03 ספטמבר 2012 | 20:54 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

ממלאים את החלל

אמש בוונציה. מימין: עירית שלג, רמה בורשטיין, יפתח קליין, הדס ירון

 

חמש הערות אפרופו הבכורה של "למלא את החלל" בפסטיבל ונציה אתמול:

א.
נראה לי שהצירוף "למלא את החלל" ימלא כל חלל בחודשים הקרובים. אם הסרט יצליח אני כבר מתכנן את הכותרת "ממלאים את האולם". והעיתונות תשחק על הצירוף הזה עכשיו לפחות שני רבעונים. אבל זה מאותם צירופים שיעשו קרוס-אוברים. בזכות הסרט, אני מדמיין שלא מעט מרכזים ללימודי יהדות ישתמשו בו – שכן הוא נוגע גם בתרבות העכשווית וגם במושגי קבלה – כדי למשוך לקוחות חדשים. אתם כבר יכולים לדמיין פלאייר של המרכז לקבלה עם הסלוגן "רוצים ללמוד איך למלא את החלל"?

ב.
נראה אמש בטוויטר אחרי הבכורה בוונציה:

 

ג.

מרתק לקרוא את הביקורות על הסרט. מרתק, בעיקר כי יש רגעים שבהם ביקורת קולנוע נראית כמו מקצוע נורא שרירותי. קחו למשל את שתי אלה: המבקר של "אינדי-ווייר" לא אהב את הסרט. ממש לא אהב. המבקר של "וראייטי" אהב את הסרט, ולמרות הסצייגות פה ושם אולי אף מאוד אהב את הסרט (למזלו של הסרט, הביקורת של "וראייטי" היא הנחשבת יותר. ובכל זאת, למקרא שתי הביקורות נראה שהמבקרים חשבו דברים מאוד דומים. שניהם, למשל, השוו את הסרט למעין סיפור ג'יין-אוסטן-י בן זמננו. אחד ראה בזה דבר הטוב, השני ראה בזה דבר רע. וכל אחד, על פי חיבתו לסרט, הגיב לצילום: המבקר ששנא, חשב שהצילום איום; המבקר שאהב, חשב שהצילום נפלא.

 

בדרך לאומן עוצרים בוונציה. אהרון ורמה בורשטיין (משמאל) על השטיח האדום

 

 

ד.

לגבי הצילום והביקורת ב"וראייטי". לג'יי ווייסברג מ"וראייטי" יש את הטעות הכי משונה בביקורת. הוא מציין שצלם הסרט, אסף סודרי, צילם קודם את "בופור". מאיפה הוא הביא את זה? זו טעות די אינטליגנטית, זה לא סתם. סודרי אכן היה אמור להיות הצלם המקורי של "בופור" אבל לבסוף הוחלף בעופר ינוב (אה, הבנתי את מקור הטעות: ב-imdb ינוב וסודרי מצוינים שניהם כצלמי "בופור").

 

ה.

אחרי ונציה ימשיך "למלא את החלל" לפסטיבלים בטורונטו, ניו יורק ולונדון (וחיפה). סיבוב די מרשים לסרט שעדיין לא נרכש להפצה בארצות הברית. אני מניח שבשבוע הקרוב נקבל עדכון גם בעניין הזה.

 

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “ממלאים את החלל”

  1. דנידין 3 ספטמבר 2012 ב - 22:29 קישור ישיר

    במעריב מתבלבלים בין דורון נשר לאבי נשר (גם כותרת הכתבה "קולנוע" וגם התואר "הבמאי הנודע")

  2. דקל שחרור 4 ספטמבר 2012 ב - 21:33 קישור ישיר

    כעיתונאי ואיש תקשורת אני מתקשה להבין את ההחלטה של אורנג' להוציא את סינמסקופ מהאתר שלה. לא הייתה לי סיבה להיכנס לאתר של אורנג' לולא הביקורות המדויקות של יאיר שהובילו אותי תמיד מאולם קולנוע לאולם קולנוע מבלי שאתאכז אפילו פעם אחת. מאחל בהצלחה ומקווה שהבלוג יפרוס כנפיים. …ואולי בכלל סגירת הבלוג באורנג' היא התחדשות שתמלא את סינמסקופ בגולשים חדשים. בהצלחה בדרך החדשה!!!


השאירו תגובה