25 יולי 2012 | 16:54 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

ניו ג'רזי ישראל

image

 

 

פוסט זה נכתב מתוך אולם 3 ביס פלאנט ראשון לציון, בהמתנה ל'עידן הקרח 4'. אינטרנט אלחוטי חינם יש, קליטה סלולרית אין. ואיך יהיה? מסביב רק דיונות. מדבר. חסרה רק שיירת גמלים. בתור חובב קולנוע, פנים יס פלאנט ראשל"צ הוא גן עדן. בתור ראש"לצי לשעבר, החוץ שלו (שאותו ראיתי היום לראשונה לאור יום) הוא מעין גיהנום. לא רק שההאנגר העצום הזה בנוי על הדיונות של ראשון, דיונות – מהאחרונות על קו החוף של ישראל – שבנעוריי כל כך נלחמו כאן על שימורן*, אלא שהקמת המתחם הזה הוא סוג של אסון אורבני לעיר הזאת.

 

זו בעיה של כל מערב ראשון, עיר של קניונים מוקפים בחניונים, פרבר המנותק מהעיר, שקורא לכל מי שמסביב להגיע אליו עם מכונית ומייבש אגב כך את מרכז העיר. אין יותר בתי קולנוע במרכז ראשון לציון. האחרון, רב חן ברחוב ז'בוטינסקי, נסגר לפני כשלושה חודשים, כדי להעביר את קהל מרכז העיר אל פאתיה. אם ראשי עיריית ראשל"צ חשבו שככה הם יהפכו את העיר לאימפריה, הרי שיקרה ההפך. מרכז ראשון תהפוך לעיר רפאים, ורק איזורי הקניונים והניאונים יפרחו.

 

קחו מכונית ממנהטן וחצו את גשר ג'ורג' וושינגטון לכיוון ניו ג'רזי ותראו שזה מה שקרה שם. המון קניונים בפאתי ערים, קופסאות הנטועות כאי במרכז מגרשי חניה עצומים, רצף שלהם בזה אחר זה. וביניהם, עוד ועוד מגה-פלקסים. ופה ושם, ממש כמו ביס פלאנט, לונה פארק, סיקס-פלאגס כזה או אחר. מקום התכנסות לכל בעלי המכוניות הכל העיירות הסמוכות. אבל הערים עצמן מיובשות וגוססות בתוכן. העסקים נוטשים לטובת הקניונים, וכשהחיים במרכז העיר מפסיקים להיות עירוניים, גם התושבים מתחילים לנטוש, ורק בעלי ההכנסות הנמוכות, שלא יכולים לעזוב את העיר, נשארים בה. העיר הולכת ומתפוררת.

 

הקמת יס פלאנט על שטח אדמה טרי, דרומית לאיזורי הקניונים הוותיקים יותר של ראשון, מעיד על כך שבקרוב גם האיזור הזה ייכבש על ידי קופסאות מסחר מוקפות באוקיינוסים של חניונים. מכיוון שזה על העורק שבו נפגשים נתיבי איילון דרום עם כביש 431, זה מקום שיהיה מאוד נוח להגעה לתושבים מאשקלון ואפילו ממודיעין (על 431, המרחק ממודיעין למערב ראשון הוא כ-25 דקות). האתרים האלה ישגשגו, אבל לב ראשל"צ יקמול.

 

לא שאכפת לי, כן? סתם, סנטימנטים.

 

 

===============

 

*) יש שתי קבוצות שנלחמו ונלחמות על שימור הדיונות שבין ראשון לאשדוד. אחת, הם אנשי האקולוגיה. נראה שהם מפסידים בקרב ונראה שהדיונות כולן הולכות להיסלל בקרוב. השנייה היא אנשי המאפיה של כל גוש דן. דיונות ראשון לציון היו מפוסמות בילדותי כמקום המושלם להיפטר ממנו מגופות המחוסלים במאבקי המאפיות בעיר ובאיזור. היי, הנה רעיון לסרט: כל מחוסלי העולם התחתון שקבורים בחולות ראשון, מתעצבנים על הראש של יס פלאנט שמעיר אותם בלילות וקמים מקברם ותוקפים את המתחם. זומבים בסופרלנד.

 

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “ניו ג'רזי ישראל”

  1. יובל 25 יולי 2012 ב - 20:38 קישור ישיר

    אכפת לך, בוודאי שאכפת לך.
    (-:

    וזה מה שיפה כל כך.

    הפניתי אליך מכאן:
    http://www.saf.co.il/noa/new_5006

  2. שלו 25 יולי 2012 ב - 21:19 קישור ישיר

    זה שווה את זה בשביל לקבל אולם איימקס

  3. אביעד 25 יולי 2012 ב - 21:52 קישור ישיר

    מציע לשנות את שם המתחם מיס פלאנט ל "מתחם מוישה דודל "
    לזכרו של איש קטן קומה המסמל את ראשון הישנה שנעלמה ללא זכר, יחד עם הדיונות.

    הרי את הפסל שהבטיחו בדמותו לא קיבלנו
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART1/925/608.html

  4. איריס 26 יולי 2012 ב - 9:38 קישור ישיר

    מסכימה עם כל מילה

  5. אלבר 27 יולי 2012 ב - 9:12 קישור ישיר

    הייתי שם אתמול בבטמן באיימקס. אבל קודם הצלחתי ללכת לאיבוד כי הנחתי לתומי שמתחם היס פלנט הוא בסינמה סיטי. כלל לא עלה בדעתי שמישהו יקים שני קומפלקסים ענקיים של אולמות קולנוע במרחק 5 דקות נסיעה זה מזה.

    התחבורה הציבורית לשם גרועה. אם לסינמה סיטי יש אוטובוסים מתל אביב, כדי להגיע ליס פלנט צריך עוד אוטובוס, ולחכות בחום הקופח בלי תחנות אוטובוס. טוב, רק ילדים ומשוגעים לא באים לשם עם רכב פרטי. כאמור, פלישת הקניונים.


השאירו תגובה