22 מאי 2007 | 08:10 ~ 26 תגובות | תגובות פייסבוק

ביכורי התזמורת

הזמזום בקאן סביב “ביקור התזמורת”, סרטו של ערן קולירין שמוצג במסגרת “מבט מסוים” בתחרות, רק הולך וגובר. אחרי ביקורת מהללת ב”הוליווד ריפורטר” מדווח העיתון שסוני פיקצ’רס קלאסיקס נמצאת במגעים לרכישת זכויות ההפצה של הסרט בצפון אמריקה (אחרי שהסרט נמכר כבר לצרפת, איטליה, ספרד, אוסטרליה וניו זילנד, יוון, שוויץ ודרום אמריקה).

“The Band’s Visit,” which garnered a 15-minute standing ovation following Saturday’s official screening at the Festival de Cannes, provides Sony with an instant art house crowd-pleaser and a possible awards season contender.

במילים אחרות: פשששש.

=======

ומה עושה מנחם גולן בקאן? הוא מסתובב עם ז’ראר דפרדייה ומכריז על סרטו הבא, שיצולם באירופה עם הכוכב הצרפתי: “Le Grand Festival”, קומדיית שואה. זו קופרודוקציה אוסטרית/איטלקית/הונגרית/ישראלית שצילומיה יתחילו באוגוסט. הידיעה מ”סקרין”.

=======

אם אתם רוצים לקרוא את גיליון “וראייטי” שמופץ הבוקר לכל באי פסטיבל קאן, אתם יכולים לעשות את זה כאן.

==========

ובחזרה לישראל: חברת ההפצה “חמישה כוכבים”, שבמשך תקופה ארוכה היתה מנומנמת, קמה לתחייה לפני כשנתיים והיא מפיצה באופן עקבי כחצי תריסר סרטים בשנה. “הצד הטוב של הכעס” ו”הסוחר מוונציה” היו שלה, למשל. אבל מה קורה שם במחלקת תרגומי השמות? אחרי ש”Man About Town” שלהם תורגם ל”איך להסתדר בחיים (ולהישאר נשוי)” ו”Peaceful Warrior” תורגם ל”לתפוס את הרגע”, התכוננו לסרטם הבא: “In the Land of Woman”, הקומדיה הרומנטית של ג’ון קסדן (הבן של לורנס והאח של ג’ייק) תיקרא בעברית “לך תבין נשים”. לך תבין מפיצים.

========

ומהיום בבתי הקולנוע: “זודיאק” של דיוויד פינצ’ר. אסור להחמיץ. אם הביקורת שלי לא תעלה בהמשך היום בוויינט אעלה אותה כאן. ומחר ב”הסופרנוס”: הפרק השלישי מתוך התשעה האחרונים, ואחד הפרקים היותר טובים מבין אלה שכבר שודרו באמריקה. ארחיב עליו בהמשך השבוע.

26 תגובות ל - “ביכורי התזמורת”

  1. רון 22 מאי 2007 ב - 8:43 קישור ישיר

    האם הסרט החדש של גאס ואן סאנט כבר הוקרן בקאן? מישהו יודע?
    תודה יאיר על התיזכורת ל”סופרנוס” מחר, אני מצידי אחזיר ואזכיר את “עקרות בית נואשות” שהיא בעונה הנוכחית פשוט ממתק טלוויזיוני מענג שאסור להחמיצו.
    נ.ב הידיעה על מנחם גולן על הבוקר עשתה לי בחילה, מצטער. קומדיית שואה ביחד עם מנחם גולן זה נשמע רע. רע מאד.

  2. יוסי 22 מאי 2007 ב - 9:09 קישור ישיר

    יאיר עשה טובה,
    אם אתה הולך לחשוף פרטים שעדיף לא לדעת על “זודיאק”, שים איזה “זהירות ספויילר”.
    רק אלוהים יודע כמה חיכיתי לסרט החדש שלו.
    ואפרופו, אני היחיד ביקום שחושב שדווקא “המשחק” הוא הסרט הכי טוב של פינצ’ר?

  3. רתם 22 מאי 2007 ב - 10:14 קישור ישיר

    לא להבהל מ”Le Grand Festival” של מנחם גולן. מדובר בעיבוד קולנועי ל”בדנהיים 1939″, נובלה מופתית של אהרון אפלפלד. לפני מספר שנים יצא לי לקרוא דראפט של התסריט והוא לא רע בכלל, אפילו הייתי אומר מפתיע באיכותו. כולי תקווה שהסרט, שלשם שינוי מנחם מפתח אותו כבר קרוב לעשור, יחזיר אותו לימים הגדולים. העובדה שיש מפיקים נוספים בעסק חוץ מדורון ערן מעוררת תקווה חלושה.

  4. Islay 22 מאי 2007 ב - 10:18 קישור ישיר

    יאיר, אפשר בבקשה את ענייני הסופרנוס בפוסטים נפרדים עם כותרת ברורה, לטובת מי שצופה בשידור החוזר בשבת בלילה ולא רוצה לשמוע שום פרט לפני? תודה מראש.

  5. רון 22 מאי 2007 ב - 10:21 קישור ישיר

    אוי לא…דורון ערן מפיק את זה??? הרי הצמד מנחם גולן-דורון ערן כבר הנפיק לנו את יצירת המופת “ריקוד מסוכן”…מה שהופך את כל הידיעה הזו למבחילה יותר.
    אגב, לא תמיד יש קשר בין תסריט טוב לבין איכות הסרט המוגמר.

  6. רון 22 מאי 2007 ב - 10:25 קישור ישיר

    אגב, מישהו יודע למה צמד הענקים דורון ערן וארנון צדוק גנזו את הסרט שצילמו לפני שנה וחצי עם איילת זורר לפי תסריט של אסי דיין? ולמה דורון ערן גנז את הסרט שצילם לפני שנתיים לפי ספר של אורי אדלמן ז”ל? האם זה רק בגלל שסרטיהם לא מצליחים להתקבל אפילו כמועמדים לפרס אופיר או וולג’ין?

  7. סטיבי 22 מאי 2007 ב - 10:29 קישור ישיר

    מחווה חלקית (כי יש כ”כ הרבה…) לאנטון קורבין.

    רוה לסטיבי: וואו! תודה. תכננתי לעשות מצעד הקליפים הנפלאים ביותר של אנטון (ובראשם Headhunter של פרונט 242), אני מחפש תירוץ טוב להיכנס לזה.

  8. דן ברזל 22 מאי 2007 ב - 12:08 קישור ישיר

    רון – הזדמן לי לצפות ב”רק כלבים רצים חופשי” (שמעתי שמועה ששמו השתנה מאז), הסרט של ארנון צדוק עם איילת זורר וליאור אשכנזי. תאמין לי שאם הוא אכן נגנז, לצמד צדוק את ערן מגיע פרס ישראל על דאגתם לשלום הציבור. ולו אני הייתי הסוכן של זורר או אשכנזי, שני שחקנים שעשויים לפתח קריירה בינ”ל, הייתי נותן מה שרק אפשר כדי להשאיר את הסרט גנוז.
    (וזה עוד מבלי להזכיר את אלון אבוטבול, שעושה בו אולי את תפקידו הגרוע ביותר אי פעם)

  9. סטיבי 22 מאי 2007 ב - 12:19 קישור ישיר

    כל קליפ (טוב, כמעט) של קורבין (אני לא יכולה לכתוב את זה עם שני י’, זה מבוטא עמוק מדי) הוא נפלא ביותר. איך אפשר לדרג בכלל?

    חג שמח.

  10. עדן 22 מאי 2007 ב - 12:22 קישור ישיר

    אני לחלוטין לא מסכים עם דן ברזל לגבי “רק כלבים רצים חופשי”. זה אמנם לא סרט מדהים אבל לטעמי מדובר בסרט לא רע בכלל ואפילו די טוב, עם הופעות מוצלחות של זורר ואשכנזי. אבוטבול לעומתם באמת רע. למיטב ידיעתי הסרט גם לא נגנז אלא פשוט נדחה.

  11. רתם 22 מאי 2007 ב - 13:31 קישור ישיר

    מצטרף לדעתו של עדן לגבי “רק כלבים רצים חופשי”. יש בסרט לא מעט פגמים ותפקיד די מטופש של אבוטבול (האירוניה היא שדווקא הוא היה מועמד לפרס אופיר על הסרט), אבל בסך הכל מדובר במין אגדה אלימה ומסוגננת, על-פי תסריט נהדר של אסי דיין. לא היה מזיק לסרט במאי קצת יותר טוב (לדוגמא, אסי דיין בעצמו), אבל גם צדוק עושה עבודה סבירה בהחלט. לא לשכוח – האיש בכל זאת זכה ב- Prix de la jeunesse בקאן על סרטו הראשון כבמאי “לילה לבן”.

    למרות שלא מעט אנשים היו מעוניינים למנוע את יציאתו של הסרט – אני דווקא מקווה שהוא ייצא. בעיניי הוא טוב בהרבה מכמה “פלופים” אחרונים של הקולנוע הישראלי דוגמת “מכתבים לאמריקה” ו”אסקימוסים בגליל”.

  12. רון 22 מאי 2007 ב - 14:17 קישור ישיר

    לרתם -מעניין שאתה/ה זוכר/ת איזה פרס זניח שארנון צדוק זכה בו לפני קרוב לעשרים שנה. אני מניח שאת/ה גם מאד אובייקטיבי/ת בנוגע ליצירת המופת “גם כלבים רצים חופשי”.
    ולי יש שאלה: אסי דיין בראיון ללוסי דיבינצ’יק הודיע שנמאס לו מהחיים והוא רוצה למות. ואני תמה -האם הוא הגיע למסקנה הזו בעקבות הצפייה ב”רק כלבים רצים חופשי”?

  13. עופר ליברגל 22 מאי 2007 ב - 15:14 קישור ישיר

    על הידיעה שגגולן מתכוון להפיק עיבוד ל”באדנהים” קראתי כבר לפני כמה חודשים. מכיוון שאני סבור שמדובר באחת מן הנובלת הטובות ביותר שקראתי בעברית, אני חושש מאוד מן הסרט. מגיע לאפלפלד במאי טוב יותר.

  14. רתם 22 מאי 2007 ב - 15:50 קישור ישיר

    לרון –

    אם זה מה שמטריד אותך, לא הייתי מעורב בהפקה של “רק כלבים רצים חופשי” ואני לא קרוב משפחה של אף אחד מהמעורבים בסרט. ראיתי אותו בהקרנת אקדמיה לפני שנה.
    מצד שני, אני גם אוהב חלק ניכר מהסרטים של עמוס גיתאי… נראה שבאמת יש לנו בעייה…

  15. גבינה צהובה 22 מאי 2007 ב - 18:06 קישור ישיר

    ליוסי (להלן מס’ 2), איזה ספוילר בדיוק אפשר לתת על “זודיאק”? הסיפור עצמו מוכר וידוע. כלומר, זה לא ה”מה” בסרט הזה, אלא ה”איך”.

  16. סטיבי 22 מאי 2007 ב - 20:47 קישור ישיר

    הא! האם זה אומר שיש פוטנציאל בכל זאת?

  17. דן ברזל 23 מאי 2007 ב - 0:14 קישור ישיר

    “באדנהיים”, אגב, מוצג בימים אלו גם בעיבוד תיאטרלי בתיאטרון הקאמרי (בעיבוד קר, מנוכר ומשמים, לטעמי, אך עם פסקול מופלא של גיל שוחט). למי שמעוניין.

  18. אורי 1 23 מאי 2007 ב - 0:38 קישור ישיר

    לאור כל מה שנכתב פה על “רק כלבים רצים חופשי” עכשיו אני סקרן לראות את הסרט.
    “אלון אבוטבול בתפקידו הגרוע ביותר”? – אני חייב לראות. חוץ מזה שיש שם באמת קאסט מרשים, אני מקווה שהסרט ייצא.

  19. יוסי 23 מאי 2007 ב - 8:59 קישור ישיר

    לגבינה צהובה,
    צודק אבל אל תשכח שמדובר פה באחד הבמאים הכי מסעירים בשנים האחרונות. לכן אני הולך לסרט הזה בידיעה ברורה שיש בו הרבה מעבר לסיפור הידוע ואני מאמין שאני אופתע לא רק מהאיך אלא גם מהמה.
    הרי מניפולציות קולנועיות על סיפור אמיתי הן לא דבר חדש, ועם במאי פורה ומקורי כמו פינצ’ר… לך תדע. (או שכבר ראית את הסרט ואתה יודע).

  20. רם 23 מאי 2007 ב - 9:25 קישור ישיר

    לא קשור אבל הייתי חייב לשלוח את זה אולי תראה את זה לכולם
    טריילר ענק לסרט החדש של סיינפלד חובה לראות

  21. סטיבי 23 מאי 2007 ב - 11:48 קישור ישיר

    אפרופו קליפים, הנה החדש של מישל גונדרי.

  22. דן 23 מאי 2007 ב - 13:07 קישור ישיר

    דן לרווה – שאלה על הביקורת שלך על זודיאק.

    הפסקה האחרונה שכתבת השאירה אותי קצת מבולבל בין כל מיני הגדרות טכניות. למה הכוונה ב”הסרט העלילתי, הערוך, האמריקאי הראשון שנועץ את הדגל וטוען את מה שהתעשייה כבר יודעת אבל חוששת ממנו: הקולנוע חי, הפילם מת”. מייקל מאן, למשל, לא השתמש בפילם כשצילם את מיאמי וייס והנוסע (גם עם רפאלו, למרות שנראה שדווקא שם החלק האחרון, בבוקר כן צולם בפילם).
    האם ההבדל בין זודיאק ל”מיאמי וייס” הוא שהחומר של זודיאק הועבר ישירות להארד דיסק בלי תיווך של חומרי גלם, גם אם לא פילם? מה שכן, העבודה בזודיאק מרשימה פי כמה, במיוחד כשרואים איזה מראה שנות שבעמי יש לסרט ואיך המדיה הדיגיטלית, עם צלם גאון ותאורה נכונה, שווה לפילם.
    ועוד מלה, אולי כבר נפתח דיון על הסרט. אני מאוד אהבתי אותו, אבל החלק השני הפך בעיני למייגע. לאורך החלק הראשון כל הזמן חשבתי איך הסרט הזה נכשל בארה”ב, ובחלק השני הבנתי – הקהל כנראה יצא מותש. יש פה למעשה שני סרטים – האחד סרט מתח כמעט קלאסי, והשני, כמו שכתבת, דרמת אובססיה, שמשאירה את עלילת המתח בצד, כרקע לשינוי שחל בדמויות. הבעיה היא שהשינוי הזה בסרט מרגיש כמו רכבת שנוסעת מהר ואז נעצרת בפתאומיות. נכון שהאובססיה של הדמויות נמצאת כבר בחלק הראשון, אבל לי היתה הרגשה שקצת עבדו עליי. אני חושב שצפייה שניה, עם ציפייה אחרת, תעשה עם הסרט הזה צדק ותיתן אפשרות להיות מוכן יותר לחלק השני.

    והערה – האם גם אתם, כשראיתם בהתחלה את הלוגו הישן של “פאראמונט”, חשבתם שאתם הולכים לראות את “אינדיאנה ג’ונס”?

    רוה לדן: לגבי “הפסקה האחרונה”: זו למעשה בוקסית קטנה בשולי הטקסט שעורכי האינטרנט הדביקו לסוף הביקורת באופן גמלוני למדי. עשה חיפוש אחר פינצ’ר בבלוג הזה ותמצא לפחות שני לינקים לקטעים שעוקבים אחר תהליך ההפקה. פינצ’ר היה להוט לעשות “סרט-נטול-פילם” (כלומר, שהדרך המושלמת היא לצפות בו בהקרנה דיגיטלית). כל מי שצילם קודם סרט בהיי-דפינישן השתמש לכל הפחות בקלטת (סליל). יוצא דופן היה “תיבה רוסית” שכמו “זודיאק” צולם ישירות על ההארד דיסק, לכן סייגתי את ההישג של פינצ’ר בכך שהוא אמריקאי, ערוך ועלילתי.

  23. סטיבי 23 מאי 2007 ב - 15:16 קישור ישיר

    מה עובר על IMDB? כל הרפרנסים לשמות (שחקנים, במאים וכו’ – לא סרטים), למשל בפרטי הטריוויה, כבר לא ‘לחיצים’. הגזימו קצת עם שינוי הפורמט…

  24. Nimrod's Son 23 מאי 2007 ב - 16:39 קישור ישיר

    כמו שדן כתב, זודיאק מעט מעייף (במיוחד כשצופים בו לפנות בוקר באולם גרוע של סינמה סיטי) – אבל מעולה ומומלץ.
    אני בדר”כ לא “ממליץ” לבמאי כמה הוא היה צריך לחתוך, אבל פינצ’ר היה יכול להשאיר עוד חצי שעה על רצפת העריכה בקלות.

  25. Ferry pour la Grece 27 ינואר 2011 ב - 23:58 קישור ישיר

    Thanks man. That has been interesting hearing

  26. Online Discounts 28 ינואר 2011 ב - 4:08 קישור ישיר

    I needed to write you a tiny remark just to say thanks as before considering the beautiful thoughts you have shown on this website. It has been really shockingly generous of people like you to grant publicly precisely what a lot of people might have advertised as an ebook to get some profit for themselves, certainly since you might well have tried it if you decided. The tactics additionally worked like the easy way to realize that most people have a similar passion similar to my own to understand a whole lot more with respect to this issue. I believe there are thousands of more pleasurable times up front for individuals that scan your blog post.


השאירו תגובה