03 יוני 2007 | 07:30 ~ 13 Comments | תגובות פייסבוק

הוט מחפשת מפעילה חדשה לערוצי הסרטים

האייטם הזה עלה לאתר ביום חמישי, 31.5, ב-21:30. אני מקפיץ אותו כעת לראש האתר לטובת אלה שלא ראו אינטרנט בסוף השבוע ואולי קשורים לנושא, או מוצאים בו עניין. במהלך השישי-שבת הגיעו אלי שפע חומרים נוספים ואנסה לעדכן במהלך היממה הקרובה.

ביום חמישי בשש ננעל מכרז שהעסיק כמה מאנשי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בשבועות האחרונים: על פי מידע שהגיע ל"סינמסקופ" ארבע קבוצות ניגשו למכרז כדי להפעיל החל מינואר 2008 את ערוצי הסרטים של הוט.
מנכ"ל הוט, דוד קמיניץ, החליט להוציא את הפעלת ערוצי הסרטים למכרז ולא להאריך את החוזה עם חברת יסמין טי.וי שמפעילה את הערוצים כרגע. מטרת המכרז, טוענים גורמים המקורבים לנושא, היא להוזיל באופן משמעותי את העלויות של הפעלת ערוצי הסרטים.
פניתי לקרני זיו, סמנכ"ל התוכן של הוט, בניסיון להבין אילו חברות הגישו הערב את מסמכי המכרז. כל מה שזיו הסכימה להגיד הוא "הגישו יותר משלוש קבוצות, אני מקווה שתוך חודש תהיה לנו החלטה בנושא".
על פי הידוע לי הקבוצות שניגשו למכרז הן "מפל" בראשות ליאורה ניר, "ענני תקשורת" בראשות אודי מירון, "יסמין טי.וי" בראשות יוסי עוזרד (המפעילה הנוכחית) ו"יונייטד קינג" בראשות משה אדרי.

כמה שאלות מסקרנות אך גם מטרידות עולות מכל עניין המכרז הזה:

1. האם המכרז הזה הוא לא יותר מקרב ראש-בראש בין יוסי עוזרד, לשעבר מנכ"ל איי.סי.פי, ובין השריף החדש בעיירה שמנסה להראות לכולם מי הבוס? בדיוק היום כתבתי למדורי ב"פנאי פלוס" (ליום רביעי הבא) על הרפרטואר הדי מופלא שמופיע בימים אלה בערוצי הסרטים של יס ושל הוט. האם זה לא מקרה של רצון לתקן דבר שאינו שבור, רק כדי להוכיח מנהיגות?
2. אני מבין מה יסמין עושה במכרז, וקל לנחש מה האינטרס של יונייטד קינג, שיש לה ספריית סרטים משלה שיכולה להניב לה כעת הכנסה חוזרת (אם כי הסרטים הפרטיים של יונייטד קינג הם ברובם בי-מוביז ולא מייג'ורים, מהאולפנים הגדולים. לא שהייתי מתנגד לערוץ בי-מוביז של ניו אימג' וסמואל חדידה, אבל אני מקווה שיהיו להם גם דברים אחרים). אבל אני סקרן לדעת מה הכילו ההצעות של מפל ושל ענני. מאיפה הם ישיגו סרטים להפעלת הערוצים עד ינואר 2008? הרי אם הם יצטרכו לקנות את הסרטים שכבר קיימים אצל יסמין ההגיון טוען שכבר ההצעה שלהם לא יכולה להיות זולה יותר. האם יש להם מקורות חלופיים?
3. על פי כמה מקורות שונים שהעבירו לי מידע בשבוע האחרון, משה אדרי ויונייטד קינג התחילו את העבודה על המכרז בשיתוף עם "פורום פילם" של מוקי גרדינגר. העובדה ששני גופים שאמורים להיות מתחרים, ועד לא מזמן היו אפילו מסוכסכים באופן גלוי סביב השימוש במותג "סינמה סיטי", מטרידה מאוד. האם השותפות במכרז בין "פורום פילם" ו"יונייטד קינג" פורקה בגלל סכסוכי העבר או בגלל בעיות רגולציה? והאמנם הקשר בין החברות אכן נותק או שהוא רק הוסווה בדפי המכרז, כדי ליצור מראית עין חוקית?
4. ואפילו בלי שיתוף הפעולה בין פורום פילם ויונייטד קינג: האם הממונה על ההגבלים תאשר לחברה שכבר יש ברשותה 20 מסכים (בקרוב כפול מזה), חברת הפצה, חברת הפקה וחברת די.וי.די גם להפעיל ערוצי טלוויזיה? זו לא שליטה מונופוליסטית בכל שרשרת ההפקה, ההפצה, וההצגה של סרט, באופן שמטרל תחרות?
אני יודע על כמה מפיצים קטנים שחוששים שאם יונייטד קינג תזכה במכרז, זה יביא למעשה למחיקתן של כל חברות ההפצה הקטנות בארץ, שעבורן מכירת חבילות סרטים לערוצי הסרטים הוא מקור הכנסה בלתי מבוטל. כששאלתי כמה מהחברות הקטנות יותר האם במקרה כזה הם יערערו על הזכייה, יעתרו לבג"צ או יפנו לרגולטור כולם היססו וענו שהם יצטרכו לבדוק. אף אחד מהם לא ימהר להסתכסך עם מי שבסופו של דבר לוקח את סרטיהם למסכי הקולנוע שלו, להפצת הדי.וי.די שלו ואולי בעתיד גם לערוצי הטלוויזיה שלו.
5. ולא פחות מסקרן: "ביקור התזמורת", הסרט של ערן קולירין שזכה לשבחים בקאן ונקנה להפצה כמעט בכל העולם, הופק על ידי יוסי עוזרד וחברה אחות של "יסמין טי.וי", יולי אוגוסט הפקות. האם הצלחתו של עוזרד כמפיק תירשם כעת לזכותו בדו-קרב בינו ובין קמיניץ? או שההצלחה הבינלאומית של "ביקור התזמורת" תגרום לעוזרד בכלל להעדיף להתעסק בהפקת קולנוע במקום בהפעלת ערוצי הסרטים?

אמשיך לעקוב אחר הסיפור הזה בתחילת השבוע.

13 Responses to “הוט מחפשת מפעילה חדשה לערוצי הסרטים”

  1. Nimrod's Son 1 יוני 2007 at 11:39 Permalink

    אני שמח בקשר לערוצי הסרטים של הוט. קצת דם חדש, מה רע. אולי זה אומר שנזכה לראות סרט קלאסי או שניים משודרים?
    מאז שאני מנוי, לדוגמא, עוד לא שודר פעם אחת(!!!) סרט של היצ'קוק, למי זה נראה הגיוני? כמה אפשר לשדר בהוט פריים סרטים יגוסלביים מהמאה ה-21 שאף אחד לא שמע עליהם?

    רוה לנמרוד: רעיון מצוין. רק למה יש לי תחושה שאף מתמודד במכרז לא ינסה לזכות באמצעות שילוב המשפט "ערוץ קלאסי של סרטים בשחור לבן"? וזהב שאין היצ'קוק לא אומר שיש רע בסרטים יוגוסלביים מהמאה ה-21 (בהנחה שהם טובים). צפה בהם היום כי בעוד שישים שנה תתלונן למה באף ערוץ סרטים אין את הסרטים היוגוסלביים הכה מהוללים והנהדרים מתחילת המאה ה-21

  2. עופר ליברגל 1 יוני 2007 at 17:15 Permalink

    גבי סרטים קלאסים והוט: בערוץ הותיק ודי מוזנח "הוט סרטים" (ערוץ 4 הישן) נהגו בעבר לשדר, ועדיין משדרים מדי פעם, קלאיסקות גדולות בשעות בלתי ציפיות בעליל, כמו 11:30 או שבת לפנות בוקר. אני מדבר על סרטים כמו "האזרח קיין", "להיות או לא להיות" ו"הגנרל" של באסטר קיטון (לגבי היצ'קוק, תפסתי בשעות האלה רק סרטים זניחים יחסית כגון "פחד במה"). אני מניח שהזכויות על הסרטים האלה יחסית זולים או אולי אף פגו. אני באמת חושב שהם יכולים לזכות בדי הרבה קהל אם יעשו "שבוע ארסון וולס" או משהו דומה. מה גם שהוט הורידו את TCM ולא יצרו ערוץ של סרטים קלאסיים במקום.

  3. דני 1 יוני 2007 at 17:27 Permalink

    אוף – טופיק…
    יאיר, ראיתי את הביקורת שלך ל"שודדי הקאריביים 3",
    ואני פשוט לא האמנתי, "שודדי הקאריביים 3" שיעמם אותך?! זה פשוט לא הגיוני, זה נשמע כמו משהו שרק חייזר היה אומר,
    אתה חייזר יאיר?!

  4. רני 1 יוני 2007 at 23:09 Permalink

    לא נראה לי שיש סכסוך כלשהו בין יונייטד קינג לפורום פילם. "חליל הקסם" של בראנה בהפצת יונייטד קינג יוקרן בשבוע הבא בקולנוע "גת" של פורום, ולפחות על פי מודעות הפרסומת לא יוקרן ב"סינמה סיטי" של יונייטד קינג. עוד מקרה של "אינלנד אמפייר"? (מבחינת הפצה. אני לא משווה בין שני הסרטים בשום דרך אחרת).

    רוה לרני: הו, תאמין לי. היה סכסוך מאוד גדול. וכששמעתי על שיתוף הפעולה על המכרז התחלתי להבין גם איך קרה ש"אינלנד אמפייר" הגיע לגת. אז אני מניח שהיה פיוס, או סתם השלמה מתוך הבנה ששיתוף פעולה עדיף לעסקים על פני ריב. אני עדיין אנסה לבדוק האם חיבור כלשהו בין שני מפיצים שהם גם בעלי בתי קולנוע הוא במסגרת החוק ואינו למעשה (לכאורה) קרטל.

  5. סתום בלחיצה (לשעבר ח.ל) 2 יוני 2007 at 1:39 Permalink

    לחסוך לך בדיקות מיותרות. במובן המשפטי, שיתוף פעולה בין שני גורמים שולטים בשוק כשלעצמו איננו בבחינת קארטל אלא אם כן השיתוף פועל בתאום ולרעת הצרכנים. מילה אחר. שיתוף פעולה שאומר אתה תקרין בשלי ותאפשר לי להקרין בשלך כדי ששניינו נוכל להנות אומר עניין עסקי גרידא. אתה תאפשר לי להקרין אצלך ואני אאפשר לך להקרין אצלי כדי שנוכל ביחד לתאם מחיר אחיד גבוה מהתבקש, אומר קארטל ובתנאי ששניינו ביחד עוברים 50% מהשוק.

  6. רני 2 יוני 2007 at 7:42 Permalink

    הו, זה שיש פה קרטל (עפ"י החוק או לא) זה בטוח. מבחינה זו בהחלט עדיף שהקבוצה של יונייטד קינג לא תזכה. אבל חוש הריח שלי אומר לי אחרת.

  7. רני 2 יוני 2007 at 7:44 Permalink

    נדמה לי שמבחינת החוק אפילו לא צריך להגיע ל 50%, אם אני לא טועה (ואני שולף את זה מהזיכרון) אני חושב שמספיקים 42% או משהו כזה.

  8. מבולבל 2 יוני 2007 at 21:44 Permalink

    לא כל כך ברור לי מה בדיוק הכח הגדול של המפיצים ולמה התפקיד שלהם בשוק הקולנוע כל כך גדול. הייתי שמח לקבל מידע שיבהיר את הנושא . הצילו?

    רוה למבולבל: הכח הגדול של המפיצים הגדולים הוא העובדה שהם גם הבעלים של בתי הקולנוע וגם של החברות להפצת די.וי.די, ובמקרה של פורום פילם גם שולטת כמעט בכל החנויות למכירת/השכרת די.וי.די בארץ (ענק הווידיאו ובלוקבאסטר). ואם אתה מפיץ קטן שיש לו סרט שהוא מאמין בו, אבל אין לך בית קולנוע משלך, אז תיאלץ לעבור בין ארבעת המפיצים שיש להם גם בית קולנוע כדי לנהל איתם מו"מ שיסכימו לתת לך להקרין את סרטך ברשת שלהם. אז, בפגישות האלה, תבין מה כוחם של אותם מפיצים.

  9. דני 4 יוני 2007 at 3:57 Permalink

    אתה חייזר יאיר?!

  10. Discount Codes 28 ינואר 2011 at 2:25 Permalink

    My wife and i ended up being so fortunate when Albert could conclude his reports with the ideas he got from your own site. It is now and again perplexing to just happen to be giving for free steps that many many others have been making money from. And we all keep in mind we've got the writer to appreciate for that. These explanations you made, the easy website menu, the relationships you can aid to promote – it's got most sensational, and it is leading our son and the family believe that this matter is enjoyable, and that's really indispensable. Many thanks for everything!


Leave a Reply