מה קורה כאן?
לא חלפו שלושה ימים מאז שבישרתי בשמחה שמיליון יוניק יוזרים שצפו את אתרי במהלך 2007, והבוקר מאותת לי מונה הכניסות שלי שנחצה עוד רף: 4168 משתמשים נכנסו לאתר אתמול (שישי), היום החזק ביותר באתר מאז השקתו (השבוע נחגוג שנתיים להשקה, אני כבר יומיים מנפח בלונים, הישארו בסביבה), והפעם הראשונה שנחצה סף ה-4000 (השיא הקודם היה באיזור ה-3,700, הממוצע היומי עומד על 3,400). אז שוב: תודה לכולם, ברכות למי שגילה את האתר השבוע. מקווה שתמשיכו לבוא.
ולשאר כותרות היום:
– בבאפטא (האקדמיה הבריטית) פרסמו את הרשימה המורחבת של המועמדים, 15 בכל קטגורייה, ממנה יבחרו מצביעי הבאפטא את חמשת המועמדים הסופיים. "כפרה" מוביל.
– ג'ונתן רוזנבאום, המבקר האמריקאי החביב עליי כרגע, יוצא לפנסיה מהעיתון שלו, "שיקגו רידר", ב-27 בפברואר. הוא יהיה בן 65 בתאריך הזה. הלוואי שיפתח בלוג.
– ואותו ג'ונתן רוזנבאום מפרסם כעת את רשימת סרטי השנה (האחרונה?) שלו, שמכילה – כפי שאפשר לצפות – בעיקר סרטים שאיש חוץ ממנו לא ראה. אבל בזכותו בהחלט אלך לחפש כמה מהם (אם כי, אני שב ואומר, אני מחבב את רוזנבאום כמבקר, את האופן בו הוא כותב ואיך הוא מנמק, ואת הזיג-זג בין שכלתנות קרה ורגשנות חמה, אבל אני פחות משמש בו כמדריך לצפייה. הוא, למשל, אהב מאטוד את "לבבות" של אלן רנה, ואני לא הבנתי מה הסרט הזה רוצה מחיי).
– ה"ניו יורק פרס" מאבחן בשער גיליונו האחרון: זו היתה השנה של האחים. האחים כהן, האחים אפלק, האחים פארלי, האחים ווילסון. או כמו שהם כותבים בשער: "כל העולם ואחיו עשה השנה סרט". (via GreenCine)
– ועוד ב"ניו יורק פרס": ארמונד ווייט, המבקר הכי זועם באמריקה, מסכם את 2007 ברשימה מקורית רשימת ה"יותר טובים" בה הוא בוחר סרטים שהיו יותר טובים מהסרטים שאחרים חושבים שהיו טובים. וכך, שימו לב, הוא אומר ש"הבועה" של איתן פוקס הוא טוב יותר מ"ג'ונו" הכה-מדובר (וכנראה גם תכף מועמד לאוסקר) של ג'ייסון רייטמן.
– ועוד ויה גרין-סין: "די.וי.די ביוור" עורך משאל מבקרים לגבי מארזי הדי.וי.די הכי טובים של 2007. "פורד בפוקס" בראש. הדי.וי.די הכי טוב בהיי-דפינשן: הסדרה "עולם מופלא". ואחרי: "בלייד ראנר, הגרסה הסופית", "2001: אודיסיאה בחלל", "מפגשים מהסוג השלישי" ו"החותם השביעי". הקומנטרי הכי טוב של במאי: אלחנדרו חודורובסקי במארז הסרטים שלו. התוספות הכי טובות: "אינלנד אמפייר".
ובצד השני של הקולנוע:
Slashfilm עם שלוש כותרות מסקרנות: האם יהיו שלושה ספוקים ב"מסע בין כוכבים" של ג'יי.ג'יי אברמס? האם תהיה מפלצת ב"קלוברפילד" (ועוד שלל פרטי טריוויה על הסרט, כמו סוג המצלמות בהן השתמשו בכל אחד מחלקיו של הסרט)? ומי היא נערת בונד החדשה?
נחמד לראות את"Charlie Wilsons War" חזק ברשימה של הבפטא אני מקווה שהוא יקבל גם מועמדויות. וגם אני מקווה שהוא יהיה חזק באוסקר! פשוט סרט נהדר שלא קיבל את היחס המגיע לו!
סיכום השנה (וחודשיים) שלי קצת חורג ממסגרת הזמן המקובלת, אבל בהחלט מייצג מבחינתי.
http://my.area.co.il/view.php?siteid=38980&jet=page&menuid=1054709
אוף טופיק- אני בעד once.
פשוט סרט שנותן טעם לחיים. הוא כל כך יפה בדרך שבה אפיזודה אחת מתוך חיים שלמים משנה את המסלול של שני אנשים. האנקדוטות הקטנות של הדמויות, המחוות האנושיות, הכמיהה. פשוט סרט שעושה חשק לעוד.
רק תיקון
אני מאמין שהתכוונת למיליון כניסות של אותם 4000 יוניקים ולא מיליון יוניקים שונים…
שיעור קצר בהיסטוריה : ב-1919 הקימו 4 מהדמויות המפורסמות ביותר בהוליווד של אז את אולפן "יונייטד ארטיסט", בכדי לשחרר את השחקנים והבמאים מהחוזים הדרקוניים עליהם הם היו חתומים מול האולפנים הגדולים. האולפן החזיק מעמד עד שנות ה-80 (נדמה לי שמייקל צ'ימינו הפיל אותו), והוחייה ע"י טום קרוז ופולה ווגנר לפני קצת יותר משנה. והנה, האולפן שוב עושה את מה שהוקם לעשות : להיות אופוזיציה לוחמת לאולפנים הגדולים, ולתת לאמנים תנאים ידידותיים.
"יונייטד ארטיסטס" הוא האולפן הראשון שחותם הסכם עם התסריטאים השובתים. (ויה ניקי פינק)
http://www.deadlinehollywooddaily.com/
תגלגלו קצת למטה ותגלו גם שגילדת השחקנים החליטה לא להופיע בגלובוסים, לא כמומעדים/מקבלי פרסים, ולא כמגישים. והשאלה עכשיו : מה יהיה עם האוסקרים ?
וחוץ מזה, ראיתי היום גם שני סרטים:
"אני האגדה" הוא סרט לא רע, שעם במאי אחר היה יכול להיות טוב יותר. חשבתי, למשל, על אלפונסו קוארון, שעם ההיפר ריאליזם של "הילדים של מחר" היה יכול להיות הרבה יותר אפקטיבי. הטיפול הסנטימנטלי מדי שהבמאי מעניק לסיפור גורע הרבה (הפלאשבקים מיותרים, והמוזיקה…אוי המוזיקה), וגם סצינות האימה לא יותר מסבירות. התסריט סובל מחורים מסוימים, ומחוסר סבירות מסוים (איזו סיבה יש לאדם האחרון בתבל לצפות בהקלטות וידאו של חדשות מהימים שלפני שהמחלה התפרצה מלבד רצון הבמאי לתת סוג של אקספוזיציה לצופים), אבל וויל סמית' הוא מוקד האטרקציה העיקרית: שחקן אחד שמחזיק את הסרט על כתפיו, משכנע, אנושי, אפילו סוחף ברגעים מסוימים.
"נראתה לאחרונה" – סרט עם סיפור מבריק על חקירת העלמה של ילדה קטנה, שמתפתח להרבה יותר מזה. קייסי אפלק נהדר, והופעות תומכות נהדרות של מישל מונאהאן, אד האריס ומורגן פרימן (לא, הוא לא מקריין שום דבר).
האסוציאציה הפרטית שלי היתה קרלה-ברוני (נדמה לי שזה היה שמה). משפט שלמה מודרני שהסעיר את כל ישראל באמצע שנות השמונים. מה הקשר ? תראו את הסרט. להגיד יותר מזה יהיה לספיילר.
דרמה משובחת. מאוד כדאי לראות.
זו כבר הפעם השניה השבוע שאני רואה בסיכומי שנה את הסרט רומנטיקה וסיגריות… למה דווקא עכשיו נזכרים בסרט מ2005?
האם ראיתי נכון ואחד הספוקים הוא סילאר ?
אכן :^)
טלי, רומנטיקה וסיגריות הופץ בארה"ב רק השנה.
The National Society of Film Critics
בוחרים ב-TWBB כסרט השנה.
http://news.yahoo.com/s/ap/20080106/ap_en_mo/film_critics_picks
היום יש את טקס פרסי המבקרים. מישהו יודע אם ניתן לצפות בזה בארץ?
Well written site, well researched and useful for me in the future.I am so happy you took the time and effort to make this. See you around