02 דצמבר 2012 | 21:35 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

עזרה בדרך

הקוראים הטובים והנדיבים שתרמו כסף ל"סינמסקופ" באמצעות תיבת הפיי-פאל בטור הצד משמאל קיבלו ממני עכשיו מכתבי תודה. שלושה מהם, שנבחרו באקראי, גם קיבלו הודעה על כך שהם יכולים לצפות לקבל ממני בזכות תרומתם שי קטן וסמלי, כאות תודה. אחת התורמות קיבלה שי באדיבות "האוזן השלישית": מנוי חודשי-חופשי. שניים נוספים יקבלו סרט די.וי.די. עד כאן ענייני נובמבר. אני מזכיר: כל מי שעוזר לי במימון תפעול הבלוג (אחסון; פיתוח טכנולוגי ואחזקתו; ובקרוב, אם נוכל להרשות לעצמנו, גם קידומו והפצתו) ישתתף בסוף אותו חודש בהגרלה בה אתן שי קטן כאות הוקרה. בסוף חודש דצמבר אציע לאחד מכם שיתרום מאה שקלים ומעלה שוברי כניסה לקולנוע. שניים מכל שאר התורמים, לא משנה מאיזה סכום, יקבלו סרט במתנה (מי שבוחר באופציית המנוי החודשי נכנס אוטומטית להגרלה בכל אחד מחודשי המנוי שלו). תודה לכל מי שתמך באופן כספי בנובמבר, תודה לאנשי "האוזן השלישית" על נדיבותם ותמיכתם העקבית, וכרגיל: תודה לכל אחד מכם שאתם עדיין באים (גם החודש, שהיו לנו בו כמה תקלות טכניות פלוס מלחמה אחת. נראה לי שהתגברנו וניתרנו חזרה). אני מזכיר לכם: זו גם תרומתכם לאתר הטרי ממשפחת "סינמסקופ": תסריט.ים, שאני עוד רוצה לפתח גם אותו בחודש הקרוב. אני מקווה שאתם משתמשים גם בו.

======================

לא רק "סינמסקופ" צריך עזרה. גם "עין הדג". דורון פישלר השיק קמפיין לעזור לו לממן את תחזוקת האתר שלו. הוא עושה את דרך אתר הקראוד-פאנדינג "מימונה", כולל הסרטון המשעשע המחויב באתרים האלה. ושוב ראיתי, בהשתאות, איזו קהילה מלוכדת ונמרצת היא קהילת "עין הדג": הוא רצה להגיע ל-15,000 שקל בתוך חודש, והוא עשה זאת תוך שש שעות. אבל אירוע גיוס הכספים נמשך וכמובן – ואני יודע את זה היטב – כל שקל שנכנס הוא בועת חמצן לאתר שבעליו כרגע לא מתפרנסים ממנו (זה יגיע, אני בטוח בזה. תוך כמה שנים), אבל לפחות לא רוצים להיכנס לחובות עבורו. זה גם רגע שמזכיר לכל מי שמשוטט באינטרנט – גם לי, שאני עושה את זה כבר שנים – שאנחנו חשופים לתוכן משובח שמוגש לנו חינם. לי היה מזל עם אורנג' במשך ארבע שנים (חיים סבן, אני בונה עליך…), עכשיו גם אני צריך להבין איך עובדת הכלכלה של עולם התוכן (ישראל עדיין מפגרת אחרי ארצות הברית בתחום הזה בלפחות חמש שנים. תהיה מהפכת פרסום בבלוגים, אין לי ספק בכך, אני רק תוהה תוך כמה זמן זה יקרה).

אז איך תומכים בבלוגים? א. באים לבקר לעיתים קרובות. ב. מפיצים פוסטים שמעניינים אתכם במדיה החברתית – פייסבוק, טוויטר, גוגול פלוס. מה שיש לכם. הפצה כזאת היא תמיכה אדירה, אל תמעיטו בערכה. וכן, תעשו לייק לדף בפייסבוק, זו גם תמיכה. ג. זוכרים שהפרסום עוזר לקיים את הבלוגים. התרגלנו לסנן את הפרסומות, להתעלם מהם, אבל בבלוגים עצמאיים נסו לחפש פרסום שמתאים לאורח החיים שלכם ולהתעניין בו מעט. גם זה לא עניין של מה בכך: הפרסום בישראל כל כך מכוון לכיוון הפורטלים הענקיים, שמפרסם שמפנה מתקציב הגוגל אד-וורדס שלו לעבר אתרי תוכן עצמאים הוא גם סוג של חלוץ שצריך להעריך אותו. אסור לנו, בעלי הבלוגים, לעודד אתכם להקליק על פרסום כי זו רמאות, ואין לי שום עניין לדרבן אתכם להקליק על פרסומת לפטרת בציפורניים אם אתם לא זקוקים לטיפול בנושא. אבל אני רוצה להזכיר לכם שפרסום במדיה האלטרנטיבית הוא עניין אחר מאשר באתרים שנמצאים בבעלות תאגידים, אז אנחנו עדיין ברגע בו אפשר וצריך להתייחס לפרסום בבלוגים קצת אחרת. ד. אם אתם אנשי עסקים, בואו לפרסם אצלנו. יש כאן קהל מאוד מפולח ומאוד איכותי. וכאמור, אנחנו ברגע הזה בזמן בו עצם הפרסום בבלוגים הוא מעשה חלוצי, אז יש כאן גם עניין תדמיתי. מפיצים ומשרדי פרסום של סרטים: אני מדבר גם אליכם. ה. ואם אתם קוראים קבועים, נהנים מדי פעם, מתעצבנים מדי פעם, מגלים משהו מעניין מדי פעם, ואם אתם יכולים, תנו כסף מדי פעם. אם אין אז אין, לא בכוח (בתקווה שיהיה לכם הרבה בקרוב ואז תתמכו גם בנזקקים ועניים, גם במוסדות גמילות חסדים, ולבסוף גם באתרי תוכן). אבל אם יש, אז 50 שקל פעם ב… – נגיד, פעם בחצי שנה? פעם בשנה? – הוא סוג של תשלום סביר לתוכן. הוא בעיקר מזכיר לנו (כן, גם לי) לא לקבל שום דבר כמובן מאליו. וגם לזכור להגיד תודה.

אז אני כאן כדי להגיד לכם תודה, על שאתם קוראים ועוזרים. ואני כאן גם כדי להגיד ל"עין הדג" תודה. אני נותן להם לינק, משתף בטוויטר ובפייסבוק את הקמפיין שלהם, ושם קצת כסף בקופה. לא יודע אם היה לי כוח ל"סינמסקופ" אילולא "עין הדג" היה שם קודם, ועדיין שם כל יום.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “עזרה בדרך”


השאירו תגובה