22 אפריל 2012 | 22:53 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

פאי בריבוע

זה שבוע גדול בקריירה של ג'וס ווידון. תחילה יצא "בקתת הפחד", סרט שיציאתו נדחתה-ונדחתה-ונדחתה, ובסוף השבוע הבא ייצא "הנוקמים" שהוא ביים למארוול (אני מדגיש את זה שהוא ביים למארוול, כי מארוול היא לרוב האוטר של עצמה, יהיה מעניין לראות האם יהיה זכר לווידון בסרט). ובין פרמיירה אחת לשנייה הוא הספיק לכתוב כמה מערכונים ודברי קישור לאירוע התרמה במלאת 20 שנה לעמותת "שיוויון עכשיו", לקידום שיוויון בין גברים ונשים. האתר Vulture מביא את תמליל המערכון שהוא כתב לדפני זוניגה ולרובוט מרושע מהעתיד.

 

====================

 

והנה מגיעות הביקורות על "הסיפור של יוסי", שפתח את התחרות הבינלאומית בפסטיבל טרייבקה ביום חמישי, והן נלהבות: דיוויד ד'ארסי ב"סקרין דיילי" ואריק קוהן ב"אינדי-ווייר" (שנותן לסרט ציון -A ומכתיר את הסרט כטוב ביותר בקריירה של איתן פוקס). אגב, את "הסיפור של יוסי" צילם גיא רז, שצילם גם את "כלבת" שגם הוא הוקרן לפני שנה בפסטיבל טרייבקה. האם נמצא הקמע?

 

==================

 

אמש פורסם ש"השוטר" של נדב לפיד זכה בפרס הסרט הטוב ביותר ובפרס הבימוי בפסטיבל בואנוס איירס. אמת, זה לא הפסטיבל שאנחנו הכי מכירים מארגנטינה, פסטיבל מר דל פלטה הוא הבכיר בפסטיבלי ארגנטינה, אבל מה שצריך לדעת על פסטיבל בואנוס איירס הוא שזה אחד מאירועי הקולנוע הגדולים בעולם. כמות עצומה של סרטים מוצגת שם, וזה פסטיבל שמגיעים אליו 300,000 צופים. אני לא חושב שיש עוד פסטיבל בעולם עם כל כך הרבה צופים. זה פי עשר מהגדול בפסטיבלי הקולנוע בישראל.

 

=================

 

סוני ממשיכה להאמין ב"הערת שוליים" והפצתו באמריקה ממשיכה להתרחב. הסרט הגיע כבר ל-93 מסכים בסוף השבוע האחרון ולהכנסות כוללות בסך 1.3 מיליון דולר. "מארלי", סרטו התיעודי של קווין מקדונלד, יצא מסחרית בסוף השבוע באמריקה ועבד לא רע. בקרוב בדוקאביב.

 

==================

 

ובישראל: "אמריקן פאי: האיחוד" ממשיך לשלוט במכירות, זה סוף השבוע השלישי. אני מעריך שהוא חצה בימים אלה את קו מאה אלף הכרטיסים. "מחוברים לחיים" ממשיך לעבוד חזק – הוא במקום השני בסינמה סיטי, במקום השני ביס פלאנט ובמקום השלישי בגלובוס מקס. הישג אדיר לסרט צרפתי, ולדעתי הישג חסר תקדים בתולדות המגה-פלקסים האלה שסרט צרפתי מוכר כמויות כאלה של כרטיסים (מספרים שעד כה היו שמורים בעיקר לסינמטק ולקולנוע לב).

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “פאי בריבוע”

  1. ערן 23 אפריל 2012 ב - 3:22 קישור ישיר

    גם יוסי וג'אגר וגם הבועה שיחקו בטרייבקה – עם כל הכבוד לגיא רז, נראה לי יותר הגיוני שאיתן פוקס הוא הקמע.

    בקשר למספר צופים, אני מאמין שהונג קונג וברלין הם הגדולים ביותר, אבל הפסטיבל לקולנוע עצמאי בבואנוס איירס בהחלט מתקרב אליהם.

  2. רז-ש 23 אפריל 2012 ב - 9:37 קישור ישיר

    לגבי ווידון ומרוול – אתה שוכח שווידון היה כמה שנים חלק מצוות הכותבים של מרווול קומיקס. הוא כתב את אקס מן ואת runaways במשך כמה שנים. ככה שלהציג את זה כמרוול נגד ווידון זה לא מדויק, בלשון המעטה. בעצם עם האוונג'רס מרוול בחרו באיש שלהם מבפנים למלאכת הבימוי.
    צריך גם להזכיר את זה שכל הביקורות הראשונות על אוונג'רס מאנגליה מהללות את הסרט ואת העבודה של ווידון.

  3. גיל 24 אפריל 2012 ב - 7:02 קישור ישיר

    עד כה צפו במחוברים לחיים 165,000 צופים בפחות מחמישה שבועות! הסרט היה ראשון בפלנט איילון גם בסוף שבוע האחרון וגם בכל יום חול.
    איפה המספרים של מחוברים לחיים ואיפה אמריקן פאי או משחקי רעב
    בעוד אלה דועכים הוא חי ובועט.
    אגב בפריפריה מחוברים לחיים עושה מספרים שאמריקן פאי
    ומשחקי רעב יכולים רק לחלום עליהם. אגב גם בסינמה סיטי
    זו היתה התמונה אם התנאים היו אופטימליים היות ולכל אורך
    סוף השבוע הסרט ממלא את האולמות שלו שעות לפני האחרים.
    סופשבוע אחרון של הסרט היה סופשבוע חמישי
    ובו צפו בסרט יותר צופים מאשר בסופשבוע ראשון ושני שלו
    (השלישי והרביעי היו מהולים בחג כך שמספר ההצגות
    היה שונה ולכן קשה להשוות). כאמור, עד כה 165,000 צופים.

    ==================

    רוה לגיל: אח, גיל. הלוואי וכל המפיצים ובני המפיצים היו כמוך, מפרסמים כך בשמחה ובגלוי את הנתונים ולא שומרים אותם בסודיות כאילו הם תוכניות האטום הישראליות (שאגב, אני בטוח שנמצאות בידי לא מעט ממשלות בעולם, מה שאין כן רוב נתוני המפיצים בארץ).


השאירו תגובה