14 אוגוסט 2012 | 11:43 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

מגיע לו! פרס אופיר למפעל חיים לתסריטאי אלי תבור

אלי תבור, הבוקר במסיבת העיתונאים של פרס אופיר

 

 

לפני כמה חודשים ראיינו אנשי אתר איגוד התסריטאים את אלי תבור, ככל הנראה בכיר התסריטאים הישראלים, ראיון ארוך ומקיף, כחלק מיוזמה שלהם לשכנע את האקדמיה הישראלית לקולנוע לתת פעם אחת גם לתסריטאי פרס על מפעל חיים, ולא רק למפיקים, מפיצים ובמאים. היוזמה הצליחה. היום הכריזה האקדמיה הישראלית לקולנוע שתבור יהיה זוכה הפרס למפעל חיים לשנת 2012. ברכות, כל הכבוד ובשעה טובה.

 

אלי תבור, עיתונאי לפרסנתו העיקרית (וסלב לא קטן בשנות השבעים בזכות השעשועונים "זה הסוד שלי" ו"תשע בריבוע"), כתב 21 תסריטים, מ"כל ממזר מלך" של אורי זהר, התסריט הראשון שכתב, ועד ל"אסקימו לימון" (על רוב המשכיו). הוא חתום גם על התסריטים ל"צ'רלי וחצי" ו"חגיגה בסנוקר".

 

לפני כמה שנים ישבתי שעות ארוכות עם תבור לראיון למאגר העדויות של הקולנוע הישראלי, יוזמתם של מרט פרחמובסקי ואביטל בקרמן, לתיעוד חלוצי, ותיקי ובכירי תעשיית הקולנוע הישראלית מראשיתה. הנה כמה דקות מתוך השיחה הזאת:

 


 

 

במסיבת העיתונאים של פרסי אופיר שהתקיימה הבוקר אמר אלי תבור שהוא ראה את כל הסרטים המועמדים השנה. "וכמעט כולם נכתבו על ידי הבמאים שלהם, ובהרבה מאוד מקרים הרגשתי שהבמאים היו נשכרים לו היו נעזרים בשירותיו של תסריטאי מקצועי".

 

קצת על "מאגר העדויות של הקולנוע הישראלי". יוצרים: מרט פרחומובסקי ואביטל בקרמן. פרויקט דוקומנטרי שמצטלם מאז 2006, ובתקופה הזאת צולמו כ- 200 שעות ראיון עם 39 אישים מרכזיים בתולדות הקולנוע הישראלי. התומכים בפרויקט הם קרן הקולנוע הישראלי, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות, סינמטק ירושלים וסינמטק תל אביב. בשלב הזה, כל הראיונות שצילמנו זמינים לציבור בספריות של סינמטק תל אביב וסינמטק ירושלים בדי.וי.די.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “מגיע לו! פרס אופיר למפעל חיים לתסריטאי אלי תבור”

  1. עדן 14 אוגוסט 2012 ב - 11:46 קישור ישיר

    כל הכבוד לאלי תבור על הזכייה, מגיע לו בהחלט והגיע הזמן שתסריטאי יקבל את פרס מפעל החיים.

  2. עמית ליאור 14 אוגוסט 2012 ב - 12:25 קישור ישיר

    ברכות לאלי תבור, וברכות לאקדמיה שהשכילה לתת סוף סוף פרס מפעל חיים לבוראי היש מאין.

  3. יוסי ק. 14 אוגוסט 2012 ב - 15:58 קישור ישיר

    אתם צוחקים?
    פרס על הסרטים הירודים האלה?


השאירו תגובה