25 נובמבר 2012 | 12:50 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

אלן ברלינר זוכה, רמה בורשטיין עוקפת

מתוך "בן דוד מדרגה ראשונה" של אלן ברלינר

פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי של אמסטרדם, IDFA, פסטיבל קאן של הסרטים התיעודיים, ננעל אמש עם תוצאות מפתיעות. הפרס הראשון הלך לאלן ברלינר על סרטו החדש, "בן דוד מדרגה ראשונה", בו הוא מתעד את דעיכתו מאלצהיימר של משורר קרוב-רחוק. זה משמח כי אלן ברלינר הוא דוקומנטריסט אהוב מאוד, אבל הוא לא זוכה בדרך כלל בפרסים בזירה הבינלאומית (יש לו שלושה פרסי אמי). ברלינר, שביקר בישראל בפסטיבל ירושלים לפחות פעמיים, הוא במאי ניו יורקי שמציב את הפרסונה הנוירוטית שלו במרכז סרטיו. הוא התגלה כשלקח את הז'אנר הנפוץ מדי של בן המראיין את אביו הקשיש והפך את זה לכמעט-קומדיה עצובה למדי על הדחקה ב"לא עסק של אף אחד". הוא ביים גם את "הצליל המתוק ביותר", בו כינס עוד אנשים ששמם אלן ברלינר לברר מה הקשר בין אדם ובין שמו; ואת "ער לחלוטין", בו הוא עוסק בנטייתו לעבוד בלילה, ועל ציפורי לילה באופן כללי. סרטיו תמיד חכמים ושנונים אבל כנראה קלילים מדי בשביל פרסים בפסטיבלים כמו IDFA, שבדרך בוחרים בסרטים פוליטיים ובסרטי מצוקה ועוולות כזוכים. מה שרומז שזה אולי סרט רציני יותר מסרטיו הקודמים. עכשיו רק צריך לברר איפה ומתי נראה את "בן דוד מדרגה ראשונה" בישראל.

גם הסרט שזכה בפרס השני מסקרן למדי: זהו סרט הולנדי שביימה אסתר הרטוג בשם "חייל על הגג", שצולם בחברון ועוקב אחר 800 תושבי חברון היהודיים בלב עיר ערבית.

ּ================

הפסקת האש בין ישראל לחמאס מן הסתם התקבלה באנחת רווחה גם אצל בעלי בתי הקולנוע שבסוף השבוע האחרון התאוששו משבוע עסקים איום. "סקייפול" ו"דמדומים 4.2" היו הסרטים הנצפים בסוף השבוע. אבל גם "למלא את החלל" עדיין עובד. הסרט חצה בסוף השבוע את 180,000 הכרטיסים מה שאומר שהוא ברגעים אלה עוקף במילימטרים את "העולם מצחיק" והופך לסרט הישראלי הנצפה לשנה זו. עכשיו צריך לראות אם הוא יצליח להגיע גם ל-200,000.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “אלן ברלינר זוכה, רמה בורשטיין עוקפת”

  1. איתן 26 נובמבר 2012 ב - 11:39 קישור ישיר

    צריך לציין שמה ש"העולם מצחיק" עשה בכמה חודשים, "למלא את החלל" עשה ב-3 שבועות, כך שהיא (רמה בורשטיין) עוד תגיע רחוק.
    וצריך גם לציין שמה שהתחיל בתור שנה עגומה בכל הנוגע ליחסי אמון בין הקהל לקולנוע הישראלי מסתיים באנחת רווחה. חוץ מהסרטים האלו, גם "המשגיחים" הלך לא רע, והסך הכל לא רע בכלל.
    וצריך להתחיל להרהר על השנה הבאה: אז כמה יביא "פלאות"? ו"לצוד פילים"? וגם, אהם, "כנס העתידנים"?


השאירו תגובה