29 יולי 2012 | 17:27 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

"אף פעם לא מאוחר מדי" – עכשיו הפרמיירה

 

בשבוע שעבר התקיימה הקרנה מיוחדת של "אף פעם לא מאוחר מדי" בפני המשקיעים, שלפני כשלוש שנים השקיעו בסרט מאה שקל כל אחד. כל אחד מהם יצא מהסרט עם האחד מה-goody-bags שבתמונה, תיק, חולצה וצ'ופרים. אבל רגע, פלאשבק. ואז יש גם צ'ופרים בשבילכם בפנים.

 

לפני בערך שלוש שנים (למעשה, שנתיים ותשעה חודשים) התחלנו כאן בבלוג מסע. ניצלתי את קשריי עם הפקת הסרט "אף פעם לא מאוחר מדי" כדי לבקש מהבמאי, עדו פלוק (גיסי באזרחות), שיתעד את תהליך העבודה שלו על סרטו העצמאי ודל התקציב, "אף פעם לא מאוחר מדי". פלוק ומפיקו גל גרינשפן פנו לציבור, במיילים ובפייסבוק, וגייסו מימון לסרט באופן קהילתי. כמה מאות תרמו מאה שקלים, אחרים תרמו מצלמה ואמצעי הפקה אחרים. בנובמבר 2009 הם יצאו לצילומים, ואז יצאו למסע ארוך לא פחות של עריכה ופוסט פרודקשן (וגיוס הכסף לכל חלק בתהליך). ישועה הגיעה מצד תחרות ה"Work In Progress" של פסטיבל חיפה, בה זכה הסרט כשהיה במצב ראף-קאט שעזרה לו לממן את סיום עבודת הפוסט. כשיצא הסרט סוף סוף למסע הפסטיבלים שלו בעולם, הוא חזר עם פרס ראשון מפסטיבל פרייבורג והיה הנציג הישראלי היחיד בפסטיבל אדינבורו. כל הסיפור כולו מסופר כאן.

 

ועכשיו, הוא מגיע אל מסכי הקולנוע בארץ. במהלך כל אוגוסט הוא יוקרן בסינמטקים. למשל, בסינמטק תל אביב. או בסינמטק ירושלים. ואחרי שקראתם על הסרט כה רבות ועקבתם בסבלנות אחר כל תהליכי ההפקה, עכשיו הגיע הזמן להגיע לקולנוע ולצפות בו. הנה הטריילר:

 


 

והנה קרן ברגר שרוצה לספר לכם קצת על הסרט ולהזמין אתכם לצפות בו:

 


 

והנה דף הפייסבוק, לעדכונים נוספים ולתמונות ודיווחים.

 

ועכשיו תורי לתת לכם בונוס. אחרי הכל, גם קוראי "סינמסקופ" הם מעין שותפים לכל תהליך העבודה על הסרט. אז הנה ההזדמנות שלכם לבוא ולצפות בו. רוצים לבוא לפרמיירה של הסרט ביום שישי הקרוב (3.8) ב-16:00 בסינמטק תל אביב? כל שאתם צריכים לעשות הוא לכתוב מייל לכתובת הבאה – avishaykahana@gmail.com – ולכתוב בשורת הנושא "סינמסקופ". עשרת הקוראים הראשונים שיישלחו מייל יקבלו זוג כרטיסים לבכורה. (ותהיו בני אדם: אם אתם מקבלים כרטיסים, בואו. אם אתם מגלים שאתם לא יכולים להגיע, העבירו את הכרטיסים הלאה. אל תשאירו כסאות ריקים).

 

בשלוש השנים מאז יצא "אף פעם לא מאוחר מדי" לדרך צמח כאן גל של קולנוע עצמאי דל תקציב. וגיוס כספים מהציבור הפך לפרקטיקה מקובלת להפקות עצמאיות. אתרים כמו קיק-סטארטר ואינדי-גוגו הפכו את זה לעסק פשוט יותר. עכשיו ההרפתקאה הזאת מגיעה לסופה.

 

================

 

אגב. ממש בסמוך לצילומי "אף פעם לא מאוחר מדי" התחילו צילומיו של סרט עצמאי נוסף: "2 בלילה", גם הוא עם קרן ברגר. גם כאן ביקשתי מהבמאי, רועי ורנר, שיתעד את תהליך ההפקה, אלא שהוא וצוותו העדיפו לעשות את התיעוד באתר משל עצמם (שלדעתי לא מכיל יותר את דיווחי ההפקה). נו הארד פילינגס. והנה, גם הסרט המקסים הזה מגיע סוף סוף לבתי הקולנוע בתחילת ספטמבר. אבל בו נעסוק כשיגיע זמנו.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “"אף פעם לא מאוחר מדי" – עכשיו הפרמיירה”

  1. קורא 29 יולי 2012 ב - 20:54 קישור ישיר

    מישהו כבר אמר שקרן ברגר היא הבחורה הכי יפה שהוא ראה מזה הרבה זמן?

    וחוץ מזה, גם הסרט עצמו נראה ממש מקסים

    • ז.פ. 1 אוגוסט 2012 ב - 4:48 קישור ישיר

      קרן ברגר היא יפהפיה ברמות על.
      היא גם שחקנית נהדרת.

  2. הו צ׳י מין 30 יולי 2012 ב - 10:58 קישור ישיר

    לא מאוחר מדי להודות: הסדרה קטמנדו לא התרוממה. כל פרק היה תפל מקודמו (כן, החישוב נכון אריתמטית: הפרק הראשון היה המעניין ביותר). לאחרונה הוקרן הסרט גוט שאבעס וייטנם, על שלוחי חבד למדינה, ואיזה סרט מרתק: הקושי לחצות כביש כי יש המון טוסטוסים, הקושי למצוא אוכל כשר, להביא אנשים למקום, להסתגל. מול הדוקומנט המצוין הזה, קטמנדו (למרבה הצער. וניתן לה הצאנס) היא סדרה מצחיקה: כל קונפליקט שיש לדמויות – הפיתרון נמצא במרחק נסיעת ריקשה.
    (חפשו את הסרט על השליחים לווייטנאם באינטרנט).

  3. סטיבי 30 יולי 2012 ב - 14:19 קישור ישיר

    אוף טופיק:
    http://www.youtube.com/watch?v=-lZTLOE2vZ4
    Underdog
    Dir: Eran Merav / Israel / 2002


השאירו תגובה