07 נובמבר 2012 | 21:26 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד ארבע שנים

"סינמסקופ" ממשיך את התפשטותו הגלובלית, והיום אנחנו מתרחבים לארצות הברית ולבריטניה. בארצות הברית, הצטרפתי היום לקאדר המבקרים של CriticWire, ערוץ ריכוז הביקורות של IndieWire. בדף הזה תוכלו לעקוב אחר הדירוגים שלי, וכאן תוכלו לראות את הממוצעים של כלל הביקורות לסרטים המוצגים כרגע באמריקה ולהוסיף גם ציונים שלכם.

ובאנגליה: גוף בשם BICOM, מין לובי אנגלי להסברת ישראל בקרב הבריטים, השיק רבעון דיגיטלי (און ליין, פי.די.אף ואפליקציית אייפאד) בשם Fathom, הסוקר את המתרחש בישראל. והם פנו אליי שאכתוב להם טקסט רבעוני על הקולנוע הישראלי, בגיליון הבכורה כתבתי על הגל הדתי (שלא לומר ברסלבי) של הקולנוע הישראלי: "למלא את החלל", "המשגיחים" ו"טאטע" הקצר.

====================

התעצבתי לקרוא על פטירתו של דודיק סמדר, השחקן שתמיד נזכור בתור סימנטוב, מדריך הטיולים מ"עברית בסימנטוב" ששודרה ב-1975. סמדר היה בן 81 במותו. מדהים איך "עברית בסינמטוב" נחרתה בזכרוני, ומן הסתם בזכרונם של כל מי שחיו בשנות השבעים והשמונים. הבוקר, מתוך נוסטלגיה, נכנסתי לאתר חינוכית 23 שם נמצאים רוב פרקי הסדרה, והופתעתי לגלות (או להיזכר) שלמרות שזו היתה הפקה של הטלוויזיה החינוכית, זו היתה סדרה ששודרה בפריים-טיים ונועדה ללימוד עברית למבוגרים, לא לילדים. את התסריטים כתבה רות בונדי. סמדר זכור גם בתור שומר מפעל הפיס ב"ארבינקא" של אפרים קישון.

=====================

אם תהיתם מה עושה פטריק סטיוארט מאז שהסתיימו צילומי "לצוד פילים" של רשף לוי – הנה הוא צץ אמש בתור הכרוז בשידור החי של "הדיילי שואו" בליל הבחירות אמש. אה, כן: הנה תוכנית ליל הבחירות של "הדיילי שואו" ששודרה אמש בשידור חי בקומדי סנטרל. אה, כן: ברק אובמה נבחר לכהונה שנייה בבית הלבן. אני מעדכן כאן למקרה שזה ערוץ התקשורת היחיד שאתם נחשפים אליו.

=====================

ובמקביל לכל זה מתקיים עכשיו בלוס אנג'לס פסטיבל AFI ובמקביל אליו מתקיים שוק הסרטים האמריקאי (AFM). "וראייטי" מדווחים על מקבץ מכירות בשוק. למשל: "פילומנה", הגרסה של סטיבן פרירס למחזה האיטלקי. ג'ודי דנץ' וסטיב קוגן בתפקידים הראשיים, והסרט – שנמצא עכשיו בצילומים – נמכר כבר לקולנוע לב להפצה (באמצעות פאתה, שממילא יש לה חוזה בלעדיות עם לב). ובמקביל, "זייתון" של ערן ריקליס, שיוקרן היום ב-AFI, נמכר להפצה בהולנד, הודו ובריטניה (שם יופץ על ידי חברת ארטיפישל איי האיכותית).

====================

כמה מכם שלחו לי מייל השואל אם שמעתי על "Late Quartet" ועל כך שירון זילברמן הישראלי הפך מבמאי תיעודי לבמאי עלילתי ועוד בסרט עם פיליפ סימור הופמן וכריסטופר ווקן. אז כן, דיווחנו על זה כבר ביולי. אבל הנה הסרט מגיע לישראל: בעברית הוא ייקרא "כלים שלובים" ויופץ על ידי יונייטד קינג החל מ-29.11 (בעולם הסרט מופץ על ידי חברת ווסט אנד של שרון הראל).

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “עוד ארבע שנים”

  1. אוהד קאופמן 8 נובמבר 2012 ב - 6:24 קישור ישיר

    שיהיה בהצלחה עם ההתפשטות הגלובלית 🙂

  2. סטיבי 8 נובמבר 2012 ב - 10:45 קישור ישיר

    סטיוארט כבר היה בדיילי שואו – הוא החליף את ג'ון אוליבר כשכתבי התוכנית פצחו בשביתה בשל תנאי העסקתם.

  3. דודי מיכאלוב 8 נובמבר 2012 ב - 12:44 קישור ישיר

    אחלה… אולי ציפתי לציון נמוך יותר, ל"סקייפול"…
    אם כי בסך הכל אחלה דירוגים באנגלית.
    הייתי רוצה לראות יותר ויותר דירוג לסרטים, לכלל המוקרנים בישראל,
    בסנימטקים גם.

    My Stuff here-
    http://rateyourmusic.com/~DavidIs
    מומלץ לחובבי קולנוע… להחזיק כמקור נוסף לדברים חדשים וטובים.
    טובים מאוד. הגיעה השעה למבקר תרבות ממוצא קווקי.
    ((שביננו, ייצג עבור הקהל הרחב ואניני גם יחד, את המהנים ביותר עבורם))

    לא כולם אצלנו שותים עראק ומסתובבים ברחובות קרית ים עם רושם בשקל.
    29 אחוזים מאיתנו גם איכותיים בסך הכל.
    (:


השאירו תגובה