26 אפריל 2012 | 11:50 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

בקרוב על מסך זה

סיכום כותרות היממתיים האחרונות, משני צידי האטלנטי:

 

1.

צריך לתת את זה לצרפתים: הם יודעים לראות סרטים. באייטם ב"וראייטי" על רשימת הסרטים ב"שבוע המבקרים" מתאר שארל טסו, מנהל המסגרת, את "המשגיחים" בתור "סרט אקשן תיאולוגי". איזו הגדרה מבריקה וקולעת. אגב, שמו של "המשגיחים" בצרפתית הוא "השכנים של אלוהים". מה שמייחד את רשימת "שבוע המבקרים" השנה היא שכל הסרטים הם סרטי בכורה.

 

2.

ורשימת "השבועיים של הבמאים" מסקרנת אף היא, ובראשה סרטו החדש של מישל גונדרי – סרט פסאודו-תיעודי עם שחקנים לא מוכרים שאם אני מבין נכון מתרחש כולו באוטובוס תלמידים.

 

3.

ומתברר שיש עוד מסגרת בקאן שלא הכרתי, שנקראת ACID (שם אדיר), ובה בוחר איגוד בתי הקולנוע העצמאיים בצרפת סרטים מהעולם כדי להציג אותם למפיצים שמגיעים לקאן כדי לעזור להם למצוא הפצה בצרפת ובשאר אירופה. שני סרטים ישראליים, "חדר 514" של שרון בר-זיו ו"שרקייה" של עמי ליבנה וגיא עופרן, יוקרנו שם.

 

אז בקאן יש השנה גם "חדר 514" וגם "חדר 237" (של הבמאי האמריקאי רודני אשר במסגרת "שבועיים של הבמאים").

 

4.

היאם עבאס תהיה אחת השופטות בתחרות הרשמית בקאן, לצד עמנואל דבוס, יואן מגרגור, אנדריאה ארנולד, אלכסנדר פיין, דיאן קרוגר, ראול פק וז'אן פול-גוטייה.

 

 

5.

ובעוד אנחנו בארץ עוסקים בעניינינו בלאס וגאס מתקיים כנס CinemaCon (שבעבר היה מוכר תחת השם ShoWest) ובו מציגים כל האולפנים את התוצרת העתידית שלהם בפני בעלי בתי קולנוע ואנשי התקשורת. שני אירועים קרו שם ביומיים האחרונים שיצרו כותרות.

 

א.

סצינות ראשונות מתוך "ההוביט" של פיטר ג'קסון הוקרנו בתלת מימד ובהקרנה במהירות של 48 פריים בשניה (פי שניים מקצב ההקרנה הסטנדרטי כיום). זה מעניק לחומר הגלם עוד רזולוציה וחדות והבלוגוספירה רוגשת ותוססת בדיונים האם התוצאה נראית טוב או לא. כולם מסכימים שזה נראה כמו וידיאו חד מדי (שזו גם היתה הבעיה עם מצלמות ההיי דפינישן בתחילת דרכן, אם אתם זוכרים את "מיאמי וייס" ואת "הנוסע" של מייקל מאן). אני מאמין שעד ש"ההוביט" ייצא להקרנות מסחריות יתווסף לו איזשהו פילטר מרכך כדי לצמצם את תחושת הווידיאו.

 

ב.

הפרזנטציה של דיסני משכה אף היא תשומת לב רבה. ראשית, כי היא באה ימים אחרי פיטוריו של יו"ר האולפן, ריץ' רוס, דבר שהכניס את האולפן לעין סערה ניהולית מול בעלי המניות. אבל בפרזנטציה שלשום הם שידרו עסקים כרגיל, בעיקר בזכות המותגים שדיסני מייצגת בשנים האחרונים: פיקסאר, מארוול ודרימוורקס. הנה הדיווח של אן תומפסון מאירוע. והנה התמצית:

 

– העיתונאים ראו חצי שעה מתוך "אמיצה", הסרט המתקרב של פיקסאר ונרשמה התפעמות.

– ג'ון לאסטר הציג קטעים מ"אוניברסיטת המפלצות", הסרט של פיקסאר ל-2013, והכריז על שני הסרטים הבאים של פיקסאר: "הדינוזאור הטוב" של בוב פיטרסון בקיץ 2014, ו"לה דיה דה לוס מוארטוס", סרט בגוון מקסיקני של לי אונקריץ' ("צעצוע של סיפור 3") לקיץ 2015.

– "החבובות 2" קיבל אור, אהמ…, ירוק.

– מארוול הציגה קטעים מ"הנוקמים" (שכנראה נראו חיוורים בהשוואה לקטעים מ"עליית האביר האפל" מהפרזנטציה של וורנר יום קודם), והכריזה על "ת'ור 2" לאפריל 2014 בבימויו של אלן טיילור ("משחקי הכס", "הסופרנוס"). וגם ששיין בלאק מתחיל לצלם את "איירון מן 3" בעוד שלושה שבועות ליציאה בקיץ 2013.

– סם ריימי הביא קטעים מתוך "עוץ, הגדול והנפלא", מעין פריקוול ל"הקוסם מארץ עוץ" לקיץ 2013.

– טים ברטון הציג את "פרנקנוויני", סרטו הבא ל-2013 (הרחבה לסרט האנימציה הקצר שיצר לדיסני בתחילת הקריירה שלו).

 

6.

ובמהלך יום הזכרון הלך לעולמו בניו יורק עמוס פוגל, ממייסדי פסטיבל הקולנוע של ניו יורק, ואחד האנשים שקידמו בשנות החמישים והששים את תרבות הקולנוע באמריקה, כמורה ואוצר קולנוע (מעין דוד גרינברג אמריקאי). הוא הקים סינמטקים ומועדוני קולנוע וכתב את הספר רב ההשפעה "הקולנוע כאמנות חתרנית", שהיה גם בסיס לסרט תיעודי מרתק על פועלו מלפני כמה שנים. פוגל, שבהספד עליו אני קורא שחשב לרגע לעלות לישראל ואז ירד מהרעיון, היה בן 91 במותו.

 

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “בקרוב על מסך זה”

  1. ק 26 אפריל 2012 ב - 14:07 קישור ישיר

    חדר 237 – צפוי להיות חתיכת ארוחת גורמה לסינפילים. מדובר בסרט תיעודי שחוקר תיאוריות ומשמעויות סמויות בסרטו של קובריק – הניצוץ. http://room237movie.wordpress.com/the-film/

  2. דני 26 אפריל 2012 ב - 15:10 קישור ישיר

    אני די בטוח ש"פרנקנוויני" יוצא השנה…

  3. hamlet 26 אפריל 2012 ב - 15:23 קישור ישיר

    The Avengers is post 9/11 fun
    It's not great
    The 3D is much better than
    other films….
    you don't have the darker
    image
    There are great jokes
    and Downey is still amazing

  4. שלו 28 אפריל 2012 ב - 13:58 קישור ישיר

    שכחת לציין שהמבקרים האמריקאים נשפכים מ״הנוקמים״. הסרט עומד כרגע על 96% עגבניות וזה ממש גורם לי לחכות לשחרור שלו בארץ בעוד שבועיים (למה שבוע אחרי ההפצה בארה״ב? למה אנחנו מיוחדים?)


השאירו תגובה