04 אפריל 2006 | 09:43 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

שתי ידיעות לא מעניינות

הנה שתי ידיעות שהגיעו לשולחן המערכת בימים האחרונים ובינתיים לא ראיתי שזכו להתייחסות כלשהי מצד האתרים האחרים. וזו בדיוק הסיבה שהבלוג הזה קיים, כדי להפנות זרקור גם לבשורות הזניחות ביותר, ולהראות לכם שגם הם ישפיעו בעקיפין על חייכם.

הבשורה הישראלית: חברת פורום פילם תפיץ בארץ את כותרי הדי.וי.די של אולפני סוני. זו כותרת הקומוניקט. הנה הקונטקסט: הסרטים של אולפני סוני (קולומביה) הופצו שנים באמצעות גלובוס-יונייטד. לפני כשנה הם עברו לייצוגה של וורנר הום וידיאו ישראל. שלשום נסגרה וורנר הום וידיאו ישראל וייצוגם של אולפני וורנר בשוק הדי.וי.ידי עבר (או שמא, חזר) לידי הד ארצי. אבל החוזה של סוני-קולומביה עמד למכרז מחודש בין החברות. וכך הוא הגיע לידי פורום פילם (שממילא כבר מפיצים את סרטי רבולושן, אולפן עצמאי הסמוך לשולחן ההפצה של סוני באמריקה). סוני קנו לפני כשנה את אולפני אם.ג’י.אם ובעיקר את הספריה הקלאסית העצומה שלהם, כך שבעלי הזיכיון להפצת סוני בדי.וי.די יוכלו להוציא בארץ גם את “צופן דה וינצ’י” (בחנוכה בספריות הקרובות לבתיכם) וגם את “שיר אשיר בגשם” או “הפנתר הוורוד” או כל סרטי ג’יימס בונד.

במילים אחרות, כל שוק הדי.וי.די בארץ נמצא בבחישה מוחלטת. גלובוס-יונייטד מתנהלים כבר יותר מחודש ללא יחצנים (חוץ מאשר למארזים הישראליים שלהם), הד ארצי תכף תעמוד למבחן ראשון על האופן שבה היא מוציאה את סרטי וורנר (“הארי פוטר” הרביעי יהיה המבחן הראשון שלה), וגם הם עדיין ללא יחסי ציבור. ועכשיו סוני עוברים לפורום פילם, חברה שאיכות ההפקה של כותריה אינו אחיד (ותלוי, מן הסתם, באולפן שעומד מאחורי הכותר ובדרישותיו מהמפיץ המקומי).

עדכון: מצאתי ידיעה מאתמול בעניין ב”וואלה”. כשהם כותבים שם “מוקי גרידינגר, מנכ”ל פורום פילם, הבטיח להביא לישראל בשנה הבאה את “צופן דה וינצ’י”. האם הם מבינים בדיוק מה הם כותבים? אני שמח שבוואלה חושבים שמוקי ייסע ויביא את הסרט במזוודתו ובנדיבותו, אבל זה לא הולך ככה. קודם כל, “צופן דה וינצ’י” יגיע לבתי הקולנוע בישראל ב-18 במאי, ביחד עם כל העולם. וזה בכלל בהפצת א.ד מטלון, מפיצי סוני בבתי הקולנוע. גרדינגר הוא זה שיביא את “צופן דה וינצ’י” לדי.וי.די, כחצי שנה אחר כך, וגם התזמון של זה יוכתב לו על ידי האולפן ההוליוודי שמן הסתם יארגן השקת די.וי.די גלובלית באיזור חג המולד.

אני, מצידי, אמשיך לעקוב ולעדכן. האם עירבוב האולפנים הגדול יביא לשדרוג בשוק הדי.וי.די בארץ או יחזיר את הגלגל שנים לאחור?

הבשורה האירופית: חברת יחסי הציבור פרמייר קנתה את חברת יחסי הציבור מקדונלד אנד ראטר. הידיעה הזאת די דרמטית בעולם יחסי הציבור האירופי, אבל לא נוגעת ישירות לחיי צרכני הקולנוע בארץ. את חברות יחסי הציבור האלה מכירים בעיקר העיתונאים שנוסעים לפסטיבלים. כדי לתאם ראיונות עם במאים ושחקנים צריך לעבור דרך משרד יחסי הציבור שמטפל בו. בראש הפירמידה ניצבים האולפנים. הם אימפריות ענק שמטפלים בסרטים בודדים אבל עצומים. בשאר הסרטים, ללא חוזי הפצה הוליוודיים, מטפלים חברות יחצנות פרטיות, לרוב בריטיות. האימפריה היא DDA. ממש תאגיד עצום של יחצנים, מזכירות, ואסיסטנטים. “בובות של נייר” של תומר הימן, למשל, היה מיוצג בברלין על ידי DDA (מן הסתם דבר שעלה לא מעט כסף). עצם העובדה שסרט מיוצג על ידי חברה כה עצומה, שמתעסקת עם כמה מהסרטים הכי מדוברים של השנה, חושפת את הסרט מיד לעיתונאים מכל העולם שמקודם אולי לא שמו לב לקיומו. אם יש סרט מדובר בפסטיבל, רוב הסיכויים שהוא יהיה של DDA. מקדונלד אנד ראטר היו גדולים בעבר אבל החלו לדעוך, בעיקר מאז פרישתו של אדון ראטר. מה שכן, הם יודעים את העבודה והכל אצלהם מתנהל בסדר, דייקנות ואפילו יחס אישי. “פרמייר” הם גם תאגיד יחצנות שרק הולך ומתעצם משנה לשנה, אבל השנה בברלין התאפיין בהתנהלות ברדקיסטית כמעט אגבית. עד שלא ייכנס שחקן חדש לתמונה, משמעות המיזוג היא שעכשיו עולם הקולנוע האירופי נשלט ברובו על ידי שתי חברות עצאיות בלבד. ואולי זה אומר שממילא רוב הסרטים הגדולים, גם אם הם אירופאים, מגיעים צמודים עם אולפן הוליוודי שמנפק להם גם את שירותי היחצנות שלו.

ולסיום, פינת ההיסטוריה: היום לפני 38 שנים נרצח מרטין לותר קינג. זמזמו לזכרו את “גאווה (בשם האהבה)” של יו-2.

4 תגובות ל - “שתי ידיעות לא מעניינות”

  1. ליאור 4 אפריל 2006 ב - 18:44 קישור ישיר

    כל הקטע עם “וורנר הום וידאו ישראל” די מבאס. סוף סוף היתה חברה שהפיקה כותרי די-וי-די ברמה בינלאומית, עם הקפדה על הפרטים הכי קטנים. והעובדה שגם הזיכיון של סוני עבר אליה היה נפלא שבעתיים. עכשיו שני האולפנים נפוצו להד ארצי ולפורום פילם, שתי חברות שטבחו בלא מעט סרטים בהוצאותיהם הישראליות.
    אני לא חושב שיש מה לדאוג בקשר להארי פוטר 4, סרט עם פרופיל גבוה שכנראה, כמו תמיד במקרים האלה, יופץ בפורמט דומה בכל העולם. השאלה היא מה יהיה עם הסרטים הקטנים יותר ועם הקלאסיקות.

  2. איתי 4 אפריל 2006 ב - 21:02 קישור ישיר

    הספריה הקלאסית של אם.ג’י.אם לא שייכת לטרנר? (ע”ע ערוץ TCM).

  3. ליאור 4 אפריל 2006 ב - 21:48 קישור ישיר

    אם אני לא טועה סוני קנתה את הקטלוג של אם-ג’י-אם (שהגיע יחד עם אם-ג’י-אם עצמה) רק משנה מסוימת, איפשהו בשנות ה-60. כל הסרטים עד לשנה זאת שייכים לוורנר.

  4. עידן 7 אפריל 2006 ב - 10:09 קישור ישיר

    יש שיר בשם Abraham,Martin and John ששר במקור דיון ואח”כ מרווין גיי וגם הארי בלפונטה שמתייחס לרצח של אברהם לינקולן, מרטין לותר קינג והאחים קנדי.


השאירו תגובה