11 יוני 2007 | 19:16 ~ 18 תגובות | תגובות פייסבוק

השביעייה של וולג'ין

כבר כמה שנים אני שומע יוצרים ומפיקים מתלוננים על פרס וולג’ין בפסטיבל ירושלים. מהפרס הכי חשוב של הקולנוע הישראלי – יוקרתי, איכותי, עשיר ומטרים את פרסי אופיר – הוא הפך בשלוש השנים האחרונות לפרס שיותר ויותר מפיקים ויוצרים מקטרים עליו, מפקפקים בו. הם מרגישים שהפרס הזה מועיל לסרט אחד (הזוכה) אך מזיק לכל השאר. הביקורות המתפרסמות בבוקר שאחרי הפרמיירה חורצות את גורלו של הסרט, מרתיעות מפיצים מלהתקרב אל הסרטים שנקטלו ובעיקר פוגעות באגואים של היוצרים שמרגישים ששלושת מבקרי העיתונים היומיים כותבים במהירות ובברוטליות כדי להספיק לדד ליין של העיתון הנסגר. אבל פרס וולג’ין בכל זאת נושא עימו סכום כסף בלתי מבוטל, כך שקשה לעמוד בפיתויו.
בשנים קודמות תחרות וולג’ין היתה גם ההזדמנות הראשונה להיחשף ליבול השנתי. הסרטים מוולג’ין עברו היישר להתחרות על האופיר. ומשם להפצה. אך בזמן האחרון הסרטים הישראליים כבר מתקבלים לפסטיבלים בקאן ובברלין, ואף יוצאים למסכים באביב ובקיץ, לפני הפסטיבל בירושלים. קרנו של הפסטיבל כמזניק סרטים ירדה. והשנה, בגלל השינוי בתקנון פרסי אופיר, הקרנות האקדמיה כבר יסתיימו כשפסטיבל ירושלים רק יתחיל. הצפיפות באולם המשופץ בסינמטק הירושלמי צפויה להיות פחותה השנה. ואחרי שנדמה שהיתה לפסטיבל הזדמנות לקבץ כעשרה סרטים לתחרות, נותרו בה בסופו של דבר שבעה – היצע בינוני לשנה כה מרהיבה (בהודעה לעיתונות כתוב עדיין “שמונה סרטים” אבל יש פירוט של שבעה בלבד, רמז לכך שעד לפני יומיים גם “מדוזות” היה ברשימה ונשלף משם ברגע האחרון, כשהוקדמה הפצתו).
ובכל זאת, אי אפשר שלא להוריד את הכובע בפני אנשי וולג’ין, ששנה אחר שנה מצליחים למצוא סרט אחד שטס מתחת לרדאר של כולם. בשנה שעברה זה היה “נו אקזיט”, שגם זכה (וגבר על “אביבה אהובתי” ועל “אדמה משוגעת”). השנה זהו “חומר למחשבה”, שלא שמעתי עליו דבר עד לרגע זה. הנה שבעת הסרטים העלילתיים שייתחרו על פרס וולג’ין:

– “ביקור התזמורת”, ערן קולירין.
– “וסרמיל”, מושון סלמונה.
– “זרים”, ארז תדמור וגיא נתיב.
– “החוב”, אסף ברנשטיין.
– “חומר למחשבה”, עמנואל נקש וסטפאן בלאיש.
– “מתוק ומר”, דורון בנבנישתי.
– “תהילים”, רפאל נדג’רי.

18 תגובות ל - “השביעייה של וולג'ין”

  1. רון 11 יוני 2007 ב - 22:19 קישור ישיר

    מה לעזאזל קורה בקרן רבינוביץ’? מי האידיוט שאישר העברת 600 אלף דולר לסרט של יגאל בורשטיין? האם יש קשר לזה שבוועדה יושב נחמן אינגבר, חברו להוראה באוניברסיטת תל אביב? גיורא עייני מנהל הקרן לא רואה מה קורה או שהוא מעדיף לשתוק כדי לא להרגיז את חברי הוועדה שלא יפתחו את הפה על מה שהם יודעים? למה מבקר המדינה לא בודק את התנהלות הקרן הציבורית הזאת? מה הולך כאן?

  2. עדן 12 יוני 2007 ב - 0:20 קישור ישיר

    אחרי ההקרנה של “נודל” היום אפשר להגיד שזה סרט מהנה מאד עם משחק טוב אבל אפשר גם לנחש שהטענות על נוסחתיות יתר שצצו נגד “אביבה אהובתי” יצוצו גם פה.
    בכל מקרה אני לא מאמין שהוא יוכל לאיים על “בופור” או “ביקור התזמורת” (שעוד לא ראיתי) בתחרות על פרס הסרט. בפרסי המשחק יש לו סיכויים גדולים יותר.

  3. סתום בלחיצה (לשעבר ח.ל) 12 יוני 2007 ב - 0:34 קישור ישיר

    לרון..
    אתה שואל ברצינות מי האידיוט? כי כשאתה שואל כך זה מזכיר את הבדיחה ששאלו אבא מה יש לו לומר על שני בניו והוא השיב שהאחד גבוה והשני אידיוט. מיכוון שהמדובר היה בשני בנים גבוהים, הקשו ושאלו “מי האידיוט?” והאבא השיב באדישות “אתם יכולים לבחור”. ה”ה בקרן הזו שמורכבת מכמה אנשים ואידיוט. אפשר כמובן גם לומר כמה אנשים ומושחת וכן הלאה. אתה רוצה לדעת מי האידיוט/המושחת וכו’? פשוט תבחר לך שם (שיטת קישון לתפיסת משתמטי מס) ותאמין לי שבקרן הזו כל בחירת שם שלך תהיה בינגו. כולם יודעים וכולם שותקים כי כולם מתמכרים לתקווה שמחר (טומוררו איז אנאנזר דיי) הם יהיו אלה שיהנו מהמונקי ביזנס שמתרחש בקרן הזו שמנוהלת כאילו הכספים מגיעים מהאבא של עיני.

  4. מישהו 12 יוני 2007 ב - 1:02 קישור ישיר

    האם רון קיבלת פעם ציון גרוע מיגאל בורשטיין שאתה מתעצבן כל כך? אני באמת לא מבין מה הבעיה עם העברת כספים לסרט של בורשטיין. הוא בעיני במאי מעניין, מסקרן ובעיקר מקורי יותר מחלק גדול מהבמאים שעושים פה סרטים

  5. ברווז גומי 12 יוני 2007 ב - 1:12 קישור ישיר

    מצטרף לאי ההבנה. אני גם מסכים עם קביעה קודמת של יאיר שבורשטיין תסריטאי טוב ובמאי בינוני, אבל עדיין, תנו לי “אושר ללא גבול” על פני כל סרט של מיכל בת אדם, ג’אד נאמן או איתן גרין.

  6. ליאור ז. 12 יוני 2007 ב - 1:38 קישור ישיר

    זו קצת תגובת אוף טופיק אבל לא ידעתי איפה לפרסם את זה.

    קיבלתי עכשיו מידע שמריל סטריפ בארץ, ביחד עם במאי (שאני עוד לא הצלחתי לברר מה שמו) ונצפתה אוכלת בתל אביב.
    א
    שווה לבדוק את האמיתות של זה, אני לא שמעתי שהיא מתכוונת לבוא אבל חשבתי שכאן אפשר אולי לברר את העניין.

  7. ניר 12 יוני 2007 ב - 4:10 קישור ישיר

    נראה לי ששנה אחרי זכייתו של נו אקזיט, אפשר כבר לשפוט אם הוא היה ראוי יותר או פחות מאביבה אהובתי ואדמה משוגעת. לא נראה לי שמישהו יחלוק עלי כשאגיד שהוא לא התקרב לקרסוליהם (ולא שעליהם כל כך מתתי).

  8. רון 12 יוני 2007 ב - 9:33 קישור ישיר

    בואו נודה על האמת – יגאל בורשטיין במאי גדול כבר לא יהיה. יכול להיות שהוא תיאוריטקן קולנוע לא רע אבל במאי הוא לא.
    הבעיה מתחילה כשהקרן מחליטה להשקיע בסרטו כל כך הרבה כסף ציבורי היא במקביל חוסמת את דרכם של עשרות יוצרי קולנוע צעירים ואנונימיים שבעשירית מהסכום שקיבל בורשטיין (600 אלף דולר, להזכירכם) מתחייבים להפיק פיצ’ר באורך מלא. קרן רבינוביץ’ בעצם פוגעת בקולנוע הישראלי בכך שהיא מתעקשת לתמוך שוב ושוב באותם דינוזאורים קשישים וחוסמת את כניסתם למערכתל של יוצרים רעננים ומוכשרים אבל מה לעשות, לא חברים של חברי הוועדה התומכת.

  9. רון 12 יוני 2007 ב - 9:37 קישור ישיר

    סתם לדוגמה, יאיר הוכנר את סרטו הראשון “ילדים טובים” הפיק ב-500 דולר. ותאמינו לי שיש שם יותר איכות, כשרון, אומץ ומקוריות משיהיו בכל הסרטים המנומנמים של יגאל בורשטיין.
    600 אלף דולר – מישהו פה הולך לדפוק קופה לגמרי לא רעה, שלא יעבדו עליכם.

  10. ג'ף קוסטלו 12 יוני 2007 ב - 11:38 קישור ישיר

    אני חייב לשתף אתכם במקרה מוזר: אתמול נסעתי לרמת החייל, ובדרך, ליד קניון איילון ראיתי שלט חוצות של “הסודות”. בגלל קרבתו של האזור לבני ברק הכרזה הייתה שונה מעט – התמונות של נשות הסרט הושמטו ובמקומן הופיעו תמונות של גברברי הסרט. אלא מה… לצד תמונותיהם של אדיר מילר וגורי אלפי מככב לא אחר מאסי דיין (בלבוש תורני למהדרין, שנראה כאילו נלקח היישר מ”ההסדר” או “מדורת השבט”). בהתחלה חשבתי שהוא מופיע בתפקיד קטנטן בסרט, אבל עכשיו בדקתי את הנושא והוא לא מופיע ברשימות הקרדיטים. הפתרונים למי?

  11. VAN ERIK 12 יוני 2007 ב - 12:43 קישור ישיר

    לקוסטלו היקר זה לא אסי דיין תסתכל טוב ותגלה שזה פעיל ליכוד מוכר אחד ספי ריבלין

  12. דורון פישלר 12 יוני 2007 ב - 13:27 קישור ישיר

    אגב, זה לא עזר. שלטי החוצות של “הסודות” באזור בני ברק הושחתו, למרות שלא כללו נשים.

  13. אדם 12 יוני 2007 ב - 13:36 קישור ישיר

    לליאור ז
    היי אפשר לדעת איפה ראית אותה בדיוק ומתי זה היה ואם יש לך אולי פרטים ספיציפיים יותר אני אשמח

  14. Shai 12 יוני 2007 ב - 14:58 קישור ישיר

    I have a technical quetion.

    How do I hide a link behind a word or a sentence in this site?

  15. ליאור ז. 12 יוני 2007 ב - 18:36 קישור ישיר

    לפי מה שהבנתי, היא הייתה באדורה, מסעדה תל אביבית. קיבלתי את המידע מאחד העובדים במקום שדיווח שהוכנה לה ארוחה חגיגית לפי הזמנה.

    נשמע מוזר, כי לא ראיתי את זה מופץ בשום מקום וחשבתי אולי לכם יש ידע לגבי זה.

    יאיר, אתה מכיר משהו?

  16. אלטמן 12 יוני 2007 ב - 23:21 קישור ישיר

    יאיר,

    מה אתה אומר על פסטיבל חיפה?

  17. עדן 13 יוני 2007 ב - 9:26 קישור ישיר

    אני יודע שהעולם מורכב הרבה יותר, אבל תמיד כשכוחותיי סופגים מפלה פוליטית כמו עם ניצחונו המדכא של אהוד ברק היום, יש לי הרגשה שהאיש הרע בסרט ניצח, שאיכשהו כנגד כל החוקים של סרט אמריקאי הנבל יצא מנצח מהקרב האחרון עם הגיבור.
    זה היה הכי נורא בבחירות 96, אז הייתי רק בן 18 ופשוט לא הבנתי איך העולם לא מציית לחוקי הסרטים ואיך האיש הרע נתניהו הצליח לנצח.

  18. אדם 13 יוני 2007 ב - 10:16 קישור ישיר

    היי ליאור
    יש מצב שאתה מדבר איתי במייל?
    adamiko1@walla.co.il


השאירו תגובה