוזר על עצמו והודעות לעיתונות שהתפרסמו כבר לפחות ארבע פעמים בשנתיים האחרונות על הקמת סינמה סיטי 2 בחולות ראשון לציון ממשיכות להתפרסם שוב ושוב!
3. אולפנים הוליוודיים מכנים בלוגר ישראלי "טארבל-מייקר"!
==========
ולסיום, חידה: איזה מפיץ ישראלי פנה באחרונה לקרן הון סיכון וביקש ממנה אשראי של מיליון דולר? ולאיזו מטרה? לאיזה מבקר קולנוע (טראבל-מייקר) פנתה הקרן כדי שיעזור לה לשערך את שוויו של אותו מפיץ ולהחליט האם לאשר את קו האשראי?
Tsouris נשמע כמו איזה שם לטיני של מחלת מעיים
לא הזכרתה את החשוב מכל,
בשנה הבאה תצא למכירה ביפן חליפה רובוטית שמעניקה כוחות על!…
http://news.walla.co.il/?w=/4003/1096270
לא קשור לשום דבר בכלל, אבל לביורק יש קליפ חדש וירוק:
http://www.youtube.com/watch?v=8VpIKDIBO-I
זו לא פעם ראשונה שאני קורא ביקורת שלך שבה אתה מפנה לאיזה שהוא דימויי בסרט מבלי לטרוח להסביר מה ולאיזה צורך עשה הבמאי שימוש בדימויי. גם כאן כל שנאמר בביקורת שלך זה: " השמש היא העין, החללית היא האצבע והפצצה, בצורת הדיסקית, היא עדשת המגע שאמורה לעזור לשמש לרכז את קרניה ולחדד את ראייתה.". הלו. זה סרט מדע בדיוני ואם זו הכוונה אז למה להשתמש בדימויי ולא פשוט לשים על החללית הזו עדשת מגע גדולה במקום פצצה? בלי לראות את הסרט אבל בהסתמך על התיאורים הפלסטיים שאתה מביא, הייתי אומר שהחללית הזו לא נראית לי כמו עין אלא דווקא כמו משהו אחר שמתחרז עם עין. ואם (כהצעתך) אני אמשוך את הדימויי הזה הלאה אז השמש היא.. והמשהו מגיע אליה כדי לפוצץ לה תצורה וכך ליצור חיים חדשים. מה אתה אומר, אפשר להלביש תתאוריה הזו על הסרט בהסתמך על הדימויי? לפחות כך תהיה משמעות לשימוש בדימויי…
מצחיק שראית ב"דרך אדומה" שני סרטים. נכון, אולי הסרט היה עובד גם אם היא היתה פוגשת אותו סתם ברחוב, אבל כמו שהוא, נראה לי שהוא עובד יותר טוב. לאט לאט היא הופכת מפסיבית לאקטיבית, מצופה לנצפית, ומיושבת בבטחה להולכת בדרך מסוכנת. היא עוברת תהליך שההתחלה היא הבסיס שלו.ולגבי מה שכתבת על "שמש" – מעניין, אבל זה רק מוכיח שבאיזשהו מקום הסימבוליות של דני בויל היתה שקופה מדי, וקצת חסרת דמיון. זה החלק הפחות טוב בסרט הנהדר הזה.
ומי אתה חושב שלחש על אוזניהם של האולפנים ההוליוודיים על טראבל-מייקריותך ? במלחמה כמו במלחמה, יאיר…
רוה לאיתן: אה, זה די ברור שהתגובה הזאת הגיעה מאחד משני אנשי וויינסטין שהזכרתי בפוסט הקודם. ואתה טועה, זאת לא מלחמה. זו פשוט טעות, ואני רק מנסה למצוא מישהו בר דעת שיהיה לו אכפת מספיק ממנה כדי לעשות מאמץ ולתקן אותה. הרי אין הגיון בשנת 2007, כשבני הנוער מסמסים לחברים שלהם איך הסרט בזמן שהם בתוך האולם, שמבקרים יוחרמו. אני מבין למה המפיצים עושים את זה, אבל אני גם רואה כמה זה אידיוטי. אני יכול רק לנחש שיאיר לנדאו בסוני ואבי ארד במארוול פלטו איזשהו "הו, שיט" קטן כשקראו את הפוסט אתמול אחה"צ (שעון לוס אנג'לס). לא כי אכפת להם ממני, אלא כי שבוע לפני שיוצא הסרט הכי יקר ששניהם נגעו בו, התקשורת מתעסקת באיזה בלוגר מושתן מישראל במקום לכסוס ציפורניים ולתקוע בחצוצרות לקראת הבכורה. וזה כל העסק עם החרם האווילי הזה, זה פשוט – בסופו של דבר – מהלך עסקי אידיוטי.
ראיתי אתמול את שמש, לא התלהבתי בכלל.
אמנם הסרט מרשים מאוד בוויזואליות שלו, אבל יש בו גם כמה אפקטים פשוטים ופשטניים מדי (עניין הפריימים, לדוגמא, שהם לא כל כך בודדים וממש לא תת-הכרתיים). וזה עוד החלק הטוב של הסרט. התסריט הוא בלתי אמין עד בלתי נסבל, ואני לא מדבר על הרעיון הכללי – אחרי הכל זה סרט מד"ב די אינטליגנטי – אלא על בניית הדמויות והדיאלוגים. מדני בויל ציפיתי ליותר מאשר שדרוג קל לארמגדון ,שהוא אחד הסרטים שאני פחות אוהב.
והסרט הטוב ביותר שלו מאז טריינספוטינג הוא דווקא מיליונים המקסים מלפני שנתיים.
החוליה החזקה – סיליאן מרפי – פשוט שחקן מצוין!
רוה לדואל: קיליאן.
דואל ליאיר: גם הוא טוב…
בנוגע למבקר המסוים אין קושי לנחש מיהו. ובעצם, כך גם לגבי המפיץ. הממ… האירוניות הקטנות שהחיים מספקים לפעמים. משעשע.
כתבתי עוד כמה מילים על שמש, זה קצת אחרי השטויות שלי…
ם לי "דרך אדומה" נראה כמו שני סרטים שונים, אבל אני חושב ששניהם טובים. ואם אני מעדיף אחד מהם,אז זה את השני, בעיניי הוא פשוט ומרגש.
אני דווקא חושב שהחוף לא נופל מטריינספוטינג.
הוא מתכתב בדרך די מעניינת עם "אפוקליפסה.." של קופולה וכך מדגיש את המסר של הסרט- הסכנות שטמונות במזרח. אחד בסרטים האהובים עליי.
עדכון אחרון מהוליווד:
אבי ארד לא ישן בלילה בגלל החששות מבלוגרים בישראל
כמו כן, על פי החדשות האחרונות מאיראן נראה שחתאמי מודאג מטוקבקיסטים בYNET ושוקל ברצינות לפרק את איראן מנשק גרעיני
בואנה, אם כבר אז תכתוב: אוי ויי אבי ארד צורס….
דני ליאיר: מתי אתה בדיוק מתכוון לשים לב שכתבתה את המספר שלוש פעמיים?!
אגב אבי ארד, מישהו יודע איך מגיעים אליו או לחברת ההפקות שלו?
אפרופו סופרמן, מישהו יודע מי ביים את הקליפ החדש (והמקסים בעיני) של ג'ירפות, "מהר מדי"?
http://music.walla.co.il/?w=//1097172
יאיא, בביקורת שלך על "שמש" אתה מזכיר את "סולאריס" כמקום נוסף שבו יש תפקיד כלשהו לשמש. אבל, כידוע לך, סולאריס איננו שמש (כוכב שבת) אלא כוכב לכת, וליתר דיוק האוקיינוס האורגני והתבוני שנמצא בכוכב הלכת הזה, ככה שההשוואה מופרכת.
אגב, שלוש תרועות הידד על כך שהמפיקים תרגמו את שם הסרט ולא החליטו לקרוא לזה "סאנשיין" בעברית (גם אם הסיבה היא כנראה הפחד שהצופים הטפשים יתבלבלו עם "מיס סאנשיין הקטנה").