22 ספטמבר 2011 | 20:09 ~ 16 תגובות | תגובות פייסבוק

פרסי אופיר 2011: לייב בלוג

 

20:10: טקס פרסי אופיר תכף מתחיל בחיפה. אני בבית על הספה בסלון, ובאולם קריגר פרוסים נציגי “סינמסקופ” שידווחו כאן בשידור חי מי זוכה במה ומי עושה מה. אז הישארו איתנו ורפרשו, כי תכף יתחילו ליפול עלינו פרסים.

 

השנה היה לא פשוט למצוא אנשים שיסמסו לי מהטקס. הקבועים שלי לא הטריחו את עצמם לחיפה, אז הייתי צריך למצוא אנשים שנוסעים. וכך, הגעתי השנה לכך ששלושה מועמדים לפרסי אופיר עוזרים לי בדיווחים הערב. אם הם פתאום יעלמו מהקו זה אומר שהם זכו, אני מניח.

 

20:20: בינתיים, הקוקטייל עדיין בעיצומו. וחלק מהמדווחים מעדכנים שהם עדיין בהסעה שיצאה מתל אביב לחיפה, והגיעו רק עכשיו אחרי שפע פקקים בכביש החוף.

 

20:24: האורות בלובי של אולם קריגר כבים, כדי לבשר לקהל להיכנס לאולם.

 

20:48: הטקס מתחיל. מוני מושונוב, מנחה הערב, על הבמה:

 

 

20:59, הפרס הראשון של הערב מחולק.

 

תסריט: יוסף סידר, “הערת שוליים”

 

יוסף סידר זוכה בפרס הראשון של הערב, על התסריט של “הערת שוליים”

 

21:03:

שחקן משנה: ליאור אשכנזי, “הערת שוליים”.

 

ליאור אשכנזי לא הגיע לטקס. משה אדרי לקח את הפרס במקומו.

 

שחקנית משנה: ריימונד אמסלם, “אחותי היפה”.

 

21:10: חגית יאסו שרה בערבית שיר מתוך “אחותי היפה”.

 

עיצוב אמנותי: ערד שאואט, “הערת שוליים”.

 

עיצוב פסקול: תולי חן, אלכס קלוד, ישראל דוד, “הערת שוליים”.

 

אלכס קלוד (מימין) ותולי חן מקבלים את פרס על ההקלטה ועיצוב הפסקול של “הערת שוליים”

 

עיצוב תלבושות: רונה דורון, “הרקיע החמישי”.

 

רגע רגע, זה פרס אופיר שישי לרונה דורון! מתקרבת לשיא של עינת גלזר-זרחין ואסי דיין.

 

איפור: אתי בן נון, אלינור גיגי, “כלבת”

 

21:25: אלברט אילוז מגיש לעורך ציון אברהמיאן פרס מיוחד על עבודתו.

 

מוזיקה: אבי בללי, “בוקר טוב, אדון פידלמן”.

 

זה פרס האופיר השלישי של בללי (שזכה גם על “מוכרחים להיות שמח” של ג’ולי שלז), וזו שנה שניה ברציפות שהוא זוכה בפרס. בשנה שעברה הוא זכה על הפסקול ל”המדריך למהפכה” של דורון צברי ואורי ענבר.

 

יש לי תחושה שזה הולך להיות הפרס האחרון ל”פידלמן” הערב. אבל כל הכבוד לחברי האקדמיה שנתנו כאן את הפרס לבללי על עבודתו המשובחת ה”פידלמן” ולא על “אחותי היפה”.

 

צילום: ירון שרף, “הערת שוליים”

 

זה פרס אופיר שני לשרף, שזכה גם על “שבעה”. את שני הסרטים הוא צילם בסינמסקופ.

 

21:45.

 

עריכה: עינת גלזר-זרחין, “הערת שוליים”.

 

זה נדמה לי או שגלזר-זרחין זכתה ביותר פרסי אופיר מכל אדם אחר בארץ? תכף אשב לספור. אוקיי: זה הפרס השביעי שלה! היא עכשיו בתיקו עם מי שהיה מחזיק השיא, אסי דיין (לא כולל פרס למפעל חיים). זו הפעם השניה שהיא זוכה על סרט של יוסף סידר (“מדורת השבט” קדם לו).

 

סרט תיעודי: “הדירה”, ארנון גולדפינגר.

 

ארנון גולדפינגר זוכה על “הדירה”

 

בינתיים, אחרי 11 פרסים, התחזית שלי כמעט מושלמת (טעיתי בשחקנית משנה).

 

22:10: פרס מפעל חיים לאיז’ו שני.

 

איז’ו שני, המפיק של “גבעת חלפון אינה עונה” ובעלה של נורית שני, מקבל פרס מפעל חיים

 

הפינאלה לפנינו: שחקן, שחקנית, במאי, סרט.

 

22:25: נאום הפרידה של מרק רוזנבאום מהאקדמיה.

 

 

שחקנית: אוולין הגואל, “אחותי היפה”.

 

שחקן: שלמה בראבא, “הערת שוליים”

 

 

בדיוק לפני עשר שנים, ב-2001, זכה מוני מושונוב בפרס אופיר על “חתונה מאוחרת”. וליאור אשכנזי על שחקן משנה בתור בנו. ועכשיו: בראבא זוכה בפרס אופיר, וליאור אשכנזי בתור בנו. ומוני מושונוב מנחה.

 

הזכייה של בראבא בפרס משמחת אותי באופן אישי בכל כך הרבה רבדים. אין לי מושג איך להתחיל ולתאר כמה אני אוהב את האיש הזה.

 

במאי: יוסף סידר, “הערת שוליים”.

 

זהו פרס האופיר החמישי שסידר זוכה בו. הוא זכה באחד על “ההסדר” (תסריט), שניים על “מדורת השבט” (תסריט ובימוי) ועכשיו עוד שניים על “הערת שוליים”.

 

23:00: מעדכנים אותי בסמ”ס – “חפירות של לימור לבנת”. תהרגו אותי אם אני מבין למה לימור לבנת צריכה להופיע בטקס פרסי אופיר.

 

סרט: “הערת שוליים”.

 

סיכום הפרסים: “הערת שוליים” – 9. “אחותי היפה” – 2. “בוקר טוב, אדון פידלמן” – 1. “ברקיע החמישי” – 1.

 

ומחזית הספה בבית: המועמדים קרסו ולא הצליחו לדווח, למרבה המזל היו לי גיבויים. המון תודה לרועי ורנר, הבמאי של “2 בלילה”, על הצילומים שהעביר ועל הדיווחים, ולשאר נציגות “סינמסקופ” בחיפה.

 

תם הטקס. עכשיו צריך לשבת לראות את השידור הטלוויזיוני, לראות אם היו רגעים יפים או בדיחות מוצלחות.

נושאים: בשוטף

16 תגובות ל - “פרסי אופיר 2011: לייב בלוג”

  1. שאול דישי 22 ספטמבר 2011 ב - 20:18 קישור ישיר

    גם אני על הכורסא בסלון, לא קל (ואפילו כבר בלתי-אפשרי) להסתופף בהיכלי הדיקטטורה השלטת והממאנת להבין “שבלי דמוקרטיה – אין מוטיבציה ויש רק סטגנציה.”

    בהצלחה יאיר, השחר עוד יאיר!

    “דמוקרטיה באקדמיה בסוף (ובקרוב מאוד) תהיה!”

  2. (יובל) 22 ספטמבר 2011 ב - 21:45 קישור ישיר

    למי שרוצה להבין מדוע הפרס לשאואט הוא מהמוצדקים שבפרסים שניתנו הערב:

    http://www.xnet.co.il/design/articles/0,14563,L-3084132,00.html

  3. mook 22 ספטמבר 2011 ב - 21:47 קישור ישיר

    השביעי של גלזר, הפרס המוצדק בתולדות האופיר.

  4. גיל 22 ספטמבר 2011 ב - 21:48 קישור ישיר

    איפה אפשר לשמוע משהו מהפסקול של פידלמן?

  5. X MAN 22 ספטמבר 2011 ב - 21:51 קישור ישיר

    מתוך ויקי
    אביבה אהובתי
    איזה מקום נפלא
    מדורת השבט
    כנפיים שבורות
    החברים של יאנה
    מסוכנת

    לא ברור למה על מסוכנת…?

  6. אבי 22 ספטמבר 2011 ב - 21:53 קישור ישיר

    כמעט בכל פעם מחדש חברי האקדמיה בוחרים בתבונה ובטוב טעם. כך זה בדרך כלל כשהרוב בוחר.

  7. עודד 22 ספטמבר 2011 ב - 21:53 קישור ישיר

    מזל טוב לירון. כל כך מגיע לך

  8. לימור 22 ספטמבר 2011 ב - 23:07 קישור ישיר

    הבה ואסביר לך למה לימור לבנת צריכה להופיע – כי היא הנציגה הנבחרת של המממנים הראשיים של התהליך המתקרא “קולנוע ישראלי”. מכיוון שהקולנוע הישראלי בהיבט ההפקה מנוון לחלוטין ומקורות המימון מגיעים, רובם ככולם, מכיס משלם המיסים הרי שהמינימום הוא לתת לנציג המפיקים (באמת) לומר משהו.

  9. מהפכה 22 ספטמבר 2011 ב - 23:20 קישור ישיר

    הזכיות של גלזר זרחין מעידות על האקדמיה יותר מאשר עליה. היא עורכת יעילה מאוד, שמרנית מאוד ולא ממש עם שאר רוח. חיבים להגיד שקשה מאוד לראות עריכה (הרי אם החומרים טובים העריכה תתקבל בסיפוק בעוד שדווקא בסרטים עם חומרים לא טובים העורך יכול לתת עבודה מדהימה בלי שאיש שם לה), אבל האם באמת אין אף אחד אחר שראוי לפרס הזה ברגע שהיא מועמדת? מה אתה אומר, דישי?

    ================

    רוה למהםכה: וואו. אני ממש לא מסכים.

  10. שאול דישי 22 ספטמבר 2011 ב - 23:28 קישור ישיר

    אני אומר שעם הצבעה חשאית הוגנת של א/נשים אי-אפשר לגמרי (כמעט) להתווכח. בעריכה עדיין אפשר “לסמוך” על המצביעים – למרות שבדרך כלל יש “סחף” לסרט אחד או שניים שבסוף “קוטפים” הרבה תשומת-לב ופרסים.
    הבעיה מתחילה באזור האיפור, עיצוב פס-הקול והתלבושות – שם יש אפשרות שהמצביעים נסחפים במערבולת בתוך עצמם – מה עוד שחלק מהמועמדים מתחרים עם “עצמם”.

    ולסיכום אומר: שההצבעה היא דמוקרטית, אני מאמין בה, והלוואי שהליקויים האמיתיים באקדמיה – במאקרו שלה – כבר יתוקנו ויסולקו מן ההתנהלות הקיימת. ואז גם יהיה אפשר להיתפנות ולתקן גם ניואנסים בתחום המיקרו של תקנון הפרסים.

    כרגע אנחנו עדיין עמלים על פירוקה של הסטגנציה והשבתה של הדמוקרטיה שנכחדה, ממש.

  11. ליאור 23 ספטמבר 2011 ב - 0:44 קישור ישיר

    האמת שיעמום..לא נמאס לכם לפנטז על הוליווד ולחלום על אוסקר?
    כול האושר הזה של אלו שזוכים…כאילו נתנו סוכרייה לילד בן חמש..ויפה שרוב המצביעים בפרס ספיר לא גומרים את החודש בעצם..
    לא מצחיק?

  12. ניר 23 ספטמבר 2011 ב - 1:24 קישור ישיר

    צריך לקרוא פעמיים תתגובה המדשדישית שלעיל ולהחזיק חזק תכסא כדי לא ליפול מרוב צחוק. אח”כ אפשר יהיה להתפנות ולתקן הוא מזהיר ברצינות. הוא יתפנה ויתקן. ממש כך מזהיר האפנדי הזה שהתחבר מטעם עצמו לכיכר תחריר בזעקות שבר על דמוקרטיה. לא חו”ח דמוקרטיה שהוא מבין את מהותה רק סתם כזו שבאה לו מפי השמועה שכדאי שתהיה. אז בקשה קטנה קטנה למדשדש בע”מ. תעשה טובה ואל תתפנה.

  13. לביא 23 ספטמבר 2011 ב - 9:37 קישור ישיר

    התפרסמה תוכניית פסטיבל חיפה, והיא מאוד מאכזבת. לא מתקרב לפסטיבל הקודם שהיה עמוס בלהיטי פסטיבלים: כמעט כל זוכי קאן (ג’ורי פרייד, הבמאי, השחקן, התסריט, שני זוכי מצלמת הזהב),ברלין(דב הזהב, השחקן),סאנדנס(ממלכת החיות) וגם להיטים אחרים כמו אמא ולורדס(וונציה 2009). לא ציפיתי לראות בחיפה את זוכי וונציה 2011, אותם נראה בירושלים, אבל ללא ספק אפשר היה להביא יותר קאן, יותר ברלין, יותר סאנדנס ויותר וונציה2010(למשל המערבון ההוא עם מישל וויליאמס).

  14. Avi 23 ספטמבר 2011 ב - 16:52 קישור ישיר

    מקור המילה דישי היא בדיש – ברירת הבור מן המוץ. הפעולה נעשית בלחץ ובכוח בשדות הניר. כך נשאר ונשמר הבור למאכל אדם, והמוץ נמסר למאכל בהמות. 

  15. גל נעים 23 ספטמבר 2011 ב - 17:19 קישור ישיר

    היי,
    קוראים לי גל ואני סטודנט לקולנוע.
    אני מבקש עזרה לשנות משהו שממש מפריע לי ואני גם אשמח לדעת מה אתה/את/אתם/אתן חושב/ים…
    אני חולה סרטים וגם אוהב טקסי פרסים אבל אני סובל כל שנה כשיש טקס פרסי אופיר בישראל ואני לא מכיר אף סרט או במקרה הטוב אני מכיר 2-3. למה? אני רוצה להיות מעורב! אני רוצה
    שתהיה לי דעה! אני רוצה להבין על מה מדברים…
    המועמדים מוכרזים מדי שנה ואני לא יכול לראות אף אחד מהם 🙁
    אני גר בשדרות ויש כאן סינמטק נפלא שעושה כל מאמץ בכל שנה להביא את המועמדים להקרנות מיוחדות אבל זה לא תמיד מצליח.
    אני רוצה לשנות את חוקי חלוקת פרסי אופיר כך שסרט שלא הוקרן באופן מסחרי לא יוכל להיות מועמד. תנו לנו לראות את הקולנוע שלנו! אני רוצה שיהיה לי אכפת!
    עזרו לי בבקשה לעשות שינוי.
    תודה,
    גל.

  16. שאול דישי 23 ספטמבר 2011 ב - 18:09 קישור ישיר

    גל, נעים מאוד.

    כמרצה לקולנוע בבתי-ספר לקולנוע במשך שנים רבות, עלי לומר לך – שכסטודנט, אתה נוקט בהיתממות מגושמת מעט.

    אני מבין שאתה אוהב קולנוע, אוהב טקסים וחובב “פרסים” לפי דבריך, אבל לטענתך אין שחר והיא אף נשענת על בסיס עובדתי רעוע ופגום מבחינת הטיעון – ככל שמדובר לפחות בטקס של אתמול ותוצאותיו.

    כל שלושת הסרטים שעוטרו אתמול (בצורה דמוקרטית, דווקא!) ב-13 מתוך 15 הפרסים – כבר הוקרנו ו/או עדיין מוקרנים בבתי הקולנוע: – “הערת שוליים” אף הוקרן בבכורה ישראלית בפסטיבל קולנוע דרום בסמוך לעיר מגוריך, “בוקר טוב אדון פידלמן”, “אחותי היפה” ו”כלבת”.

    טענתך תופסת לגבי “הרקיע החמישי” בלבד שזכה בפרס התלבושות, ולסרט התיעודי “הדירה” בלבד (שהשתתף ואף זכה בפרס הראשון בתחרות התיעודית בפסטיבל ירושלים האחרון).

    כלומר: אם אתה חובב קולנוע, חובב טקסים וחובב פרסים – יכול היית להינות אתמול, ואפילו להסיק מסקנה חכמה: שסרטים טובים מגיעים יותר מהר למסך/ים וגם יש להם תכונה מובנית (Built in) לזכות בפרסים.

    לגבי הסרטים שלא זכו בפרסים או עדיין לא הוקרנו מסחרית – כנראה שתכונותיהם לא היו מזכות אותם בפרסים גם לו הם היו כבר מוקרנים, או אפילו: יש סיכוי גבוה (וגרוע!) שהם לא יימצאו מסך מסחרי להקרנה מסחרית-נרחבת בעתיד של החודשים הקרובים (או אף יותר מכך).

    הרבה א/נשים רוצים לשנות כל מיני דברים באקדמיה, וקבוצתנו (“המוחים והמוחות”)היא הראשונה לברך על כך.
    מבחינתנו, כל דבר ראוי לדיון!!! – אבל הבעיה כרגע שאין כרגע דמוקרטיה באקדמיה ורק ההנהלה מחליטה או לא מחליטה על שינויים, תיקונים ו/או שיפורים.

    מקווה שהבנת, ונשמח באם תמשיך לשאוף לשינויים לטובה בקוֹל אתר ואירגון של חברות וחברים.

    אתה גם מוזמן להציץ ו/או להצטרף לקבוצה התוססת של שוחרי השינויים לטובה בפייסבוק:
    http://www.facebook.com/#!/groups/263569310340394/


השאירו תגובה