31 אוקטובר 2012 | 08:15 ~ 10 תגובות | תגובות פייסבוק

ארול מוריס שואל: למה להצביע?

ארול מוריס ראיין 50 צעירים וצעירות אמריקאים בתקווה לפגוש מהם כאלה שמתכננים שלא להצביע בבחירות בארצות הברית בשבוע הבא ושינסו לשכנע אותו למה לא להצביע. פחות מ-50 אחוז מהצעירים באמריקה צפויים להצביע, השאר פשוט אפתיים מדי או לא מאמינים בשיטה או סתם עצלנות. אבל כמו שמוריס דיווח בטוויטר שלו, הסרט הקצר שיצר יצא שונה ממה שהוא תכנן, שכן רוב מוחלט של אלה שהוא פגש הצהירו שהם כן הולכים להצביע. הם מעלים יחד לא מעט השערות למה אנשים בוחרים לא להצביע – הרוב נשמע פתאום כמו תירוצים של אנשים מפונקים, מיואשים ופסימיים. זו התוצאה הסופית, שהופקה כמאמר מערכת וידיאו עבור האתר של ה"ניו יורק טיימס", וכרגיל אצל מוריס זה משעשע, וחכם ודי מרגש (קפצו פנימה).


אני חושב שזה האתגר השיווקי הכי חשוב בבחירות, גם אלה שמתקרבות בישראל: להוציא אנשים להצביע. בישראל אחוז ההצבעה עומד על כ-70 אחוז, אבל נתונים שמסתובבים בפייסבוק טוענים שבגוש דן המספר הזה נמוך בהרבה. אני לא רוצה כרגע להיכנסז לוויכוחים פוליטיים לגבי "למי להצביע", אבל אני חושב שזו חובה להצביע. שזו חובה פעם בשנתיים-שלוש (ככה זה בישראל) לעצור לרגע, לחשוב שנייה, לברר עם מי מהאנשים המאוד לא מושלמים האלה אני הכי מסכים, או הכי פחות לא-מסכים, ולהתנהג כמו אזרחים בעלי אחריות מסוימת. נכון, זה בעיה כי מי שמצביע קצת מאבד את זכות הקיטור אחר כך, ולא יכול יותר לדבר על "ההם" וכמה הם מטומטמים, פתאום "ההם" זה גם "אנחנו". אבל לדעתי אין לנו את הפריבילגיה הזאת. הנה הסרט הקצר (שבע דקות) של ארול מוריס, כדאי לצפות בו. בסופו של דבר הוא מזכיר לכולם – כמעט באופן אקראי (בזכות אחד המרואיינים בסוף) – שאסור לקחת את הזכות להצביע כמובנת מאליה, כי היא לא.

 

=====================

 

תוספת. הנה הגרסה של עמית צינמן:

אני רציני: קוראי הבלוג הזה חייבים לצאת להצביע. אני לא אסבול בטלנים כאן.

נושאים: בשוטף

10 תגובות ל - “ארול מוריס שואל: למה להצביע?”

  1. אלברט 31 אוקטובר 2012 ב - 8:53 קישור ישיר

    קודם כל, הטיימס העבירו את הסרטון ליוטיוב, שמתי פה את הלינק אם תרצה לאמבד.

    הסרטון הזה לא באמת מציג סיבות לא להצביע, הוא מציג מה מצביעים חושבים על מי שלא מצביע. הסיבה האחת לא להצביע שכן עולה בסרטון היא החשש שאם אני אצביע אני אהפוך לשמוק מתנשא כמו האנשים האלה מהסרטון.

    אם אתה רוצה להיכנס לסיבות מנומקות למה לא להצביע, אני אשמח. להתייחס למי שלא מצביע כאוסף של אדישים עצלנים ובורים לא ברשימה.

    • יאיר רוה 31 אוקטובר 2012 ב - 9:01 קישור ישיר

      הנימוק שלי נורא פשוט: אין לך את הזכות לא להצביע. חובה עליך. כל השאר זה תירוצים.

  2. אלברט 31 אוקטובר 2012 ב - 10:16 קישור ישיר

    אני כבר הצבעתי במשרד.

    סיבה ראשונה לא להצביע: זה לא משנה. אני אתן לסאוף פרק להמשיך. http://www.southparkstudios.com/clips/104400/vote-or-die

    =================

    רוה לאלברט: ציניות, אפתיות, תבוסתנות. אין לך מושג כמה התגובה שלך מבאסת. אני ממש מקווה שאתה במיעוט.

    • אלברט 1 נובמבר 2012 ב - 9:18 קישור ישיר

      חשבתי שאני מגיב לך באותה מטבע. בתמימותי חשבתי שאתה צוחק שחובה עלי להצביע. לא חשבתי שאתה לאומן מתלהם.

      לא הבאתי את הקליפ של סאוף פרק בגלל ציניות. מהעמדה שלי כאנטי ציוני אין לי אף מפלגה להצביע לה, כולן מבחינתי אותו דבר. זה שאתה רוצה בשם מראית עין של דמוקרטיה שכמה שיותר יצביעו לא באמת הופך את הטקס חסר התוחלת הזה לדמוקרטיה אמיתית. והטון שלך פה הולך ומתקרב לזה של פף דדי בשיר – לא אכפת לך מי אני, לא אכפת לך מה אני חושב, מעניין אותך רק שאני אצביע. כאילו שזה יסתיר את העובדה שחיים פה 6 מיליון איש שאין להם זכות להצביע. כאילו שלהצביע לא נותן לגיטימציה לשלטון שמתעמר באזרחיו ומבצע פשעים נגד האנושות על ימין ועל שמאל, בשמנו ובתמיכתנו. אתה מוזמן לשחק את המשחק בלי לחשוב, אני צריך לחשוב על זה.

  3. יניב 31 אוקטובר 2012 ב - 11:25 קישור ישיר

    קמפיין 80% לעידוד הצבעה בבחירות 2013:
    https://www.facebook.com/IL80p

  4. יובל 31 אוקטובר 2012 ב - 18:40 קישור ישיר

    בשנת 2000 נהגתי בלילה ושמעתי את יאיר לפיד ועופר שלח מדברים ברדיו על הבחירות בארצות הברית ועל גור ובוש ועל התוצאות שהחלו להתפרסם (בהתחלה כמובן חשבו שגור ניצח את פלורידה וכנראה את הבחירות). כמו טיפשים ורעים לפניהם ואחריהם הם דיברו על כך שתוצאות הבחירות לא משנות. הייתי רוצה לשמוע הצהרות דומות מהם היום כחלק מקמפיין הבחירות שלהם.
    קשה לי להאמין שאחרי ה-12 השנים האחרונות בעולם אנשים עדיין מאמינים שלתוצאות הבחירות אין משמעות, או שבהימנעות מהצבעה הם עושים טוב למישהו.

  5. הגמד 31 אוקטובר 2012 ב - 22:39 קישור ישיר

    דווקא גיבשתי דעה למה לא להצביע ולצעוק את זה: עד שתבוא מפלגה שתודיע לך מה אתה מקבל כשאתה מצביע לה (לא שקרים, אימרות שפר וטיעונים נגד מפלגות אחרות) – אנחנו בעצם מצביעים כמו עדר מטומטם. הדבר הכי דמוקרטי לדעתי הוא להודיע שאני מצביע למי שידבר בכנות ורצינות כשהוא יגיע ולא נוגע ברודפי קולות שמחזרים אחרינו כרגע (אני מניח שגם מחאה היא אקט דמוקרטי אם היא לא נעשית בשקט). זאת בושה וחרפה שהמפלגה היחידה שפועלת באופן דמוקרטי וחסר פשרות למען ציבור הבוחרים שלה היא מהגזעניות שיש ובעלת ציבור שבוי בחלקו: ש"ס. לא אכפת לי ממש מה יציעו לי – אבל הגיע הזמן שבמדינה דמוקרטית אנשים יצביעו למה שהם מאמינים בו (ולא מתוך תחושת כפייה אווילית להכניס פתקים לחורים).

    ====================

    רוה להגמד: אתה רציני? זו תשובה? אני לא אעשה כלום עד שיבואו ויפנקו אותי, או שאולי תקום ותשתתף בתהליך הדמוקרטי כדי להשיג את מה שאתה מבקש? לך תתפקד למפלגה. לך למפגשי בית ותתעמת עם המועמדים ותגיד להם שאתה דורש מהם כנות ולא שקרים. לך חפש מפלגה שאתה מסכים איתה (אני מניח שאלה המשקרות אינן אלה שאתה מסכים עם דרכן). לשבת בבית ולשחק ברוגז זה להצביע באופן לטנטני לשמירת המצב בדיוק כמו שהוא. ואגב, אם אתה מחפש כנות, נראה לי שהחבר'ה האלה יספקו את הסחורה והם זקוקים לך כדי לעבור את אחוז החסימה. ואם לא הם, יש עוד. (ועל ה"ציבור השבוי בחלקו" שלך הרשה לי לענות ב"פחחחח" מנומק).

  6. אלון 31 אוקטובר 2012 ב - 23:54 קישור ישיר

    הייתי מציע לדוגלים בתפיסה שזה ממש ממש חשוב להצביע, קודם כל לכבד את מי שלא חושב כמוהו, ולא להקטין אותם ולהכניס אותם לקטגוריות שנוחות לו. להצביע זו בחירה, לאדם יש מספיק חובות. לא הייתי ממהר לחייב אותו גם בזה. מצרף פה גם מאמר לב גרינברג שמבקש להציב כמה סיבות למה http://www.haokets.org/2012/10/14/%D7%91%D7%97%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%93%D7%96%D7%94-%D7%95%D7%95/

  7. מיכאל 1 נובמבר 2012 ב - 13:21 קישור ישיר

    על אף שאני מעוניין שכל אזרח במדינה יצביע אני חש עקצוץ קל של חוסר שקט בעקבות "הקמפיינים" הנוכחיים ללכת להצביע. אני לא חושד ביוצריהם אבל עושה רושם שכולם באים מכיוון מאוד מסוים ומכוונים לקהל יעד מאוד מסוים שדעותיו הפוליטיות מאוד מסויימות. בשקט בשקט אני אומר לעצמי – הו! הנה שוב השמאל נכנס לפאניקה ומנסה במעטה של "לא משנה למי תצביעו" לצבור קולות נוספים. מה שהיה מפיג לי את החשש הזה זה לראות בפרסומות האלו יותר ערבים/חרדים/ירושלמים/פריפריה ושות' ולא רק תל אביבים/תל אביבים ושות'

    • JNH 1 נובמבר 2012 ב - 16:58 קישור ישיר

      מסכים לגמרי. גם לי זה תמיד מרגיש כאילו מאחורי הקמפיינים האלה יש אג'נדה פוליטית מוסווית, ושאילו היו אומרים למשתתפים בהם שכל האנשים שישתכנעו להצביע בעקבות הקמפיין ילכו להצביע לביבי, הם לא היו משתתפים בו.
      ובכלל, אני לא מבין את האובססיה הזאת לשכנע אנשים להצביע. אם בנאדם כלשהו לא מתעניין בפוליטיקה ולא מבין בזה כלום, אז המעשה האחראי מצידו הוא דווקא לא להצביע.


השאירו תגובה