כנען קאן
להבדיל מהפסטיבלים בוונציה ובברלין, נורא קשה לעקוב אחרי כל מה שקורה בקאן, בייחוד מרחוק. קאן הוא פסטיבל כל כך עצום שגם הבלוגרים הכי חרוצים מספיקים לכתוב בערך קטע ליום ובשאר הזמן הם עומדים בתורים, רואים סרטים או יושבים במסיבות עיתונאים. וגם אז, ריבוי הסרטים גורם לכך שלא תמיד אני מוצא ביקורת לסרט שסיקרן אותי. גם בשורות שמעניינות אותי מהשוק לא מצאתי. אז או שאף מפיץ ישראלי עוד לא קנה כלום או שהם קונים אבל אלה עסקאות זניחות בהשוואה לשיא של קולומביה שקנתה אתמול הסרט של ג'יימס גריי בעבור 11 מיליון דולר.
הנה שני דברים שכן מצאתי.
הביקורות של "וראייטי" אינן בהכרח הטובות ביותר, החכמות ביותר או המייצגות ביותר, אבל כשזה מגיע לפסטיבל כמו קאן הן בוודאות הנקראות והמשפיעות ביותר. ואם ב"וראייטי" כותבים ש"תהילים" של רפאל נדג'ארי הוא סרט שיותר צופים רבים מתוסכלים ומתאים בעיקר לפסטיבלים המפיצים הבינלאומיים קוראים ועוברים הלאה. אבל כשהם קוראים של"ביקור התזמורת" יש פוטנציאל להיות להיט… ובכן, נראה מה יקרה. הביקורת של ג'יי וייסברג על סרטו של ערן קולירין היא אחת הטובות שקראתי על סרט ישראלי בפסטיבל, קחו קטע:
a warm and delightful take on cross-cultural relations that proves that sometimes a light touch is just what's needed to address serious topics. Novice helmer Eran Kolirin has a playful eye for compositions and a fine touch with thespers, occasionally playing on the borders of cute but reining in before going to the wrong side of sentiment. An audience charmer that's sure to sweep Israel — and Egypt too if allowed to open — offshore arms will be more than welcoming.
לעומתו, ליסה נסלסון היתה קרירה יותר, אך לא נטולת פירגון, כלפי "תהילים", המשתתף בתחרות הרשמית:
Exploring unresolved loss with docu-like veracity, this intimate, disturbing tale will prove more frustrating than enlightening for many viewers, despite its conversation-sparking premise. Cannes preem in competition for keenly thesped drama assures further fest dates and niche bookings.
בהמשך היא ממשיכה לשבח בעיקר את המשחק, ובעיקר את משחקם של "שני הנערים" (מיכאל מושונוב ויונתן אלסטר).
ב"הוליווד ריפורטר" עוד מנמנמים. אין ביקורות. אבל דן פיינרו, ב"סקרין דיילי", מאזן את העניינים. הוא חיבב את "ביקור התזמורת" (תוך שהוא מדגיש עד כמה התסריט בלתי מציאותי) אבל נדמה שאהב מאוד את "תהילים".
נעים לפתוח את היום עם דווח מקאן על שריקות הבוז שקידמו את עמוס גיתאי, באפיזודה התפלה שלו בסרט המחווה לקאן. האם גם הצרפתים מבינים סוף סוף שעמוס גיתאי הוא בלוף, תרמית קולנוע חסרת טעם וכשרון? יש לקוות. ומנגד, "ביקור התזמורת" קוצר שבחים. עמוס גיתאי אוכל את הלב, בזה תהיו בטוחים. בהצלחה לכל קולנועני ישראל בקאן (חוץ למעמוס גיתאי כמובן).
תמונות ראשונות מבאטמן כנסו ללינק:
אמאל'ה!!!!!
זה הג'וקר?!
למה הוא נראה ככה?!
הג'וקר לא אמור להיראות ככה!!!
חוץ מזה, הג'וקר תמיד מחייך בגלל התאונה שקרתה לו, אז איך פה הוא לא מחייך?!
מה קורה פה?!
וואו! תמונה מושלמת לג'וקר החדש, לדג'ר יהיה יותר גדול מג'ק, ושאלוהים יסלח לי על מה שאמרתי עכשיו.
כריסטופר נולאן עוד יצדיק שוב את תדמית המושיע שיצר אצלי בסרט הקודם, ומי יכול לחכות בכלל לקיץ הבא?!
דני, יש לי שלוש מילים בשבילך, ושלושה סימני קריאה גם – זה הג'וקר האמיתי!!!
נ.ב.
נקווה שיהיו עוד דיווחים חיוביים מהפסטיקאן, אני אישית מבטיח להכות גלים ממש כאן, כשאחזור הערב מההפלגה לקאריביים…
" מאת רון:
May 21, 2007 at 1:10 pm
נעים לפתוח את היום עם דווח מקאן על שריקות הבוז שקידמו את עמוס גיתאי, באפיזודה התפלה שלו בסרט המחווה לקאן. האם גם הצרפתים מבינים סוף סוף שעמוס גיתאי הוא בלוף, תרמית קולנוע חסרת טעם וכשרון? יש לקוות. ומנגד, “ביקור התזמורת” קוצר שבחים. עמוס גיתאי אוכל את הלב, בזה תהיו בטוחים. בהצלחה לכל קולנועני ישראל בקאן (חוץ למעמוס גיתאי כמובן)."
אני אישית גם לא אוהב את הסרטים שלו ואת רובם לא טרחתי אפילו לראות, אבל אני לא יכול שלא להעריך את העשייה שלו.
למה השמחה לאיד הזאת, מה עמוס גיתאי עשה לך?
אורון – לך תעמוד בפינה, תחשוב קצת על מה שאמרת, ואז תחזור ותתנצל, ואני אחשוב אם לסלוח לך. לדג'ר יותר גדול מג'ק? you gotta be shittin' me
לאלוהים אורון לא מתכוון שלדג'ר יותר גדול מג'ק בכללי הוא מתכוון שיש סיכוי שהוא יהיה ג'וקר יותר טוב, דבר שאני חושב שאולי באמת יצא נכון.
בהוליווד ריפורטר מה-זה התעוררו, והנה לינק דרך מישהו אחר שמאוד אהב (הלינק לביקורת המלאה בתחתית הפוסט).
הנה עוד משהו: החדש של צ'רלי קאופמן. עם קאסט מדהים של פיליפ סימור הופמן, טילדה סווינטון, קתרין קינר וסמנתה מורטון.
(מוקדש למי שיודע לאיית "סינקדוכה" וגם איך אומרים את זה באמריקאית אחרי שראה את akeelah and the bee)
לגבי התמונה של הג'וקר:
אני משוכנע לחלוטין שמדובר בזיוף.
מקור התמונה באתר:
http://www.ibelieveinharveydenttoo.com
באתר הרישמי של הסרט הופיע לפני מספר ימים קישור לאתר:
http://ibelieveinharveydent.warnerbros.com
שבו הופיע תמונה רישמית ראשונה של הארוי דנט. האתר שבו הופיע התמונה לכאורה של הג'וקר התחיל כאתר מזויף של התמונה של הארוי דנט ולאט לאט התגלתה התמונה של הג'וקר. מהשוואת קישורי האתרים אפשר לראות בבירור שלא מדובר כמו האתר המקורי באתר עם סיומת של וורנר-ברדרס. הסיכוי היחיד שזה הדבר האמיתי הוא שהם רצו שזה יראה כמו אתר האקרי ולא אתר מקורי, אתר של הג'וקר עצמו אולי.
קשה לי להאמין שהם חושבים עד כדי כך מתוחכם ומעוות, בסופו של דבר הם רוצים לעשות באז חיובי לסרט.
התמונה הזו היא בקלוז אפ מוגזם, ברזולוציה גרוע ובאופן כללי לא מוצלחת במיוחד והיא לא תעשה שום דבר טוב לסרט.
המסקנה שלי- מדובר בזיוף ורק בגלל שהוא נעשה בצורה מתוחכמת לא אומר שהוא אמיתי.
יש לזכור שכבר יצאו 2 תמונות של הג'וקר שהוכחו כמזויפות בעבר ובאופן כללי נדמה שיש תחרות באינטרנט מי יצליח להגניב תמונה, מזויפת או אמיתית, של הג'וקר לאיזשהו אתר. כנראה שרק תמונה רישמית טובה באתר הרישמי תפסיק את הפארסה האינטרנטית.
אופ טופיק עצבני.
השלטוט הקבוע לערוץ 1 בשעה הזאת, גילה שבמקום שידור חוזר של העונה האחרונה של הסימפסונים מישהו ברוממה גילה את הקלטות הישנות והחליט, חלילה בלי שום התרעה, לשדר כנראה את כל הסדרה מהתחלה. פלנדרס מעצבן, בארט הילד הרע החמוד והקול של הומר עדיין לא מגובש (אבל הוא עדיין די מטומטם). די מענג.
שודדי הקאריביים 3 יותר טוב מהשני, יותר כיפי ופחות מייגע. אבל עדיין פחות טוב מהראשון וסובל מהרבה בעיות שאפיינו את השני.
אורון פונה אל אלוהים: סליחה על הניסוח, ההשוואה בין ניקולסון ל-לדג'ר, נעשתה אך ורק ברמה הספציפית של דמות הג'וקר.
קיצורו של הסיפור- מאוד אהבתי את הבאטמן הראשון של נולאן, בניגוד לארבעת קודמיו. שמחתי הייתה גדולה כאשר שמעתי שהוא אחראי לעוד סרט על איש העטלף, כולל דמויות שכבר עובדו לקולנוע.
וכאשר שמעתי על הליהוק של לדג'ר לתפקיד הג'וקר- לא הצלחתי להסתיר את האושר שהציף אותי, יחד עם ציפייה לבאות. את לדג'ר ראיתי לראשונה בסרט שנקרא "סיפורו של אביר", ומאז אני עוקב אחריו בעניין רב.
ולכן אני חוזר על דבריי- אני צופה שהית לדג'ר יהיה ג'וקר יותר טוב מזה של ג'ק.
ותודה ליוני, על הלינק, ועל שהגן על כבודי בהיעדרי.
וכעת להדים מהפיראטים 3:
(עדן כרגיל מקדים אותי). שודדי הקאריביים 3, היה לא פחות מכיף גדול!
אבל אני שייך לקבוצת האנשים שיצאו מהסרט השני בהתלהבות גדולה, שדעכה אחרי שהתפכחתי מהרום…
אז אני ארשה לעצמי להצטרף לדיון מאוחר יותר אם יהיה, אחרי שתישכח ההתלהבות שלאחר הצפייה.
בכל מקרה, אין ספק שמדובר באחלה של מתקן שעשועים, שמצליח להיות מהנה כמעט לכל אורכו. והוא ארוך. מאוד. מאוד.
לעדן: לפי דעתי אתה טועה, "שודדים 3" יותר טוב מהשני והראשון.
אבל הוא ארוך, מאוד מאוד ארוך!
דן: לאיזה סוג של התרעה אתה מצפה? ש.ח. העונה ה-17 הסתיים ביום ראשון, ואתמול פשוט התחילו מהתחלה (שזה דבר מבורך). גם פרקים חדשים מוקרנים ללא שום פרסום, אז את זה שיפרסמו? כרגיל, לוחות השידורים שלהם היו מעודכנים (בכולם היה כתוב "פרק 1" ותיאור הפרק הראשון), וזה המקס' שהם עושים.
אני לא מניחה שיקרינו את כל הפרקים, אולי רק עד שתגיע העונה ה-18 (זה בבירור ברגעים אלה ממש). בכל מקרה, את עונה 1 הם ישדרו כולה (או לפחות זה התכנון). כולל (עוד שבועיים+) הפרק המופתי שבארט נוסע לצרפת במסגרת חילופי תלמידים ומדביק את כל הצופים בשיר ה-alouette המעצבן (שלא לדבר על זה שהשיר מדבר על התעללות בחיות, ובכלל לא שיר ילדים חביב!).
לגבי הסימפסונים: מערוץ 1 מוסרים שכרגע הכוונה היא לשדר עד עונה 5! לגבי עונה 18 עוד לא ידוע.
ולמשהו שונה לגמרי –
סדרת הריאלטי לבמאים של ספילברג התחילה:
http://www.thelot.com/