05 ספטמבר 2012 | 19:04 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

האתיקה של קבלת התשלום בפיי-פל

ביום ראשון, כשעברתי לבלוג החדש והעצמאי הזה, הוספתי מצד שמאל תיבה המקשרת לחשבון הפיי-פל שלי ובה בקשה: מי מכם שנהנה מהבלוג ורוצה לעזור לי במימון התפעול שלו, בייחוד בשלב הזה בו ההוצאות הטכניות והעיצוביות גדולות, ובשעה שאני עדיין בשיחות ובמו"מ עם ספונסרים אפשריים אחרים, מוזמן לעשות זאת. לתדהמתי, אנשים באמת עושים את זה. זה די מדהים (והאמת, מרגש בצורה שאני לא יכול לתאר). אבל זה עורר בי גם המון שאלות פרקטיות וערכיות שלא העליתי על דעתי לפני כן. אולי תוכלו לעזור לי בהן.

א. איך להגיד תודה? אני רואה את המייל של מי ששלח את התשלום (האם יש אופציה למתן בסתר). האם יהיה נכון מצידי לשלוח לו מיד מייל תודה? האינסטינקט שלי היה כן, אבל חשבתי שמא זה יביך את המשלם. על המדרכה מול כיכר רבין יש אקורדיוניסט. בכל פעם ששים לו מטבע במזוודה שלרגליו, הוא מתחיל לנגן ביתר עליצות ושמחה עד שאתה מתרחק ממנו. ככה אני הייתי: למשך כמה דקות תקתקתי בעליצות, אסיר תודה על העזרה והבעת האמון, ואז ממשיך הלאה.

ב. אולי כדאי לצ'פר? האמת, קצת לא נעים לי. נותנים לי כסף, אבל על מה בדיוק? אולי אני צריך להתחיל להציע תוכנית צ'ופרים. בכל האינדי-גוגואים והקיק-סטארטים למיניהם, כל מי שמשקיע מעל סכום מסוים מקבל איזו מתנת תודה קטנה. אולי אני גם צריך לעשות ככה. לו לשלוח מייל תודה, אלא מכלב תודה עם איזה בונוס קטן. די.וי.די, נגיד.

ג. ואולי זו דרך טובה דווקא ליצור כאן איזשהו סחר חליפין. אם יש לכם עסק, וממילא תכננתם להשקיע בי (אני מעדיף "להשקיע" על פני "לתרום". הייתי רוצה לחשוב שאיכשהו תראו את כספכם בחזרה, אם לא כדיווידנדים, אז בתמורה לשירותים שאני מקווה שאני מספק כאן, של מידע, או סתם העברת הזמן), אני יכול לתת קוביית פרסום בטור הצד משמאל שיביא לכם קצת תשומת לב מצד גולשיי. אם זה מעניין אתכם, צרו איתי קשר ונראה אם זה עובד.

ד. ואם אתם באמת עושים את זה מהערכה או מפילנתרופיה, הייתי סקרן לדעת: מה נראית לכם הדרך הנכונה והמנומסת להגיב.

 

ובעיקר, בעצם רציתי להגיד תודה. אני מתכנן להחזיר את הכסף שלכם חזרה אל המסך בשדרוג האתר ושיפורו עוד הלאה. וגם בהקדשת יותר זמן לעדכונו. דעו שיש לכם יד בדבר. מי שרוצה קרדיט על זה, שיגיד. אני בהחלט מוכן לתת.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “האתיקה של קבלת התשלום בפיי-פל”

  1. דבורית 5 ספטמבר 2012 ב - 19:09 קישור ישיר

    הנה בעלת ניסיון: גם אני התחבטתי ממושכות בשאלת ה"תודה" והודיתי במשך כמה חודשים לכל תומך.
    לאט לאט התחילו לרמוז לי שזה מנג'ס ומעצבן. בסופו של דבר עברתי לשורת תודה בקצה הפוסט היומי פעם בכמה ימים. ואם יש ימים ממש טובים, אז מדי יום.

    והכי חשוב: עליך להוציא חשבונית על כל סכום, גם עשרה שקלים. הסכום כולל מע"מ, אז אל תשכח לחשב זאת בכותבך חשבוניות.

    =================

    רוה לדבורית: על איזה סכום? הסכום שהופקד בפיי-פאל שלי (שזה בעצם החשבון של פיי-פאל ולא שלי) או הסכום שעובר לחשבון הבנק שלי, מינוס העמלה (הדי מפלצתית, אגב) של פיי-פאל? ומה לגבי תודה אישית במייל, ולא באתר? גם זה מנג'ס? אני יכול לראות איך יהיה מי שזה יביך אותו (אני למשל, כשאני תורם, או משקיע, לא רוצה אחר כך לשמוע תודות). אבל אני גם יכול דמיין מישהו שיצפה לזה ויעלב אם הוא לא יקבל איזושהי הכרה.

  2. דבורית 5 ספטמבר 2012 ב - 21:01 קישור ישיר

    לזה התכוונתי וזה מה שעשיתי. תודה אישית במייל. ברור שלא בבלוג. כולם חרדים לפרטיותם אצלי כידוע.

    וכן, אתה לא היחיד. מתברר שרבים התומכים או משקיעים לא רוצים לשמוע תודות.

    אם מישהו משלם לי מאה שקל, אני כותבת על החשבונית מאה שקל. זה שיורדת עמלה מפלצתית ומע"מ %17, מפלצתי לא פחות, לא מעניין, כך נראה לי, את הרשויות.
    האמת היא שלא נתתי דעתי כלל לעמלת פייפל בהקשר לחשבונית, אבל אתה מוזמן להתייעץ גם עם הרו"ח שלך.

  3. בלה בלה 6 ספטמבר 2012 ב - 11:19 קישור ישיר

    העמלה של פייפל היא הוצאה מוכרת לצרכי מס. ז"א שה-3.5 שקלים ששילמת לפייפל יקוזזו מההכנסות שלך בסוף השנה בדיוק כמו ההוצאות על השרת והעיצוב של האתר, לצורך העניין.

    החשבונית צריכה להיות על 100 שקל שקיבלת תרומה, נניח, ובנפרד, יש לך בעצמך חשבונית מפייפל על העמלה שהם קיבלו ממך. וכשתגיש את הדו"ח בסוף השנה (או מקדמות כל חודשיים), תרשום בנפרד את ההכנסה של ה-100 ואת ההוצאה של ה3.5, ובסוף תשלם מס רק על 96.5 ש"ח מתוך המאה. מקווה שעזרתי…

    • דבורית 9 ספטמבר 2012 ב - 13:16 קישור ישיר

      חבל שסתם הטעית.
      עמלת פייפל אינה מוכרת לצורכי מס בישראל.


השאירו תגובה