21 יוני 2007 | 14:43 ~ 29 תגובות | תגובות פייסבוק

זומבים במחסום ארז

כמה הפתעות מהסרטים שראיתי ביומיים האחרונים:
“Sicko” של מייקל מור נורא משעמם בשעה הראשונה, ודי סוחף בשעה השניה. לדעתי הסרט לא נקנה להפצה בארץ, חפשו אותו בגוגל-וידיאו, הוא מסתובב שם.
“מיסטר ברוקס” עם קווין קוסטנר, וויליאם הרט ודמי מור? מפתיע לטובה. ממש לא רע. נראה כמו משהו שקרטיס הנסון היה יכול לביים בשנות השמונים – כהמשך ל”מחלון חדר המיטות”. או שפול ורהובן היה יכול לעשות ממנו מותחן ממש קינקי ופרוע בתחילת שנות התשעים. אווירת שנות השמונים של הצוות והבמאי (האיש שכתב את התסריט ל”אני והחבר’ה”) חילחלה גם לדיאלוגים. “אתה יודע שאתה מזכיר את הילד ההוא עם האופניים באי.טי?”, שואל קוסטנר את דיין קוק.
“פלאנט טרור”. קודם כל, לא יכולתי שלא לחשוב על כל מי שראה את “גריינדהאוס” בגרסת הדאבל-פיצ’ר, כשהסרט של רודריגז ראשון וזה של טרנטינו שני. הסרט של רודריגז מכיל, בתור בדיחה לא רעה (ואכזרית), ספוילר מטורף לסרט של טרנטינו. הגיבורה מדליקה רדיו במכונית והקריין אומר “אנחנו מקדישים את השעה הזאת לזכרה של ג’אנגל ג’וליה, יהי זכרה ברוך”.
הסרט עצמו הוא, נו, סרט גריינדהאוס טיפוסי, וככזה גם די אחלה. סקס ואלימות, זומבים, איברים כרותים, פנים נמסות, הרס טוטאלי, פיצוצים. והופעת אורח חביבה של ברוס וויליס. מה קורה עם כל הרטרו הזה? חבל שאי אפשר להקרין אותו בקולנוע מרכז בתחנה המרכזית הישנה, או בדרייב אין. הסרט הזה קצת מלוכלך בכדי לראותו באולם קולנוע חדש.
ועכשיו, כששני הסרטים כבר בבתי הקולנוע, ואני לא שומע ש”חסין מוות” קורע את הקופות, אולי הגיע הזמן להכריז על ביטול הביטול של הקונספט ולפחות לכמה הצגות חצות או הצגות יומיות להחזיר את הסרט לגרסת ה”שניים בכרטיס אחד”? עכשיו כשראיתי את שניהם, בהחלט יש סיכוי ששני סרטים בינוניים, עם כמה טריילרים מעולים ביניהם, יצליחו להפוך לוויית דמים רציפה אחת די מהנה.

=========

“ארבעת המופלאים – עלייתו של גולש הכסף” מכר בארץ כ-11 אלף כרטיסים בארבעת הימים הראשונים לצאתו. “שימו גז” פלט אדי אגזוז על כ-4,000 רוכשי כרטיסים. “אושן 13” הגיע בעשרה הימים הראשונים בארץ כבר ל-61,000 כרטיסים. “שודדי הקריביים 3” עוד רגע חוצה את קו 200 הכרטיסים. והשבוע השודדים עקפו את “ספיידרמן 3” שנעצר בינתיים באיזור ה-180 אלף כרטיסים.

=========

אם לא הייתם כאן יומיים: חיזרו אחורה לדיון הסוער שהתחיל ב”הסודות” – טוב או רע? והמשיך ל”אורי קליין – טוב לקולנוע הישראלי, או רע לו?”. ולבסוף ל”יאיר רוה – מה הסיפור שלו?”. היה כאן אקשן, והיה לי קשה ליזום פוסט נוסף שיזיז את הפוסט הקודם מראש הדף. אז בקרו בו.
ואם צפיתם בינתיים בפרק האחרון של “הסופרנוס” ואתם מחפשים עם מי לדבר על זה, כאן עדיין נמשך הדיון בו. זה פוסט סגור שהכניסה אליו מותרת רק למי שראה את הפרק או שלא אכפת לו מספוילרים. מדברים שם על הכל, ספוילרים חופשי, והתגובות שלו לא מתפרסמות בתיבת התגובות. בעוד שלושה שבועות נמצא דרך להקפיץ אותו לראש הדף, אחרי שהפרק הזה ישודר גם בישראל.

======

ולכל המגיבים מאתמול, בייחוד לחברי האקדמיה מביניכם: מבין כל הסרטים שראיתם בהקרנות האקדמיה מה היו הסרטים הכי טובים?

=======

ז’אנג יימו: שוב הביתה, מתגעגעים אליך, סולחים על הכל. על החתום, אגודת צופים מאוכזבים מ”קללת פרח הזהב”, שחושבים שצ’ן קאיגה אחד זה מספיק. הנה הביקורת.

29 תגובות ל - “זומבים במחסום ארז”

  1. ליאור 21 יוני 2007 ב - 15:18 קישור ישיר

    אני ראיתי את “גריינדהאוס” בגרסת הדאבל פיצ’ר וממש לא שמתי לב לספוילר הזה. אני אפילו בקושי זוכר את הסצנה הנ”ל. אולי שמת לב לזה כי ראית קודם את הסרט של טרנטינו?

  2. אדמונית 21 יוני 2007 ב - 15:32 קישור ישיר

    ולשאלתך לגבי הסרטים הטובים :

    בחירה קשה השנה.. לפי דעתי:
    “ביקור התזמורת” מעל כולם
    “בופור” כמובן
    נהניתי גם מ”נודל” ומ”החוב”
    בסך הכל השנה יש לנו קולנע מרגש, יפייפה עשוי כהלכה ולעיתים מפתיע.

  3. אה.. 21 יוני 2007 ב - 16:30 קישור ישיר

    אבל יאיר, אם אתה בעצמך מסכים שזהו ספוילר (ואתה בדרך כלל לא מחשיב משהו שהוא פחות מ”אה כן, ובסוף הוא מגלה שהוא זה שרצח את אמא שלו” כספוילר, למה לפרסם אותו ככה בלי אזהרה?

    רוה לאה…: אה, וכשאני כותב שזה “ספוילר מטורף” זה מה זה?

  4. איתן 21 יוני 2007 ב - 17:40 קישור ישיר

    אכן, מסכים עם כל מילה בקשר לז’אנג יימו. ראיתי כמעט את כל סרטיו לפני “גיבור”, ואת רובם אהבתי (במיוחד את “הדרך הביתה”, הטוב והמרגש בסרטיו, לטעמי).

    תיאוריה אחת שהועלתה במגזין “סינמטק” בזמנו גרסה שהממשלה הסינית לא ראתה בעין יפה את ההצלחה של הטאיוונים, שנואי נפשם, תחת השם “נמר דרקון”, ולכן החליטו לעשות סרט דומה משלהם. הם בחרו בבכיר במאיהם, ומימנו לו את “גיבור”. ובעקבות ההצלחה, את “מחול הפגיונות”. ועכשיו עוד אחד. אבל באמצע עשה ז’אנג יימו סרט אחד קטן:

    http://www.imdb.com/title/tt0437447/

    אני מניח שהסרט הזה לא יופץ, אבל אולי פסטיבל ירושלים/חיפה יגאל אותו ?

  5. שמרית 21 יוני 2007 ב - 18:52 קישור ישיר

    בשביל מה אמרת ספוילר?????????? בשביל מה??????

  6. רז-ש 21 יוני 2007 ב - 19:13 קישור ישיר

    אני דווקא אהבתי את קללת פרח הזהב. הוא הרבה יותר טוב ממחול הפגיונות למשל (גיבור הוא עדיין הטוב בסדרה).
    אני לא מבין את הבכיינות שבמקום לשפוט את הסרט שהוא עשה- שופטים מה היה יכול הבמאי לעשות במקום. הוא לא רצה לעשות חלונות אדומים 2 הוא רצה לעשות גיבור 3. למה? ככה. זה מה שבא לו. עכשיו תשפטו את הסרט אם הוא טוב או לא ולא מה לכם בא שג’אן יימו יעשה במקום.
    חוץ מזה יש כאן דה-לגיטמציה סמויה לג’אנר אוריינטליסטי שבתרבות המזרחית נחשב לסוגה-עילית. (יש בסרט עוד הרבה רבדים שקהל מערבי לא בהכרח מבין, זה לא אומר שהם לא קיימים והסרט שטחי או משהו בסגנון. שמעתי הרצאה פעם על חג החרציות ועל הפרת האיזון שבו, זה דווקא מעניין. בכל מקרה זה לא מפריע להנאה הבסיסית מהסרט)
    הנקודה היא שמבקרים מערביים רואים את העלילה וחושבים במונחים של הנארטיב השקיספירי ואז הם חושבים שהם רואים משהו נדוש בסגנון סבון. זה לא נכון.

  7. האחד 21 יוני 2007 ב - 21:45 קישור ישיר

    בופור,
    בופור,
    בופור,
    בופור,
    אה, ו… בופור.

  8. רון 21 יוני 2007 ב - 21:47 קישור ישיר

    כמה רשמים מפסטיבל הקולנוע ההומו-לסבי השני.
    האולמות לא ממש מלאים, וזה חבל.
    ג’יי בראנן (החתיך מ”שורטבאס”) התגלה כבחור חמוד גם במציאות. נהלתי איתו שיחה מעניינת בפואייה, והוא מזמין את כולם להיכנס לעמוד שלו במיי-ספייס ולשמוע את השירים היפים שלו. אגב, במציאות הוא מרכיב משקפיים, והוא לבנבן מדי. הצעתי לו ללכת לים ולתפוס קצת צבע,, הוא צחק.
    נתקלתי גם בברוס לה ברוס שישב בגפו בקפטרייה אבל אליו לא ניגשתי כי לא אהבתי את “אימפריית הפטל” שלו. הוא גם נראה מוזר קצת. משקפיים כהים וזרועות מלאי קעקועים.
    ראיתי סרט גרמני די מעניים שנקרא “בזמן שאתה כאן”. מערכת יחסים בין נער ליווי חתיך לבין הומו זקן. משהו שעמוס גוטמן היה אוהב. אגב, במאי הסרט הזה בחור בשם סטפן היה אורח הפסטיבל והלך לאיבוד כשבמקום להגיע לסינמטק נהג המונית הביא אותו לסינמה סיטי. אגב, בפואייה נמכר המארז היפה שהוציאה האוזן השלישית ובו כל סרטיו של עמוס גוטמן, כולל הסרט התיעודי שרן קוצר עשה עליו.
    ראיתי גם סרט ארגנטינאי בינוני בשם “שנה ללא אהבה” על בחור חולה איידס שנופל לסצנת הסאדו-מאזו של בואנוס איירס, יש דבר כזה מסתבר.
    יאיר הוכנר עלה לבמה לפני כל הקרנה וממש התחנן להפיץ את דבר קיום הפסטיבל כי אחרת, רמזו לו, לא יהיה פסטיבל בשנה הבאה. יאיר הוכנר הוא מסוג האנשים שהופכים את החיים בתל אביב לשווים.
    אם יש עוד מישהו שהיה בפסטיבל הזה, אשמח לשמוע רשמים.

  9. האחד 21 יוני 2007 ב - 21:52 קישור ישיר

    ובקשר למשהו אחר,

    הנה התחזית שלי לזוכים השנה ב”אוסקר” בקטגורית המשחק:

    שחקן ראשי: דניאל דיי לואיס – יהיה דם.

    שחקנית ראשית: אנג’לינה ג’ולי – לב אמיץ.

    שחקן משנה: זאק אפרון – היירספריי.

    שחקנית משנה: מישל פייפר – היירספריי.

  10. סטיבי 22 יוני 2007 ב - 6:48 קישור ישיר

    כמה נחמד לקום בבוקר ולגלות שביאהו יש טריילר חדש לסרט הסימפסונים (תכף כאן!).

  11. עידן 22 יוני 2007 ב - 10:14 קישור ישיר

    יאיר, לא יכולתי שלא לשים לב שנעדרת מהקרנת המבקרים של שרק 3. עוד סרט חביב בסדרה שקצת מתחילה למחזר את עצמה. כל המוטיבים האהובים המוכרים עדיין כאן ויש גם טאץ’ פמיניסטי מרענן אבל לדעתי עוד סרט פשוט יסחוט את הלימון הזה קצת יותר מדי. רטטוי והסימפונס מחכים לכם!

  12. איתן 22 יוני 2007 ב - 11:11 קישור ישיר

    ישי קיצ’לס מתפוצץ היום ב”העיר” על “האנשים הטובים שמפיצים את סרטי UIP בארץ” על גניזת “Hot fuzz”, ורק בסוף ביקורת קצרצרה על “פלאנט טרור” הבנתי למה (הוא הרשה לעצמו). השורה האחרונה אומרת : “דרך אגב, זה היה המדור האחרון שלי”. ככה נפרדים, ישי ? בהתחלה, כשהחלפת את יאיר ב”העיר”, לא אהבתי את סגנון כתיבתך (ועד היום יש בו משהו חצוף מדי לטעמי), אבל במשך הזמן מצאתי שיש לנו טעם דומה והבנה דומה של סרטים ברוב המקרים (לדוגמא: אתה הראשון מבין המבקרים שקראתי שלא נשפך מ”לחזור”, וממש כמוני, חשבת שזהו סרט טוב, אבל אלמודובר עשה כבר טובים ממנו). חבל לי לאבד אותך.

    אז מה, ישי, אולי בלוג ?

  13. איתן 22 יוני 2007 ב - 11:28 קישור ישיר

    אכן, סטיבי, משעשעים הסימפסונים. ואני אוסיף משהו משלי: פול תומס אנדרסון

    http://www.worstpreviews.com/trailer.php?id=524&item=0

    ואם תרשי לי: שש ארבעים ושמונה בבוקר יום שישי ?!

  14. דני 22 יוני 2007 ב - 13:05 קישור ישיר

    אני קצת חושש מהיירספריי בגלל שהבמאי של הסרט מעולם לא ביים סרט טוב אז למה שדווקא עכשיו ישחק לו המזל?

    נראה לי שיהיה עוד מקרה “בובי”, סרט עם הרבה כוכבים שלא ברור למה הסכימו להשתתף, והסרט עצמו פשוט לא יהיה טוב.

  15. סטיבי 22 יוני 2007 ב - 15:41 קישור ישיר

    ויש גם נואה באומבך.

    ארשה, ארשה. ככה זה כשצריך להיות באוניברסיטה לפני 8:00 וקמים ישר למחשב 🙂 אגב, חזרתי לפני רבע שעה בערך. אותה שעת התחלה גם ביום שישי הבא (וזה עוד אחרי אירועי ‘לילה לבן’…) ובזה שאחריו (טוב, אז זה 9). שביתה זה כיף.

  16. עדן 22 יוני 2007 ב - 16:24 קישור ישיר

    מסתבר שהטעם שלי די צפוי, מכל סרטי האקדמיה שראיתי עד עכשיו אפשר להגיד ששלושה עומדים מעל כולם: “מדוזות” במקום השלישי ו”ביקור התזמורת” ו”בופור” נאבקים על המקום הראשון.

  17. הארטלי 22 יוני 2007 ב - 17:12 קישור ישיר

    ראיתי שוב את מדוזות. בעיני הוא שירה קולנועית. אהבתי את הסיפורים המעבירים ברובם ניכור ודמויות פגיעות וחסרות עמוד שידרה הנסחפות אל החוף כמו מדוזות. אהבתי את הצילום ה”צרפתי”, את שרה אדלר השברירית והנוגעת ללב (אגב, נושפת בעורפה של רונית אלקבץ). את התסריט הפיוטי, החכם והמורכב הנע בין הריאליסטי לפנטסטי.
    סיפור הסרט קצת מרגיש אוטוביוגרפי-דמיוני. נו, מי לא מכיר את סיפורם של שירה ואביב גפן, ילדים המשוועים לחום הוריהם העסוקים בעצמם (אגב, שירו של אביב המעלה את הסוגיה מתנגן ברדיו בסצנת המונית).
    הבימוי בסרט מדויק ועמוס חוכמות וויזואליות קטנות ומעוררות התפעמות. כמה כישרון בסרט אחד – מגיע להם שאפו והם קיבלו אותו בקאן.
    זהו הסרט הטוב ביותר של השנה. כן, מדוזות הרבה יותר טוב מ’בופור’ ומ’ביקור התזמורת’ גם יחד. להבדיל מהמצוינות שלהם,
    מדוזות הוא פשוט – piece of masterpiece.

  18. רון גולדמן 22 יוני 2007 ב - 17:47 קישור ישיר

    האקדמיה השנה מפוצצת בסרטים טובים כולם מדברים על ביקור התזמרת והבופור. מה עם “החוב”? ראיתי ונדהמתי. סרט השנה לפי דעתי. משחק כזה עוד לא היה פה. אנשים לא נשמו בהקרנה מרוב מתח

  19. שני 22 יוני 2007 ב - 17:59 קישור ישיר

    רון גולדמן יקיר,
    ראיתי את החוב ונראה לי שראינו סרטים שונים.
    מתח? גילה אלמגור מהלכת עם סכין זה מתח?
    משחק כזה עוד לא הי פה? המשחק בסרט שיטחי ופשטני.
    הסרט הוא לא יותר מנחמד, ממש לא רע, אבל גם ממש לא מהסרטים הטובים של השנה. הוא מצולם יפה, משוחק בסדר והתסריט שלו ממש בינוני וצפוי. אין בסרט הרבה מעבר לרעיון נחמד. אם הוא נכנס לחמישיה אני נקניקייה.

  20. דן ברזל 22 יוני 2007 ב - 20:26 קישור ישיר

    ואני מצטרף לתומכים ב”החוב” – סרט חזק ומצוין המציין עוד שלב בהתבגרות המבורכת של הקולנוע הישראלי, הן מבחינת העיסוק המורכב בנושאים כמו השואה ודמותנו כמדינה עצמאית, והן מבחינת היכולת לשזור את הנושאים הכבדים האלו במסגרת עלילתית “אמריקאית” ומותחת.

    וכן, המשחק מצוין.
    אני מאוד סקרן לראות איך הסרט הזה יתקבל לכשיופץ.

  21. אלטמן 22 יוני 2007 ב - 21:13 קישור ישיר

    למרות שיש לי כבר דעה מגובשת על הסרטים הטובים של השנה אני עוד לא אחשוף אותה כי לא ראיתי את כולם (חסרים לי שניים). כשאראה אותם מבטיח לכתוב.

    נ.ב
    להארטלי, השאלה הופנתה לחברי אקדמיה כדי לקבל תחושה אמיתי ולא מיועדת ליחצנים. זה מביך.

    רוה לאלטמן: יש כמה משתתפים קבועים באתר שאני יודע מה שמותיהם האמיתיים מאחורי הניק, בין אם בגלל שהם משאירים כתובת מייל אמיתית או כי הם הציגו את עצמם בפניי באימייל פרטי. אני יודע מי זה הארטלי, גם אם לא מכירו באופן אישי, הוא קולנוען, חבר אקדמיה, וככל שאני זוכר את הרולר של “מדוזות” גם לא קשור לסרט, והוא אינו יחצן.

  22. הדי 22 יוני 2007 ב - 22:12 קישור ישיר

    אה… נו, בכל זאת.. יש כללים לאיך שמים ספוילר.
    העין האנושית נוטה לקרוא יותר ממילה אחת ברצף של המשפט. אם שמים ספוילר מקובל להפריד, להזהיר מראש ורק אז לפנות לפירוט עצמו.

    להגיד “תשמע ספוילר מטורף, הרוצח הוא הנכה” – כמה מסוגלים באמת להפסיק באמצע? כמה ידעו באיזה שלב של המשפט הם היו אמורים להפסיק.

    (אגב, השמועה מספרת שקיצ’לס עוזב לא רק את העיר אלא גם את המדינה, ככה שההפסד הוא כפול, כי זה אומר שגם הפוריטנים הצעירים – לא עוד, לפחות לא בעירנו. לפחות השאירו אחריהם אלבום).

  23. הארטלי 23 יוני 2007 ב - 0:00 קישור ישיר

    לאלטמן הקטן.

    א – מי בכלל ענה על שאלה?
    ב – אני לא יחצן, ממש לא. סתם חבר אקדמיה, שמאוד מעריך את ‘מדוזות’, שמצביע עליו ולו.
    כל כך קשה לך לקרוא ביקורת מפרגנת מבלי לחשוד שמדובר ביחצנות? ראיתי, נהניתי, רצתי לספר לחברה. אם תעקוב אחרי הטוקבקים שלי פה (ויש היסטוריה), תבין שאני רחוק שנות אור מיחצנות. אגב, את מה שכתבתי פה על מדוזות – המדהים ושוב המדהים, אמרתי בהתרגשות רבה לאתגר קרת ושירה גפן לאחר ההקרנה (אותם, אגב, אני לא מכיר אישית).
    אני בכלל חושב (לפי השמועות וכיוון הרוח) שבסופו של עניין ‘ביקור התזמורת’ יזכה בסרט השנה באקדמיה. למרות זאת, הבחירה הנלהבת שלי היא ב’מדוזות’. כנראה שאני בכלל יחצן של רצון טוב. אבל מה שבטוח, אלטמן, שאחד משני סרטי האקדמיה שעדיין לא ראית הוא ‘מדוזות’, אחרת פשוט לא היית מגיב בטרוניה.

    נ.ב.
    יאיר, רק לידע כללי, אתה מעדיף קטשופ או חרדל? 🙂

  24. אלטמן 23 יוני 2007 ב - 1:17 קישור ישיר

    להארטלי היחצן,
    דווקא ראיתי את “מדוזות” ולא אהבתי. סרט לא רע אבל בהחלט לא יוצא מהכלל.

  25. עדן 23 יוני 2007 ב - 10:58 קישור ישיר

    לגבי “החוב” אני נקרע בין מחיאות הכפיים על כך שנעשה ניסיון לעשות כאן משהו אחר מדרמה משפחתית ועל ההעזה בלספר סיפור כל כך ז’אנרי לבין ההכרה שזה לא היה מספיק טוב. היו רגעים מעטים של מתח והמשחק היה ברובו לא מוצלח.
    אבל הלוואי והסרט יפתח פתח לסרטי מתח רבים אחרים.

  26. יואב 24 יוני 2007 ב - 15:31 קישור ישיר

    ראיתי את ההקרנה של החוב במוזיאון ביום שישי, ממש חבל לי על כל מי שהלך לראות סרט אחר, פשוט סרט מצוין. זה מדהים לראות איך יש גם בסרטים את תרבות העדר, אנשים הולכים לסרטים שאחרים אומרים להם שהם טובים, ואפילו מתפתח ויכוח על הסרטים בלי שראיתם את כולם, בתחושה, יהיו הרבה הפתעות. המועמדים שלי: בופור, החוב, ביקור התזמורת, נודל ולצערי מדוזות.

  27. יוני 24 יוני 2007 ב - 16:20 קישור ישיר

    ליואב,
    אפרופו תרבות העדר ובחירת הסרטים לפני שרואים את כולם:

    מסתבר שגם לך יש רשימה של סרטים מועמדים עוד לפני שתמו ההקרנות.
    הפוסל במומו פוסל?

  28. יואב 24 יוני 2007 ב - 17:20 קישור ישיר

    ליוני,
    קודם כל הצדק עמך, שים לב שהמקום החמישי אצלי עדיין פתוח, מדוזות שם רק כממלא מקום.
    כמה מעניין יהיה אם להבדיל משנים קודמות ילכו הפרסים למספר סרטים ולא רק לסרט אחד שאנשים מצטטים טוקבקים על גבי טוקבקים לגביו, אלא באמת ישפטו סרטים לפי איכותם. כמה מעניינת היא התחרות בין החוב לבופור, בין ביקור התזמורת לנודל, כמה שחקנים טובים נותנים הופעות מרשימות (איתי טיראן ונטע גרטי ב”החוב”, ששון גבאי בתזמורת ואפילו שרה אדלר במדוזות השנוא. די לעדר!!!

  29. רונית 24 יוני 2007 ב - 18:04 קישור ישיר

    מדוזות שנוא? ‘מדוזות’ קסום ומקסים. על איזה עדר אתה מדבר? אנשים בוחרים את מה שהם אוהבים. ואגב מדי שבוע משתנים הפייבוריטים. בהתחלה ה’ בופור’ היה זוכה בטוח ועכשיו יש “מלחמה” בין ‘ביקור התזמורת’ ל’מדוזות’ וה’בופור’. גם ‘חופשת קיץ’ ראוי לחמישיה, וכמובן ‘נודל’.


השאירו תגובה