12 ספטמבר 2012 | 11:58 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

"רשימות קצמן", הטריילר

 

זה אחד הטריילרים שאני הכי שמח וגאה לעלות בבלוג הזה. חיכיתי לו יותר מעשר שנים. תעבירו את הווידיאו לצפייה במצב HD ושימו על מסך מלא. האישונים שלכם יתמוססו מרוב יופי.

 

אמנון וינר, בוגר המחזור הראשון של סם שפיגל (יחד עם יוסי מדמוני, דוד אופק ורמה בורשטיין), הוא במאי שאת תוצרתו אתם בוודאי מכירים מהטלוויזיה – "ברונו" ו"מותה של רקדנית דיסקו" עם שלמה בראבא, ושלל פרסומות פולחניות שביים בניינטיז עם שי אביבי, מנשה נוי ודב נבון. בעשר השנים האחרונות הוא עובד כמו שען, או צרף, מחבר שוט לשוט, צליל לצליל, בדקדקנות מפרכת ונדירה, כדי להשלים את המגנום אופוס שלו, "רשימות קצמן".

זה מעין סרט תיעודי בו וינר עצמו מגלם במאי בשם אמנון וינר, שמואס בעולם הפרסום ומחפש לעשות משהו בשביל הנשמה. הוא יוצא ליצור פורטרט של שמואל קצמן, חבר נעוריו של סבו בפולין, ומי שהפך עם עלייתו ארצה ליועץ הסתרים רב העוצמה של ראשי ההתיישבות והמדינה.

קצת כמו "חור בלבנה" של אורי זוהר, יש כאן דיון שנון (ודי אוונגרדי בצורתו) בקשר שבין הקמת מדינה יש מאין ובין יצירתו של סרט יש מאין. והשפעתו של דוד פרלוב על הסרט גם היא רבה, עם הבדל עיקרי: זהו יומן אישי שמעולם לא קרה.

עשר שנים הסתובב וינר בארץ ובעולם וליקט שוטים מארבע כנפות תבל, כמו צייד. למשל: הוא היה בניו יורק בדיוק ב-11.9.2001 וצילם בעצמו את כל מה שקרה שם רגע אחרי קריסת מגדלי התאומים. גם זה נכנס כמובן לתוך הסרט.

הוא גם ליקט סדרה ארוכה של מרואיינים, כל אחד מומחה בתחומו, שמדבר על ההיכרות שלו עם קצמן. אגב כך עולה פורטרט של עם בחיפוש אחר דמות אב, שהיה פעם ונעלם. ולמרות שהוא נתן את כל העצות הכי גרועות – זה האיש שהמציא את האנטי-מחיקון, והגה את רעיון הלינה המשותפת של ילדי הקיבוצים – עכשיו בהיעדרו כולם מתגעגעים אליו.

סינפילים יזהו שאת דמותו המיסתורית של אותו שמואל קצמן מגלם אמיל (מילק) קנבל, מורה מיתולוגי לקולנוע.

כפי שכתבתי לפני יומיים, אני עד באופן כמעט יומיומי להפקת הסרט הזה. וינר, כזכור, הוא חבר הילדות הכי ותיק שלי. במידה רבה, אני נמצא בתוך עולם הקולנוע בזכותו (או בגללו). מכיתה ג' אנחנו יחד, ועכשיו סוף סוף הוא גמר את הפיצ'ר הראשון שלו, וזה כמובן משמח אותי המון. כמו גם האפשרות סוף סוף לראות האם החזון הכל כך אידיוסינקרטי שלו – עם הוויזואליה המדהימה שלו – ימצא לעצמו קהל, שיתחבר לסוג ההומור ולנקודת המבט האמנותית והפיוטית. בתור מי שעקב אחר גלגולי הסרט והרפתקאותיו מקרוב, אנסה גם להביא הנה (בעדית, כמובן, כי מה הטעם להיות חבר של הבמאי אם אתה לא יכול לנער ממנו תוכן בלעדי לבלוג שלך) כל מיני סצינות שנותרו על הדסקטופ של מחשב העריכה.

הסרט יוקרן בבכורה בפסטיבל חיפה במסגרת אירוע הפרינג'ידר, ולפני יומיים הצעתי לכם מבצע סוף עונה: שני כרטיסים במחיר אחד לכל ארבעת הסרטים וההופעה באירוע. המבצע עדיין בתוקף.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “"רשימות קצמן", הטריילר”

  1. לילך דקל-אבנרי 17 ספטמבר 2012 ב - 15:13 קישור ישיר

    מאלף! טריילר מעולה לסרט של אחד היוצרים המרתקים שיש פה. בשעה טובה!!!

  2. אבי 4 אוקטובר 2012 ב - 13:52 קישור ישיר

    נפתח עמוד לסרט בפייסבוק שם יהיו כל העידכונים לגבי הקרנות ומידע נוסף על הסרט.
    http://www.facebook.com/groups/205400489593247/


השאירו תגובה