06 יוני 2012 | 17:34 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

תשעה סרטים בתחרות העלילתית בפסטיבל ירושלים 2012

עוד חודש לפסטיבל ירושלים (מ-5.7 עד 14.7, כולל צום י"ז בתמוז באמצע) ואתמול ננעל המיון לתחרות הישראלית העלילתית בפסטיבל. והרשימה כבר בידינו. תשעה סרטים ישתתפו בתחרות ואלה הם:

 

 

1. "רווקה פלוס", דובר קוסאשווילי

2. "בלדה לאביב הבוכה", בני תורתי

3. "למלא את החלל", רמה בורשטיין

4. "רוק בקסבה", יריב הרוביץ

5. "המשגיחים", מני יעיש

6. "שרקייה", עמי ליבנה

7. "חיותה וברל", עמיר מנור

8. "מנתק המים", עידן הובל

9. "אליס", דנה גולדברג

 

רשימה מעניינת למדי. קודם כל, שימו לב שחוץ משני הסרטים הראשונים, כל השאר הם סרטי ביכורים. למעשה, בקטגוריית "סרט הביכורים", נכלל גם סרט שני, לא רק סרט ראשון (אף פעם הבנתי למה), כך שחוץ מדובר קוסאשווילי, כולם גם זכאים להתמודד על פרס סרט הביכורים.

 

שמונת הסרטים הראשונים מוקרנים בימים אלה בהקרנות האקדמיה ומתמודדים גם על פרסי אופיר, לכן השיחוק של הפסטיבל הוא בכך שאיתר ושיבץ גם את "אליס", סרטה העצמאי של דנה גולדברג, שמגיע לפסטיבל כמעט בלי שום חשיפה מוקדמת.

 

אגב, לא אתפלא עם הרשימה תשתנה – ברמה של סרט אחד שיתווסף או שיירד – בימים שנותרו עד שתפורסם רשמית.

 

=================

 

כרגיל, פסטיבל קרלובי-וארי בצ'כיה מתקיים בצמוד לפסטיבל ירושלים (הם מתחילים ב-29 ביוני השנה), וסרטי התחרות הרשמית פורסמו הלילה. באופן מפתיע, אין שם אף סרט ישראלי. זאת אחרי ש"בוקר טוב, אדון פידלמן" של יוסי מדמוני זכה בפרס הראשון בפסטיבל הזה בשנה שעברה. הנציגות הישראלית היחידה במסגרות התחרותיות של קרלובי-וארי היא הסרט הקצר (40 דקות) "לאן שאת נוסעת" שביימה רוני ששון ושזכה בתחרות הדרמה בפסטיבל חיפה.

 

===============

 

כבר שנה שאני מהמר – מבלי לראות פריים מאף אחד מהסרטים – שהסרט שימשוך אליו הכי הרבה תשומת לב השנה בפסטיבל ירושלים, ומחינתי המועמד הבכיר לזכייה, הוא "למלא את החלל" של רמה בורשטיין. והנה מגיעה עדות נוספת לכך שהוא כנראה משהו מיוחד: אחרי שהסרט כבר פותח במעבדות הבימוי של סאנדאנס, השבוע פורסם שהוא זכה – אחרי שהוא כבר כמעט גמור – במענק נוסף מטעם מכון סאנדאנס לתמיכה בשלב הפוסט-פרודקשן של הסרט. אגב, בזכות הקשרים שנרקמו השנה בין סאנדאנס ובין פסטיבל ירושלים, לא אתמה אם סרטים נוספים מהרשימה הזאת יגיעו להקרנה בירושלים.

 

=================

 

פסטיבל סרטי הסטודנטים עדיין בעיצומו, עד מוצאי שבת, וכל מי שרצה לראות סרטי סטודנטים און-ליין, קיבל את מבוקשו (בתנאי שהוא מנוי של האוזן השלישית): אתר האוזן השלישית מציע מבחר מסרטי הפסטיבל, גם מהתחרות הבינלאומית ום מהתחרות הישראלית, לצפייה. בכל יום מצטרפים חמישה סרטים נוספים. אתם יכולים לראות שם, למשל, את "על מרתה לעוף", סרט קודר אבל עם צילום מרשים שביימה מעין ריף מאוניברסיטת תל אביב. או את "חג שמח", סרט הגירה עדין ואנושי, שביימה לוצה מרוואני ממכללת ספיר, ושזכה בשנה שעברה בפרס ראשון בפסטיבל דרום.

 

==================

 

שבוע הספר מתחיל היום בתל אביב ואני בהלם. אני קורא את כתבות הפריוויו בוואלה ובוויינט ומגלה שהמון אנשים שנתיבי חיי הצטלבו איתם בעבר מוציאים כעת ספרים. למשל, ירמי פינקוס, שהיה המפקד שלי בצבא (ועבד איתי כמאייר ב"עכבר העיר"), מוציא ספר שני; או תמר גלבץ, שהיתה סגנית עורכת "תרבות מעריב" כשכתבתי שם, מוציאה ספר שלישי; או אפרת דנון, שגם עבדה איתי פעם ב"עכבר העיר", מוציאה ספר שלישי. והכי מסקרן מבחינתי: אילת גונדר, שהיתה תלמידה שלי בסם שפיגל (ושתי טיפות מים מירנדה ג'וליי), מוציאה רומן ביכורים שפרק ראשון (ועסיסי למדי) ממנו מתפרסם בוויינט. נראה לי כמו חומר מצוין לסרט הבא של דובר קוסאשווילי. ואני מכריז כבר עכשיו לכל ידידיי ועמיתיי הסופרים: אין לי זמן לקרוא את כל הספרים האלה. עוד לא גמרתי לקרוא את הספרים שקניתי בשבוע הספר בשנה שעברה.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “תשעה סרטים בתחרות העלילתית בפסטיבל ירושלים 2012”

  1. איתן 6 יוני 2012 ב - 18:21 קישור ישיר

    "שרקייה" לא מתמודד על האופיר.

  2. דני 6 יוני 2012 ב - 20:06 קישור ישיר

    גם אליס לא


השאירו תגובה