01 יולי 2012 | 17:46 ~ 9 תגובות | תגובות פייסבוק

גמר גביע (ששה אייטמים לא על כדורגל)

"מחוברים לחיים" אמנם מתחיל להיכנע לעוצמת סרטי הקיץ המונפשים והמדובבים סביבו, אבל רגע לפני שהוא דועך הוא הצליח לחצות עוד רף: רגע לפני סוף השבוע חצה הסרט את קו 400,000 הכרטיסים. זה די מדהים בעיניי. מדהים שהסרט שהוא כרגע הנצפה ביותר בישראל השנה אינו סרט ילדים מדובב, ואינו סרט ישראלי, אלא סרט צרפתי, דובר צרפתית, הפונה לקהל יחסית מבוגר. עכשיו מסקרן כפליים לנסות להמר האם יהיה סרט שיצליח להשיג אותו בששה החודשים הקרובים ולהפוך לסרט הקופתי של השנה.

 

=================

 

ובעודי משוטט באתרי הזמנות הכרטיסים כדי לראות מה קורה בקופות גיליתי כמה דברים מעניינים: אתמול בערב בסינמה סיטי כל האולמות היו מלאים: "הדיקטטור", "העולם מצחיק", "זה הבן שלי", "מחוברים לחיים". הכל. היום? בגלל משחק הגמר בגביע היורו כל האולמות ריקים. חוץ מסינמה סיטי ראשון לציון: שם שיבצו הקרנה על מסך גדול של משחק הגמר בלא פחות משבעה אולמות. גיחכתי לעצמי בזלזול: "מי ירצה לבוא לסינמה סיטי לראות משחק כדורגל?". ואז נכנסתי פנימה: כל שבעה האולמות מלאים כמעט עד אפס מקום. חכו: ב-180 שקל לכרטיס! טירוף. שבעה אולמות! והנה, בתמצית: האנשים בסינמה סיטי פשוט מבינים מה הקהל רוצה הרבה יותר טוב ממני. לא הייתי מעלה על דעתי שמישהו ירצה לבוא לאולם קולנוע לראות שידור חי של כדורגל ועוד לשלם על זה פי שש ממחיר כרטיס קולנוע רגיל.

 

================

 

שני דברים שאני לומד מרובריקת "הסרטים המובילים" באפליקציית יס פלאנט באייפון (ובשעה טובה, סוף סוף גם באנדרואיד): א. ש"העולם מצחיק" התחזק שם בסוף השבוע האחרון, אחרי שבשבועות הקודמים הוא לא היה בין הסרטים הנצפים, השבוע הוא כבר כן. ב. שאלגוריתם חישוב "הסרטים המובילים" באתרים האלה מתייחס ל"מדגסקר 3" כאל ארבעה סרטים שונים: באנגלית ובעברית, בתלת מימד ובדו מימד. ובעוד שבסינמה סיטי גרסת הדו-מימד המדובבת של "מדגסקר" היא זו שמוכרת הכי הרבה כרטיסים, ביס פלאנט זו דווקא הגרסה באנגלית בתלת מימד שמוכרת הכי הרבה כרטיסים. מסקנה אפשרית: לסינמה סיטי באים כל הילדים, ליס פלאנט באים כל המבוגרים יותר?

 

=================

 

לפני כמה ימים פרסמתי שג'סטין צ'אנג מ"וראייטי" יגיע לצוות השיפוט של פסטיבל ירושלים. בינתיים התפרסמה רשימת השופטים המלאה. ובשנה שהיא שנת שפל בכל הקשור באורחים מחו"ל, השיפוט הוא ישראלי ברובו. אילון רצ'קובסקי, מיכאל גורביץ' ויעל אבקסיס ישפטו בתחרות העלילתית לצד צ'אנג ולצד קייט אוגבורן, מפיקת סרטו החדש של טרנס דיוויס, "הים הכחול העמוק".

 

בתחרות התיעודית תשפוט המפיקה התורכיה גולין אוסטון (שהפיקה את סרטיו היפים של רזה ארדהם) לצד דנאי אילון, לירן עצמור וסשה לאראה בלאולר. בתחרות רוח החופש תשפוט אנט אינסדורף, מנהלת מחלקת הקולנוע של אוניברסיטת קולומביה, לצד ארז פרי, מנהל פסטיבל קולנוע דרום.

 

=================

 

ואם אתם מחפשים תחליף לכדורגל הערב, ראשית דעו שכנראה רוב אולמות הקולנוע יהיו ריקים ובלי תור (חוץ מסינמה סיטי ראשל"צ, כאמור). ואני גם יכול להפנות אתכם לעובדה שב-22:00 תתקיים בסינמטק תל אביב הקרנת האקדמיה הראשונה של "אף פעם לא מאוחר מדי", הסרט העצמאי (שאני קרוב אליו) שאת תהליך הפקתו ליווינו כאן מקרוב מאוד, צעד צעד. אתמול התקיימה הקרנתו השניה של הסרט בפסטיבל אדינבורו, מול אולם סולד אאוט, ומשם הוא יצא עם כמה ביקורות נאות בבלוגוספירה הבריטית. אז אם אתם גם חברי אקדמיה וגם לא מתעניינים בגמר גביע היורו, יתכן שזה בדיוק הסרט בשבילכם.

 

=================

 

שמעתם על הסרט "כנסיית הפחד"? ובכן, כך יקרא בעברית סרטו האחרון של קווין סמית, "Red State". הסרט יעלה בארץ בשבוע הבא.

נושאים: בשוטף

9 תגובות ל - “גמר גביע (ששה אייטמים לא על כדורגל)”

  1. עמית איצקר 1 יולי 2012 ב - 17:54 קישור ישיר

    "כנסיית הפחד" זה תרגום יחסית סביר. קשה לי למצוא דרך שהיו יכולים לתרגם את המושג "רד סטייט" לעברית. אולי פשוט היו צריכים להשאיר את זה כ"רד סטייט". אם השאירו את "קופ אאוט" כמו שהוא אז אפשר גם את זה

    • סטיבי 1 יולי 2012 ב - 18:19 קישור ישיר

      אחזור על עצמי ממקום אחר – הרי עושים תרגומי תעתיק עצלניים לסרטים שקל לתרגם, אז דווקא לשם שקשה לתרגם נתנו כזה שם עברי, וסליחה, מטופש? (שלא לדבר על הקירבה הברורה ל"בקתת הפחד", שהוא בעצמו שם לא משהו).

      ===============

      רוה לסטיבי: "בקתת הפחד" פוגש את "כנסיית השכל".

    • נעם 1 יולי 2012 ב - 19:51 קישור ישיר

      "כנסיית הפחד" הוא לדעתי תרגום מצויין לסרט אימה. מין משחק מילים נהדר- כמו "כנסיית המולד", רק מפחידה יותר. כנסיה מתקשרת ליהודים כדבר מפחיד בפני עצמו, וכנסיית הפחד- זה פשוט מצמרר.

  2. עמית איצקר 1 יולי 2012 ב - 18:07 קישור ישיר

    האם "שומרים על השכונה" עם בן סטילר וג'ונה היל זה רימייק הוליוודי רב תקציב ל"המשגיחים" של מני יעיש?:)

  3. סטיבי 1 יולי 2012 ב - 18:19 קישור ישיר

    מעבר לטירוף הקרנות המשחק (אולי אלה קבוצות? קואופרטיבים? חברות?) מעניין אותי – האם המשחק יוקרן בחושך?

  4. גל 1 יולי 2012 ב - 19:44 קישור ישיר

    כדורגל באולם קולנוע – צריך לזכור שהמחיר הגבוה (180 ש"ח לכרטיס) כולל בירה ללא תחתית לאורך כל המשחק…

  5. קורא 2 יולי 2012 ב - 16:18 קישור ישיר

    רק לי מוזר שיעל אבקסיס שופטת משהו. מה היא ביימה בדיוק?

    ===================

    רוה לקורא: היי היי, קצת ריספקט. מי קבע שבפסטיבלי קולנוע רק במאים שופטים? תראה את רשימת השופטים בקאן. תמיד יש שם לפחות שחקן או שחקנית אחת. וחוץ מזה שאבקסיס עכשיו הפכה למפיקה. סרט קצר בהפקתה יוצג בפסטיבל ופרויקטים בהפקתה משתתפים באירוע הפיצ'ינג.

    • נעם 3 יולי 2012 ב - 20:41 קישור ישיר

      מסכים. היא גם לא בדיוק גדולת שחקניות ישראל או משהו כזה. אם כבר שחקנית אז למה לא אלקבץ או אזולאי(שעובדת על סרט ראשון)?

  6. מיכאל גינזבורג 3 יולי 2012 ב - 20:53 קישור ישיר

    למה לא השאירו 'רד סטייט' וזהו? שם הרבה יותר סקסי.
    ויאיר, אנשים משלמים הון תועפות לראות למשל משחק בליגה אנגלית, אוהדי כדורגל יודעים מה הם רוצים 🙂


השאירו תגובה