05 יולי 2012 | 16:48 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

ישראלים, מצוירים, דילרים

יש לי כמה הפעלות בשבילכם.

 

1.

כבר הזכרתי את התחרות הזאת בעבר, והנה תזכורת: נותר לכם שבוע להצביע לתחרות "פסטיבל הקולנוע שלך" שיזמו רידלי סקוט ופסטיבל ונציה. 50 סרטים קצרים מכל העולם נמצאים שם לבחירתכם, מתוכם שלושה של יוצרים ישראליים. ומכיוון קיבלתי בקשות לקדם את ההצבעות להם, אני מפגין שוויוניות ומפנה אתכם לשלושתם. אם אתם רוצים להצביע על סמך פטריוטיות ולא על סמך טעם, אלה הסרטים להצביע להם (אפשר להצביע לכל סרט פעם אחת ביום):

 

א. "הרובע החילוני", שביים דוד גידלי וצילם איתי גרוס. גידלי וגרוס עובדים בלוס אנג'לס – הראשון כאיש אפקטים, השני כצלם – ולכן סרטם הוגש כסרט אמריקאי ולא כסרט ישראלי.

ב. "תמונה לאבא" שיצרו הראל יאנה (תסריט, בימוי, עריכה) ומוטי מלכה (צילום), שנפתח עם ציטוט מקסים מתוך "משיבת נפש" של רבי נחמן מברסלב, ומספר את סיפורו של צעיר ערבי בגרמניה.

ג. "בפתח ביתי", סרט האנימציה של ענת קוסטי מבצלאל, שכבר הוקרן בפסטיבל קאן.

 

 

רגע. לדוד גידלי, הבמאי של "הרובע החילוני" יש משהו להגיד לכם:

 


 

2.

הנה עוד תחרות שסיפרתי עליה לפני כמה שבועות: המכללה הישראלית לאנימציה הכריזה על תחרות לאיור דמויות מסרטי אנימציה ולשבץ אותן בתוך אגדות ילדים מוכרות (או מומצאות). אני תמיד תוהה, כשהתחרויות האלה מוכרזות, מי כבר ישתתף בהן. ובכן, השתתפו ועוד איך. בשלב הראשון הועלו 85 הגשות לבחירת הציבור, ועכשיו בשלב הגמר יש 12 דימויים שעושות מאש-אפ בין עלילות (למשל, סאלי ומייק מ"מפלצות בע"מ" בתוך "כיפה אדומה"). העבודה שתניב הכי הרבה לייקים תזכה בפרס "חביבת הקהל". הנה הן.

 

בינתיים, העבודה הזאת, "הנסיכה והאפונה", של נועה ליברמן-פלשקס מובילה:

 

 

 

3.

בעוד שבועיים יעלה "הדילרים". עכשיו נחשף הפוסטר שלו:

 

 

 

4.

את השיר של ברי סחרוף מתוך "המשגיחים" כבר שמעתם?

 

 

 

תכף יוצאים לכיוון בריכת השולטן. באים?

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה